بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان در زیبایی دائمی خانه

قبل از اینکه دست به کار نقاشی ساختمان قرنیزها و لبه های تزئینی بالای دیوار بازسازی ساختمان در زیبایی بزنید، ابتدا تمام ریختگیها، شکافها و فواصل بین این قسمت و دیوار را با بتونه پر کنید. قبل از رنگ کردن دیوار ابتدا این حاشیه ها را رنگ کنید. اگر ابتدا دیوارها را رنگ کرده اید، برای جلوگیری از شره کردن رنگ لبه های تزئینی بین دیوار و سقف یا قرنیزها، رنگ دیوار را در قسمت مماس با این لبه ها با چسب نواری مخصوص بپوشانید.

قلم موی ۷ سانتی با لبه زاویه دار بهترین انتخاب برای رنگ کردن پنجره و لبه های ظریف است. هیرش توصیه میکند که برای رنگ کردن قرنیز از غلتک رنگ ۱۰ سانتیمتری استفاده کنید و سپس لبه ها و شیارهای آنرا با قلم مو رنگ کنید. بخشهای افقی قرنیز را با ضربه های افقی قلم مو و بخشهای عمودی را با ضربه های عمودی رنگ کنید و هر قسمت از گچ بریها و قرنیز را از پایین به بالا نقاشی نمایید.
۲- کف: برای رنگ کردن کف چوبی، باید سطح مورد نظر را کاملا تمیز نموده و سمباده بکشید و تمام ترکها را با بتونه چوب پر کنید.سپس یک آستری روغنی به آن بزنید. پس از خشک شدن آستر میتوانید رنگ اصلی را نیز روغنی یا پلاستیک انتخاب کنید. برای محلهای پر رفت و آمد، رنگهای اپوکسی و پلیمری انتخاب مناسبی هستند. ورنی مخصوص کف نیز میتواند بر دوام رنگ بیافزاید. اگر ورنی با پایه آب انتخاب کنید بهتر است زیرا ورنیهای روغنی به مرور زمان زرد رنگ میشوند.

برای پوشش دادن سطوح بزرگی از کف، از غلتکهایی با دسته بلند استفاده کنید البته برای سطوح کوچک، میتوانید از قلم مو نیز استفاده کنید. نکته بسیار مهم این است که هنگام نقاشی کف، حتما کار را از جایی آغاز و به جایی تمام کنید که راه خروجتان از اتاق مسدود نشده باشد، از یک کنج شروع کنید و به سمت درب خروج حرکت کنید تا برای خارج شدن روی رنگ راه نروید!

برای رنگ کردن کف بتنی، شما به یک آستری هیدرودینامیک نیاز دارید. این پلیمر خاص پلاستیکی با آب موجود در بتن و آهک موجود در سیمان پورتلند واکنش نشان داده و سطح آن را مسدود میکند تا رطوبت از رنگ دور بماند. پس از این آستر، میتوانید از رنگ مخصوص کف استفاده کنید.

رنگ کردن کفپوشهای وینیل چندان دوام ندارد و توصیه نمیشود. مگر اینکه بخواهید بازسازی ساختمان برای مناسبتی خاص، تنها چند روزی از آن استفاده کنید.

–  دیوارها: قبل از نقاشی دیوار، سطح آن را با محلول تری سدیوم فسفات TSP بشویید و ترکها و سوراخهای آنرا با بتونه بگیرید. اگر محل مورد نظر شما نوساز است و دیوارها تا کنون رنگ نشده اند، بهتر است قبل از نقاشی باید دیوارها را با روغن بزرک آغشته کنید. برای دیوارهای قدیمی و گچی یک آستری برای پوشاندن لکه های نم و اثر مداد رنگی و مانند آن لازم است. هرچند دیوارهای ساده و نسبتا تمیز با یک دست رنگ هم خوب به نظر میرسند، اما بر وسوسه تنبلی غلبه کنید و به جای اینکه یک دست رنگ غلیظ به دیوار بزنید، برای دو یا سه دست رنگ آماده شوید.

اگر دیوارها کاغذ دیواری دارند، قبل از نقاشی کاغذها را بکنید. اگر زمان کافی برای اینکار در اختیار ندارید یا کاغذها به سادگی کنده نمیشوند، یک دست آستر با رنگ روغنی به آنها بزنید. رنگ پلاستیک برای اینکار به هیچ وجه مناسب نیست زیرا آب موجود در آن کاغذها را نمناک کرده و موجب تشکیل حبابهای هوا در رنگ و برآمدگی لبه های کاغذ میشود.

اگر شما از جمله افرادی هستید که علاقه دارند به طور مستقیم در بخشی از امور مربوط به تزئین و چیدمان منزل شرکت کنند، بد نیست کار را از نقاشی دیوارها یا هر سطح قابل رنگ شدن دیگر شروع کنید.

