بازسازی ساختمان

جهت نقاشی ساختمان به گفته هیرش، هنگام رنگ‌آمیزی منزل کابینت «مقدمات کار، بیش از هر چیز اهمیت دارد.» ابتدا درها کنیتکس نما و کشوها و و ابزار یراق‌های دیگر داخل کابینت مانند سبدهای سیمی را بیرون بیاورید و سطح مورد‌نظر را به خوبی تمیز کنید. نوع رنگ آستری که به کار می‌برید به این بستگی دارد که جنس کابینت شما از چوب باشد یا لمینت.

اگر کابینت‌ها قبلا رنگ شده باشند، باید ببینید که این رنگ چه بوده است. اهمیت این نقاشی ساختمان نکته در این است که اگر رنگ نهایی قبلی دارای پایه روغنی بوده، اکنون برای بتونه‌ کاری و آستری آن هم باید رنگ روغنی به کار ببرید.

پس از زدن رنگ آستری مناسب، دو یا سه دست از رنگ مورد‌نظر خود را به سطوح بزنید تا مطمئن شوید که رنگ کابینت‌ها در مقابل استفاده هر روزه دوام خواهد یافت. طبعا هرچه تعداد لایه‌های رنگ بیشتر باشد، دوام آن هم بیشتر خواهد شد. به گفته هیرش، «یک لایه رنگ پس از خشک شدن تنها به ضخامت یک دستمال کاغذی خواهد بود». سانتوس پیشنهاد می‌کند که برای نتیجه بهتر، رنگ را با غلطک ابری به کابینت بزنید، سپس با یک قلم مو رنگ را پخش کرده و لایه‌ای یکنواخت ایجاد کنید.

مواد افزودنی دکوراتیو که به تازگی به رنگ‌ها اضافه می‌شوند نیز می‌توانند امکانات جالبی قیمت کنیتکس برای شما ایجاد کنند. برای مثال افزودن ماده‌ای که موجب ترک خوردن رنگ می‌شود به رنگ قرمز و زدن لایه نهایی قرمز بر روی رنگ پایه خاکستری، جلوه زیبایی ایجاد می‌کند؛ زیرا ترک‌های ایجاد شده در رنگ قرمز موجب می‌شوند تا رنگ خاکستری زیری نمایان شده و کابینت‌های قدیمی جلوه تازه‌ای پیدا کنند.
شومینه هم رنگ می‌شود

ابتدا باید آجرها را کاملا تمیز کنید. برای این کار از یک برس سیمی و یک ماده شوینده بدون کف دارای تری‌سودیوم فسفات (TSP) استفاده کنید تا دوده‌ها و تیرگی‌ها به خوبی پاک شوند. سانتوس توصیه می‌کند که پس از این تمیزکاری کامل، دست جهت نقاشی ساختمان نگه دارید و شومینه را یک مرتبه دیگر از نظر بگذرانید. شاید تنها چیزی که برای زیبا شدن نیاز داشته، تمیز شدن بوده است و شما دیگر تمایلی به رنگ کردن آن نداشته باشید.

در غیر این صورت، پس از این که آجرها تمیز و خشک شدند، یک دست رنگ آستری به آنها بزنید. هیرش رنگ آستری با مواد پوشاننده لکه را توصیه می‌کند تا هر لکه دوده را نیز بپوشاند. هنگام انتخاب رنگ توجه کنید که هرقدر براقی‌ رنگ بیشتر باشد، بیشتر در مقابل دوده مقاومت می‌کند. سانتوس رنگ‌های پر جلا یا نیمه‌ براق را توصیه می‌کند. برای رنگ‌آمیزی قطعات فلزی می‌توانید از رنگ‌های مقاوم در برابر حرارت نیز استفاده کنید؛ اما فراموش نکنید که به هیچ‌ وجه داخل شومینه را رنگ نکنید.

هزینه نقاشی ساختمان

بیشتر رنگ‌فروشی‌ها خودشان روش‌هایی برای محاسبه میزان رنگ هر بخش در اختیار دارند. همین که متراژ را به‌ آنها بگویید، کلی اطلاعات تازه دست‌تان می‌آید.

می‌گویند عشق در نگاه اول اتفاق می‌افتد. درباره بقیه شرایط چیزی نمی‌دانم نحوه اجرای کنیتکس ولی دست‌کم درباره رنگ‌ها که این قضیه صدق می‌کند. من به‌شدت به احساساتی که از سر عقل نیستند و به اصطلاح از روی شکم گرفته می‌شوند، اعتقاد دارم. اگر همیشه از یک رنگ خاص خوش‌تان می‌آید، خب، لابد همیشه آن را دوست خواهید داشت پس تنها کاری که باید انجام دهید، این است که قوطی رنگ مورد علاقه‌تان را بخرید و از آن استفاده کنید. اگر از من می‌شنوید، به شکم‌تان اعتماد کنید.

مغازه‌های ابزارفروشی و رنگ‌فروشی با گستره‌ متنوعی که دارند، می‌توانند خیلی زیاد الهام‌بخش باشند. اگر دیدید می‌شود یک تکه کوچک امتحانی از هر رنگ را به خانه ببرید، اصلا خجالت نکشید. از رنگ‌فروش بخواهید که مقدار کمی از آن رنگ را محض امتحان و برای به جا آوردن شرط چاقو (!) در اختیارتان بگذارد.

