بازسازی ساختمان

مدیریت پیمانکاری تا انجام کار

نقاشی ساختمان درپوش ها : برای بستن لوله هایی که در انتهای خود رزوه مادگی  مدیریت پیمانکاری دارند و یا لوله های بوشن دار ، مورد استفاده قرار می گیرند ، درپوش ها دو نوع چهارگوشه و شش گوشه دارند که نوع چهارگوشه برای بستن لوله های با قطر کوچک تر و نوع شش گوشه برای لوله های به نسبت بزرگ تر مورد استفاده قرار می گیرد.
ابزارآلات لوله کشی

ابزار لوله کشی ، عنصر بسیار مهمی تلقی می گردد . در مورد ابزارها باید دقت داشت که ابزار نباید غیر استاندارد باشد ( چرا که در این صورت ، مثلا رزوه لوله کج می شود و به کل کارایی لوله از دست می رود یا سبب مشکلات بعدی در بهره برداری می گردد. ) این ابزارها به صورت اجمالی عبارتند از :

۱- آچار لوله گیر : همان گونه که از نام آن پیداست ، کار این آچار این است که لوله را در اتصالات گرفته و بچرخاند . این آچار در صورتی که درست پیچانده شود ، قفل می شود و لوله را محکم در خود می گیرد. برای سفت کردن مدیریت پیمانکاری لوله می توان به کمک این آچار ، لوله را در جهت عقربه های ساعت چرخاند.

۲- آچار شلاقی : این آچار عملکردی همانند آچار لوله گیر دارد.

از جمله وسایلی هست که برای باز و بسته کردن لوله های سفت به کار می رود. مثلا اگر لوله ای بیش از ده سال بسته باشد و رسوب گرفته باشد ، بسیار مناسب است. چرا که انبردست قفلی گیره هایی داشته که می تواند محکم لوله را در خود بگیرد مدیریت پیمانکاری و بپیچاند. با این حال قطعا به علت گیره ها ، روی لوله رد انبرقفلی یا انبردست قفلی باقی خواهد ماند.
مدیریت پیمانکاری
۵- آچار تسمه ای : آچار تسمه ای نیز مانند آچارهای بالا برای باز و بسته کردن لوله استفاده می گردد. تفاوت این آچار در این است که مثلا آچار شلاقی در لوله های مسی نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد ( به علت خراب کردن لوله ها ) اما آچار تسمه ای این قابلیت را داراست.

۶- آچار فرانسه : همان گونه که مستحضر هستید ، این آچار می تواند کلیه پیچ های شش گوش و چهارگوش را در سایزهای مختلف باز و بسته نماید.

۷- گیره : گیره لوله کشی ، ابزاری است که از دور تا دور لوله ، آن را در بر گرفته و سبب جلوگیری از چرخش لوله در اثر عملیات حدیده کاری و رزوه کردن لوله می گردد. به علت این که این گیره ، دور تا دور لوله را در بر می گیرد ، لهیدگی در لوله رخ نخواهد داد. در حالی که اگر از گیره معمولی استفاده شود ، به علت این که گیره تنها از دو سمت لوله را میگیرد ، پس مدیریت پیمانکاری از انجام کار شاهد جای لهیدگی روی لوله خواهیم بود.

۸- لوله بر : ابزاری جهت برش لوله در محل دلخواه بوده که پس از این که لوله را  نقاشی ساختمان با گیره تثبیت کردیم ، به صورت دورانی بارها از روی لوله عبور می کند و لوله را می برد. لازم به ذکر است که این ابزار نسبت به اره ، بسیار کارآمدتر بوده و برش نهایی ، بسیار تمیز تر با ظرافت بیش تری نسبت به یک برش ساده می باشد.

۹- برقوزن : هنگامی که لوله بریده می شود ، در محل بریده شده که دستگاه لوله بر عبور کرده ، لبه های تیز و زوائدی ایجاد می شود. برقوزن می تواند این زوائد را تراشیده و لوله را صاف نماید

۱۰- حدیده : این وسیله ، برای ایجاد رزوه های روی لوله بوده و همانند لوله بر پس از تثبیت کردن مدیریت پیمانکاری لوله استفاده می شود. لوله کش ها از دو نوع دستی و برقی حدیده استفاده می کنند.

۱۱- هر گاه در قطعات مختلفی سوراخی ایجاد می شود ، باید اول سطح داخلی این سوراخ ها رزوه شده و پس از آن لوله و یا پیچ در آن جاگیر گردد. برای این عمل رزوه کردن داخل سوراخ از قلاویز استفاده می کنند.

لوله کشی فاضلاب اگر از لوله کشی معمولی و عادی مهم تر نباشد ، قطعا کم اهمیت تر نیست. تجربه نشان می دهد که در هنگام خرابی لوله ها ، لوله کش ها برای تعمیر لوله های فاضلاب به نسبت اشتیاق کم تری نشان می دهند و به همین ترتیب هزینه تعمیر و نگهداری آن بیش تر است. برای همین باید به صورت بسیار جدی تلاش شود که بهترین مدیریت پیمانکاری ابزار و وسایل برای لوله کشی فاضلاب استفاده شود و مسائلی نقاشی ساختمان از جمله شیب و عدم نشتی لوله ها ، حتما در هنگام لوله کشی چندین بار مورد کنترل قرار گیرد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com