بازسازی ساختمان

یکی از مواردی که بسیار در زیبایی ساختمانها و به خصوص نقاشی ساختمان واحد های مسکونی تاثیر دارد کابینت ها و کمد ها هستند که عموما در اکثر بازسازی های ساختمان با به روز رسانی آنها در آشپزخانه و استفاده از طرح های جدید MDF و گاز های رومیزی و هود های جدید واحد خود را زیبا می کنند.

همچنین در سرویس ها از روشویی های کابینتی استفاده می شود و نیز میتوان با تعویض درب های کمد های دیواری به زیبایی واحد افزود.

داخل هر واحد فضاهایی وجود دارد که عمدتا پرت بوده و کارایی خاصی ندارند.به همین دلیل می توان از آنها به عنوان کمد های کوچک و فضاهای مفید استفاده نمود که بعضا با کمد سازی و کابینت سازی می توان آنها را شکیل نمود و در حقیقت کمدها و نقاشی ساختمان کابینت های اضافه ایجاد نمود.

 

معمولا عبارات بازسازی ساختمان، تعمییرات، تغییرات، تغیر دکوراسیون و… برای باز سازی منزل، اداره و … به کار می رود. حتما هم شما تا کنون به فکر ایجاد تغییرات در منزل خود و باز سازی آن افتاده اید.

اغلب افرادی که تصمیم به باز سازی ساختمان و تغییر دکوراسیون می گیرند کسانی هستند نقاشی ساختمان که محیط ساختمان برایشان تکراری شده و یا این که به ساختمان تازه ای نقل مکان کرده اند و برای استفاده بهینه از فضا ساختمان را باز سازی می کند. باز سازی ساختمان یک کار تخصصی است و فرد باید به کارشناس مربوطه رجوع کند تا برای آماده سازی فضای ساختمان خود مشاوره بگیرد. از باز سازی عمدتا دو نتیجه میگیریم:

1:محیط و فضایی که در آن زندگی می کنیم را به نقاشی ساختمان باب میل خود در آورده و احساس لذت و راحتی بیشتری می کنیم و در آن جا به آرامش می رسیم.

2:با باز سازی ساختمان علاوه بر زیبایی فضا و محیط باعث می شود بر قیمت ملک افزوده شود. پس باز سازی دو سر سود است چرا که هزینه ای که برای بازسازی و زیبا سازی محیط خانه پرداخت کرده ایم به صورت سرمایه در آمده و در هنگام فروش ملک سود آن را میگیریم.

حال به توضیحی از تاریخچه بازسازی و مرمت در ادوار مختلف تاریخ می پردازیم تا بیشتر با مفهوم بازسازی ساختمان آشنا شوید.

بازسازی ساختمان و آثار در دوره قرون وسطا بین قرن 5 تا 14 میلادی:

در این دوره اغلب بازسازی ها و مرمت ها از لحاظ شکل و فرم انجام می شد و هرگز به موارد زیبایی نقاشی ساختمان و رعایت اصولی یک بنا و موارد باستانی و تاریخی آن بنا توجه خاصی نمیشد.

نقاشی ساختمان

بازسازی بنا ها و آثار در دوره ی رنسانس قرن 14 تا 16 میلادی :

در این دوره تاریخی که آثار هنری و بنا های تاریخی زیبایی در دنیا ساخته شده است؛ بازسازی ساختمان ها اغلب از روی یک طرح و مدل از قبل تعیین شده انجام می شد و همچنین اضافه کردن بخش هایی به یک بنا و یا تکمیل آن بنا در این دوره کاملا در بین معماران ساختمانی رواج داشت.

همچنین مهمترین اصلی که معماران این دوره از آن برای بازسازی ساختمان ها پیروی می نمودند، تاکید بر زیبایی ساختمان ها و بناها بود؛ و اینکه اعقاد داشتن بنا های تاریخی جامانده از گذشته نقص های فراوانی دارند و نیاز به تکمیل و بازسازی از تمام جوانب دارند. این مسائل و اعتقادات معماران این دوره باعث به وجود آمدن آثار زیبایی در این دوره تاریخی شده است که تا به امروز نیز بسیاری نقاشی ساختمان از این آثار پا برجا می باشند.

بازسازی در دوره انقلاب صنعتی :

در این دوره با توجه به شوکفا شدن بسیاری از مشاغل نقاشی ساختمان و رعایت اصولی و همچنین افزایش سطح آگاهی مردم در جهان ، بازسازی ساختمان ها و بناها و آثار تاریخی وارد بعد جدیدی شد.

در این دوره اعتقادات عصر رنسانسی کنار رفت و دیگر معماران و متخصصان بازسازی هرگز تاکید به تکمیل و اضافه کردن قسمتی به بنا نداشتند و تاکید معماران در این دوره برای بازسازی بیشتر بر روی نگه داری و ثبت این بنا ها و آثار بود.

