بازسازی ساختمان

نقاشی ساختمان و مزیت آکرولیک

با توجه به نقاشی ساختمان مسائل زیست محیطی و عدم استفاده از حلال‌های آلی و مواد مضر کاربردی این نوع رنگ‌ها روبه افزایش است. بطوریکه به تدریج جایگزین مناسبی برای رنگ‌های روغنی الکیدی می‌باشند. رنگ ترافیک که عموماً برای خط کشی خیابانها استفاده می شود هم از رزین آکریلیک پایه حلالی استفاده می شود.
فواید اکریلیک چیست؟

این رنگ‌های نسل جدید برای ایجاد پوشش بافت در سطوح مناسب هستند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند و بو ندارند. در پاسخ به این سوال که اکریلیک چیست؟ باید گفت رنگ اکریلیک انعطاف‌پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله سیمانی، گچی، صفحات کناف، و هر سطح دیگری قابل اجرا هستند و پوشش ضد رطوبت ایجاد می کنند قابل استفاده است. درمقابل نور  نقاشی ساختمان خورشید یا uv مقاوم هستند و درنتیجه بسیار عمر بالایی دارند. اکریلیک چیست؟

546456

رنگ اکریلیک یکی از رنگ‌های پر استفاده است که کمترین آلودگی را دارد. این نوع رنگ قابلیت حل شدن در آب را دارد و از آنجایی که نوعی پلاستیک پلیمر است، هنگامی که خشک می‌شود انعطاف، نفوذناپذیری در برابر آب و دوام خود راحفظ می‌کند؛ به طوری که می‌توان لایه‌های بعدی رنگ را بدون تاثیر بر لایه‌های زیرین روی آن اضافه کرد. اکریلیک چیست؟

در این مقاله به بررسی اکریلیک چیست؟ پرداخته شد. امید این را داریم که مطالب سایت مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. برای اطلاع از مطالب بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.در نقاشی ساختمان رنگ ترکیبی آماده با تنوع رنگی بسیار زیبا می­ باشد که با مخزن مخصوص (آدمک) و با پیستوله (پمپ باد) اجرا می­ شود. رنگ مولتی کالر (Multicolor) یکی از انواع رنگی است که پس از اجرا، چندین  نقاشی ساختمان رنگ به صورت مجزا در آن دیده می‌شود. در واقع یک رنگ زمینه بوده و چند رنگ دیگر به صورت رگه‌های مختلف است.

رنگ مولتی کالر دارای ویژگی‌هایی خاص هستند که این رنگ را از رنگ‌های دیگر متمایز کرده و به آن اولویت داده است. فوق‌العاده تزئینی‌ و در طرح‌های متنوع و رنگ‌های مختلف موجود است. با توجه به فرمولاسیون خاص، امکان ساخت رنگ‌های متنوع و منطبق با هر سلیقه برای ایجاد سطوحی زیبا و چشم‌نواز در بیش از ۴۰ ترام گوناگون را فراهم می‌کند. این رنگ‌ها بسیار شیک، مدرن و دارای تنوع رنگ روز و محبوب اروپاست.

قابل اجرا بر روی تمامی سطوح‌ است. رنگ مولتی کالر دکوراتیو بوده و یک لایه فیلم نازک بر روی سطوح ایجاد می‌نماید و بسیار مناسب برای سطوح گچ، سیمان، بتون، آهن، آلومینیوم، چوب، رنگ، سنگ، شیشه، کاشی، پلاستیک، رنگ روغن، کنتیکس است.
رنگ مولتی کالر
رنگ مولتی کالر
بافت رنگ مولتی کالر (Multicolor)

بافت ویژه رنگ مولتی کالر و مات و کم‌جلا بودن آن، مشکلاتی از قبیل موج و خرابی سطح زیر کار را در خود محو می‌کند. بخاطر اینکه که ذرات معلق هوا و دودها را به خود جذب نمی‌کند، برای محیط‌های پرترافیک و یا پر رفت‌و‌آمد مانند راه‌پله‌ها بسیار مناسب است.

در صورت آسیب‌دیدگی به سادگی با حداقل مواد و به بهترین وجه ممکن قابل  نقاشی ساختمان  ترمیم است. از آنجایی‌ که رنگ‌های مولتی‌کالر برخلاف رنگ‌های موجود در بازار جهت اجرا نیاز به هیچ‌گونه حلال و ترکیبات نفتی مرسوم ندارد، بدون بو بوده و در مکان‌هایی که امکان تخلیه کامل و طولانی مدت وجود ندارد، نظیر منازل، ادارات، مراکز درمانی، مراکز آموزشی، هتل‌ها و … به‌راحتی قابل اجرا می‌باشد.

تکنیک های چاپ این نوع کاغذ شامل چاپ مسطح (Surface)، کلیشه‏ای (Gravure)، سیلک اسکرین (Silk Screen) و چاپ دورانی (Rotary) است. معمولا به صورت رول فروخته می شود و جهت چسباندن آن به دیوار از چسب مخصوص استفاده می شود. کاغذهای دیواری می‌توانند ساده (به صورت نقاشی) یا به صورت بافته‌شده (مانند آنگلیپتا) و یا با الگوهای گرافیکی ساخته شده‌ باشند.

این خمیر در اصطلاح عامیانه به خمیری اطلاق می گردد که از طریق آن می توان شکل و طرح های مختلفی ایجاد نمود. این خمیر در نقاشی ساختمان در بخش پتینه کاری کاربرد دارد. در ادامه به بررسی بیشتر این ماده اولیه در نقاشی ساختمان می پردازیم.
منظور از اصطلاح خمیر تکسچر در پتینه کاری

منظور از این اصطلاح یعنی تکسچر ایجاد کردن بافت و طرح های مختلف با خمیر مخصوص تکسچر که خاصیت انعطاف پذیری بالایی دارد و شخص پتینه کار به راحتی می تواند از طریق آن طرح و بافت مورد نظر مشتری و خود را ایجاد نماید. در واقع باید اقرار کرد که علت اصلی استفاده از خمیر تکسچر در پتینه کاری ، این است که خشک شدن خمیر تکسچر مدت زمان بیشتری لازم دارد که در تیجه خاصیت مانور بیشتری  نقاشی ساختمان دارد، مانور دست روی خمیر نسبتا بالاست و بافت و طرح مورد نظر را به راحتی می توان اجرا کرد.
جایگزین خمیر تکسچر

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که آیا می توان به جای این خمیر از ماده دیگری استفاده کرد؟ جواب این سوال بله، است. برای ایجاد بافت روی سطوح مختلف علاوه بر خمیر تکسچر می توان از بتونه مخصوص روغنی (نقاشان) در نقاشی ساختمان استفاده کرد. چون بتونه روغنی (نقاشی) به مراتب بهتر و با کیفیت تر از خمیر های دیگر می باشد. علت کیفیت بهتر این بتونه وجود ریزین مخصوص در ترکیب بتونه روغنی است. بتونه روغنی نسبت به سایر موارد مشابه که در فروشگاه ها عرضه می شود، کم هزینه تر و مقرون به صرقه تر است چرا که هم نقاشی ساختمان در وقت و هم در هزینه نقاشی ساختمان صرفه جویی می گردد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com