بازسازی ساختمان

اجرای رنگ پلاستیک با مشاوره قبل کار

اجرای رنگ پلاستیک ابتدایی ترین و حتی از لحاظ قدمت اولین وظیفه ای که نما عهده دار گردید، وظیفۀ حفاظت بود. انسان ها برای حفاظت ازعوامل جوی و اقلیمی، برای خود فضایی را به نام خانه ایجاد کردند. عدم وجود منفذ در ساختمان گرچه جلوی باد،باران، گرما و سرما را می گرفت، ولی ساختمان را از نور و تهویه لازم محروم می کرد. هرچه نیاز به این مواهب زیادتر شد نیاز به ایجاد روزنه در دیوارۀ ساختمان افزایش یافت و در نتیجه نیاز به پوستۀ دیگری به نام نما جهت حفاظت بیشتر، به وجود آمد.

نمای ساختمان به عنوان یک محافظ باید مشخصه های فنی زیر را داشته باشد:

1-عایق بودن نسبت به سرما و گرما

مصالح مختلف ساختمانی ضریب انتقال حرارت و ظرفیت گرمایی ویژه مختلفی خواهند داشت. یک سیستم نمای موفق، نمایی است که زیبایی و بهره وری انرژی را با هم داشته باشد. داشتن نمایی که عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد مستقیماً مصرف انرژی اجرای رنگ پلاستیک را تحت تأثیر قرار می دهد لذا در نمای ساختمان، استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد.

2-عایق بودن نسبت به صوت

نمای ساختمان می تواند به عنوان یک عایق صوتی ایده ال و مناسب عمل کند. توجه به این ویژگی به خصوص برای ساختمان هایی که در شهر های بزرگ صنعتی و تجاری و یا در کنار مسیر گذر اصلی واقع شده اند از اهمیت ویژه ای برخوردار اجرای رنگ پلاستیک می باشد.

3-مقاومت در برابر زلزله

4-مقاومت در برابر ضربه

5-مقاومت در برابر یخ زدگی

6-مقاومت در برابرآتش سوزی

7-مقاومت در برابر ریزش

8-انعطاف پذیری در برابر اجرای نما

9-سبک بودن

10-قابل اجرا بودن در ساختمان های مرتفع

نما به عنوان رابط

نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علی رغم حفاظت محیط داخل از بیرون، ارتباط فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان به خوبی برقرار کند. مثلاً امکان تابش نور به داخل و یا امکان استفاده از چشم انداز بیرون وجود داشته باشد.

نما به عنوان یک معرف

همان طور که لباس فرد، معرف شخصیت وی می باشد، خانه نیز مانند لباس بازسازی ساختمان دوم می بایست معرف شخصیت و مقاوم اجتماعی مالک خود باشد. در معماری غرب نما دارای حالت نمایش است، بدین صورت که در همان وهلۀ اول کسی را که پشت آن زندگی می کند، نشان می دهد. در واقع نما معرف شخصیت خانوادگی و طبقۀ اجتماعی صاحبخانه است. نما علاوه بر معرفی شخصیت مالک، معرف موقعیت مکانی ملک و نوع کابری ساختمان نیز می باشد.

نمای هر ساختمان به عنوان عنصری از نمای مجموعۀ شهری

ما در فضای شهری با یک ساختمان روبرو نیستیم، در واقع هر ساختمان جزئی از فضای شهری محسوب می شود که زشتی آن بر فضاهای عمومی تأثیر گذار است و زیبایی آن منوط به هماهنگی با سایر عناصر آن مکان  است، ساختمان یک موجودی منزوی و خودبسنده نیست که بتواند تمام توجه طراح و مالک را به خود جلب کند، بلکه می بایست با حفظ شخصیت و اعتبار خود، عنصری از یک جامعۀ وحدت یافته اجرای رنگ پلاستیک باشد.

اجرای رنگ پلاستیک

زیبایی نما

نما صورت ظاهر و منظرۀ خارجی ساختمان است و پوششی مخفی و به دور از انتظار عموم نیست. نما همواره مورد توجه عموم قرار می گیرد، لذا زیبایی، جزء جدایی ناپذیر هر نما می باشد همچنین زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کیفیت کار  اجرای رنگ پلاستیک مهندس معمار و طراح ساختمان نیز می باشد.

نما ساختمان و شرایط محیطی

نمای هر واحد مسکونی بسته به شرایط محیطی از جمله آب و هوا، باد و طوفان، زلزله و میزان آلاینده های هوا در مناطق مختلف، متفاوت می باشند. مصالحی که در نماهای شهرهای بزرگ و صنعتی که آلایندگی بالایی دارند، به کار می رود در مقایسه با مصالح کاربردی برای نمای شهر های کوچک که هوای پاک دارند متفاوت است همچنین نمای ساختمان درمناطق سردسیر به لحاظ میزان مقاومت در برابر اجرای رنگ پلاستیک یخ زدگی یا عایق بودن نسبت به سرما و گرما با نمای قابل کاربرد در مناطق گرمسیر متفاوت می باشد.

قیمت تمام شده نما

یکی از شاخصه های بسیارمهم در انتخاب نما، قیمت تمام شدۀ نما است. هرچه قیمت نما افزایش یابد، قدرت خرید کاهش یافته و دایرۀ مصرف کنندگان آن نما محدودتر خواهد شد.

سرعت اجرای نما

با توجه به اینکه طولانی تر شدن در بهره برداری از هر پروژۀ ساختمانی می تواند عامل افزایش هرینه ها و افت ارزش پول شود، لذا سرعت در اجرای نما بسیار مؤثر خواهد بود.

در زیر ویژگی های برخی از انواع نماهایی که اخیراً به کار می روند به طور خلاصه بیان شده است:

نماهای تماماً شیشه

نمای ساختمان یکی از اجزای بسیار مهم ساختمان است. برخی از عملکردهای نما و عوامل مؤثر در نماسازی در زیر به طور خلاصه بیان شده است:

نماهای تماماً شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار می رفتند. هدف از اجرای نمای تمام شیشه عبارتند از :

کاهش بار مرده ساختمان های بلند

سرعت بخشیدن به اجرا

تأمین دید یکپارچه از مناظر بیرون برای ساکنین داخل

ایجاد احساسی سبکی اجرای رنگ پلاستیک و ظرافت در ساختمان از دید یک ناظر شهری

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com