بازسازی ساختمان

حس بی روحی در رنگ های ساختمان

رنگ خاکی، در ایجاد فضایی تیره تقریباً اثر مشابهی با رنگ قهوه ای تیره دارد، اما بازسازی ساختمان این رنگ علاوه بر بسته و کوچک کردن فضا معمولاً حس بی روحی به فضا می دهد و سرزندگی و نشاط را از فضا دفع می کند. از این رو طراحان در استفاده از آن بسیار محتاط هستند و به شدت برای به کار بردن آن در طراحی خود تمامی جوانب را می سنجند.
بژ هلویی

ممکن است در برخی از نورپردازی ها، این رنگ به شکل رنگ بژی که بسیار به سمت رنگ هلویی متمایل است به نظر برسد. در حقیقت رنگی که نه رنگ بژ را در بر می گیرد و نه رنگ هلویی را . از طرف دیگر ممکن است در یک نورپردازی دیگر از فضا این رنگ به رنگ گوشت خام جلوه کند که این خود حسی از شهوت و سبعیت را در فرد ایجاد می کند. این رنگ در دسته ی رنگ های تاریخی قرار می گیرد که شاید پتینه یک کلکسیون دار به آن علاقه داشته باشد اما درطراحی فضاهای مدرن و صمیمی معمولاً جایی ندارد.
باز هم رنگ قرمز

نقاشی ساختمان

بیش از این از بی علاقگی طراحان به استفاده از رنگ قرمز خالص اشاره کردیم. اما در صورت کلی، رنگ قرمز در تمامی تونالیته های رنگی خود برای ست و هماهنگ شدن با فضا و دیگر رنگ ها بسیار سرسخت است.

احتمالاً فضاهای زیادی را با رنگ قرمز دیده اید که جالب به نظر نمی رسند، این بدان علت است که چگونگی استفاده از رنگ قرمز و جایی که از آن استفاده می شود و میزان استفاده از آن نسبت به کل فضایی که در اختیار دارید بسیار مهم است و نقاشی ساختمان بیش از هرچیز دیگر این موضوع که قرار است همراه با آن از چه رنگ های دیگری در طراحی فضا استفاده شود بسیار مهم و موثر است.

استفاده ی صحیح از رنگ در شهر به کاهش خستگی و برانگیختن چشم کمک می کند. رنگ ها زمینه متنوعی از تضادها (کنتراست ها) را در ساعات مختلف روز پدید آورده و در هر ساعت سایه-روشن های جدیدی به وجود می‌آورند و فضا را متنوع و سرزنده می‌کنند. فقدان تنوع و سرزندگی، ناخواسته مانع حضور افراد در فضاها و مشارکت آنها در زندگی مدنی است. بارزترین نمونه ی آن استفاده ی به جا از رنگ در شهر و گزینش مطلوب رنگ در خیابان های تجاری و فضاهای بازی کودکان است که تنوع رنگی آنها به منظور خلق فضاهایی شاد به امری بدیهی تبدیل شده است. حتی مناسبت های خاص نیز یاد آور تنوع رنگی متفاوت از سایر اوقات سال هستند. مراسم شادی و جشن و سرور در ذهن همه مترادف با رنگ آمیزی متنوع و متفاوت پتینه در روز و شب است.

رنگ ها دارای خصوصیات اثر‌بخشی در فضا می‌باشند. سه عامل مهم در انتخاب رنگ، تأثیر رنگ ها در درک فاصله، کمپوزیسیون رنگ ها و وزن ادراکی رنگ ها می باشد. رنگ های روشن سبک‌تر و رنگ های تیره سنگین‌تر می‌باشند. رنگ های متفاوت، القاء کننده مسافت و فاصله نیز هستند. رنگ های گرم نزدیک‌تر حس می‌شوند و فضا را تنگ‌تر می‌کنند. در حالی که رنگهای سرد دورترند و فضا را  وسیع‌تر نشان می‌دهند. بازسازی ساختمان در ضمن باید توجه داشت که چگونگی قرارگیری رنگ ها در کنار هم و نقش‌های زمینه نیز بر این ابعاد تأثیر می‌گذارند. تمامی این موارد نکاتی هستند که طراح می بایست در انتخاب رنگ در شهر و فضاهای مختلف شهری در نظر بگیرد.

شاید تابحال در خیابان، ماشین های قدیمی را دیده باشید که لایه رنگ آن ها کدر شده است و گویی گرد و غباری ماندگار بر روی سطح آن ها پوشیده شده است. منظره رنگ زدن جدول خیابان ها در روزهای پایانی سال، که توسط نقاشان هر سال رنگ نما تکرار می شود را نیز به طور حتم دیده اید.
این مثال ها نشان می دهد فرسایش ناشی از اثرات محیطی و جوی به طور مداوم در رنگ نمای خارجی ساختمان ها، جدول ها، پل ها، گاردریل ها، ماشین ها و … صورت می پذیرد.

در این مرحله ، با توجه به نوع محصول و شرایط آب و هوایی منطقه لایه نهایی انتخاب و اجرا می شود. در محصولات دانه سنگی لایه نهایی بی رنگ است و نقش محافظتی دارد.در برخی از انواع رنگ نمای ساختمان ، لایه نهایی رنگی با ویژگی نقاشی ساختمان محافظتی و تزیینی است که بر روی لایه میانی و یا آستری اجرا می شود.

اجرای تمامی لایه های رنگ نمای ساختمان دوام و زیبایی پتینه ماندگار رنگ را ایجاد می کند و در طول مدت بقای نما ، زیبایی ظاهر رنگ نمای ساختمان را تامین می نماید.شرکت های معتبر رنگسازی معمولا متناسب با شرایط جوی بازسازی ساختمان و نوع محصولات ، لایه بندی های متناسب آن را پیشنهاد می کنند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com