بازسازی ساختمان

رنگ آمیزی ساختمان با کیفیت برتر

جهت ارتباط بین مهره ماسوره نیوپایپ با رزوه مقابل، لازم است رنگ آمیزی ساختمان با کیفیت تک اورینگ ماسوره داخل پخ ۴۵ درجه اتصال قرار گیرد. به علت اینکه اتصالات فلزی فاقد چنین شرایطی هستند لذا مجاز به ارتباط مستقیم مهره ماسوره نیوپایپ و رزوه اتصالات سیستمهای فلزی نمی باشیم و حتماً باید از اقلامی مانند مغزی و تبدیلها بعنوان واسطه مهره ماسوره نیوپایپ و رزوه سیستمهای فلزی استفاده نماییم.

۲) عدم استفاده ار اورینگهای متفرقه در لوله کشی

با توجه به اینکه طراحی اورینگ اتصالات نیوپایپ به گونه ای است که توان عملکرد بلند مدت را در سیستمهای گرمایشی دارد لذا در صورت مفقود شدن اورینگ اتصالات مختلف، مجری مجاز به استفاده از اورینگهای مشابه یا متفرقه نمی­باشد و موظف است اورینگ را از نمایندگی شرکت نیوپایپ تهیه و روی اتصال نصب نماید.

۳) مراقبت از لوله ها در مقابل مصالح ساختمانی

نظر به اینکه در زمان اجرای لوله کشی ساختمان، سایر عملیات ساختمانی نیز انجام می شود، رعایت نکات زیر الزامی است:

الف ـ رول لوله مستقیماً روی کف ساختمان در حال ساخت قرار نگیرد و با قرار دادن کارتن یا مقوا در زیر آن لوله از آسیب احتمالی محافظت شود.

ب ـ مسیر لوله کشی از وجود مصالح مختلف ساختمانی از جمله پوکه های نوک تیز پاک گردد.

ج ـ پس از اجرای هر مسیر لوله کشی و تست و تأیید مهندس ناظر، مسیر لوله مذکور رنگ آمیزی ساختمان با کیفیت با استفاده از ملات سبک پوشانده شود تا از آسیب احتمالی مصون گردد.

۴) مراقبت از لوله ها در مقابل نور مستقیم خورشید

طبق استاندارد، لوله های پلیمری در زمان تولید، نگهداری، حمل و نقل و بهره برداری نباید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار گیرند. لذا در عملیات لوله کشی در فضاهای رو باز محافظت از لوله های نیوپایپ با استفاده از یک پوشش عایق در مقابل نور خورشید ضروری است.

۵) مراقبت از فوم لوله در مقابل نور مستقیم خورشید

مجریان باید دقت نمایند که فوم نباید برای مدت طولانی در معرض نور  رنگ آمیزی ساختمان با کیفیت خورشید قرار گیرد لذا در موارد اجتناب ناپذیر باید از عایق مناسب در مقابل نور خورشید برای محافظت از فوم استفاده کرد.

رنگ آمیزی ساختمان با کیفیت

۶) عدم اعمال وزن اضافی به لوله های نصب شده

به عنوان یک اصل کلی، به هیچ وجه مجاز به اعمال وزن اضافی روی لوله های نصب شده سیستم لوله کشی نیوپایپ نمی باشیم. لذا قرار گرفتن وزن شیر آلات بهداشتی، وزن شیرهای اصلی و فرعی واحدها، وزن کلکتورها و… روی لوله­ها به هیچ وجه مجاز نمی باشد و در این موارد باید از صفحات نصب مخصوص جهت تحمل وزن سایر تجهیزات استفاده کرد.

۷) عدم انتخاب مسیر افقی روی دیوار در سیستم تو کار

به عنوان یک اصل کلی، به هیچ وجه مجاز به انتخاب مسیر افقی روی رنگ آمیزی ساختمان با کیفیت دیوار در سیستم لوله کشی تو کار نیوپایپ نمی­باشیم لذا لوله ها باید مسیرهای افقی را در کف طی کرده و دقیقاً از زیر موقعیت شیر آلات ساختمانی وارد اتصالات نصب شده در دیوار کردند.

