بازسازی ساختمان

انواع پتینه دیوار تا انجام کار

همچنین ، این پانل ها کم حجم بوده و تا ساعت ها انواع پتینه دیوار در برابر  شعله های مستقیم آتش ، مقاومت می نماید .عمده ترین وجه  تمایز این پانل ها با سایر مصالح سبک از جمله ساندویچ پانل و دیوارهای درای وال ، قیمت مناسب این پانل هاست . پانل های  سه بعدی را می توان جهت  دیوارهای محیطی و جداکننده های داخلی ساختمان ها به کار گرفت . بیشترین کاربرد این محصول در ساختمان های مرتفع می باشد ، زیرا در طراحی و ساخت چنین ساختمان هایی کاهش منطقی وزن مصالح ( بار مرده ) مد نظر است که با استفاده از این محصول دستیابی به این مهم مقدور می باشد .

53454
بکارگیری پانل های سه بعدی کاهش بار مرده ساختمان های بلند مرتبه را به طرز چشمگیری به دنبال خواهد داشت .
پانل های سه بعدی را می توان در بازسازی ساختمان های یک یا دو طبقه بدون استفاده از اسکلت فلزی بنا کرد و به عنوان دیوارهای باربر ، تقسیم کننده و سقف از آن بهره برد
پانلهای سه بعدی به جهت خود ایستا بودن در اجرای دیئار بلند سالن های سوله و سیلو ها و آشیانه های هواپیما کاربرد موثر و مطمئن دارد.

با توجه به نقش سازه ای پانل ها در ساختمان ، جرم محاسباتی ساختمان نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
4-عملکرد سازه ای
اتصال پانل ها به یکدیگر در دیوار و سقف به نحوی پیش بینی شده است که پیوستگی کامل بین اعضای سازه ای به وجود می آید ، همچنین ایجاد اتصالات خطی در محل تلاقی پانل ها ی سقفی و دیواری سبب توزیع یکنواخت نیروی اعمال شده در دیوارها در مقایسه با اتصالات گرهی می گردد ، لذا مقاومت آن در برابر بارهای افقی ( باد و زلزله ) مطلوب می باشد .
5-صرفه جویی در مصرف مصالح ساختمانی
با استفاده از پانل های سبک مذکور برای ساخت دیوارها ، سقف ها و پله های ساختمان های تا 2 طبقه نیاز به استفاده از اسکلت فولادی یا بتنن آرمه نمی باشد . بنابراین ، صرفه جویی قابل ملاحظه ای از نظر مصرف مصالح ساختمانی به خصوص فولاد در ساختمان ها می شود .
ضمنا در صورت اجرای صحیح سقف ها و دیوارها ، پوشش های نازک کاری در این گونه سیستم ها در مقایسه با روش های سنتی ، کمتر بوده و از این لحاظ نیز صرفه جویی در مصالح ساختمانی به عمل می آید.
6-سرعت در اجرا
با توجه به سبک بودن پانل ها حمل آنها از کارخانه به محل کارگاه ساختمانی انواع پتینه دیوار با سرعت و سهولت انجام شده و در کارگاه نیز نصب قطعات نیاز به جرثقیل و وسائل خاصی نداشته و از طریق کارگران ساختمانی به راحتی  انجام می شود . سبک بودن ، سهولت در جابجایی و نیز سادگی نصب قطعات و نیز بزرگ بودن ابعاد پانل ها ، در مجموع زمان کار و نیروی انسانی مورد نیاز را کاهش می دهد.
7-مقاومت در برابر آتش سوزی
به دلیل وجود لایه های بتن در دو طرف پانل ها ، مقاومت خوبی در برابر آتش سوزی دارند. پلی استایرن مورد استفاده در تولید این نوع پانل ها غیر قابل اشتعال بوده و از انتشار آتش جلوگیری می کند .
8-تاسیسات ساختمانی
بااستفاده از این پانل ها ، لوله های تاسیساتی قابل نصب در زیر شبکه مفتولی داخل دیوارها اجرا می شود و همزمان با نصب پانل ها می توان بخش های تاسیساتی را نصب و آماده بهره برداری نمود.

در مجموع اگر در دیوار کشی  از پانلهای استاندارد استفاده و در نصب آن ملاحظات معماری را دقیقا رعایت نمود و عملیات بتن پاشی بر روی پانل ها فنی و دقیق صورت گیرد این پانل ها می تواند از بهترین و اقتصادی ترین  مصالح اجرای یک دیوار استاندارد و مقاوم باشد .جدا کننده ساندویچ عبارت است از دو لایه فلز یا  فایبرگلاس که بین آنها  فوم پلی اورتان تزریق می کنند و اصطلاحا به آنها ساندویچ پانل اطلاق می شود . با کنار هم قرار دادن تعدادی از آنها دیوار سبکی به وجود می آورند .
ورق پیش رنگ شده که از دو سمت ، هسته پلی یورتان را ساندویچ می کند ، نقشی مشابه میلگرد در بتن آرمه دارد ، با این تفاوت که علاوه بر افزایش مقاومت مکانیکی به دلیل اقرار گرفتن در سطح بیرونی ، خواص دیگری از قبیل افزایش مقاومت در برابر خوردگی و سایر محرک های شیمیایی ، انعکاس حرارت تابشی و زیبایی سطح کار را نیز به محصول نهایی اضافه می کند .
ضخامت ورق مورد استفاده عموما بین چهار دهم الی هفت دهم میلی متر می باشد . این ضخامت ورق ، مقدار بهینه وزن و مقاومت ساندویچ پانل را فراهم  می آورد . اگر ضخامت ورق بیش از این باشد منجر به سنگین شدن غیر ضروری محصول نهایی خواهد شد .
جنس ورق های پوششی می تواند از ورق گالوانیزه ساده انواع پتینه دیوار یا رنگی ، فویل آلومینیم و یا کاغذ کرافت باشد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com