بازسازی ساختمان

رنگ های تند در نقاشی ساختمان

در بیشتر این شهرها رنگ های تند که بدون توجه به بار معنایی و اغتشاشات بصری بازسازی ساختمان ناشی از آن در سطح شهر استفاده شده و نیز بی‌رنگی بسیاری از قسمت های دیگر شهر به ناکارآمدی بصری شهر دامن زده است. در شهرهایی مانند پایتخت، استفاده از رنگ به معضلی بدون پاسخ تبدیل شده است چرا که سازندگان و طراحان، مردم عادی را به استفاده ی ناآگاهانه از رنگ در شهر کشانده اند در حالی که رنگ شهر باید در مراحل ساخت یک بنا تصمیم گیری شود و با انتخاب مصالح نما کنترل گردد. رنگ به عنوان عامل هویتی و تقویت خوانایی، امروزه چنان در تمام شهرها و محله ها به نقاشی ساختمان صورت تصادفی و سلیقه‌ای به کار گرفته می‌شود که می‌توان گفت به عنوان مثال بخش های تازه ساخت شهری کویری یا شهری در حاشیه دریای خزر تفاوت چندانی با شهر تهران ندارد. این در حالی است که در هر شهر، بسته به اقلیم، مصالح بومی، فناوری و منابع تأمین مصالح و سلیقه و فرهنگ افراد، رنگ نماها، در و پنجره ها ، مبلمان شهری، کف سازی، سقف و بام بناها و اصولا تمامی عناصر شهری لازم است به رنگ های خاصی محدود شود که به نوعی شناسنامه رنگی آن شهر به شمار می آید و از کنار هم قرار دادن این نمونه‌های رنگی می‌توان پالت رنگی مطلوب شهر را تهیه کرد. رنگ های پالت رنگی شهر مطلوب پتینه در دامنه‌ای مشخص و هماهنگ قرار دارند و اکثرا دارای تناسبات رنگی با یکدیگرند.
در شهرهایی که رنگ به درستی در فضای شهری استفاده شده‌است تجربه حرکت به دلیل وحدت آن آرامش‌بخش و به دلیل تنوع رنگی به‌جا و حساب شده، سرزنده و متنوع است.

نقاشی ساختمان

به هر آنچه که شما برای طراحی نیاز دارید توجه خاصی دارند وسعی می کنند سلیقه تان بازسازی ساختمان را همیشه در نظر بگیرند. اما وقتی که حرف از انتخاب رنگ به میان می آید، آنها تبدیل به افرادی نسبتاً خود رأی می شوند و به راحتی زیر بار استفاده از هر رنگ به خصوص آن هایی که از نظرشان رنگ های نامناسب می باشد در طراحی خود نمی روند. در این جا میخواهیم به معرفی رنگ هایی بپردازیم که معولاً طراحان و معماران از آنها استفاده نمی کنند و یا به ندرت و در طراحی های بسیار خاصی از آنها استفاده می کنند.
قرمز خالص

معمولاً طراحان از این نوع رنگ قرمز متنفرند و با آن میانه خوبی ندارند، به ویژه زمانی که قرار است روی یک دیوار از آن استفاده شود. به هر حال طراحان معمولاً اصلا برایشان مهم نیست اگر با این رنگ سرو کاری نداشته باشند و بیشتر خوشحال پتینه می شوند که از طرف کارفرما برای استفاده ازآن تحت فشار قرار نگیرند.
فیروزه ای پر رنگ

رنگ های روشن سیر یا اشباع شده رنگ هایی هستند که طراحان رنگ نما خیلی علاقه ای به آن ها نشان نمی دهند و تا حد امکان از آن ها دوری می کنند. یکی از طراحان معماری داخلی در مورد این مجموعه از رنگ ها می گوید اگر بخواهد از این بین رنگ ها یکی را انتخاب کند که هرگز حاضر به استفاده از آن نیست بی شک رنگ فیروزه ای پر رنگ و زنده را انتخاب می کند. چرا که به سختی می توان در یک طراحی ظریف و برازنده از این رنگ به خوبی استفاده کرد در حالی که طرح، جلوه و نمای خود را از دست ندهد بلکه این رنگ به سرعت طراحی را به سمت فضایی ناخوشایند می برد.

انجام عملیات رنگ نمای ساختمان در هر پروژه بستگی به شرایط پروژه دارد.ساختمان ها یا قدیمی هستند و نیاز به مرمت و بازسازی دارند و یا در حال احداث بوده و نوساز محسوب می شوند.لذا شیوه های اجرایی و مراحل اجرای رنگ ساختمان در هر یک از حالات نقاشی ساختمان فوق متفاوت خواهد بود. کسب نتیجه مطلوب و دستیابی به نمای پایدار و مقاوم منوط به رعایت دستور العمل های فنی می باشد که به اختصار در مراحل زیر صورت می پذیرد :
آماده سازی اولیه سطح

ابتدا باید بستر زیر کار برای اجرای رنگ نمای ساختمان آماده شود تا دوام و ثبات آن تضمین شود.در ساختمان های قدیمی با شستشو و لایه برداری پوسته فاسد شده و ترمیم ترک ها و یا سطوح تخریب شده به وسیله ترمیم کننده های بازسازی ساختمان مناسب صورت می گیرد.در پروژه های نوساز با استفاده از مواد افزودنی مناسب سطح زیر کار مستحکم ، صاف و بدون موج ایجاد می شود.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com