بازسازی ساختمان

آموزش پتینه دیوار با کیفیت برتر

آموزش پتینه دیوار که در ابتدای ساخت در ان زمان استفاده کردند.

امروزه رنگ هایی از قبیل (رومالین ……کنیتکس…….رولکس……کیدتکس و…) که جای کاغذ دیواری را گرفته اند.

در میان کاغذ دیواری های خارجی میتوان به کاغذ دیواری های کشور المان و ایتالیا و کانادا و ژاپن و کره اشاره کرد در میان این کشور ها محصول کشور کانادا بهترین باکیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

بیشترین تقاضا برای اجرای کاغذ دیواری برای پروژه هایی کلان و ساختمان ها و…. است که در بافت های سنتی بکار برده میشوند از بین کاغذ دیواری های خارجی نمونه های وارد شده از کشور چین  نازلترین کیفیت را  دارند  چینی ها با جعل برندهای معروف کشور های المانی و انگلیس و عرضه محصولات بی کیفیت در بازار توانسته حدودی از بازار کشورمان را به قبضه در اورده است.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین ایتم های رنگ امیزی بتونه کاری میباشد که برای  نقاشی ساختمان زیر کار هر سطحی بکار میرود و ان را برای رنگ امیزی اماده سازی میکند گروه ما لازم دانست تا برای شما عزیزان درباره ساخت بتونه بیشتر توضیح دهیم.

بتونه چیست؟

به ماده ای گفته میشود که برای پر کردن منافذ ودرزها خلل وترک خوردگی ها بکاربرده میشود.

بتونه چوب تینری:

این بتونه ماده ای است همانند ژله شفاف که از ترکیب سلولزی و موادهای رقیق کننده بدست می ایند ازاین نوع بتونه برای پر کردن درزها و خلل های درهای درشت بافت استفاده میشود حلال ان تینر فوری و رقیق شده ان میتواند کار سیلر را انجام دهد شفافیت این کار باعث شده تا روزنه های عمق بسیار زیبا و دلنواز شوند وزیبایی در را چند برابر کند سطح مورد نظر را با تینر فوری رقیق شده تیترو میپوشانند بعداز خشک شدن بتونه باید سمباده کاری شود تا فقط بتونه در داخل درزها و خلل ها باقی بماند بعداز ان میتوان سطح کارتان را اسری بزنید و یا رنگ امیزی کنید.

ب)بتونه همرنگی چوب:

این نوع بتونه از پودر گل سنگ و سریش ویا سریشم بدست می اید ازاین بتونه برای پر کردن حفره ها و کنده کاری ریزو درشت در چوب استفاده میشود در قسمت بعدی کار بر روی ان ها استری میخورد برای همرنگ آموزش پتینه دیوار کردن با بخش های دیگر چوب استفاده میشود رنگینه های معدنی که در درست کردن این نوع بتونه بکاربرده میشود

گل مل:به رنگ سفید است اما مایل به زرد است بیشترین سهم در تهیه و درست کردن بتونه است

گل اخرا: از اکسید اهن که در رنگ مایل به قهوه ای است.

گل امرا:به رنگ قهوه ای تیره است

گل ماشی: رنگی متمایل به نارنجی است.

لاجورد: به رنگ ابی تیره است

گل زردکرم:به رنگ زرد سیر است

گل سینکا:پودری است بسیار نرم و به رنگ سفید است

سریش یا سریشم:که در بتونه کاری چسبندگی همه همه ماده چوب را دارد باید دقت داشته باشید که در ساختن بتونه باید غلظت ان زیاد باشد هر چقدر شل و وارفته باشد بتونه چسبندگی ان بیشتر خواهدشد ونشست ان اغزایش می یابد پس از پرداخت در محل بتونه کاری شده گودی بوجود می ایدبرای اینکه بتونه نشست بیشتری نداشته باشد آموزش پتینه دیوار میتوانید بتونه را در بخش دوم انجام دهید.

رنگ روغنی ساختمان در این رنگ ها یعنی رنگ دانه را در یک روغن خشک شونده که استر گلیسیرین با اسید های چرب نظیر اسید های اولیک و یا لینولنیک هستند که حل میکنند این روغن در هوای ازاد اکسید میشود و یک لایه مقاوم را بوجود می اورند که از وارد شدن اب در رنگ دانه ها جلوگیری میکند.

45643

رقیق کننده رنگ های روغنی:

همه ی رنگ های روغنی توسط تینر روغنی رقیق میشوند رنگ ها هوا خشک هستند در رنگ امیزی ساختمان برای اشیا هایی که در دید و معرض رطوبت قرار میگیرند مثل در و پنجره کابینت های اشپزخانه و…….. قابل شستشو میشوند مورد استفاده قرار میگیرند مزیت رنگ های روغنی نسبت به بقیه رنگ ها و پوشش ها چون میکروب کشی و ضد عفونی کننده است به همین خاطر رقابتی در میان کارخانه های رنگ است که سالیان سال مشغول تولید رنگ هستند.این رنگ ها که در نوع عرضه میشوند قابل استفاده با قلمو و پیستوله و غلتک میباشند رنگ روغنی حدود 12 ساعت نیاز به زمان دارد تا خشک شود اما برای خشک شدن سطحی ان باید 4 تا 6 ساعت زمان ببرد دمای هوا نیز تاثیر بسیاری را دارد بیشتر در رنگ امیزی ساختمان از رنگ روغنی مات استفاده میشود رنگ های روغنی براق در رنگ امیزی ساختمان به دلیل بهداشتی بودن و مقاومت ان در محل های بهداشتی بیشتر از این رنگ ها استفاده آموزش پتینه دیوار میشوند این رنگ را میتوان با پارچه بدون پرز و پیستوله و….. رنگ امیزی کرد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com