بازسازی ساختمان

بازسازی و تعمیرات ساختمان تا انجام کار

بازسازی و تعمیرات ساختمان به هیچ وجه به جای تینر روغنی، تینر فوری را امتحان نکنید زیرا تینر فوری رنگ دیوار را در خود حل کرده و شما مجبور خواهید بود دوباره آن دیوار را رنگ کنید.
۳) مرحله زیرسازی: کلیه قسمت های فرورفته ای را که در اثر ضربه بر روی دیوار پدید آمده است با گچ و یا بتونه پر کرده و سپس هرگونه اختلاف سطح را با سمباده صاف و یکنواخت کنید. به این ترتیب بستری مناسب برای رنگ آمیزی حاصل می شود.
۴) مرحله انتخاب و ساخت رنگ: ابتدا نوع رنگ مورد نظر را با توجه به دیوار، سقف و غیره و همچنین پوشش قبلی  آن انتخاب کرده و سپس به مرحله دیگر یعنی ساخت رنگ دلخواه بپردازید. به عنوان مثال برای پوشش کلیه سقف ها به جز سقف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی که شست وشوی سالیانه آن نیاز است از رنگ پلاستیک استفاده می شود.دیوارها را نیز اغلب با رنگ روغنی می پوشانند که تنها تفاوت موجود میان میزان نسبت ماتی و براقی رنگ روغن است که آن هم با توجه به مکان و کارکرد آن انتخاب می شود. به این معنا که برای سطوحی که شست وشوی بیشتر لازم دارند، میزان رنگ روغنی براق نسبت به مات می بایست نقاشی ساختمان بیشتر بوده و در مورد دیوارهای دیگر مکان ها این میزان تقریبا نصف نصف و یا حتی مقدار رنگ مات کمی بیشتر از رنگ براق است.
نکته ۱) اگر برای دستیابی به رنگ دلخواه چند رنگ را با هم مخلوط کرده اید، پیش از استفاده بر روی دیوار توجه داشته باشید که همواره رنگ خیس دوپرده روشن تر از خشک شده همان رنگ است. برای امتحان بیشتر نیز شما می توانید قسمتی از در قوطی رنگ و یا قطعه فلزی بدون استفاده ای را با لایه ای از رنگ پوشش داده و کمی صبر کنید. رنگ بر روی فلز با سرعت بیشتری خشک شده و نتیجه زودتر حاصل می شود.
نکته ۲) در صورتی که نمونه رنگی را ساخته و در انتخاب آن اطمینان دارید، برای درست کردن مقدار زیادی از آن لازم است همان فرمول ترکیب رنگی را استفاده کرده و جهت امتحان قطره ای از رنگ نمونه را در داخل قوطی رنگ ساخته شده بچکانید. با این کار به راحتی می توانید رنگ نمونه انتخابی و رنگ ساخته شده را با هم مقایسه کنید.

سطح گچ و خاک
معمولاً در این سطوح نبش های دیوار به دلیل عدم نظــارت و یا عدم نیاز شمشه گیری نمی شوند و دور پنجره ها و دربها خالی می ماند که در این صــورت می بایست نبشها شمشمه گیری شود بعـد از انجام این کار مانند بند 1 ماده الف، بلکا قابل اجراء می باشد.

2-  سطوح سیمانی
الف) سطح سیمان زبر
معمولاً سطوح سیمان زبر از ناصافی و تخلخل بالا بر خوردار است و نبش ها شمشه گیری درستی نگردیده و در این صورت بعد از ترمیم نبشها می بایست جهت کیفیت بهتر، بلکا دو بار به صورت آستر و رویــه اجراء شود که طبعاً هزینـه اجراء بلکـا افزایش می یابد و از لحاظ چسبندگی هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت.
ب) سطح سیمان نرم
سطوح سیمان نرم که طبق استاندارد های معمول منطقه ای اجراء شده است، بازسازی و تعمیرات ساختمان هیچ گونه مشکلی جهت اجراء بلکا ندارد و بستر بسیار مناسبی جهت اجرا، این محصول می باشد.
ج) سطح سیمان تگری
این سطوح در صورتی که از سطح یکسانی بر خوردار باشد، بلکا به راحتی بر روی آن اجراء می شود.

3-  کنیتکس
کنیتکس روغنی
در صورتی که این سطوح دارای طبله و پوسیدگی نباشد براحتی بلکا بر روی آن اجرا، میشود.

کنیتکس آبی ( پلاستیک )
این سطــوح معمولاً به دلـیل عدم قدرت چسبندگی به سطوح زیرین و حلالیــت در آب می بایست کلیه سطح به مواد تترونیـوم رزین آغشته شود، به اندازه ای  که دیگر آب داخل آن نفوذ نکند و سپس بلکا بر روی آن اجرا، شود.

رولکس
مانند کنیتکس آبی رفتار شود.

4-  رنگها
رنگ روغن
سطوح رنگ روغن بستر مناسبی جهت اجرا، بلکا می باشد و می بایست بازسازی ساختمان به دلیل لغزنده بودن سطوح رنگ روغن، خمیر بلکا کمی سفت تر از حد معمول تهیه شود.
53454
رنگ روغن کهنه وخراب
معمولاً این سطوح به دلیل پوسیدگی در اثر مرور زمان و یا عدم کیفیت رنگ و اجراء از سطح نابرابری برخوردار است که جهت جلوگیری از تناقض رفتار بلکا در این سطوح کلیه سطح را می بایست توسط تترونیوم رزین آغشته کرد و یک برابری کلی در روی سطح ایجاد نمود و پس از خشک شدن کامل، بلکا را بر روی آن اجرا گردد.
رنگ پلاستیک
رنگ پلاستیک به دلیل عدم مقاومت در برابر آب، می بایست کاملاً توسط تترونیوم بازسازی و تعمیرات ساختمان رزین و تینر آغشته شود و پس از خشک شدن، بلکا بر روی آن اجراء گردد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com