بازسازی ساختمان

رنگ آمیزی دیوارهای گچی در ساختمان

چگونه دیوار گچی را رنگ کنیم؟ اگر می خواهید نقاشی ساختمان دیوارهای گچی منزل خود را برای اولین بار رنگ کنید لازم است اصولی را رعایت کنید که این اصول برای دیوارهایی که یک بار رنگ خورده اند لازم نمی باشد. مهم ترین کار زیر سازی قبل از نقاشی ساختمان است برای اینکار شما باید این مراحل را به ترتیب و با دقت انجام دهید : ۱- پشت تیغ کشیدن ملایم روی گچ ۲- روغن زیر کار مناسب گچ ۳- ماستیک با یتونه مناسب ۴- سمباده بعد از خشک شدن بتونه(۲۴-۱۲ الی ساعت بعد) ۵- گردگیری گرد و خاک حاصل سنباده ۶- رنگ آمیزی با قلمو و غلتک (نحوه استفاده از غلتک و مقدار رنگ مصرفی روی دیوار در این مرحله به شکیل تر شدن کار انتهایی کمک زیادی می کند.- مرحله آستری نقاشی ساختمان) ۷- بعد از کامل خشک شدن رنگ اولیه و آستری با بتونه مخصوص، سطح کار (دیوار) لکه گیری می شود. ۸- بعد از خشک شدن (۱۲ الی ۲۴ساعت) مرحله دوم سنباده کاری با سنباده نرم انجام می شود.

۹ -گردگیری ۱۰- رنگ دوم ۱۱-رنگ سوم(این مرحله با دو غلتک انجام می شود. غلتک ترک و ایتالیایی برای شکیل تر شدن نتیجه کار ) ۱۲- در صورت نیاز رنگ روغن چهارم. ابتدا دیوارها را تمیز کنید با استفاده از یک اسفنج نسبتا زبر، گرد و خاک و لکه‌های چرب و کثیف روی دیوار را با آب و کمی مایع ظرفشویی ملایم پاک کنید و سپس با آب بشویید تا باقی‌مانده مایع ظرفشویی کاملا پاک شود. حاشیه نقاشی ساختمان دیوارها، قرنیزها، دور پنجره‌ها و چهارچوب درها را با نوارچسب آبی رنگ مخصوص بپوشانید. حتما از نوارچسب‌های مخصوص نقاشی استفاده کنید چون دوام بیشتری دارند و تا یک هفته قابل استفاده مجدد هستند. بلافاصله پس از اتمام کار و قبل از این‌ که رنگ دیوارها خشک شود، این نوارچسب‌ها را بکنید. در غیر این‌ صورت ممکن است رنگ دیوار همراه آن کنده شود.

5474

آستر زدن دیوار دیوارها را ابتدا آستر بزنید و بتونه کنید. بیشتر مردم فکر می‌کنند، دیوارهایی که قبلا چندبار رنگ شده‌اند دیگر نیازی به آستر زدن ندارند اما درواقع آستر زدن باعث می‌شود که رنگ به‌طور یکنواخت روی دیوار بنشیند. به این ترتیب در انتها، دیوارها ظاهری درخشنده و صاف خواهند داشت.رنگ کردن دیوار اگر برای رنگ کردن از غلتک استفاده می‌کنید، حاشیه‌ها و گوشه‌هایی را که دسترسی به آن‌ها آسان نیست، با قلم‌مو رنگ بزنید. دقت کنید، درها و پنجره‌ها رنگی نشوند. تکنیک w یک توصیه مهم این است که از تکنیک w استفاده کنید. یعنی ابتدا با غلتک روی قسمتی از دیوار، رنگ را به شکل w بکشید، سپس بدون این‌که غلتک را بردارید، w را به‌طور کامل رنگ کنید. تمام قسمت‌ها را به همین ترتیب رنگ بزنید تا آن دیوار کاملا رنگ شود. کناره‌ها و چهارچوب‌ها را هم رنگ کنید. وقتی رنگ دیوارها کاملا خشک شد، کناره‌های دیوارها را با نوارچسب مخصوص بپوشانید، سپس چهارچوب درها و پنجره‌ها را با قلم‌مو رنگ بزنید.