در این دوره اتفاقات زیادی برای حفظ و بازسازی ساختمان های تاریخی اتفاق افتاد ، ازجمله  نقاشی ساختمان این موارد :

راه اندازی بسیاری از موزه های تاریخی برای حفظ و بازسازی آن
همچنین همایش های آثار هنری به منظور حفظ این آثار و بنا های تاریخی
بازسازی ساختمان های تاریخی به منظور حفظ و ماندگاری آنها

نقاشی ساختمان

می توان گفت این دوره تاثیر بزرگی در ماندگاری بسیاری از بنا های تاریخی تا به امروز داشته است. و بسیاری از بازسازی ساختمان های تاریخی در این دوره انجام شد، البته بازسازی هایی که با حفظ نمای اصلی ساختمان ها و طرح اولیه آنها اتفاق افتاد.

حال با توجه به مطالعه ی تاریخچه ای از بازسازی و مرمت از گذشته تا به امروز و آشنایی با مفهوم بازسازی، در ادامه مقالات وب سایت گروه مهندسی ایلا سازه می خواهیم به توضیح در مورد مراحل بازسازی ساختمان و همچنین سبک های نقاشی ساختمان جدید نوسازی ساختمان و بازسازی ساختمان بپردازیم. لطفا ما را در ادامه بخش مقالات ساختمانی دنبال نمایید.

کاشی و سرامیک را از خاک رس و سفال تولید می کنند. شما با استفاده از کاشی و سرامیک میتوانید سطوح صاف و البته کاملا بهداشتی داشته باشید.

این محصول بسته به محیط کاربردی در طرح، اندازه و مقاومت لعاب گوگناگون تولید و عرضه می کنند (سرامیک ها به دو صورت لعاب دار و بدون لعاب وجود دارند) لعاب کاشی ها به صورت نیمه براق، مات، براق، سفید و ی رنگی وجود دارد.

بعلاوه خشت کاشی ها در اشکال متنوع صاف، برجسته و یا زبر تولید میشود و شما نقاشی ساختمان میتوانید متناسب به نیاز خود آن ها را انتخاب و استفاده نمایید.

خشت کاشی را که بدان بیسکوئیت نیز گفته میشود در هنگام تولید آن ها با استفاده از لعاب اندود می کنند و این لعاب ها را که بو صورت گرد مخلوط شده است را در آب به صورت معلق قرار میدهند تا اندود شود.

پس از آن ک خشت آماده شده آن را در دو مرحله در کوره میپزند یکی در کوره پیش پخت و یکی در کوره اصلی، که پس از پخت آن ها را درجه بندی کرده و سپس وارد مرحله دسته بندی و پخش میشود.

نقاشی ساختمان

کاشی ها باید دارای لبه هایی با زاویه 90 درجه یکنواخت و بدون نقاشی ساختمان پریدگی باشند.

یک نوع سنگ مصنوعی با مقاومت بالا و سنگ مانند است که به علت سطح صاف و یک پارچه از آن ها در آشپزخانه ها، حمام و سرویس های بهداشتی استفاده میشود. همچنین در ساختمان های غیر مسکونی مانند آزمایشگاه ها و کلیه مراکزی که باید نقاشی ساختمان بهداشت باید به طور کامل رعایت شود از این نوع پوشش استفاده میشود.

این سنگ مصنوعی از کورین که شامل اکریلیک و زرین می باشد تشکیل شده است که باعث میشود قابلیت ضد خش، ضد لک و ترمیم پذیر را داشته باشد.

این صفحات سنگ مانند به علت زیبایی و نصب آسان و پوشش دهی سایر نقاشی ساختمان نواقص طراحی جاوه خاصی به آشپزخانه وسرویس های بهداشتی میدهد.

صفحات کورین دارای برش آسان، انعطاف پذیری ، پولیش کاری و چسباندن سریع هستند که باعث میشود بیشتر متخصصان در طرحی داخل مخصوصا آشپزخانه از آن استفاده کنند و از طراحی خود لذت ببرند.

موزائیک ها از خانواده ی سرامیک ها هستند که به صورت قطعات هندسی  نقاشی ساختمان  کوچک و شبکه مانند بر روی کاغذ مخصوص گراف دار در کنار هم مستقر شده اند. برای استفاده از این سرامیک ها آن ها را بر روی بستری از ملاتی خاص قرار می دهند و سپس یر روی آن آب می ریزند تا خیس شود تا بتوانند کاغذ را از آن جدا کنند و بعد از با تهیه ی دوغاب تمامی درز ها دور اظن آن را می پوشانند.

این دوغاب میتواند از ملات ماسه سیمان تولید شده باشد که به عنوان نوعی چسب عمل کرده و باعث چسبیدن کاشی ها بر روی دیوار میشود. برای تهیه دوغاب باید نسبت حجمی 1 به 5 ذر نظر گرفته شود.

برای پر کردن بند ها بهتر از دوغاب سیمان نقاشی ساختمان و رعایت اصولی و پودر سنگ استفاده شود.

همچنین در برخی از مواقع از چسب های مخصوص خمیری نیز استفاده میشود. این چسب ها برای دیوار های بتنی و یا گچی مناسب میباشد زیرا در برابر برخی مواد مانند اسید و مواد نفتی از مقاومت خوبی نقاشی ساختمان برخوردار است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com