بازسازی ساختمان

رنگ آمیزی منزل در داخل ساختمان

رنگ آبی حالت خنک‌ کنندگی سیستم انرژی را دارد رنگ آمیزی منزل و به طور کلی رنگی است که حالت آرام‌ بخشی و استراحت‌ دهندگی را دارد. این رنگ در انتظام بخشی سیستم تنفسی نیز مفید واقع می‌شود. از طرفی رنگ آبی باعث می‌شود که فشار خون بالا کاهش یابد و در رفع ناراحتی‌ها و بیماری‌های گلو و حنجره نیز مفید واقع می‌ شود.
استفاده از رنگ آبی در کنار رنگ‌های گرم باعث می‌شود که احساسات هنری و فکری فرد افزایش یابد و منبع مربوط به آن به طرز بسیار وسیعی به حرکت در آید. معمولا در ایران این رنگ را برای اتاق‌ خواب به کار می‌برند که استفاده به جا و منطقی است.
رنگ صورتی در نقاشی ساختمان
رنگ صورتی مطمئن‌ ترین و مناسب‌ترین رنگی است که می‌تواند با انرژی خود، احساسات مربوط به مهربانی، صراحت، عشق، اعتماد و ایمان را تقویت می‌کند. به طور خلاصه رنگ‌ صورتی در رفع کدورت، ناراحتی‌های عصبی، خشم، آرامش بسیار مفید بوده و رنگ آمیزی منزل حالت موثری دارد. این رنگ می‌تواند به درد اتاق دختر شما نیز بخورد، چرا که علاقه دختران به این رنگ اظهر من الشمس است.
کلید زندگی با رنگ‌ها درنقاشی ساختمان
اگر شما احساس می‌کنید که در خانه تعادل کافی برای لذت بردن از روزمرگی زندگی را ندارید، باید برای تغییر رنگ خانه‌ تان فکری بکنید. مشاوره گرفتن از یک طراح و یا یک دکوراتور با تجربه می‌تواند در این راه بیش از پیش به شما یاری رساند چرا که در حقیقت یک طراح داخلی یا یک دکوراتور در این حوزه به مردم کمک می‌کند تا نیاز خود به رنگ‌های خاص را بفهمند و به آنان یاد می‌دهد که چگونه می‌توانند از این رنگ‌ها در زندگی روزمره خود استفاده کنند تا طعم حضور در فضای آرامش‌بخش زندگی را دریابند.
حتی کارفرمایان نیز می‌توانند از تنوع رنگی و خواص رنگ‌ها در تولید بیشتر و بازده کاری در محیط کارشان بهره گیرند. بر‌اساس یک تحقیق انجام گرفته در طراحی محیط کار کارگران در یک کارخانه در تهران از رنگ‌های شاد و مناسب استفاده شد و مشخص شد  رنگ آمیزی منزل که استفاده از رنگ‌های شاد و انرژی بخش در محیط کار نقش مضاعفی در تولید و کیفیت محصولات کارخانه داشته است.-

رنگ آمیزی منزل
۲ – آماده‌سازی  خانه برای نقاشی ساختمان :
اگر تصمیم گرفته‌ اید خودتان قلم مو را بردارید و در کنار دوستان یا اعضای خانواده به کار نقاشی ساختمان بپردازید، ابتدا تمام وسایل اتاق را جمع کنید تابلوها را بردارید و پنجره‌ها را باز کنید. با یک برس دسته بلند سقف و دیوارها را گردگیری کنید. اگر رنگ دیوارها قابل شست‌ وشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار کمی مایع سفید کننده را با اسفنج روی دیوار بکشید و با دستمال تمیز پاک کنید. هر بار قسمت کوچکی از دیوار را تمیز کنید (حداکثر نیم متر مربع). مرز بین دو قسمت تمیز شده را نیز هر بار تمیز کنید تا لکه به جا نماند.
پس از این مرحله نوبت گرفتن لکه‌های احتمالی سطوح است. برای این کار شما به رنگ آمیزی منزل مقداری گچ درزگیری کناف یا گچ کشته و یک عدد کاردک نیاز دارید که همه در ابزار فروشی‌ها یافت می‌شوند.
گچ کشته را کف دست بگیرید و با کاردک آن را روی لکه‌ها و افتادگی‌های گچی دیوار بمالید. سطح را در پایان هر لکه گیری کاملا صاف کنید؛ چرا که اگر گچ خشک شود کندن آن بسیار مشکل خواهد بود. وقتی کلیه سطوح لکه‌ گیری شدند می‌توانید از یک سمباته نرم برای صیقل ناصافی‌های احتمالی استفاده کنید.
۳ – آماده‌ سازی رنگ:
اگر تصمیم دارید رنگ روغنی به کار ببرید از باز بودن کامل پنجره‌ها مطمئن رنگ آمیزی منزل شوید؛ چرا که تینر افزوده شده به رنگ روغن بوی بسیار نامطبوع و ماندگاری دارد. دیوارهای اتاق‌ها بهتر است با رنگ پلاستیک رنگ شوند، اما اگر بچه کوچکتان از دیوارها به عنوان دفترچه نقاشی استفاده می‌کند، رنگ روغن گزینه مناسب‌ تری است.
پس از انتخاب نوع، جنس و رنگ دلخواه نوبت به آماده‌ سازی رنگ می‌شود. رنگ را در یک ظرف جداگانه ریخته و بنا به دستورالعمل آن، آن را روان کنید. فراموش نکنید که رنگ خوب و یکنواخت مخلوط شده باشد، غلظت آن کافی بوده و در هر مرتبه رنگ‌آمیزی، جهت حرکت قلم مو یا غلتک یکسان باشد؛ نه اینکه یک قلم از بالا به پایین و قلم بعدی از چپ به راست حرکت کند. برای پوشش بهتر، یک دست رنگ از یک جهت و دست بعدی عمود بر آن اجرا می‌شود.
۴ – از کجا شروع کنیم؟
یکی از مطالبی که به تازگی در مورد رنگ‌آمیزی منزل ترجمه شده از گفته‌های دو نقاش و دکوراتور با تجربه به نام‌های دانیل هیرش(Danielle Hirsch) و برایان سانتوس (Brian Santos) بوده که در سایت تبیان قرار داشته و در آن به جزئی‌ترین نکات رنگ آمیزی منزل درباره رنگ‌آمیزی قسمت‌های مختلف منزل اشاره شده است.
اولین قدم: سقف

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com