بازسازی ساختمان

اجرای رنگ آکرولیک با کیفیت برتر

ماسه شکسته:این نوع ماسه از خرد کردن سنگ کوهی توسط دسنگاه سنگ شکن از اجرای رنگ آکرولیک سنگهای دارای مقاومت خوب در مقابل گرما و سرما و دارای تخلخل کم و ازدانه های کوارتزمیباشد شکل ظاهری آنها تیز گوشه بودن است ماسه شکسته به سه نوع کفی و معمولی و دوبارشور در کارهای ساختمانی به کار میرود ، موارد کاربرد ماسه کفی و معمولی بیشتر برای کارهای بنایی و سنگ کاری و کاشی کاری استفاده میشود و ماسه دوبارشوربه دلیل مرغوبیت برای ساخت بتن مورد استفاده قرار میگیرد.

ماسه رودخانه ای: از شکستن و فرسایش کوهها ودر مسیر رودخانه ها در طول میلیون ها سال و ته نشینی به لایه های مختلف ریز دانه تا درشت دانه به طور طبیعی تشکیل شده است و دارا ی گوشه های گرد میباشد و در ساخت بتن سفارش نمیشود.

شن: هم به صورت طبیعی یافت میشود مثل ماسه رودخانه ای وهم شکسته کوهی مرز بین شن و ماسه الک نمره 4 است که اندازه بعد شبکه های آن 76|4 میلیمتر میباشد یعنی اندازه اسمی بیشتر از سوراخ الک جز شن به حساب میاید و اندازه 75|4 و کمتر جز ماسه محسوب میگردد.,

آب:برای ساخت بتن و ملات بهتر است از آب شرب که دارای املاح کمتری است استفاده شود وزن آب مصرفی برای ساخت بتن 20%وزن سیمان میباشد.
انواع سیمان:

انواع سیمان پرتلند : تیپ1 – تیپ 2 – تیپ 3 – تیپ 4 – تیپ 5 و انواع دیگر

1- سیمان تیپ I : سیمان معمولیست که برای مصارف عمومی ساختمان مناسب است.

2- سیمان تیپ II : . سیمان اصلاح شده ایستبا خصوصیات متوسط که نسبت به سیمان اجرای رنگ آکرولیک نوع 1 حرارت کمتری آزاد کرده و برای مصرف در محیط هایی که حمله ضعیفی از سولفاتها وجود دارد مناسب است همچنین برای پی هایی که در محل های با خاک بستر دارای نمک میباشد مناسب است

3- سیمان تیپ III : به سیمان زودگیر معروف است به صورتی که در 24 ساعت اول بتنی با مقاومت حدود 2 برابر مقامت بتن ساخته شده با سیمان نوع 1 تولید میکند از نوع سیمان پر خرارت محسوب میشود این نوع سیمان برای ساخت بتن در هوای سرد به جهت ازاد کردن گرمای بیش از حد و کم کردن دوره مراقبت مناسب است و در مواردی که نیاز به باز کردن قالب ها پیش از موعد مقرر باشد استفاده از این نوع سیمان توصیه میشود.

اجرای رنگ آکرولیک

4- سیمان تیپ IV : این نوع سیمان کندگیر و کم حرارت محسوب میشود برای هوای گرم به دلیل تولید حرارت کم تر و و تسهیل در امر مراقبت بتن برای بتن ریزی های حجیم استفاده میشود چون حرارت زیاد در بتن های حجیم باعث ایجاد ترک میشود سیمان تیپ 4 این مشکل را ندارد.

5- سیمان تیپ V : به سیمان ضد سلفات معروف است و در مقابل حمله سلفات ها مقاوم میباشد تا حدودی خصوصیات دیرگیری داشته و نسبت به سیمان نوع 1 حرارت کمتری از خود آزاد میکند. علاوه بر سیمانهای فوق انواع دیگر سیمان تیپ 6 که همان تیپ 1 میباشد با خصوصیات هوازایی – سیمان تیپ 7 همانسیمان تیپ 2 میباشد با خصوصیات هوازایی – سیمان تیپ 8 همان سیمان تیپ 3 میباشد با خاصیت هوازایی و همچنین سیمان سفید ، سیمانهای رنگی ، سرباره ای ، سیمان پوزولانی که برای دیوار چینی مورد استفاده قرار میگیرد و در ساخت بتن سیمان پوزولانی مجاز نمیباشد .
بتن:

یکی از مصالح قابل اهمیت که امروزه کاربرد بسیار دارد و درساختمان سازی یکی از اجرای رنگ آکرولیک مصالح اصلی به شمار میرود بتن است و مواد تشکیل دهنده بتن شن ، ماسه ، سیمان وآب است البته برای ساخت بتن هایی با کاربردهای گوناگون و مقاومت های مختلف افزودنی هایی را به آن اضافه میکنند.
مخلوط کردن بتن:

برای به دست آوردن یک بتن خوب باید نسبت مصالح و ترکیب مصالح و جنس مصالح نسبت به شرایط و محل ساخت خوب باشد استفاده از دستگاه ویبراتور برای خارج کردن هوا از داخل بتن و متراکم کردن بتن و استفاده از عوامل فنی در ساخت بتن در کارگاه و بچینگ و نظارت دقیق در ساخت بتن واستفاده به موقع از افزودنی های بتن همه در ساخت بتن خوب و با دوام نقش سازنده ای را ایفا میکند همچنین برای رسیدن به بتن با کیفیت مراقبت پس از بتن ریزی نقشی انکار ناشدنی در ساخت بتنی باطول عمر زیاد است.
عیار بتن:

منظور از بتن با عیار 350 یعنی در یک متر مکعب بتن

همان سنگ معدن است که در ابعادی که قابل جابجایی توسط انسان باشد و برای پی سازی و محوطه سازی سنگ کف آلاچیق و باغ مورد استفاده قرار میگیرد.

سنگ مالون:

این نوع سنگ نیز همان سنگ معدن است که در ابعاد مکعب و شش و هشت گوش توسط دست اجرای رنگ آکرولیک با چکش آماده شده و برای دیوارهای حایل و و دیوارهای زیر زمین کاربرد دارد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com