بازسازی ساختمان

خدمات نقاشی در ساختمان تهران و پتینه کاری

پتینه کاری هنری برای خلق فضایی متفاوت

با توجه به علاقه ما ایرانیان برای داشتن نقاشی ساختمان محیطی ارام و زیبا

هنر پتینه کاری می تواند کاملا پاسخگوی حس متفاوت و ایجاد فضای

سنتی در این جامعه مدرن باشد.

پتینه کار ساختمان به کسی گفته میشود که شناخت و توانایی لازم برای

اجرای انواع طرح ها و کهنه کاری های هنری پتینه کاری را دارا باشد

پتینه کار ساختمان پردیس پایتخت

پتینه ها در دو گروه کلی رنگ و بافت تقسیم میشود که هر کدام از این

دو روش دارای صدها مدل مختلف و متنوع می باشد با استفاده از پتینه

می توان انواع طرحهای آجری، سنگی، گرانیت، چوب و … را اجرا

نمود شاید بتوان گفت در پوشش های نسل قبل فقط می شد روی رنگ

بندی آنها مانور داد و کمتر می شد تنوع و خلاقیتی به آن اضافه کرد

حتی در مورد کاغذ دیواری ها که شامل ترکیب چند رنگ و نیز نقوش

مختلف هستند، باز هر مشتری ناچار به انتخاب یکی از طرح ها و مدل هایی

بود که کارخانه سازنده به بازار ارائه کرده بود

اما پوشش های جدیدتر این قابلیت را دارند که هر  نقاشی ساختمانبتواند سلیقه و نوع

تفکر و حس خود را روی آن اعمال کند یکی از این پوششها رنگ های

دکوراتیو یا به اصطلاح پتینه میباشند به این ترتیب خانه هر کس همان

طور رنگ آمیزی و تزئین می شود که او می اندیشیده و نقاشی ساختمان می پسندیده است

و نیازی به انتخاب کردن از بین الگوهای از پیش تعیین شده نیست

اما برای استفاده بهتر و هنرمندانه تر از امکانات جدیدی که صنعت و

تکنولوژی به ما عرضه کرده لازم است فرآورده های موجود را به خوبی

بشناسیم و همین طور از قابلیت ها و ویژگی های هر یک و اثری که بر

محیط ما می گذارند، به اندازه کافی آگاه باشیم.

پتینه کار ساختمان پردیس پایتخت

پتینه کاری هنر خلاقیت است هنری که با تغییر دادن رنگ و شکل اجسام

به مخاطب و مشاهده کننده اثر حس قدیمی و سنتی بودن را انتقال دهد

پتینه کار ساختمان

تکنیک های پتینه را می توان در طراحی های مختلف مدرن یا سنتی بکار برد

گروه نقاشی و پتینه کاری نمونه با اجرای انواع پتینه های هنری ساختمانی

در خدمت همشهریان و بازدید کنندگان محترم میباشد

پوشاندن و تزیین دیوار اتاق پذیرایی با کاغذ دیواری یکی از بهترین راه های تزیین دکوراسیون داخلی است. کاغذ دیواری به شما اجازه می دهد تا رنگ، بافت و ااگوهای جدیدی را به دکوراسیون خانه اضافه کنید. اما اگر بدنبال تاثیر بیشتری از کاغذ دیواری بروی اتاق پذیرایی خود هستید باید در انتخاب خود با دقت بسیار زیادی عمل کنید. چه به دنبال کاغذ دیواری هایی با طرح های برجسته باشید و چه بدنبال مدل هایی با الگوهای بزرگ و درشت باشید، نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آنها می توانید بهترین انتخاب را داشته و از زیبا بودن جلوه اتاق نشیمن و پذیرایی خود مطمئن نقاشی ساختمان باشید. اگر قصد انتخاب کاغذ دیواری با طرح های بزرگ و درشت را دارید سعی کنید حتی الامکان از یک فرد حرفه ای و شاغل در این زمینه کمک بگیرید؛ کاغذ دیواری ها نصب آسانی دارند اما در مدل هایی که از طرح های بزرگ و درشت استفاده می کنند، به دلیل اهمیت زیاد هماهنگ بودن طرح ها در هنگام قرار گیری کنار یکدیگر، باید از دقت عمل زیادی برخوردار باشید.

