بازسازی ساختمان

مدیریت پیمانکاری در اسرع وقت

مدیریت پیمانکاری گچ در واقع در شکل های مختلف و به حالات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد ، این انواع عبارتند از :

دوغاب گچی : دوغاب گچ از جمله مواردی است که کاربرد زیادی در ساختمان سازی دارد ، مثلا در سقف های طاق ضربی ، با ریختن دوغاب گچ روی آجرها ، سعی می شود که آجرها درجای خود تثبیت گردند. ساخت دوغاب گچی نکته ی خاصی ندارد ، تنها نکته ی آن این است که در تهیه دوغاب می بایست از میزان آب بیش تری استفاده گردد.

ملات گچ : ملات گچ در واقع متداول ترین استفاده گچ می باشد ، برای ساخت ملات گچ کافی است که گچ و آب را به میزان لازم مخلوط و اجازه گیرش اولیه به آن بدهید . پس از آن می توانید در بخش های اجرایی مختلف ساختمان از آن بهره جویید.

ملات گچ و خاک : ملات گچ و خاک ، در زیر سفیدکاری فضاهای داخلی ساختمان نقش کلیدی دارد ، افزودن خاک به گچ سه فایده دارد :

کندگیر تر شدن
صرفه اقتصادی
چسبندگی بهتر به آجر

با این حال همان طور که گفتیم ، مقاومت مدیریت پیمانکاری گچ در این حالت بسیار کاهش می یابد.

مدیریت پیمانکاری

ملات ماسه و گچ : مانند همان ملات خاک و گچ ، هنگامی که خاک رس بازسازی ساختمان مرغوب در دسترس نیست ، از ماسه ریز به عنوان فیلر یا پرکننده استفاده می شود ، با این حال استفاده از همان خاک رس در ساخت گچ و خاک به مراتب توصیه می گردد.

ملات گچ کشته : این ملات نیز در سفیدکاری نهایی فضاهای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت این ملات ، باید توجه شود که حتما از گچ نرم یا بسیار ریز استفاده شود و در مرحله دوم نیز باید توجه داشت که گچ کشته پس از خشک شدن هم بسیار نرم است . لذا نباید یک لایه ضخیم از آن به کار برده شود . در برخی از کارها این نرمی گچ به حدی زیاد است که حتی با کشیدن دست روی آن ، دست سفید می شود.

درآمد گچ کارها از جمله مواردی است که بسیار مورد بحث بوده است . بسیاری بر این باورند که درآمد یک گچ کار حداقل دو برابر یک مهندس است . اما ما با سابقه کاری خود بر این باوریم که این گونه هم نیست ! بعضی مدیریت پیمانکاری گچ کارها در هنگامی که ساخت و ساز رونق می یابد ، به سادگی بیش از ۶ یا ۷ میلیون تومان در ماه درآمد دارند ، اما به دو نکته زیر حتما باید توجه شود :

کار گچ کاری کاملا وقت گیر و زمان بر است و معمولا مشتری ایرادهای زیادی می گیرد که باید رفع شود ، چرا که گچ کاری کاری است که همواره در چشم همگان قرار دارد و بر خلاف کارهای تاسیساتی مانند لوله کشی ساختمان ، اگر اشتباهی مدیریت پیمانکاری در آن رخ دهد ، حتما باید رفع شود.

همه ی گچ کارها بر این باورند که همیشه کار نیست . درآمدهای بالا اگرچه واقعی است ، اما تنها برای افرادی است که شناخته شده هستند و مورد توجه کارفرما قرار دارند ، بسیاری از جوانان هستند که در کار گچ کاری وارد شده اند، اما لینک و ارتباط محکمی برای انجام این خدمات ندارند! نکته جالب هم این جاست که گچ کاری یک نوع خدمات است ، یعنی سرمایه نمی خواهد و هزینه گچ هم بر عهده سازنده می باشد.
استانبولی : ظرفی است که مصالح را در آن مخلوط می کنیم . متاسفانه در مورد استانبولی توسط کادر اجرا همیشه یک نکته کوچک نادیده گرفته می شود و آن هم شست و شوی استانبولی در آخر کار است . دقت کنید که به طور مثال ، زمانی که عملیات سیمان کاری به پایان رسید ، شاید به سادگی و آسانی بتوان با یک شلنگ آب گرفتن روی آب آن را شست ولی مدیریت پیمانکاری وقتی که مثلا چند روز از آن تاریخ رد شد ، دیگر پاک کردن مدیریت پیمانکاری ابزار ها به قدری سخت می شود که شاید لازم باشد که حتی یک روز روی شست و شوی آن ( که کاری بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسد ) زمان گذاشت !
ماله گچ کاری و انواع آن : همان طور که در بالا اشاره کردیم ، ماله گچ کاری از اجزاء بسیار مهم در اجرای گچ کاری ساختمان است ، حتما باید این نکته را مدنظر داشت که ماله ها هر کدام برای منظوری ساخته شده اند ، برخی ماله ها برای گچ کاری و برخی برای لک گیری هستند . نکته ی مهم دیگر این است که در هنگام خرید ماله دقت داشته باشید که لبه های ماله بسیار تیز و برنده نباشند ، چرا که در موارد بسیاری این لبه های تیز باعث ایجاد جراحات و در نتیجه آن خساراتی به دست شخص استادکار بازسازی ساختمان گچ کار ( که احتمالا آماتور بوده است ) شده است.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com