بازسازی ساختمان

رنگ نمای مخصوص ساختمان در نگاه کلی

نقاشی ساختمان با درخواست کارفرما مبنی بر استفاده از مبلمان و اثاثیه ی موجود در انبار رنگ نمای مخصوص ساختمان شرکت های هارمونی و چوبشار، تمامی این وسایل وارد روند بازیافت شدند. از آنجا که دکوراسیون اداری دفتر قبلی شرکت هارمونی به رنگ تیره بود و روکش مبلمان و صندلی ها فرسوده شده و با دکوراسیون داخلی جدید هماهنگ نبود، تمامی مبلمان، میزها و اثاثیه از مشکی به رنگ سفید در آمده و همه ی روکش ها با پارچه و چرم های رنگین جایگزین شدند تا مجددا مورد استفاده قرار بگیرند. در مجموع حدود 95% از قسمت های الحاقی و جدید ساختمان از مواد بازیافتی ساخته شده و تنها سرامیک کف برخی از قسمت ها ، درها و پنجره های جدید مشمول مصالح بازیافتی نیستند که از این نظر می توان این را یک “ساختمان سبز” نامید.

طراحی در تعامل با کاربران

هر کدام از ما تا زمان بازنشستگی بیش از 68000 ساعت زمان را در دفتر کار خود رنگ نمای مخصوص ساختمان سپری می کنیم. این کثرت ساعت های کاری گویای اهمیت نیازها و خواسته های کارمندان از محیط کار است؛ محیطی که اگر فاقد معیارهای استاندارد و مطلوب باشد، گذر زمان را دشوار ساخته و بازده کاربران (کارمندان و مراجعین) را کاهش می دهد. به همین دلیل معماری و دکوراسیون داخلی فضا در تعامل مستقیم با کارمندان دو شرکت که استفاده کنندگان نهایی و اصلی بنا هستند صورت گرفت.

در ابتدا طی مصاحبه با کاربران نیازها تعریف شد و بعد، با بررسی فرم های جابجایی میان واحدها و دیاگرام های ارتباط سازمانی، میزان تعاملات واحدها با یکدیگر مشخص شد. سپس با مشاهده ی رفتار سازمانی و مقایسه آن با دیاگرام های استخراج شده میزان تعاملات میان واحدها با یک معیار عددی بین 1 تا 5 تعیین و به نمودار انتقال یافت. نمودار حاصله هم با نمودار دیگری مبنی بر میزان تعاملات پرتعداد هر کدام از واحدها و در صد وزنی سطح بندی تعاملات آنها مورد مقایسه قرار گرفت تا در نهایت، بهترین ارتباطات ممکن میان واحدها از طریق محاسبات روی نمودارها به دست آید. در پایان این ارتباط های فضایی به دو قطب اصلی تعاملی تقسیم شد: یک قطب در طبقه ی همکف واقع شد و با یک درِ جداگانه به خارج بازسازی ساختمان ارتباط پیدا کرد.

546456

پس از جانمایی فضاها بر اساس نیازهای کارکنان، هر یک از افراد در طراحی دکوراسیون داخلی –انتخاب رنگ واحدها و تابلوهای متعلق به دفتر خود- مشارکت یافتند. برای قسمت شرکت چوبشار، رنگ سبز که رنگ سازمانی این شرکت بوده انتخاب شد و قسمت هارمونی با لوگوی این شرکت، رنگ قرمز و تابلوهای مورد علاقه ی کارکنان تزئین شد. در این طراحی هر کارمند به عنوان فردی با سلایق و علایق متفاوت و منحصر به فرد در نظر گرفته شد که قادر بوده تا حد زیادی تعیین کننده فضای کاری مطلوب خود باشد.

این خانه چشم نواز توسط گروه معماران Willis Greenhalgh به صورت خلاقانه ای از یک کلیسای تاریخی قدیمی به یک خانه ی مدرن، جادار و راحت خانوادگی تبدیل شد. انجمن توسعه در توضیح این پروژه میگوید: ” ابتدا یک کلیسا و پس از آن یک تئاتر، و در واقع یک تکه از میراث تاریخی بریزبن از خطر تخریب نجات داده شد و به وسیله مرمت و بازسازی ساختمان به دو خانه ی لوکس و قابل توجه تبدیل شده است.

بازسازی ساختمان

قدمت ساختمانهای موجود، برمیگردد به سال 1867 و این ساختمانها جزو میراث تاریخی به شمار می آیند. انجمن توسعه  و مشاوره ی میراث، در فرایند بازسازی ساختمان ،توازن میان حفاظت از یکپارچگی ساختمان ، معرفی استادانه و نامحسوس عناصر معاصر و ارتباط با مناطق اطراف را تضمین کرده است.”

ساعتها در درون گنجه هایی که در دیوار اصلی دکوراسیون داخلی تعبیه شده قرار دارند که باعث می شود در درون یک قاب مشخص و تعریف شده دیده شوند.

فضای بالا و پایین گنجه ها در دکوراسیون مغازه با شیشه لمینت روکش شده است.

شیشه فشرده سه میلیمتری در سطح و درقسمت پشت آن آینه کارشده است.

قسمتی از شیشه به کار برده شده در فضا رفلکس است در حالیکه  فضایی که در امتداد گنجه ها قرار دارد شیشه مات استفاده شده.

ساعت های انتخابی از گنجه اصلی طراحی شده در دکوراسیون مغازه خارج می شود و برای تست در اختیار مشتری قرار می گیرد.

به هر مشتری که در حال بازدید از مغازه است یک کارت فولاد ضد زنگ Xylys داده می شود که از طریق آن مشتری می تواند لیست کوتاهی از علاقه مندی هایش را علامت بزندو با ارائه کارت به کانتر ،ساعت های انتخابی رنگ نمای مخصوص ساختمان برای تست در اختیارش قرار می گیرد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com