نقاشی ساختمان

همانطور که اطلاع دارید کاغذ دیواری های آماده ای وجود دارند که بدون نیاز به هیچگونه چسبی آماده نصب بروی دیوار هستند، با این کار می توانید سریعتر و تمیزتر به پوشاندن دیوار اتاق پذیرایی و نیشمن خانه خود بپردازید. توجه داشته باشید که مدل های مختلف کاغذ دیواری، جلوه و تصویرهای متفاوتی از خود بنمایش می گذارند. برای مثال کاغذ دیواری هایی با الگوهای بزرگ، فضای اتاق را کوچک تر نشان می دهند بنابراین بهتر است از آنها در اتاق های بزرگ استفاده شود تا فضایی دنج تر و صمیمی تر در دکوراسیون بوجود بیاید. همچنین در اتاق کوچک، برای بزرگ تر نشان دادن فضا باید مدل هایی را انتخاب کنید که در آنها از الگوهایی با طرح ها و شکل های ریزتری استفاده شده باشد. در دکوراسیون اتاق پذیرایی و نشیمن حتما لازم نیست تمامی دیوارهای اتاق را با کاغذ دیواری بپوشانید، در بعضی شرایط حتی پوشاندن یک دیوار با کاغذ دیواری و رنگ کردن بقیه دیوارها به رنگ خنثی یا سفید ترکیب بسیار زیبایی را در خانه بوجود می آورد. در ادامه عکس هایی از دکوراسیون دیوار اتاق نشیمن و پذیرایی با کاغذ دیواری شیک و زیبا را مشاهده می کنید.

 

انتخاب مدل کاغذ دیواری جدید یکی از بهترین راهکارها برای آوردن رنگ ها و بافت های متنوع و پیچیده به داخل دکوراسیون منزل است. هر چند باید بدانید دقیقا چه کاغذ دیواری ای مناسب دکوراسیون شما خواهد بود تا آن تاتیر گذاری مورد نظر را بر زیبایی منزلتان بگذارد. توجه داشته باشید که مدل های مختلف کاغذ دیواری هر کدام احساس و جلوه بصری متفاوتی را نسبت به یکدیگر در محیط ایجاد می کنند. برای مثال کاغذ دیواری هایی که از طرح ها و الگوهای بزرگ و درشت استفاده می کنند می توانند اتاق را از اندازه واقعی خود کوچکتر نشان دهند در نتیجه اینگونه الگوها بیشتر مناسب اتاق های بزرگ هستند تا بنوعی حس صمیمی بودن و گرمی را به دکوراسیون اتاق ببخشند.

اما عکس قضیه بالا برای کاغذ دیواری هایی با الگو و بافت های کوچکتر نیز صادق است. به عبارت دیگر کاغذ دیواری هایی که از الگوهای کوچک استفاده می کنند بیشتر مناسب فضاها و اتاق های کوچک هستند زیرا حس بزرگی و وسعت به محیط می دهند.نکته دیگری که در بزرگ یا پتینه کاری کوچکتر شدن فضا توسط کاغذ دیواری ها نقش اساسی دارد رنگ آنهاست. بطور کلی کاغذ دیواری هایی که به رنگ روشن هستند فضا را بزرگتر و مدل هایی که از رنگ تیره در خود استفاده می کنند فضا را کوچک تر جلوه می دهند.

البته همانطور که در مطالب پیشین گفتیم می توانید طرح هایی برجسته و غیر معمول نیز با استفاده از کاغذ دیواری ها بوجود بیاورید. برای مثال می توانید یک دیوار بخصوص از خانه را انتخاب کرده و آنرا با کاغذ دیواری دلخواه خود بپوشانید در حالی که دیوارهای کناری کاملا نقاشی ساختمان خالی و ساده هستند. یا می توانید یک قسمت از دیوار را با کاغذ دیواری بپوشانید و با فریم گرفتن دور آن، یک تابلو هنری در دیوار اتاق خود بوجود آورده باشید، تابلویی به همان زیبایی اما با هزینه کمتر. در شکل های زیر جدیدترین طرح ها و بافت های استفاده شده در کاغذ دیواری ها را مشاهده خواهید کرد.