حسن این کار در این است که رنگ نه تنها می‌تواند با هزینه کمترجلوه بسیاری به مبلمان قدیمی ببخشد، بلکه می‌توانید اگر کار برایتان مشکل بود، در جایی خراب شد یا به هر دلیل دیگر از ادامه آن دست کشیده یا از درست انجام دادن کار ناتوان شدید، از نقاشان حرفه ای کمک بگیرید و خیالتان راحت باشد که هزینه آن- یا ضرر دوباره کاری- به اندازه امور دیگر دکوراسیون بالا نخواهد بود. فقط فراموش نکنید که رنگ خوب و یکنواخت مخلوط شده باشد، غلظت آن کافی بوده و در هر مرتبه رنگ آمیزی، جهت حرکت قلم مو یا غلتک باید یکسان باشد نه اینکه یک قلم از بالا به پایین و قلم بعدی از بازسازی ساختمان در زیبایی چپ به راست حرکت کند. برای پوشش بهتر، یک دست رنگ از یک جهت و دست بعدی عمود بر آن اجرا میشود.

شروع فصل گرما بهترین زمان برای رنگ کردن دیوارهای خانه و  تغییر دکوراسیون منزل است، چرا که شما می توانید در و پنجره ها را باز بگذارید تا رنگ هرچه سریعتر خشک شود . در این مقاله رنگ کردن گام به گام دیوارها را به شما آموزش می دهیم وتا پایان کار در کنارتان هستیم.

انتخاب پرداخت (لایه بیرونی رنگ)

اول پرداختی را که می خواهید انتخاب کنید. پرداخت تخت و مسطح برای دیوارها از همه رایجتر است. با این حال، برخی افراد پرداخت براق یا پوست تخم مرغی را ترجیح می دهند. پرداخت نیمه براق معمولا روی trim  کار می شود. رنگهای درخشانتر برای آشپزخانه و حمام مناسبند زیرا به آسانی تمیز می شوند، اما با این حال این رنگها هر imperfection روی دیوار را به راحتی نشان می دهند. با هر پرداختی، به اندازه نقاشی ساختمان کافی زمان بگذارید تا کار تکمیل بشود، برای یک اتاق متوسط تقریبا چهار روز زمان با احتساب زمان خشک شدن، لازم است .
بازسازی ساختمان

رنگ را به آرامی خالی کنید

یک جعبه مقوایی را پهن و صاف کرده و آن را زیر قوطی رنگ بگذارید تا رنگ روی کف اتاق نریزد. با یک تکه چوب، رنگ را به هم بزنید و بعد مقداری از آن را در یک ظرف پلاستیکی کوچکتر بریزید به طوری که تا نصف ظرف پر بشود.

فرو بردن قلم مو در رنگ

قلم مو را حدود ۵ سانتیمتر در رنگ فرو کنید. سپس آن را به کنار قوطی رنگ بزنید تا رنگ بازسازی ساختمان اضافی نماند. این کار سبب می شود که رنگ چکه نکند.

شروع

بخشی از یک گوشه یا حاشیه را با استفاده از قلم موی کج ۵ سانتیمتری  رنگ بزنید. برای جلوگیری از ایجاد رگه در موقع خشک شدن، فقط بخش های کوچک حدود ۱ متر را هر بار انتخاب کنید.

استفاده از غلطک

مقداری رنگ را درون مخزن غلطک  بریزید. یک طرف غلطک را فرو ببرید، سپس آن را جلو و عقب ببرید تا کاملا رنگ را به خود بگیرد ولی چکه نکند. یک ناحیه V شکل حدود ۶۰ سانتیمتری را روی دیوار بدون بلند کردن غلطک، رنگ بزنید. این ناحیه را با حرکت های عمودی محکم پر کنید. این کار باعث می شود که همه جا به طور یکسان رنگ بخورد. این کار را از بالا به پایین تکرار کنید تا همه دیوار کامل بشود.

رنگ زدن  درب

همه قطعات و ابزارهای متصل به در را از آن جدا کنید. سپس سطح را سنباده زده و به آن بازسازی ساختمان بتونه بزنید. با یک غلطک بزرگ ۷۵ سانتیمتری، قسمتی از در را رنگ بزنید و سپس بلافاصله با قلم مویی بزرگ بر روی آن بکشید. به همین ترتیب ادامه بدهید تا تمام بدنه در را رنگ بزنید. سپس به چارچوب در بپردازید.
بازسازی ساختمان

رنگ زدن حاشیه ها و ستون ها

یک شب صبر کنید تا رنگ دیوارها کاملا خشک بشود. مطابق شکل نوار چسب دار مخصوص را بالای حاشیه قرار بدهید تا رنگ پخش نشود. حالا با یک قلم موی ۵ سانتیمتری حاشیه را رنگ بزنید.

رنگ کردن پنجره ها

با یک قلم موی ۵/۲ سانتیمتری ناحیه های وسط و با یک قلم موی ۵ سانتیمتری، کناره های چهارچوب را رنگ بزنید.

پاک کردن رنگهای اضافی

برای پاک کردن رنگ های اضافی که به زیر چسب تراوش کرده، یک نقاشی ساختمان تیغ صورت تراشی را با مایع شیشه پاک کن لیز کنید، و با آن به آرامی تکه های اضافی رنگ را ببرید و پاک کنید.

نگهداری رنگ اضافی باقیمانده

رنگ های باقیمانده را در یک ظرف پلاستیکی بریزید و در آن را محکم ببندید. اگر در ظرف باز بازسازی ساختمان در زیبایی بماند، رنگ خشک خواهد شد. روی هر ظرف برچسبی بزنید که معین کننده اتاقی باشد که در آن به کار رفته است و آنها را در جایی مشخص برای استفاده های بعدی قرار بدهید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com