بازسازی ساختمان

انواع پتینه دیوار با کیفیت برتر

انواع پتینه دیوار معماری داخلی همین طور که از اسم اش پیداست ، تخصصی است که مربوط به فضای داخلی بازسازی ساختمان ، آپارتمان ، دفتر کار ، فروشگاه و نمایشگاه و ویلا و…. مربوط است و مانند معماری کل ساختمان ، شامل تمام بخش های سازه ف تاسیسات ، مصالح ، رنگ ، ترکیب بندی و …… اما در داخل فضا می باشد.
به بیانی ساده تر می توانیم معماری داخلی را طراحی اجزا ثابت فضای داخلی و دکوراسیون داخلی را چگونگی چیدمان اجزاء متغیر آن تعریف کنیم.
یک معمار داخلی ابتدا فضای داخلی را به گونه ای که پاسخگوی عملکرد ، نیازها ، رفتار ها ، و اقلیم و….باشد طراحی کرده و سپس به چگونگی تعریف حس آن فضا از منظر نور ، رنگ ، مبلمان و اشیا می پردازد.
نباید فراموش کرد که معماری داخلی می تواند می تواند بر سازه و مقطع معماری تاثیر بگذارد .
یک معمار داخلی مانند یک معمار نیاز دارد تا با مباحثی مانند سازه ، عملکرد ، مقیاس فضایی ، ارتفاع دیوارها و سقف ها ، تاسیسات داخلی فضا آشنایی داشته باشد . در حقیقت وظیفه معمار داخلی بسیار فراتر از مبلمان داخلی فضا و تعیین رنگهای داخلی آن دانست .
دکوراتور و طراح داخلی می تواند به یک معمار داخلی در چیدمان انواع پتینه دیوار فضایی بسیار کمک کند اما نمی تواند به راحتی کارکرد و عملکرد داخلی یک فضا را تعریف و یا تعیین کند چرا که عملکرد داخلی نیاز به تاسیسات ، نور ، آکوستیک ، نیاز های اقلیمی و انسانی و ….. دارد که حتما باید توسط معمار داخلی باید طراحی و پیش بینی شود.
امروزه در مباحث بازسازی و مرمت بحث بازسازی و احیا و یا تغییر عملکرد مطرح ااست که معمولا توسط باز سازان و مرمت گران انجام می شود اما بهتر است این امور توسط معماران داخلی مسلط به قوانیین طراحی معماری انجام پذیرد و یا حداقل آز ایشان به عنوان مشاور استفاده گردد.
بنابر این معماری داخلی بسیار فراتر از یک چیدمان ساده و سریع فضاست . معمار داخلی با ایجاد پتانسیل ها و محدودیت ها در المانهای ثابت فضا دخل و تصرف کرده و پس از این مرحله چیدمان اجزاء متغیر می تواند به ایجاد حس فضا بسیار کمک کند.

در معماری داخلی ما تنها به دنبال چیدمان های گوناگون مبلمان متغیر، کف سازی و …. نیستیم، بلکه به دنبال ایجادفضایی از طریق تعاریف فضایی و طراحی مبلمان های ثابت آن فضاها هستیم، تا بتوانند حوزه و عملکرد یک فضا را دقیق تر تعریف کند، به دنبال نور گیری ها، اختلاف ارتفاع ها ، جلو و عقب رفتگی ها و شکل و فرم کلی فضاها هستیم، تا بدون مبلمان  متغیر نیز بتوانیم عملکرد و  شخصیت فضایی آن را تشخیص دهیم.
شکل پنجره ها ، ارتفاع فضا ، فرم مبلمان های موجود در فضا ، رنگ فضا ، بافت ها و مصالح موجود در آن، میزان نورگیری و حتی محدوده ی تعریف شده ی دید که به وسیله ی پنجره ها تعیین می شود،همه می توانند در بیان ایده طراح داخلی به مخاطب خود تاثیر گذار باشند.
فضا های مختلف با عملکرد ها و کارکرد های مختلف می توانند هدف نقاشی ساختمان اصلی یک معمار در خلق اثرش باشند. هماهنگی بین معمار و معمار داخلی سریع تر و حرفه ای تر می تواند این هدف را برآورده کند.

45643

در این مرحله از معماری در واقع ما به دنبال شکل دهی فضایی هستیم  که  به تک تک عملکرد ها ی مورد  نیاز ان فضا جواب داده و مناسب آن ها طراحی شود . بالطبع هر عملکردی مبلمانی دارد که باید در ان فضا چیدمان شود و طبیعتا مبلمان ها نیز به نوبه خود بر اساس فضا ی ایجاد شده طراحی و یا خریداری می شوند.

ورودی رابط بین فضای بیرون و داخل خانه است ، طراحی مناسب این قسمت می تواند مهارت یک طراح را به نمایش گذارد.
همانطور که اشاره شد در خانه مسئله خصوصی و عمومی مطرح است . به یاد داشته باشید که خانه ف خود برای افراد آن فضای خصوصی محسوب می شود و هیچ فردی علاقه ندارد که افراد تازه وارد در یک نگاه  به تمامی مسائل خصوصی آنها پی ببرند.
در این قسمت از خانه باید در نظر داشت که حد فاصل درب ورودی تا اولین فضای داخلی ، طراحی گردد. این طراحی می تواند به صورت فیزیکی و با کمک مصالح ساختمانی باشد و یا از تکنیک های داخلی و دکوراتیو انجام پذیرد.
این ریز فضا در بخش فضاهای عمومی خانه قرار می گیرد و بدیهی است که افراد از یک فضایی با چنین خصوصیت نمیتوانند به فضای خصوصی را ه پیدا کنند، مگر آنکه مسیر فضاهای خصوصی خانه انواع پتینه دیوار مانند اتاق های خواب از همان ابتدا و در محل ورودی از مسیر فضاهای دیگر خانه جدا شده باشد . ورودی هر خانه در عمل هدایت کننده فرد به پذیرایی ، آشپزخانه و دستشویی است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com