بازسازی ساختمان

بازسازی و تعمیرات ساختمان با کیفیت برتر

بازسازی و تعمیرات ساختمان رنگ پلاستیک را با آن رقیق کنید. سپس با افزون چسب نقاشی ساختمان چوب میزان چسبندگی آن را بیشتر کنید، سپس با اضافه کردن مقدارهای کم مل آن را به حالت خمیر درآورید. سعی کنید مل با مخلوط رنگ و چسب چوب کاملا مخلوط شود تا در زمان استفاده با مشکل مواجه نشوید.

مات: به رنگ هایی گفته می شود که درخشش خیلی پایینی دارند و غلظت روغن در آنها کم است و بیشتر برای آستر کارها استفاده می شود.

روشن: بیشتر به رنگ هایی گفته می شود که به عنوان ماده رنگ، با رنگ سفید آمیخته می شود.

براق: به رنگ هایی گفته می شود که درخشش آنها در مقابل نور بیشتر و حرکت آن روانتر است. و لیزی آن بیشتر است. و غلظت روغن در این نوع رنگ، بیشتر از بقیه رنگ ها است.

کدر : به رنگ سیاهی که به عنوان ماده رنگ با رنگ های دیگر آمیخته می شود، و بازسازی و تعمیرات ساختمان برای پوشش بیشتر کار و نبودن براقی زیادی استفاده می شود.

رنگ پلاستیک در بازار به 2 صورت در بازار یافت می شود:

پلاستیک و نیمه پلاستیک .

نیمه پلاستیک به خاطر اینکه در آن غلظت چسب چوب کمتر است، چسبندگی آن نیز کمتر و استقامت آن بسیار کم است ولی رنگ تمام پلاستیک که در آن از چسب چوب بالایی استفاده شده و چسبندگی آن و زیبایی آن بسیار بیشتر از نمیه پلاستیک است.

توصیه: از رنگ تمام پلاستیک استفاده می شود.

رنگ روغنی در مواردی استفاده می شود که تابش آفتاب یا بارش مستقیم برف و باران وجود داشته باشد. ولی رنگ پلاستیک به خاطر مخلوط شدن سریع آن با آب و استقامت کم آن، فقط در سقف اتاق ها استفاده می شود چون به هیچ عنوان آب و نور خورشید مستقیما به آن نمی تابد.

رنگ پلاستیک را با آن رقیق کنید. سپس با افزون چسب چوب میزان چسبندگی آن را بیشتر کنید، سپس با اضافه کردن مقدارهای کم مل آن را به حالت خمیر درآورید. سعی کنید مل با مخلوط رنگ و چسب چوب کاملا بازسازی ساختمان مخلوط شود تا در زمان استفاده با مشکل مواجه نشوید.

در و پنجره ها رنگ روغنی زده می شود تا از پوسیدگی و خرابی آن در مقابل آب و هوا کاسته شود. و مهم نیست در آهنی یا چوبی باشد.

ولی اتاق ها چون مانند آشپزخانه بخار چرب ندارد ، فقط دیوارها رنگ روغنی زده می شود تا در صورت کثیف شدن قابل شستشو باشد ولی سقف ها به خاطر زیبایی بیشتر از رنگ پلاستیک استفاده می شود.house-painting-photo-gallery-700

اگر سقف روغنی زده شود، نور چراغها را به شکل آزار دهنده منعکس می کند.

رنگ روغنی ساختمان:

ابتدا باید زیر کار را آماده کرد. این کار با زدن بتونه یا انجام ماستیک انجام می شود.

ماستیک برای صافی و یکنواختی دیوار است.

ماستیک چیست؟ نوعی کار با بتونه است. در این حالت بتونه شل تر استفاده می شود. و روش کشیدن روی دیوار به  صورت یک تکه و یکنواخت است. این کار با تیغ ( وسیله است که برای کشیدن بتونه روی دیوار استفاده بازسازی و تعمیرات ساختمان می شود ) و کاردک ( برای نگهداری بتونه استفاده می شود )   انجام می شود.

ابتدا از روغن الف استفاده می شود. روغن الف به عنوان زیر کار استفاده می شود.

فواید و دلایل استفاده از روغن الف:

یک-  برای حرکت روان قلم است.

دو –  باعث مصرف کمتر رنگ می شود که اصطاحا می گویند دیوار رنگ را نخورد.

سه – پستی و بلندی کار ( دیوار ) معلوم شود.

سپس با سنباده های نرم دیوار را می سابیم تا صاف و لیز شود. به گونه ای که با کشیدن دست روی کار ، هیچ برجستگی یا فرورفتگی احساس نشود.

نقاشی در فصول مختلف ( مناطق با آب و هوای گرم و سرد ):

نقاشی در فصول گرم به خاطر خشک شدن سریع رنگ باید دوخت خط ها سریع و پیوند آنها کامل باشد تا حرکت قلم روی کار نماند. در فصول سرد به خاطر شکنندگی رنگ سعی کنید بعد از کشیدن خط های عمودی با دقت  نقاشی ساختمان بیشتر برای جلوگیری از شکسته شدن باز باید آن را جلا داد یا خط های عمودی را محکم تر کشید.

4564333

مثال: قاب را صورتی بزنید و بدنه را آبی آسمانی بزنید.

در انجام بتونه کاری در در و پنجره ای که ابزار ( تزئینات آن، منظور شکل هایی است که روی در ساخته اند. مثل دایره و مثلث و ..) آن زیاد است، بتونه کاری با تیغ و کاردک انجام نمی شود. بتونه را با نوک انگشت اشاره برداشته و در جاهایی که امکان نفوذ آب و رطوبت دارد می کشیم. چون رنگ به آنجا نفوذ نمی کند، ممکن است در صورت انجام ندادن، در یا پنجره بعد مدتی بپوسد. و برای رفع این مشکل با انگشت این مکان را با بتونه می پوشانیم و برای اینکه سمباده زدن در این نقاط که بتونه خورده مشکل است، بعد از کشیدن بتونه، سریعا با پارچه ای، اضافه بتونه که در لبه کار مانده است را پاک می کنیم تا کار صاف تر  و راحت تر بازسازی و تعمیرات ساختمان انجام شود.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com