بازسازی ساختمان

رنگ نمای مخصوص ساختمان در داخل ساختمان

 رنگ نمای مخصوص ساختمان خواهران حریری در طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان این تراس، از سنترال پارک و مضمون “حضور طبیعت در محیط شهری” الهام گرفتند. فرم ظاهری آن در ادامه ی سری کارهای تجربی آنها با فرم های هندسه ی فراکتال (ساختاری که هر جزء آن به کلّش شباهت دارد)، شکسته ی شفاف و تاخورده است و مانند تمام المان ها و ترکیب بندی های فراکتال، هر قسمت صورتی از سایر بخش ها و طرح کلی است که در مقیاس بزرگتر استعاره ای از اتصال به طبیعت و کیهان را بیان می کند.

تراس-هارلم

کف تراس با تخته هایی چوبی پوشیده شده و در بخش هایی این مصالح با یک تاخوردگی به حالت دیوار عمود یا سقفی پوشاننده تغییر شکل داده اند. دیوارها به محلی برای نشستن تبدیل می شوند و جعبه های ابزار باغبانی را درون خود نگه می دارند. سیستم نورپردازی آن، در تشدید زیبایی های طرح، در طول شب این محدوده را با نوری متمرکز و غیر مستقیم روشن میکند. تداوم و سیالیت بین بخش های مختلف سازه، فضا و متریالی که در آن به کار رفته است، باعث شده تا فضای تراس وسیع تر از آنچه هست، به نظر برسد. در فضای دکوراسیون داخلی این تراس می توان در محلی نقاشی ساختمان سرپوشیده غذا خورد، در فضایی روباز از تابش آفتاب لذت برد و یا به دیوار تکیه کرد و از چشم انداز پارک و کلان شهر معروف دنیا لذت برد.

اگر از داخل اتاق نشیمن به تراس نگاه کنید، به نظر می آید که فضایی بسیار بزرگ و دلباز باشد؛ یک اثر هنری که بازی ماهرانه ی نور و سایه در آن گریزی به سازه های شفاف و بلورین طبیعت است.

شریان ترافیک اصلی محل یعنی مموریال درایو (Memorial Drive) و رفت و آمد متوالی مردم بین رودخانه و ساختمان ها وجود داشت . آلتو به دنبال رفع این مشکل سعی کرد توسط طراحی نمای جنوبی مانند طاق بازشوی به سمت رودخانه ، بازشوها را در زوایایی از خیابان قرار دهد که از طریق آنها به طرز دلچسبی رفت و آمد اتومبیل ها قابل تماشا کردن باشد.

سطوح موجی شکل ساختمان درحالیکه نمای مطبوع و دلپذیری به وجود آورده اند، سر رنگ نمای مخصوص ساختمان و صدای ناشی از تردد جاده را کاهش می دهند.

images

در طرح های «آلتو» احجام مکعب مانند و زوایای قائم به ندرت دیده می شود. وی از جمله معمارانی است که سطوح و احجام موجی شکل را به کارهای خود راه داده اند و براثر توجه آنان این نوع فرم در معماری منزلت یافته امکانات آن بر معماران دیگر آشکار گشته است.

طرح دیوار نمای اصلی این ساختمان به حالت موجی شکل باعث میشود اتاقهای بیشتری از این خوابگاه رو به رودخانه چارلز که در مقابل این ساختمان جریان دارد گشوده شوند و همچنین یکنواختی راهروی درونی این خوابگاه که مشکل اکثر چنین ساختمانهایی است از بین برود.

” اگر شما بی آنکه در مورد تئوریهای رنگها و مفاهیم اساسی آن مطالعه عمیق نقاشی ساختمان داشته باشید و موفق شدید که با استفاده از عامل رنگ آثار هنری بیافرینید ، پس شیوه خویش را دنبال کنید ودر پی دست یافتن به تئوریهای جدید رنگ خود را سر در گم نکنید اما اگر شکست خود را در زمینه خلق آثار برجسته هنری آن را ناشی از بی تجربگی و عدم آشنایی با مفاهیم و تئوریهای رنگ میدانید پس لازم است که به مطالعه عمیق و گسترده در این راستا دست بزنید .”

از نظر ایتن رنگ خود زندگی است و مفهوم آن به همان گستردگی مفهوم زندگی است.

شمالی ترین نمای ساختمان به وسیله فرم های پیش آمده به پردیس دانشگاه مشرف است که این پیش آمدگی ها باعث افزایش بر ِ ساختمان شده است.

دوران نمای ساختمان اجازه میدهد که  رنگ نمای مخصوص ساختمان جابجایی و گردش در بازسازی ساختمان با فعالیت دانشگاه مرتبط شود.

اتاق ها

پلان طوری طراحی شده که تنوع در تیپ اتاقها به دانشجویان مختلف احساس رضایت میدهد.

هیچ اتاقی با زاویه راست ودرست در مقابل خیابان و ترافیک طراحی نشده. نمای مورب پنجره ها رو به جاده محیط آرام تری را برای ساکنین فراهم کرده.

آلتو همچنین مبلمان اتاق های خوابگاه را بصورت منحنی طراحی کرد.

هر اتاق دارای یک چشم انداز به بیرون، فضای مطالعه، فضای استراحت و فضای اشتراکی است .

سالن غذاخوری که توسط نورگیرهای سقفی روشن می شود ، از خصوصیات معماری آلتو است.

این  سالن غذاخوری درخشان با چشم اندازی به رودخانه چارلز محیطی با تعامل و ارتباط شگفت انگیز بوجود آورده.

سقف سالن که اصطلاحا ” باغ ماه” (moons garden)  نامیده می شود  زیبایی  خاصی به فضای غذاخوری داده است.

به عقیده ساکنین عوامل اصلی موفقیت این خوابگاه، روانی طبیعی فضاهای جمعی و دکوراسیون داخلی آن می باشد؛ تنها ورودی بنا، فضای غذاخوری مرکزی، فضاهای استراحت وسیع، حسی قوی از حضور در جمع را پرورش میدهند. راه پله های دوطرفه با ویوهای باز در کل مسیر به دانشجویان اجازه میدهد در مسیر گردش امکان دید و ارتباط با یکدیگر را داشته باشند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com