بازسازی ساختمان

انواع پتینه دیوار با مشاوره قبل کار

انواع پتینه دیوار معماری پایدار از دهه 90 میلادی جزء موضوعات مهم و کلیدی در حوزه بازسازی ساختمان معماری بوده و مجموعا  معماری پایدار و معماری اقلیمی  معماری سبز نامیده می شود که هم در غرب و هم در ایران هر روز از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد.
کاهش وابستگی بنا به سوخت های فسیلی و اعتقاد به مخرب بودن تکنولوژی های امروزی  موضوع اقلیم و محیط زیست  را به حوزه های گوناگون از جمله معماری باز نمود و مورد توجه قرار گرفت .
وارد کردن کمترین تخریب به محیط زیست ، توجه به گوناگونی زیستی ، کاهش آلودگی و ضایعات در محیط ، کاهش گازهای گلخانه ای ، استفاده از انرزی های پاک و تجدید شونده ، استفاده از مصالح بومی و قابل بازیافت ، توجه به سلامت جسمی و ذهنی افراد جامعه از نظر اقتصادی ، اجتماعی ، و فرهنگی و حفظ   بافت های تاریخی از جمله مواردی است که مورد توجه معماری پایدار است .
 در معماری سبز و پایدار سعی براین است  که در سه مرحله احداث ، سکونت و تخریب بنا و مسا ئل زیست محیطی رعایت شود .
سیزده ساختمان شاخص این سبک در این دوره طراحی و احداث شده که به عنوان نمونه می نوان  به ساختمان مرکزی  دیوان محاسبات کشور ، ساختمان  خورشیدی در دانشگاه  علم و صنعت  ، خانه لواسان ، ساختمان انواع پتینه دیوار آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بندر عباس و ساختمان اداری نیرو گاه حرارتی خورشیدی یزد اشاره نمود .
 34634643
ویژه گی های سبک معماری پایدار و سبز
-استفاده از اقلیم جهت فراهم نمودن شرایط آسایش  انسان در داخل بنا
– کاهش مصرف انرژی ، خصوصا  انرژی فسیلی در ساختمان
-کاهش ایجاد آلودگی و ضایعات در محیط  زیست
-به روز نمودن آلمان ها و کارکرد های سنتی برای تامین آسایش انسان
-استفاده از مصالح ، فن آوری و تاسیسات سبز یا بهینه شده
این سبک معماری فرزند خلف معماری مدرن است . معماری تک معتقد به والایی علم و تکنولوژی مدرن و عصر ماشین است ولی اگر معماری مدرن ماشین را در طرح های ساختمانی نشان میداد ، های تک داخل و اجزا ماشین را در معرض دید قرار می دهد .
معماری های تک تنها نمایش احجام  و اجزاء زیبای تکنولوژی نیست . معماران این سبک ،  مانند معماران مدرن ، معتقد  به فلسفه پوزیتیویسم هستند . آنها خود را پیشقراولان در بکارگیری آخرین و جدیدترین  دستاورد های علم و تکنولوژی  در حوزه معماری می دانند.
لذا نو آوری و ابداع در فن آوری ساختمان امری مهم و کلیدی در طرح های انواع پتینه دیوار آنها محسوب می شود . همواره در ساختمان های شاخص های تک و اکو تک  ، یک یا چند تکنیک بدیع و نوظهور از لحاظ نحوه بکارگیری و استفاده از سازه ، تاسیسات ، سیرکولاسیون ، شرایط اقلیمی و یا معماری پایدار ملاحظه می شود. حتی در مواردی که در طرح های انها هنوز فناوری لازم وجود ندارد ، آنها با توسل به اساتید فن ، اقدام به تحقیق و ابداع تکنیک های مورد نیاز می کنند .
پایانه مسافری 4 فرودگاه بین المللی امام خمینی ، رستوران بوستان گفتگو ، و ساختمان اداری فرشته از اماکن شاخص این سبک معماری در این دوره است .از عمر سبک معماری های تک و اکو تک در حدود چهل سال می گذرد اما ساختمان های معدودی در ایران با توسل به این سبک احداث شده است و دلیل عمده ان به لحاظ نیاز این سبک به فناوری بسیار پیشرفنه جهت اجرای آن می باشد که متاسفانه در ایران موجود نیست ، دلیل دوم آن هزینه بالا و گران بودن اجرای این سبک برای احداث و نگهداری آن می باشد.

معمار کلیدی و شاخص درسبک  ارگانیک فرانک لوید رایت بود  با فوت او در سال 1338شمسی ، از اهمیت این سبک به عنوان یک سبک آوانگارد کاسته شد . با این حال مجموعه های بسیاری به سبک معماری ارگانیک کماکان در اقصی نقاط جهان ساخته می شود . در عصر جمهوری اسلامی نیز چند طرح زیبا به سبک ارگانیک انجام شد که تلفیق هنرمندانه ای بازسازی ساختمان از محیط مصنوع با محیط طبیعی بود .

از نمونه های این سبک میتوان به باغ یا بوستان جمشیدیه و فردوسی ، مجموعه گردشگری دریاچه البرز ، خانه زندی ، هتل صخره ای لاله کندوان ، مجتمع مسکونی نیاوران ، و پارک کنار زایندهرود در اصفهان اشاره کرد.
اکثر نمونه های اشاره شده از این سبک معماری  را طراحی باغ و پارک تشکیل می دخد . این پارک و باغها همواره مورد توجه شهروندان بوده و نزدیکی بیشتری بین انسان و طبیعت برقرار انواع پتینه دیوار می کند .

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com