بازسازی ساختمان

مدیریت پیمان با کیفیت برتر

مدیریت پیمان قالب بندی آجری یکی از رایج ترین انواع قالب بندی است. در این بازسازی ساختمان نوع قالب بندی، قالب از ساخت دیوار کوچک آجری حاصل می شود. البته نوع چینش آجر نیز مهم است. طبق یک قانون سرانگشتی اگر عمق پی کم تر از ۵۰ سانتی متر باشد، قالب نیم آجره و برای عمق میان ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر بایستی از دیوار یک آجره استفاده شود. البته استفاده از این قالب نیم آجره مشروط بر این امر است که یک طرف قالب خاک وجود داشته باشد. در غیر این صورت از قالب فلزی و چوبی به صورت توام استفاده می شود.

عرض قالب بندی ها به شکل زیر است:

قالب بندی های نیم آجره: عرض ۱۰ تا ۱۱ سانتی متر
قالب بندی های یک آجره: عرض ۲۰ تا ۲۲ سانتی متر

در مورد ملات ماسه سیمان مصرفی در قالب بندی های آجری بایستی دقت داشت که عیار ملات، می بایست حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب باشد. بیش تر از این نیز نیاز نیست و اسراف تلقی می شود.

نکته ظریفی که درباره قالب بندی های آجری وجود دارد، این است که اگر ابعاد پی بازسازی ساختمان به صورت b×a باشد و ما از قالب بندی آجری ۱۰ سانتی متری استفاده کنیم، ابعاد نهایی پی به اندازه (b+20)×(a+20) خواهد شد.

به همین دلیل قالب است که بتن مگر معمولا ۱۰ سانتی متر از حد ابعاد پی فراتر می رود. البته ضخامت بتن مگر کلا بین ۵ تا ۱۰ سانتی متر است و از این رو این ده سانتی متر آن چنان حجمی هم نخواهد داشت.

اگر شما از جمله کسانی هستید که در زمینه های اجرای پروژه های عمرانی فعالیت دارید، حتما تاکنون نام تجهیز و برچیدن کارگاه به گوشتان خورده است. اما تجهیز و برچیدن کارگاه چیست؟ تجهیز و برچیدن کارگاه، همواره به عنوان یک آیتم بسیار مهم در فهرست بها مطرح بوده است. نکته ای که شاید برای شما جالب باشد این است که بسیاری از افراد مشغول به کار در کارگاه ها، دقیقا نمی دانند که تجهیز و برچیدن کارگاه چیست و تنها نام آن را شنیده اند! در این مقاله سعی می کنیم که اولا تعریف دقیق تجهیز و برچیدن کارگاه را شرح دهیم و در مرحله بعدی، آیتم های آن را به صورت دقیق یاد آور شویم.

45643

نکته اول در این باره این که تجهیز و برچیدن کارگاه، یک آیتم نیست، بلکه دو آیتم کاملا مدیریت پیمان مجزا است. این دو آیتم عبارتند از:

الف) تجهیز کارگاه
ب) برچیدن کارگاه

جالب است بدانید که حتی زمان انجام این دو مورد در کارگاه هم با هم مطابقت ندارد. تجهیز کارگاه در ابتدای شروع به کار و برچیدن در انتهای پروژه صورت می گیرد. با این حال همیشه این دو آیتم غیر مرتبط را تحت عنوان «تجهیز و برچیدن کارگاه» به صورت توام با یکدیگر یاد کرده و محاسبه می کنند.

به صورت کلی، هر موقع زمین سنگی باشد، می توان با اطمینان گودبرداری را انجام داد. در چنین حالتی به هیچ عنوان هیچ گونه نگرانی از بابت ریزش خاک وجود نخواهد داشت. به همین علت در این موارد می توانیم خاک را به شکل دلخواه خود برداریم. مشکل نقاشی ساختمان ریزش گودبرداری خاک، بیش تر در مواردی مطرح می شود که سربار جانبی زیاد (مثل ساختمان همسایه)، خاک نامرغوب و یا سطح آب زیرزمینی بالا داشته باشیم.

در این موارد پس از حفر گودبرداری، فضای حفر شده می بایست توسط سازه نگهبان ساپورت شود. این امر باعث جلوگیری از ریزش خاک به داخل گودبرداری خواهد شد. امروزه با گسترش ساختمان سازی، ایده ها و روش های گوناگونی برای محافظت از ریزش گودبرداری ها ابداع شده است. در این نوشتار این روش های محافظتی را هر کدام به اختصار شرح خواهیم داد.

یکی از راه های بسیار مناسب برای حفاظت از گودبرداری، شمع کوبی است که در انواع پروژه ها استفاده می شود. البته شمع کوبی بیش تر برای ساختمان هایی تا عمق ۶ متر استفاده می شود. برای اجرای شمع کوبی، ابتدا می بایست در اطراف زمین، چاهک هایی احداث نماییم. دقت شود که عمق این چاه ها، می بایست ۱/۳ یک سوم بیش تر از طول مورد نیاز خاکبرداری ادامه یابد. در ادامه داخل این چاه ها مدیریت پیمان بتن ریزی شده یا ستون فلزی قرار می گیرد.

پس از این که دور تا دور زمین شمع کوبی شد، می توانیم با آسودگی خاطر، عملیات حفاری را انجام دهیم. نکته مهم در شمع کوبی، این است که باید در هر مرحله حفاری، در پشت شمع ها الوارهایی را به صورت افقی میان هر دو شمع مجاور قرار دهیم. این کار باعث می شود که خاک بین شمع ها نیز از خطر ریزش ایمن گردد.

به همین دلیل، بسیاری از شمع های فلزی با مقطع H استفاده می کنند مدیریت پیمان تا بتوانند به سادگی از بالا در بین دو شمع، الوار بیندازند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com