می‌توانید دیوارها را به‌راحتی و با صرف وقت کمتر رنگ کنید. با توجه به نکات زیر در وقت، انرژی و رنگ مصرفی صرفه‌جویی کنید. فقط نوک قلم‌مو را به رنگ آغشته کنید. بیشتر از یک‌سوم قلم‌مو را در ظرف رنگ فرو نبرید. رنگ اضافه نه‌تنها سرعت کار را افزایش نمی‌دهد، بلکه در قسمت پایین موهای قلم‌مو جمع می‌شود و تمیز کردن آن بسیار دشوار است. درضمن این کار باعث می‌شود که قلم‌مو زودتر نقاشی ساختمان خراب شود. با یک پیچ‌گوشتی که به سر آن یک تکه پارچه پیچیده‌اید، داخل شیار لبه قوطی رنگ را تمیز کنید. اگر رنگ در این شیارها جمع شود، در قوطی خوب بسته نمی‌شود. قبل از بستن در قوطی، ابتدا روی دهانه آن یک کیسه پلاستیکی نازک قرار دهید، سپس در آن را بگذارید و با وسیله‌ای مثل چکش در آن را محکم کنید. با یک ماژیک ثابت، اسم و شماره رنگ را روی در قوطی بنویسید. درضمن با یک تکه پارچه کمی از همان رنگ را روی در قوطی بمالید. با داشتن مشخصات رنگ داخل قوطی، هنگام استفاده مجدد از آن‌، کار شما آسان‌تر می‌شود.

چگونه دیوار آجری را رنگ آمیزی نماییم نقاشی دیوار آجری سبک خاص خود را دارد و بیشتر برای زیبایی دیوار استفاده می شود و هدف دیگری را دنبال نمی کند. اگر شما قصد نقاشی دیواری آجری دارید حتما قبل از شروع به کار ترک های دیوار را بپوشانید تا روند رنگ آمیزی بدون مشکل پیش برود. قدم اول: تمیز کردن آجر شما حتما باید دیوار را به وسیله ی فشار آب کاملا شستشو نمایید تا خیالتان نقاشی ساختمان از بابت گرد و خاک و کپک ها راحت باشد. در صورتی که دوست دارید دیوار در آینده کپک نزند می توانید از محلول آب و صابون برای این کار استفاده نمایید و آن را به فشار به دیوار بپاشید. برای ادامه ی کار باید چند روز صبر نمایید تا آجرها کاملا خشک شود و هیچ گونه نم و رطوبتی در آن باقی نماند. قدم دوم: پاک کردن رنگ های قدیمی و ملات در صورتی که دیوار قبلا رنگ آمیزی شده و پوسته هایی از آن رنگ قدیمی باقی مانده است، به وسیله ی کاردک آنها را پاک نمایید تا هیچ گونه مواد اضافی و ملات بر روی دیوار باقی نماند.

قدم سوم: آستر کشی قبل از رنگ آمیزی باید آستر مورد نظرتان را بر روی دیوار بپاشید تا رنگ اصلی ایستادگی و دوام بالایی داشته باشد و در اثر رطوبت و آفتاب تغییر رنگ ندهد و یا اینکه به صورت پوسته در نیاید. قدم چهارم: درزگیری و بتونه کاری پس از آستر کشی بندها و سوراخ هایی که به مرور زمان به وجود آمده است را با بتونه پر کنید تا زیبایی و یک دست بودن دیوار کاملا حفظ شود. قدم پنجم: رنگ آمیزی حالا نوبت نقاشی ساختمان به رنگ نهایی است. بسته به سلیقه تان می توانید رنگ مورد نظرتان را انتخاب نمایید.سپس با قلم مو 3/4 اینچی شروع به رنگ آمیزی دیوار کنید.به شما پیشنهاد می کنیم برای بهتر شدن رنگ حتما 2 بار فرایند رنگ آمیزی را تکرار نمایید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com