بازسازی ساختمان

مولتی کالر فوق العاده

مولتی‌ کالر رنگی است فوق‌العاده تزئینی‌ که پس از اجرا، چندین رنگ به صورت مجزا نقاشی ساختمان در آن دیده می‌شود. در واقع یک رنگ زمینه بوده و چند رنگ دیگر به صورت رگه‌های مختلف است. رنگ‌ مولتی‌ کالر در طرح‌ های متنوع و رنگ‌های مختلف موجود است که دارای ویژگی‌هایی خاص هستند که این رنگ را از رنگ‌های دیگر متمایز کرده و به آن اولویت داده است. با توجه به ماهیت خاص این نوع رنگ ها، امکان ساخت رنگ‌ های متنوع و منطبق با هر سلیقه برای ایجاد سطوحی زیبا و چشم‌ نواز در بیش از 40 ترام گوناگون را فراهم می‌کند. این نوع از رنگ ها قابل اجرا بر روی تمامی سطوح‌ است. رنگ‌ های مولتی‌ کالر دکوراتیو بوده و یک لایه ی نازک بر روی سطوح ایجاد می‌ نماید و بسیار مناسب برای سطوح گچ، سیمان، بتون، آهن، آلومینیوم، چوب، رنگ، سنگ، شیشه، کاشی، پلاستیک، رنگ روغن و … است.

گاهی اشکال کوچک متعدد آنقدر کوچک و نزدیک به هم هستند که دیگر به صورت نقش دیده نمیشوند. ترکیبهای بصری زمانی به وجود می آیند که سطوح کوچک رنگ دیگر به صورت اجزای مجزا دریافت نشده و جلوه ای از یک رنگ کاملاً جدید را خلق کنند. در یک ترکیب بصری هیچ زمینه یا رنگ روی زمینه قابل تشخیصی وجود ندارد؛ رنگ ها در چشم با هم ادغام میشوند تا یک رنگ جدید را بیافرینند. ترکیبهای بصری بازسازی ساختمان از دو یا تعداد بیشتری رنگ ساخته می شوند.

برای چاپ عکس به صورت افست از رنگی حد وسط استفاده میشود تا تصاویر به صورت سیاه و سفید یا رنگی چاپ شوند. نقطه ها که کوچکتر از آنند که با چشم عادی دیده شوند با هم ادغام شده تا تصویر چاپ شده را ایجاد کنند. ترکیبهای بصری زمانی توسط امپرسیونیستها برای خلق سایه و جلوه های بعد، بدون ترکیب رنگها روی پالت به کار میرفته است. سورا ترکیبهای بصری اش را “نقطه نگاری” نام نهاد (هوپ ۱۹۹۰). در نقطه نگاری، رنگهای روی بوم رنگهای خالص یا سفید آمیخته بودند که به صورت نقطه های ریز کنار هم قرار  .میگرفتند. (کلمه امپرسیونیسم از اسم یکی از نقاشی های مونه گرفته شده است )

با توجه به توازن انرژی در بنا ، پوسته به عنوان یکی از مهم ترین زیر مجموعه های ساختمان محسوب می شود و در بکار گیری سیستم های انرژی خورشیدی ، پوسته ساختمان سطح واسط بین معماری فناوری خورشیدی است که هم از نظر ساخت و هم از نظر ظاهری مورد اهمیت قرار می گیرد . مهم ترین ویژگی استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان به کارگیری آن در سقف ها و دیوارها است. زیرا این فناوری بخشی از پوشش ساختمان محسوب می شود که علاوه بر نقش محافظتی ، تاثیر کلی در ظاهر ساختمان دارد. برای ارائه طراحی مناسب به منظور استفاده بهینه از انرژی که در عین حال، دارای ارزش زیبایی شناختی نیز باشد باید از فناوری های زیربنایی و مکانیزم های نقش دهنده آگاهی داشته باشیم و این نوع آگاهی ، اجرای طرح را در انواع مختلف ساخت میسر میسازد.

از نظر بیشتر طراحان کار با انواع رنگ های صورتی اندکی دشوار است . پتینه مگر اینکه قرار باشد از رنگ هایی حول و حوش صورتی گرم یا صورتی مرجانی استفاده کنید.

البته زمانی که برای استفاده از رنگ صورتی در شک و تردید هستید بهتر است بازسازی ساختمان به انتخاب سایه ای از رنگ صورتی که بسیار نرم است دست بزنید و یا در نقطه مقابل این، از رنگ صورتی کاملاً پر رنگ استفاده کنید.
آبی و صورت برای اتاق کودکان

نقاشی ساختمان

یکی از کلیشه ها در رنگ آمیزی اتاق کودکان استفاد از رنگهای آبی و صورتی است. معمولا برای رنگ آمیزی اتاق یک دختر بچه از رنگ صورتی و برای رنگ آمیزی اتاق یک پسر بچه از رنگ آبی استفاد می شود. اما این دقیقا همان رنگ نما چیزی است که بسیاری از طراحان آن را نمی پسندند. از نظر یک طراح خلاق، گزینه های بسیار زیادی برای رنگ آمیزی اتاق کودکان وجود دارد. رنگ آمیزی اتاق کودک باید آنقدر الهام بخش باشد که بتواند قدرت تخیل و حس خلاقیت کودک را تقویت کند. یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش اتاق کودکان استفاده از اشکال هندسی به صورت پترن یا اشکال مختلف نقاشی ساختمان از نمادهای گوناگون که در طبیعت یافت می شوند می باشد.

چه عناصری رنگ یک شهر تشکیل می دهد؟ عوامل موثر در انتخاب رنگ در فضاهای شهری چیست؟ در این قسمت پاسخ هایی به این پرسش ها داده شده است.

در مورد عناصر تشکیل دهنده ی رنگ در شهر به دو مورد می توان اشاره کرد، رنگ در عناصر طبیعی  و رنگ در عناصر مصنوع

رنگ در عناصر طبیعی را می توان در فضاهای سبز شهری که مهم ترین عنصر تأمین‌کننده پتینه تنوع رنگی هستند و در شکل‌دهی سیمای شهری نقش اساسی دارند بررسی کرد. این عناصر می تواند شامل پوشش گیاهی و سایر عناصر طبیعی باشند. در شهرها، این فضاها شامل پارک ها و فضاهای اطراف اتوبان ها و خیابان ها می باشند. الهام از طبیعت در زمینه رنگ‌آمیزی نیز می تواند موضوع بازسازی ساختمان مهمی باشد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com