بازسازی ساختمان

رنگ نمای مخصوص ساختمان با هزینه قسطی

رنگ نمای مخصوص ساختمان از دیرباز تأثیر روانشناختی رنگ ها در اشخاص مختلف مورد نقاشی ساختمان توجه دانشمندان بوده است ؛ مثلا ثابت شده که اتاق هاى با دکوراسیون داخلی آبى در بیمارستان ها یا شیشه هاى آبى رنگ روى بیماران تأثیر مثبتى به جاى مى گذارد و یا رنگهاى سبز و آبى در دکوراسیون خستگى را کاهش مى دهند. رنگ هاى سبز و آبى از رنگ هاى سردند و آبى رنگ آرامش است.

رنگ هاى بنفش و ارغوانى از رنگ هاى مجلل و فاخرند و بنفش رنگ وقار و عفت نفس است .قرمز تیره و بنفش تیره و سیاه قابلیت دید کمترى دارند و فضای دکوراسیون منزل را محدودتر نشان مى دهند .

قرمز سمبل زندگی، قدرت و نشاط است اما براى اشخاص عصبى مناسب نیست. نارنجى سمبل انرژى است و لیموئى اشتها آور است و براى اشخاص عصبى مناسب مى باشد. رنگ سبز و آبى توأماً باعث شادى مى شوند، براى همین است که دریا و سبزه موجب تسکین اعصاب و رفع خستگى روان است. تلفیق رنگ سیاه، و زرد تأثیر بصرى زیادى دارد و براى مشخص کردن موانع و محدوده هاى خطر استفاده مى شود.

در روانشناسى نوین، رنگ ها یکى از معیارهاى سنجش شخصیت به شمار مى آیند؛ چر ا که رنگ نمای مخصوص ساختمان هر یک تأثیر خاصى در روح و جسم هر فرد باقى مى گذارند و نشانگر وضعیت روانى و جسمى وى هستند انسان از روزگاران دور تحت نفوذ و تأثیر رنگ هاى پیرامون خویش بوده و در طى صد و چند سال گذشته که صنعت رنگ سازى به اوج تحول خود رسیده، این تأثیر دو چندان شده و در همه ارکان زندگى انسان ها رخنه کرده است. این استفاده روزافزون از رنگ ها در معماری و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل تحول زیادى در زمینه ی روانشناسى رنگ پدید آورده است.

رنگها سر شار از نیروهای بس خارق العاده هستند. نیروهایی که مانند هسته های انرژی زا و گرما بخش، تماشاچی خویش را متاثر می سازد . که صرف نظر از تاثیرات منفی یا مثبت که بر ضمیر نا خود آگاه باقی می گذارند.هنرمند خلاق نه تنها باید در دنیای بیکران رنگها به سیر و سیاحت بپردازد و توشه خویش را از تجربه های علمی آکنده سازد، بلکه همچنین لازم است تا مفاهیم رنگ را در کلیه ابعاد بشناسد . اما مهمترین این ابعاد که اعتبار مفاهیم زیبا شناسی رنگ متکی بدانهاست ابتدا شناخت رنگ به عنوان یکی از برجسته ترین عوامل ترکیب بندی در طراحی داخلی و دیگر قدرت رنگ در بر قراری ارتباط است که باید بدانیم.سه دسته در آثار هنرمندان نقاش که مفاهیم رنگ و ویژگیهای رنگ را به کار می برند اینها هستند:

رنگ از نظر عناصری تجسمی برای توصیف موضوع اثر و خصوصیات آن به کار می رود. به همین رنگ نمای مخصوص ساختمان دلیل است که پاییزی و زمستانی بودن یک منظره راهمراه با ویژگیهایش می توان نشان داد. از این خصوصیت رنگی حتی می توان در مورد یک طبیعت بیجان و عناصر دیگر نیز استفاده کرد. مانند آثار نقاشان طبیعت گرا که توسط رنگ موضوع خود رابیان می کنند .

یوهانس ایتن بدون در نظر داشتن ارزشهای استعاری و توصیفی رنگ از رنگ برای به تصویر گذاشتن ارزشهای درونی و زیباییها و تاثیرات خود رنگ استفاده می کنند. از این خصوصیات رنگ در بسیاریی از محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز استفاده می شود.

index

او نخستین فردی است که در زمینه شناخت مفاهیم رنگ ، اصول و قوانینی وضع بازسازی ساختمان کرد که تا به امروز به قوت و اعتبار خویش پابر جاست او در رابطه با اینکه آیا یک هنرمند برای درک مفاهیم زیبایی شناختی رنگ در یک اثر هنری باید به آشنایی با یک سلسله اصول و قواعد مشخص آشنا باشد میگوید:

گروه معماران ” انجمن دیوار چین ” خانه ای را طراحی کرده اند که نسبت به تعامل رابطه ی فضای درون – بیرون رویکردی کاملا متضاد داشت. دکوراسیون منزل «خانه ی سوئیت کیس» به معنی چمدان که گری چانگ، بنیان گذار موسسه معماری و طراحی صنعتی اِج دیزاین (EDGE Design)، در سال 2002 در هنگ کنگ طراحی و دکوراسیون داخلی کرد به جای اینکه در تعامل با فضای باز باشد، مانند یک عنصر پنهانی و مرموز با فضای زیرِ زمین در ارتباط است. این خانه ای ست که به اصطلاح باید کشف و رمزگشایی شود و مانند هر خانه ی دیگری تمام زوایا و جزئیات نما و فضای رنگ نمای مخصوص ساختمان درونی و دکوراسیون داخلی خود را به راحتی بروز نمی دهد. درهای بزرگ این خانه در کف قرار دارند و رو به فضاهای وسیع غذاخوری، حمام و انبار باز می شوند.

مانند یک جعبه ی جواهرات یا صندوق مهمی که برای پنهان نگه داشتن وسایل ارزشمند استفاده می شود، این خانه و دکوراسیون داخلی آن نیز لایه های پنهانی زیادی دارد که باید با صرف زمان و دقت زیاد آنها را پیدا کرد. گری چانگ بازسازی ساختمان با ایجاد فضایی رمزآلود، با ایجاد سانسورهای بصری و در خفا قرار دادن ها سعی در خلق ایجاد فضایی خیال انگیز و دکوراسیون منزل رویایی نموده است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com