بازسازی ساختمان

انواع پتینه دیوار در داخل ساختمان

انواع پتینه دیوار بعد از نیمه دهه 1364 هجری شمسی از اهمیت معماری  پست مدرن به عنوان یک سبک آوانگارد کاسته شد .  و دلیل آن  اینکه ، این سبک دیگر مسئله جدیدی برای مطرح  شدن ن نداشت و پویایی خود را  از دست داده
بود .
اغلب  معماران و نظریه پردازان طراز اول این سبک  به  سمت سبک های جدیدتر معماری ، بالااخص سبک  نئو کلاسیک گرایش پیدا کردند . اما کماکان ساختمان های متعددی به سبک پست مدرن در غرب  و ایران در این سبک ساخته شد .
از جمله پروژه های حائز اهمیت در این دوره ، طراحی بیست و پنج نمایندگی و بازسازی سی و نه   نمایندگی ایران در خارج از کشور بود .
اگر چه سنت های دیرین منبع با ارزشی برای طراحان به شمار میروند اما بازسازی ساختمان معماران باید مواظب باشند در دام تفلید کور گرفتار نشده و ریشه های اصیل هنر معماری ایرانی را در طرحی نو پرورش دهند .

مرکز دایره المعارف ، مجموعه ورزشی ونک ، مسجد حضرت ابراهیم  در تهران میدان کهنه در اصفهان مجتمع تجاری فرهنگی کرمان ، موزه مردم شناسی بندر عباس و از همه با اهمیت تر برج میلاد  را به عنوان نمونه هایی از این سبک معماری می توان نام برد
شرکت کناف یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیستم های ساخت و ساز خشک در جهان است که در سال 1932در آلمان تاسیس و اکنون با داشتن بیش از 150 کارخانه در 37 کشور دنیا و 18000 نفر نیروی کار ، به صورت یک گروه عظیم صنعتی در سطح بین المللی فعالیت می کند .
ساختار کلی سیستم های ساخت و ساز خشک شامل شامل صفحات روکش دار گچی و سیمانی و پروفیل های فولادی سبک می باشد ، که این صفحات به عنوان پوشش و پروفیل ها به عنوان زیر سازی عمل می نمایند.
مزایایی مانند سهولت در اجرا ، سرعت و دقت بالا در اجرا ، ایمنی در برابر زلزله و حریق ، خواص عایق بندی حرارتی ، صوتی ، و رطوبتی ، و تعمیرات و نگهداری آسان موجب شده است امروزه سیستم های  ساخت و ساز و بازسازی به عنوان جایگزین روش های سنتی ( بنایی ) در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گیرند .

دیوارهای جدا کننده کناف ، دیوارهای غیر باربری هستند که برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان  خصوصا در بازسازی ابنیه استفاده می شوند .
این ساختار شامل قاب های فولادی سبک ساخته شذه و مقاطع یو و سی بوده که صفحات روکشدار گچی در یک یا چند لایه ، به وسیله پیچ مخصوص بر روی آنها نصب می شوند .
درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه درزگیری شده به نحوی که در انتهای کار ، سطحی یکپارچه و بدون درز که قابلیت رنگ آمیزی و کاشیکاری یا هر نوع پوشش نهایی دیگر خواهد داشت ، حاصل می شود .
فضای خالی داخل دیوار ، امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم نموده انواع پتینه دیوار و همچنین عبور و دسترسی به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی را براحتی میسر می کند .
مزایای سیستم ساخت و ساز خشک کناف:
-سبک وایمن در برابر زلزله
-دارای رفتار میانقابی منایب در برابر زلزله
-عایق حرارت و رطوبت و صوت
-مقاومت بالا در برابر آتش مستقیم تا 3 ساعت
-کاهش هزینه های سازه و فنداسیون ف با توجه به کاهش قابل توجه بار مرده ساختمان
-انعطاف معماری بالا
-نصب سریع و آسان
-قابلیت رنگ آمیزی ،بلافاصله پس از نصب
-دسترسی و تعمیرات آسان تاسیسات
-قابلیت ترمیم و تعویض
-دورریز بسیار کم مصالح
-اجرای سطوح وسیع با حداقل مصالح مصرفی
-افزایش سطح مفید در زیر بنای ساختمان ، با توجه  به ضخامت انواع پتینه دیوار کم دیوارها
-حمل و نقل آسان و ارزان

images

کاربرد های ویژه دیوارهای جدا کننده کناف

دیوار خارجی  ساختمان  ( نمای ساختمان ) :
در این ساختار ، از صفحات سیمانی به عنوان لایه خارجی دیوار استفاده می شود . در ایران متاسفانه بیشتر از قطعات ستگ و آجر پلاک در نماهای ساختمان استفاده می شود که به صورت دوغابی بر بدنه دیوار های خارجی اجرا می شوند . عدم وجود اتصال مناسب میان این قطعات و بدنه دیوار موجب می شود که در هنگام وقوع زلزله ، جابجایی و لرزش تحمل نگشته و نما فرو بریزد .
سیستم دیوار خارجی اکواپنل ، به عنوان ساختاری کاملا ایمن در برابر زلزله ، راه حل این مشکل و نارسایی است . از دیگر مزایای این ساختار ، استفاده از عایق پشم معدنی می باشد که بطور همزمان موجب انواع پتینه دیوار بهسازی حرارتی و صوتی ساختمان نیز می شود .

دیوار تاسیساتی :
با اجرای دو لایه قاب با فاصله از یکدیگر ، می توان از فضای به وجود آمده جهت عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی استفاده نمود . قرارگیری تاسیسات در فضای  خالی دیوار و دفن نشدن آن در داخل دیوار ، علاوه بر رفع مسئله خوردگی و کاهش هزینه تعمیرات ، دسترسی به تاسیسات و تعمیرات و نگهداری را در مرحله بهرهبرداری آسان می کند .

دیوار چاه آسانسور :
این ساختار جهت جداسازی فضای چاه آسانسور از سایر فضاهای ساختمانی استفاده می شود .

دیوار مقاوم در برابر اشعه ایکس :

با نصب یک لایه صفحه سربی در فضای داخل دیوار کناف ، می توان از عبور اشعه ایکس جلوگیری نمود . این نوع  دیوارها در مراکز رادیولوژی استفاده می شود .
دیوارهای مقاوم در برابر حریق :

این نوع دیوارهابه عنوا سدی در برابر عبور آتش و حرارت ناشی از آن انواع پتینه دیوار عمل می کند و زمانی که در یک سمت کانون آتش و حرارت بسیار بالا وجود دارد ، دمای سمت دیگر دیوار از اندازه محدودی تجاوز نمی کند .

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com