۸) انتخاب مسیر صحیح از سقف کاذب به سیستم بهداشتی

در صورت لوله کشی در سقف کاذب، هنگام ورود لوله نیوپایپ از سقف کاذب به سیستمهای بهداشتی باید محل تقاطع دو دیوار به عنوان مسیر عمودی انتخاب گردد چرا که هیچ احتمالی برای نصب وسایل رفاهی یا تزیینی در کنج دیوار وجود ندارد و در صورت نصب وسایل مذکور در سایر موقعیتهای دیوار آسیبی به لوله های دفن شده در کنج دیوار وارد نمی شود.

۹) ارتباط بین لوله پلیمری و آبگرمکن

مطابق استاندارد اتصال مستقیم لوله نیوپایپ به خروجی آبگرمکن(دیواری و ایستاده) مجاز نمی باشد. بنابراین لازم است ۷/۴۵ سانتیمتر (۱۸ اینچ) لوله فلزی استاندارد به خروجی آبگرمکن متصل کرده و لوله نیوپایپ را به انتهای لوله فلزی وصل نمود. قابل ذکر است در صورت استفاده از پکیج‌های جدید کندانسینگ دیگر نیازی به استفاده از لوله فلزی نمی‌باشد زیرا در طراحی اولیه این پکیج‌ها این مقدار از لوله در خود پکیج قرار داده شده است.

۱۰) مراقبت از لوله های دفن نشده در زمستان

از جمله وظایف مجری در هنگام اجرای سیستم لوله کشی در فصل سرما رنگ آمیزی ساختمان با کیفیت مراقبت از لوله های پوشانده نشده در مصالح در مقابل یخ‌زدگی و ترکیدگی احتمالی است لذا مجری موظف است پس از اجرای سیستم لوله کشی و انجام تست، آب کل سیستم http://www.بازسازی-ساختمان.com/نقاشی ساختمان را تخلیه نماید و یا جهت انجام تست از آب نمک با غلظت معین استفاده شود تا در صورتیکه آب در قسمت هایی از لوله باقی ماند امکان یخ‌زدگی آن کمتر شود. لازم به ذکر است هنگام نصب تجهیزات و شیرآلات آب نمک مذکور از سیستم خارج گردد.

برای ساخت محلول آب نمک باید از نسبت وزنی استفاده کنید. بطور مثال: برای ساخت محلول ۲۳% باید ۲۳۰ گرم نمک را در یک لیتر آب حل کنید.

با توجه به اینکه فشار آب داخل سیستم گرمایش و سرمایش از کف پایین است، می‌توان برای تست از هوا با فشار ۸ بار نیز استفاده نمود. قابل ذکر است این تست فقط برای سیستم گرمایش و سرمایش از کف اجرا می‌گردد.

تست سیستم های لوله کشی

مقدمه

تست سیستم لوله کشی یکی از موارد مهم پس از نصب کامل است تا شما از صحت ارتباط لوله و اتصالات اطمینان حاصل نمایید.

با توجه به ساختار لوله های پلیمری و رفتار انها در مقابل شرایط تست و تاثیراتی که اختلاف دمای محیط و اب ممکن است روی نتایج تست داشته باشد انجام تست فشار مطابق شرایط اعلامی اطمینان شما را نسبت به انجام صحیح نصب  رنگ آمیزی ساختمان با کیفیت کامل سیستم لوله کشی دوچندان می نماید .

نکات قابل توجه قبل از تست

از فشار سنجی استفاده کنید که فشار MAX آن حداقل bar 1/0 باشد. فشار سنج را در پایین­ترین نقطه سیستم لوله کشی نصب نمایید.

برای اتصال پمپ تست به سیستم لوله کشی از شیر قطع و وصل استفاده شود تا پس از رسیدن فشار به مقدار مورد نظر پمپ از مدار جدا گردد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com