اغلب کاغذ دیواری ها امروزه قابل شست وشو هستند ولی به دلیل میزان استفاده از پارچه و مواد پی وی سی، به دو نوع درجه یک و دو تقسیم می شوند. به این ترتیب که شاید برای از بین بردن بعضی لک ها و کثیفی های روی کاغذ دیواری هنگام شست وشو با مشکل مواجه شوید. بنابراین بهتر است هنگام خرید کاغذ دیواری به این مورد توجه کنید. در این مورد از فروشنده نیز می توانید کمک بگیرید.
بهتر است کاغذ دیواری هایی با پوشش وینیل خریداری کنید زیرا هم قسمت زیرین و هم قسمت بیرونی این گونه کاغذ دیواری ها از لایه های وینیل تشکیل شده است. این پوشش علاوه براینکه ضد آب است، کیفیت بسیار بالایی هم دارد. فقط شاید کمی گران تر از کاغذ دیواری های دیگر باشد که در عوض دارای عمر و دوام بیشتری است.

10 نکته جالب برای استفاده از کاغذ دیواری که نمی دانستید

متناسب با ارتفاع سقف تان کاغذ دیواری را انتخاب کنید

بهتر است برای خانه هایی که سقف بلندی دارند از کاغذ دیواری هایی با شکل و خطوط افقی استفاده کنید که در این صورت پتینه کاری  ارتفاع سقف را کوتاه تر جلوه می دهد و در ضمن نوعی گرما و صمیمیت نیز به وجود می آورد. استفاده از کاغذ دیواری های بافت دار به دیوارها عمق می بخشد و نیز سبب جذب صدای فضا می شود.

متناسب با روحیه تان کاغذ دیواری انتخاب کنید

برای آنکه فضایی آرام و به دور از شلوغی و بی نظمی داشته باشید بهتر است از کاغذ دیواری هایی گلدار با رنگ های ملایم استفاده کنید. اگر خواهان فضایی پر از انرژی و هیجان هستید کاغذ دیواری هایی با رنگ های شاد و درخشان که طرح های هندسی و هنری دارند به کار ببرید که در این صورت هر بیننده ای را سر ذوق می آورد.
اگر به لحاظ شخصیتی فردی تنوع طلب هستید و زود از همه چیز خسته می شوید، پیشنهاد ما این است که از کاغذ دیواری های ساده با رنگ های ملایم که هیچ طرح و شکلی ندارد و با هر نوع چیدمان و رنگی هماهنگ می شود، استفاده کنید نقاشی ساختمان زیرا استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار روحیه خاصی می طلبد و هماهنگ کردن وسایل با این گونه کاغذها کمی مشکل است و ممکن است پس از مدتی دچار دلزدگی شوید.

نقاشی ساختمان

مدلهای بسیار زیبا و شگفت آور از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری را متناسب با کفپوش تان انتخاب کنید

هماهنگی کفپوش خانه با کاغذ دیواری بسیار مهم است. بنابراین بهتر است از کاغذ دیواری های گلدار یا با طرح و شکل های شلوغ برای خانه هایی با کفپوش ساده استفاده کنید و برعکس کاغذ دیواری های ساده را برای خانه هایی با کفپوش های طرح دار به کار ببرید تا این هماهنگی، زیبایی خانه شما را چند برابر کند.

بیشتر اوقات هزینه و قیمت کاغذ دیواری ها به دلیل برخی محاسبات تا حدودی برای افراد گنگ و مبهم است پتینه کاری زیرا کاغذ دیواری ها به شکل رول هایی با عرض های مختلف عرضه می شوند و هر شکل و طرحی از کاغذ دیواری متراژ و اندازه جدای خود را دارد و چون دیوارهای خانه به طور کامل مستقیم و دارای یک سطح نیست و بیشتر خانه ها دارای ستون و دیوارهای کاذب و غیر مفید هستند، بنابراین هم از رول های بیشتری نسبت به محاسبه شما استفاده می شود و هم در بعضی از مواقع کاغذها اضافه می آیند.برای اینکه کمتر با این مشکل مواجه شوید بهتر است متراژ دیوارها و میزان پرتی ها را به طور کامل اندازه بگیرید. در صورت امکان از نصاب کاغذ دیواری بخواهید که اندازه گیری دیوارها را نیز خود او انجام بدهد.

