بازسازی ساختمان

اجرای رنگ پلاستیک در داخل ساختمان

در نماهای شیشه ای در اثر تبادل حرارت از طریق جابجایی  اجرای رنگ پلاستیک بین هوای گرم داخل اتاق و سطح سرد شیشه، دمای داخل کاهش یافته و برای حفظ دما در حد آسایش، نیاز به مصرف زیادی انرپزی خواهد بود. اگرچه انواع گوناگون شیشه هایی ساخته شده اند که جاذب حرارت بوده و از ورود تابش خورشید به داخل جلوگیری می کنند، و یا شیشه های دوجداره ای وجود دارند که مقاومت هدایت حرارتی بهتری نسبت به شیشه های یک جداره دارند، اما با این حال هنوز هم نماهای شیشه ای نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارای ضریب هدایت حرارتی زیاد بوده و باعث اتلاف حرارت زیاد می شوند. اتلاف حرارتی بسیار زیاد و مصرف زیاد انرژی جهت تأمین گرمایش و سرمایش در نماهای شیشه ای لاجرم موجب آلودگی بیشتر هوا می گردد.

نمای کامپوزیتی

کامپوزیت ها یک کلاس منحصر به فرد از مواد هستند که از ترکیب دو یا ورق های کامپوزیت متشکل از دو لایه آلومینیوم و یک هسته از جنس پلاستیک یا یک مادۀ معدنی پرکننده می باشند که در بین این دو لایه قرار می گیرد. از آنجا که نمی توان ماده ای یافت که همۀ خواص مورد نظر را دارا باشد، باید به دنبال چاره ای دیگر بود. کلید این مشکل، استفاده از کامپوزیت ها است. خواص کامپوزیت ها در مجموع از هر کدام از اجزای تشکیل دهندۀ آنها بهتر است و اجزای مختلف، کارایی یکدیگر را بهبود می بخشند و این یکی از مزیت های کامپوزیت ها محسوب می شود، از مزایای دیگر کامپوزیت ها  اجرای رنگ پلاستیک می توان سبک بودن، سهولت در مونتاژ، تعمیر و نگهداری را نام برد با این وجود کامپوزیت ها از نظر انعطاف پذیری در اجرا، در سطح ضعیفی عمل می کنند.

نمای بایرامیکس

بایرامیکس که امروزه به عنوان نمای تزئینی داخل و خارج ساختمان به کار می رود برای اولین بار در سال 1993 میلادی توسط یک گروه در ترکیه تولید وبه دنیا عرضه شد. محصول حاضر به صورت ملات بوده و متشکل از مخلوط دانه های گرانیتی و مرمر سرامیزه با تنوع رنگ فراوان و دانه بندی های متعدد، رزین های طبیعی و مصنوعی و سایر افزودنی ها می باشد. بایرامیکس بعد از اجرا و خشک شدن، نمای سنگ تزئینی به خود می گیرد. این نما روی سطوح چوب، غبارآلود، ناهموار، مرطوب و همچنین مواقعی گه هوا طوفانی و دارای گردو غبار می باشد قابل اجرا نیست. مزایای نقاشی ساختمان کاربرد بایرامیکس عبارتند از:

1-تنوع رنگ

2-کاربرد آسان

3-نگهداری و تعمیر آسان

4-انعطاف پذیری

5-قابلیت شست و شو با آب

6-بایرامیکس به راحتی می تواند ناهمواری های حاصل از گچ کاری را بپوشاند. نمای بایرامیکس علی رغم مزایایی که دارد مورد استقبال جامعۀ مهندسین و پیمانکاران ساخت و ساز قرار نگرفته است چرا که این نما با بافت فرهنگی و سلیقه های اجرای رنگ پلاستیک ایرانی همخوانی ندارد و جلوه زیبایی خود را ظرف مدت کوتاهی از دست می دهد.

نمای سنگ

اجرای رنگ پلاستیک

دو گروه از سنگ های طبیعی که در نمای ساختمان به کار کی روند سنگ های آهکی و سنگ های آذرین هستند. سنگ های معمولاً به دلیل وجود رگه هایی که در آنها دیده می شود استحکام چندانی ندارند و مشکل سنگ های آذرین معمولاً جذب آب پایین و عدم چسبندگی با بدنه ساختمان است. نمای ساختمان به دلیل قرار گرفتن در معرض شرایط جوی (باران، یخبندان، آفتاب و آلاینده ها) از اهمیت خاصی برخوردار است.
نمای سرامیک

با توجه به قیمت بالای سنگ و باری که سنگ به ساختمان تحمیل می کند، جهت نمای ساختمان در بعضی کشورها استفاده از سرامیک رواج قابل ملاحظه ای پیدا کرده است. نمای سرامیک مشکل وزن را تا حدود یک چهارم وزن سنگ حل کرده است ولی مشکل پیوستگی سرامیک و نما به جزدر موارد اندکی حل نشده است و با استفاده از روش  های نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. این نماها با توجه به طراحی قابل کنترل می توانند زیبایی خاص خود را به بیننده تقدیم کنند.از جمله معایب نماهای سرامیکی عایق نبودن آن به سرما و گرما و اجرای رنگ پلاستیک صدا می باشد. همچنین نماهای سرامیکی به دلیل بازتاب شدید نور در مکان های شلوغ به کار نمی روند.

نمای آجر

یکی دیگر از انواع نماها، نماهای آجری هستند که شامل آجرهای رسی و آجرهای شیلی می شوند. نمای های آجرعلاوه بر زیبایی، تنوع و ثبات رنگ، به دلیل ضریب انتقال حرارت پایین آجر، نقش یک عایق حرارتی و برودتی را برای ساختمان ایفا می کنند و در نتیجه از هدر رفتن انرژی توسط سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان جلوگیری می کنند. نماهای آجر بر حسب جنس و رنگ خود موجب دفع اجرای رنگ پلاستیک و انعکاس گرما در فصل تابستان و جذب انرژی خورشیدی و گرم شدن ساختمان در فصل زمستان می شوند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com