همیشه قبل از هر کاری رنگ را تست کنید. من همیشه به همه توصیه کرده‌ام جهت نقاشی ساختمان قبل از اینکه کل دیوار را رنگ بزنند، یک جایی مثلا بیرون خانه، یک کمی از دیوار را رنگ کنند. قبل از اینکه دیوار را رنگ بزنید، یک کارت کلفت سفید پیدا کنید و آن را رنگ بزنید. این کارت می‌تواند به شما درباره رنگ واقعی دیوارتان در آینده ایده دهد؛ مثلا می‌توانید ببینید که یک رنگ به‌خصوص با مبلمان‌تان هماهنگ خواهد بود یا نه. فقط کافی است چند روزی کارت را روی دیوارتان بچسبانید و گهگاه نگاهش کنید.

این کار در انتقال حس و انتخاب درست خیلی کمک‌تان خواهد کرد. حواس‌تان به اینکه نور در زمان‌های مختلف روز چطور روی شکل خانه شما تاثیر می‌گذارد، جمع باشد و اینکه سایه‌های دم شب یا روشنی‌ وسط روز یا حتی نورهای مصنوعی چه جلوه‌ای به رنگ اتاق‌تان می‌دهد را مدنظر داشته باشید. رنگ در حضور نورهای مختلف تغییر می‌کند و همین می‌تواند باعث شود که رنگ دیگری را انتخاب کنید. با رنگ کردن آن کارت کلفت سفید، می‌توانید مطمئن باشید که اگر از رنگ نمای مخصوص ساختمان خوش‌تان نیامد، دست‌کم چیزی از دست نداده‌اید. حداقلش جهت نقاشی ساختمان این است که لازم نیست پولی بابت تراشیدن دیوار خرج کنید.

مدیریت پیمانکاری

مرحله اول که در ساخت کلیه مُهرها مشترک است، طراحی طرح مورد نقاشی ساختمان نظر برای مُهر، آن هم بر روی کاغذ است. سپس دور طرح و یا حتی داخل آن را به وسیله قیچی یا کاتر ببرید. پس از آنکه الگوی طرح مُهر آماده شده ابتدا جنس مورد نظر برای ساخت مُهر را انتخاب کنید و مراحل بعدی را انجام دهید.

برای ساخت هر جنسی روشهای مختلف و راه های گوناگونی وجود دارد که به برخی از آنها در ذیل اشاره می شود:

الف) لینولئوم یا مکالئوم

همان طور که می دانید لینولئوم و مکالئوم پوشش های لایه ای از جنس پلاستیک هستند که ضدآب بوده و به عنوان کفپوش در قسمت های مختلف بازسازی ساختمان قابل استفاده هستند. این لایه های پلاستیکی به راحتی با تیغ های موکت بری بریده می شوند. بنابراین شما می توانید طرح مورد نظر را که در قالب الگوی کاغذی پیش از این آماده کرده بودید، بر روی یک تکه لینولئوم متناسب با ابعاد طرح قرار دهید و با تیغ موکت بُری خطوط و مکان های معین شده را ببرید. به دلیل آنکه این لایه ها دارای قطر چند میلی متری بوده و امکان استفاده از آنها به صورت مُهر به تنهایی وجود ندارد نیازی به دسته ای دیگر است. بنابراین دو تکه چوب عمود بر هم و متناسب با اندازه مُهر آماده کنید و با میخ و چسب چوب به هم متصل کنید. سپس لایه مُهر را با چسب صنعتی به اجرای رنگ نمای ساختمان سطح تکه چوب افقی بچسبانید و از تکه چوب عمودی به عنوان دسته مُهر استفاده کنید. حال جهت نقاشی ساختمان با آغشته کردن سطح مُهر به رنگ به وسیله غلتک و یا قلم مو، مهر را به دیوار بزنید و چاپ را انجام دهید.

توضیح: نوع رنگ مورد استفاده برای چاپ با مُهر ، معمولاً رنگ های روغنی ساختمان است ولی در مواردی که قرار است چاپ بر روی چاپ دیگر انجام گیرد و یا به طور کلی سرعت خشک شدن چاپ مورد اهمیت است، از رنگ های آکریلیک استفاده می شود.

ب) ساخت مُهر با میوه جات

برای ساخت مُهر با میوه جات راه های بسیار راحت و ابتکاری وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید یک سیب، گلابی، پرتقال یا نارنگی یا هر میوه دیگری مانند آنها را به دو نیم تقسیم کنید و از سطح داخلی هر نیمه به عنوان مُهری برای چاپ فرم میوه انتخابی با انتقال همان بافت میوه استفاده کنید.

برای انجام چاپ مُهر، لزومی به انتخاب دیوار، کف یا نقاشی ساختمان سقف نیست بلکه شما می توانید از لوازم دکوراسیونی چوبی یا پارچه ای نیز استفاده کنید. تنها لازمه به کارگیری چنین تکنیکی، مسطح بودن بستر چاپ است.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com