بازسازی ساختمان

تیرگی رنگ ها در نقاشی ساختمان

رنگ قهوه ای تیره نیز از رنگ هایی است که معمولاً طراحان از آن دوری می جویند بازسازی ساختمان چه در طراحی فضا و چه در طراحی مبلمان چرا که رنگ قهوه ای به فضا تیرگی و بسته بودن را القا می کند که بدین ترتیب وسعت فضا کم و بسته به نظر خواهد رسید و نیز از نظرنورپردازی فضا استفاده از این رنگ ایجاد مشکل خواهد کرد.
زرد بسیار فعال

یکی دیگر از رنگهایی که طراحان علاقه ای به آن ندارند رنگ زرد است.

به چند دلیل طراحان معمولاً از این رنگ اجتناب می کنند. یکی از این دلایل آن است که رنگ زرد درخشندگی فضا را چندین برابر می کند . معمولاً در فضایی که دوز بالایی از رنگ زرد در آن استفاده می شود چشم به سرعت خسته شده و درخشندگی آفتاب تداعی می شود به طوریکه همانطور که مردم از آفتاب درخشان به سایه ای پناه می برند چشم هم باید محل استراحتی در فضا پیدا کند. رنگ زرد مقدار زیادی از نور را منعکس می کند و به رنگ ها و بافت های مجاور خود لطمه می زند چرا که باعث تحریف در جلوه واقعی رنگ ها و بافت های مجاور خود در فضا می شود.
بژ

رنگ بژ یکی از رنگ هایی است که به سختی می توان از آن در طراحی خود استفاده نقاشی ساختمان کرد . این نظر بسیاری از طراحان معماری داخلی است.

زمانی که می خواهیم از این رنگ استفاده کنیم در ابتدا در طرح و روی کاغذ بسیار ایده آل به نظر می رسد، اما زمانیکه رنگ بر روی دیوار پیاده می شود ، رنگ بژ استفاده شده در طرح به سمت رنگ زرد متمایل می شود و یا حتی به سمت رنگ هلویی که این امر بسیار بسیار به طراحی نور فضا بستگی دارد که این موضوع برای یک طراح اصلا خوشایند.

در گذشته استفاده از رنگ در صنعت ساختمان در کاربردهای محدودی صورت می گرفت و اغلب جنبه تزئینی و زیبایی داشت. اما با گسترش و پیشرفت فناوری های صنایع شیمیایی و نانو تکنولوژی   درصنعت ، رنگ ساختمان کاربردهای نوینی پیدا نمود. یکی از مهمترین کاربردهای رنگ که بیش از دیگر کاربردهای آن اهمیت پیدا نمود محافظت است. به همین منظور، ماده رنگی علاوه بر زیبایی، نقش مقابله با عوامل مخرب را نیز بدست آورد.

این عوامل مخرب در محیط و اقلیم های مختلف با یکدیگر متفاوت است نمونه هایی از اینگونه کاربردها در سطوح ساختمان عبارتند از :

– رنگ های ضد اشعه ماوراء بنفش نور خورشید برای محافظت سطوح نمای ساختمان از رنگ پریدگی و تجزیه مولکولی.

– رنگ های ضد جلبک و خزه و قارچ برای محافظت سطوح ساختمان در برابر نفوذ و گسترش خزه بر روی نما.

– رنگ های ضد باکتری برای جلوگیری از نفوذ و گسترش باکتریها و قارچها در سطوح محیط های نیازمند پاکیزگی شدید.

– رنگ های ضد نمک ها و اسیدها و بازها برای محافظت پتینه سطوح نما از تخریب ناشی از بارانهای اسیدی، بارانهای نمکی و همچنین برای سطوح کف و دیوار کارخانجات و صنایح شیمیایی.

یکی از مهم ترین عوامل فرسایش رنگ نمای خارجی ساختمان ها که به طور مداوم و هر روز در معرض نور خورشید هستند فرسایش ناشی از اشعه ماورای بنفش نور خورشید است.

نقاشی ساختمان
این عامل با تجزیه رزین موجود در پوسته رنگ نمای خارجی ساختمان ها، نقاشی ساختمان پل ها، پنجره ها، نرده ها، دستگیره ها و … باعث از هم پاشیدن اجزای لایه رنگ شده و موجب پدیده پودری شدن پوشش و رنگ پریدگی می شود.
2- آب باران

به طور معمول رنگ هایی که برای نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شوند باید ضد آب باشند و نباید باران بر روی آن ها تأثیری داشته باشد. اما معمولاً آب باران به همراه بخارات اسیدی، دوده و نمک های موجود در هوا تبدیل به باران اسیدی رنگ نما یا مایعی آلوده می شود که اثرات مخرب زیادی بر رنگ نمای خارجی ساختمان ها و دیگر اجزای شهری می گذارند.

اگر رنگ نمای خارجی بر روی سطوح بتنی و سیمانی و آجری و … و به طورکلی سطوحی که بخار آب را درون خود نگه می دارند اجرا شده باشد، در طول فصول مختلف و با گرم و سرد شدن هوا و تغییر بازسازی ساختمان درجه رطوبت هوا و تغییر درجه رطوبت هوا، نیاز مند تنفس هستند. در غیر این صورت با گرم شدن هوا بخارات محبوس شده درون بستر زیرکار از لایه رنگ نمی تواند خارج شود و موجب تبله شدن رنگ و از بین رفتن آن می شود. این گونه رنگ ها باید به گونه ای باشندکه به آب باران امکان نفوذ ندهند. در غیر اینصورت با جذب آب باران موجب آسیب به نماهای داخلی ساختمان و ایجاد نم می شوند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com