بازسازی ساختمان

تعمیرات ساختمان در نگاه کلی

بازسازی ساختمان تعریف اتاق خواب و عملکرد آن: فضای اتاق خواب در زمره ی فضاهای خصوصی تعمیرات ساختمان یک خانه به شمارمی آید که فرد ساکن در آن به دلیل مالکیت بسیاری از عناصر موجود در این قلمرو، نسبت به آن احساس تعلق خاطر و تملک دارد. چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی این فضا باید برای یک فرد، محل مناسبی برای استراحت،فراغت از فشارهای ناشی از کار روزانه، تفکر، رسیدگی به کارهای شخصی و … را فراهم آورد. اما در کنار عملکردهای یاد شده و با توجه به ویژگیهای بهره برداری از آن (سن، شیوه ی معیشت و …) و امکانات فضا (مساحت، نور، تهویه و …) این محدوده کارکردهای جنبی دیگری را نیز در دکوراسیون منزل در بر می گیرد.

ملاحظات طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب: اتاق خواب باید در قسمتی از خانه طراحی شود که از محدوده های پر سروصدایی مثل آشپزخانه و نشیمن دور باشد تا خلوت صوتی مناسبی برای آن فراهم بیاید. از نظر مکان یابی در خانه و نحوه ی قرارگیری، این فضا باید به نحوی باشد که از خلوت بصری مناسبی برخوردار باشد.

الف) اتاق خواب باید به وسیله ی «در» از دیگر فضاهای خانه و دکوراسیون منزل جدا تعمیرات ساختمان شود و بهتر آن است که در ورودی اتاق خواب رو به فضاهای ارتباطی مانند راهرو و یا هال ارتباطی گشوده شود.

ب) در طراحی خانه و دکوراسیون منزل ، برای خانواده هایی که ساختار آنها مشخص است، باید توجه داشت که اگر بچه ها در سنین خردسالی هستند بهتر آن است که اتاق والدین در مجاورت اتاق خواب بچه ها قرار بگیرد و اگر بچه ها در سنین نوجوانی هستند، حتاالامکان اتاق خواب والدین از دیگر اتاق خواب ها جدا و با فاصله ی معقول باشد تا ایجاد مزاحمت به کمترین میزان خود برسد.

پ) هر اتاق خواب باید گنجایش لازم برای قرار دادن و چیدمان مناسب دکوراسیون داخلی حداقل وسایل مورد نیاز را داشته باشد.

ضوابط اندازه گذاری اتاق خواب:

الف) اندازه های افقی (پهنا و عمق) اتاق خواب باید با احتساب اندازه ی وسایل و  تعمیرات ساختمان چیدمان مناسب دکوراسیون داخلی و فضای لازم جهت حرکت آزاد انسان و نظافت اتاق تعیین شوند. در هرصورت هیچ یک از اندازه های افقی اتاق خواب نباید از 4/2 متر برای اتاق یک نفره، 7/2 برای اتاق دو نفره و 3 متر برای اتاق والدین و اتاق چند منظوره کمتر باشد.

ب) حداقل سطح مجاز اتاق چند منظوره در واحدهای مسکونی که بیش از دو اتاق دارند، در صورتی که کمد ثابت دیواری پیش بینی شده باشد، 12 مترمربع است. این مقدار برای اتاق والدین 6/10 مترمربع، برای اتاق خواب دو نفره 9 مترمربع و برای اتاق خواب یک نفره 7 مترمربع می باشد و در صورتی که اتاق خواب فاقد فضای پیش بینی شده برای کمد ثابت دیواری باشد، لازم است به حداقل مساحت اتاق خواب های یک نفره مقدار 6/0 مترمربع و برای اتاق های خواب دو نفره ی والدین و اتاق چند منظوره مقدار 2/1 مترمربع افزوده شود.

65765

ساختارشکنی ها و قطعات و سطوح به ظاهر متلاشی شده ای که در طراحی خانه ی لاؤسِن-وِستِن مشاهده می شود، نه در نفی و فراموشی سنت، بلکه به عنوان عاملی برای بازبینی و تفکر دوباره در باب گذشته است. از نظر آنتونی ویدلر ِ تاریخ شناس که بررسی های دقیقی از دیدگاه تاریخی روی ویژگیهای انعطاف پذیری خانه های موس انجام داده است، فضاهایی که او طراحی میکند، تلفیقی از خمیدگی ها، پَرِش ها و تغییر جهت های غیر منتظره ایست که به رمانتیسیسم اوایل قرن نوزدهم اشاره دارد و هنرمند خالقش را در میان معماران سبک ارگانیک قرار میدهد.  بازسازی ساختمان موس، فضای صمیمانه ی خانه ی مسکونی خود را در راستای خطی عمودی طراحی کرد…

با تغییر ساده ای در طرح دیوارها ، به طور مثال به کار بردن کاغذ دیواری در کنار سطوح رنگ شده و یا استفاده از پتینه کاری و …. میتوان نمای دکوراسیون داخلی را به طور قابل توجهی تغییر داد و فضا را از یکنواختی در آورد. گلدانها و فلاورباکس ها نیز نقش زیباسازی خاصی در دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری و به طور کلی دکوراسیون داخلی ایفا می کنند و میتوان با طراحی گلدانهای خاص و  تعمیرات ساختماندکوراتیو به فضای خانه زیبایی و طراوت بسیار بخشید.

پرده ها نیز نقش مهمی در تغییر دکوراسیون منزل دارند و میتوان با طرحی ساده و رنگی متناسب با دکوراسیون داخلی پرده ای زیبا برای خانه مهیا کرد. میتوان برای ایجاد هارمونی در دکوراسیون ، با طرحی مشابه پارچه پرده، کوسن های کوچک و زیبا برای مبلمان و تخت خواب تهیه کرده و با این کار به تکمیل دکوراسیون داخلی زیبای منزل کمک کرد.

در مطالب بعدی تعمیرات ساختمان در رابطه با تغییر دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، طراحی نما ، طراحی سقف کاذب زیبا و دکوراتیو و ….. مطالبی را بیان خواهیم کرد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com