این نکته نیز قابل ذکر است که کاغذ دیواری ها شاید در طول زمان دچار آسیب و خرابی شوند و زیبایی اولیه خود را از دست بدهند. بنابراین بهتر است یک رول بیشتر خریداری کنید تا در صورت نیاز پتینه کاری بتوانید از آن استفاده کنید و برای پیدا کردن آن نوع کاغذ دیواری در بازار دچار مشکل نشوید.
این نوع تزیینات بهترین گزینه برای مخفی کردن و پوشاندن خرابیهای دیوار هستند .

پترن های (طرح های) طبیعی کاغذ دیواری در حال حاضر بسیار محبوب است و ظاهری طبیعی با پوشش طبیعی دیوار به خانه شما می دهد. این طرح های طبیعی عبارتند از سنگ، سنگ آنتیک، چوب، حصیر، چرم، آجر و فلز است. نکته مثبت این کاغذ دیواری ها این است که سه بعدی و کاملا طبیعی به نظر می رسند. به عنوان مثال استفاده از کاغذ دیواری های سنگ آنتیک مثل آن است که دیوار را با سنگ آنتیک نقاشی ساختمان طبیعی پوشش داده اید، ولی هزینه آن بسیار کمتر و نصب کاغذ دیواری بسیار آسان تر از سنگ است. خوشبختانه نمونه های بسیار زیادی از این کاغذ دیوازی در بازار وجود دارد و شما می توانید بسته به سلیقه خود یک طرح را انتخاب کنید.

رنگ بلکا سالهاست که بعنوان پوشش دیوار و سقف در کشور مطرح شده و با توجه به سرعت اجرایی بالا و کمترین ریخت و پاش حین اجرا طرفداران زیادی رو پیدا کرده.

از مهمترین نقاط قوت رنگ بلکا در مقایسه با سایر پوشش های دیوار و سقف بی نیازی از زیر سازی می باشد.

رنگ بلکا سرعت اجرایی بالایی دارد به طوری که شما دیوار و سقف یک واحد مسکونی 100 متری را می توانید در یک روز بلکا بزنید.

رنگ بلکا دارای رنگ بندی های فراوانی می باشد. حتی شما می توانید رنگ های موجود در کاتالوگ بلکا را با هم ترکیب کرده و رنگهای متنوعی بدست بیارید.

از دیگر مزایای بلکا نداشتن بو می باشد که این ویژگی بخاطر نداشتن مواد شیمیایی پتینه کاری و مواد فرار می باشد. و کسانی که به بوی رنگ حساسیت دارند به راحتی می توانند از رنگ بلکا استفاده کنند.

رنگ بلکا قابل طراحی در اشکال و طرح های مختلف می باشد که این به شما کمک می کند تا طرح ها و اشکال مورد نظر خود را روی دیوار خانه یا محل کار خلق کنید.

رنگ بلکا قابلیت ترمیم پذیری دارد و شما به راحتی  می توانید با استفاده از رنگ بلکا محل زخمی شده را لکه گیری کنید.
دلیل کنده شدن بلکا
فرستادن به ایمیل

چرا بلکا کنده می شود؟

بسیاری از مردم نسبت به اجرای بلکا دو دل هستند و علت اصلی آن هم این است که شنیده اند که بلکا بعد از مدتی از دیوار یا سقف کنده می شود .

در اینجا به این نکته باید اشاره کرد که علت اصلی این موضوعدم توجه به زیر کار و زیر سازی مناسب باعث این موضوع می شود.

متاسفانه برخی از اجرا کاران بلکا بدون انجام زیر سازی اقدام به نصب پتینه کاری بلکا می کنند نقاشی ساختمان که این کار به مرور و باگذشت زمان باعث جدا شده بلکا از سطح مورد اجرا می شود.

چه سطوحی نیاز به زیر سازی دارند؟

سطوح رنگ پلاستیک

فلزات

نحوه زیر سازی:

بهترین روش برای زیر سازی استفاده از رنگ روغنی مات رقیق نقاشی ساختمان شده می باشد. البته از رزین پایه آب نیز می توان استفاده کرد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com