بازسازی ساختمان

انواع پتینه دیوار با مصالح عالی

نقاشی ساختمان بلوک گچی فراورده ای ساختمانی است که از گچ ساختمانی ( سولفات کلسیم نیمه هیدراته ) و آب تولید می شود . در بلوک گچی ممکن است از الیاف ، پرکننده  ها ، سنگدانه ها یا افزودنی های غیر زیان آور استفاده شود.
کاربرد عمده بلوک های گچی در ساخت تیغه های غیر باربر یا پوشش مستقل دیوار و محافظت ستون ها ، چاه آسانسور و بخصوص به عنوان جداکننده فضا در عملیات بازسازی آپارتمان و منازل و ساختمان های مسکونی واداری و تجاری  می باشد .
بلوک های گچی در انواع توپر و سوراخدار و در اندازه های گوناگون تولید می شود . وزن مخصوص ظاهری آنها به سه دسته با  چگالی کم ، متوسط و زیاد رده بندی شده است .
حداقل ضخامت بلوک های گچی 5 سانتی متر است  . بلوک های گچی به صورت نر و ماده ساخته میشود تا در هنگام کاربرد ، در یکدیگر چفت شده و این امر در کیفیت بازسازی تاثیر بسزایی خواهد گذاشت .
از محاسن بلوک های گچی وزن مناسب ، خواص مطلوب آکوستیکی ، ایجاد سطوح صاف ، ضخامت کم و در نتیجه افزایش فضای مفید ، سرعت نصب بالا و اقتصادی و ارزان بودن را می توان نام برد.
نصب کاشی و سرویس بهداشتی بر روی آنها امکانپذیر است . در برابر گرما انواع پتینه دیوار و سرما  و صدا عایق مناسبی هستند . و پس از نصب ، دیوار با  مختصری پرداخت آماده رنگ کاری خواهد بود .
بلوک های گچی در عین استحکام با اره برش می خورد با مته سوراخ می شود و میخ در آنها فرو میرود . قارچ در آنها موثر نیست و حشرات در آن لانه نمی کنند لذا از این نظر از نظر بهداشتی مناسب هستند.
روی بلوک های گچی سیم کشی ، کابل و لوله گذاری برق  براحتی صورت می گیرد . در ضمن نصب چهار چوب های در و پنجره روی آنها وجود دارد.

4564333

سنگ های رگه دار باید طوری قرار گیرند که فشار عمود بر رگه های سنگ باشد در غیر این صورت اگر راه رگه های سنگ در جهت تاثیر بار باشد خطر شکستن سنگ پیش می آید حتی ممکن است که آب باران از کوچکترین ترک ها نیز نفوذ کرده و هنگام یخبندان سنگ را متلاشی سازد.

بدتر از همه هنگامی است که سطح اتکای سنگ در نما دیده شود ، در این حالت نیر سنگ ، ترک خورده و قشر های سنگ از یکدیگر جدا می شوند و در اثر نفوذ آب و یخبندان سنگ ورقه ورقه شده و متلاشی می گردد.

طول سنگ نباید کمتر از ارتفاع آن باشد و در ضمن نباید درازتر از 5 برابر ارتفاع سنگ باشد.

در مورد بند ها نباید بیش از سه بند در یک نقطه تلاقی کنند. بندهای بازسازی ساختمان عمودی از نظر ارتفاع نباید از ارتفاع دو رج سنگ چینی تجاوز نماید.

مشخصات و خصوصیات سنگ های کاربردی در دیوارچینی

بافت سنگ    بافت سنگ طبیعی باید بدون شیار ،  ترک و رگه های سست باشد. هیچگونه پوسیدگی و خلل  و فرج نداشته باشد و یک دست باشد .

جذب آب   سنگ ساختمانی نباید بیش از 5درصد آب جذب کند به علاوه نباید در آب حل شود.

پاکیزگی   سنگ ساختمانی نباید آلودگی مانند گل ولای به همراه داشته باشد.

مقاومت فشاری    مقاومت فشاری گسیختگی سنگ ها برای کلیه عملیات بنایی انواع پتینه دیوار نباید کمتر از 150کیلو گرم بر سانتی متر مربع باشد .

سنگ های مصرفی معمول در دیوارچینی

سنگ های رودخانه ای:

گوشه های تیز و لبه دار این گونه سنگ ها در جریان حرکت و غلتیدن در مسیر رودخانه و برخوردشان  با یکدیگر و بر اثر عمل فرسایش آب  بر روی آنها ساییده شده و سطح آنها به صورت تقریبا صیقلی در آمده است.

سنگ قلوه رود خانه ای :

این سنگ ، سنگی رودخانه ای است که حداقل قطر آن از 5سانتیمتر بیشتر باشد ، کوچکترین اندازه سنگ قلوه که در دیوار سازی سنگی مورد استفاده قرار می گیرد 15سانتی متر است .

قلوه سنگ های با قطر کوچکتر را می توان به عنوان پرکننده در میان دیوار مصرف کرد .

سنک کوهی :

این سنگ ها بیشتر لبه تیزند و مستقیما از معدن سنگ و رگه کوه استخراج می شوند انواع پتینه دیوار حجم بزرگ این سنگ ها را با استفاده از چکش ضربه ای هوای متراکم استخراج می کنند و اصطلاحا سنگ قله می نامند.

سنگ لاشه :

این سنگ ها در حین عملیات استخراج یا در طی مراحل مختلف  قواره کردن سنگ ها به دست می آیند سنگ های لاشه شکل خاصی ندارند و دارای سر یا سطح مشخصی نیستند.

سنگ  قواره :

اگر گوشه های تیز و برنده سنگ لاشه را با چکش یا پتک بگیرند ، سنگ بدست آمده را سنگ قواره می نامند .

سنگ بادبر یا رگه ای یا مالون :

سنگ بادبر یا مالون سنگی است که هنگام استخراج از معدن آنرا به کمک پتک به صورت تقریبی مکعب مستطیل در می آورند و سپس در کارگاه سطح نمای آن را حدودا به صورت چهارگوش شکل می دهند .

حداقل عرض و ارتفاع سنگ بادبر به ترتیب 20 و 15 سانتی متر و اندازه انواع پتینه دیوار بار سنگ ( برجستگی نمای سنگ ) حداکثر 4 سانتی متر است .

سنگ سر تراش یا کلنگی :

اگر به منظور داشتن درزهای ظریف تر در نمای دیوار ، سطوح قائم و سطوح افقی سنگ بادبر را در مجاورت نما ، و با کمک کلنگ مخصوص ، دست تراش کنند آنرا سنگ انواع پتینه دیوار سر تراش می گویند .

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com