بازسازی ساختمان

نقاشی ساختمان و رعایت موارد متعدد

معمولا در چند لایه با قلم مو یا اسپری روی سطح چوب قرار می گیرند. لاک می تواند نقاشی ساختمان و رعایت شفاف بوده و بافت چوب را نشان دهد یا دارای رنگ باشد و رنگ و بافت طبیعی چوب را تغییر دهد

روغن جلا
از صمغ محلول در حلالهای مختلف تهیه میشود. پس از تبخیر حلال ، یک لایه شفاف با ته رنگ قهوه ای از خود باقی میگذارد . روغن جلا میتواند مات ، جوهری یا براق باشد . این پرداخت در مبلمان آنتیک و مدلهای شبه آنتیک به کار میرود . روغن جلا را به عنوان یک رنگ لوکس استفاده نمیکنند . بلکه به خاطر ارزان بودن آن است که مصرف آن عمومیت پیدا کرده . بر روی روغن جلا هیچ رنگ یا رزینی نمیوان استفاده کرد و حدودا در محیط های مرطوب هر 6 ماه یک بار باید با روغن جلا آن را ترمیم کرد

لعاب

رنگ براق یا نیمه براقی است که بر روی یک یا چند لایه رنگ آستر قرارمی گیرد. این روش رنگ و بافت چوب را پنهان می کند و سطحی محکم، ضد خش و قابل تمیز کردن به وجود می آورد.

واکس

واکس یک لایه محافظ برای پرداخت نهایی است و در عین حال ظاهری طبیعی دارد. ممکن است نقاشی ساختمان و رعایت واکس موجب شود که چوب تا حدی تیره تر شود و گاهی لازم است که آن را در دوره هایی منظم به روی چوب مالید. واکس هرچه بیشتر با پارچه جلا یابد، براقتر میشود. واکس برای افزودن به مقاومت و براقتر کردن سطح چوب بر روی لاک الکل، روغن جلا یا یک پرداخت روغنی نیز به کار میرود.

رنگ

رنگ براق یا نیمه براق معمولا برای چوبهای نامرغوب به کار میرود تا عیوب آنرا پنهان کند. البته مبلمان تهیه شده با چوب رنگ شده در هر سبکی به وفور یافت می¬شود و همواره پرطرفدار بوده است.رنگ به اشکال مختلف و تنوع بسیار بر روی چوب استفاده می¬شود.

لاک الکل

این پوشش از صمغ محلول در الکل تهیه می¬شود که پس از تبخیر الکل، پوششی شفاف بر چوب باقی می¬گذارد. لاک الکل به سادگی آسیب می¬بیند و لکه آب و مواد دیگر بر روی آن بر جا می-ماند. این ماده معمولا به عنوان سیلر (آستری) به کار میرود

روغن

منظور از روغن، انواع روغن بزرک و سایر روغن¬هایی هستند که در چند لایه بر روی سطح چوب مالیده می¬شوند و سپس اضافه آن پس از مالیدن هر لایه، پاک میشود. نتیجه چوبی با ظاهر طبیعی و رنگ و بافت تقویت شده است. پرداخت¬های روغنی بسیار ظریف و کم مقاومند اما به سادگی می¬توان آنها را ترمیم کرد.

رنگهای جوهری

رنگدانه های این نوع رنگ در درون بافت چوب نفوذ میکنند و رنگ طبیعی آنرا تغییر میدهند. این نوع رنگ به صورت ترکیب با پرداختهای دیگر نیز استفاده میشود و وجود آن دال بر متفاوت بودن چوب اصلی با آنچه که میبینیم است. برای مثال، محصولات چوبی که با رنگ ماهوگانی کار شده اند، در اصل از چوب غان هستند و به رنگ ماهوگانی درآمده اند. چوبی که با رنگ جوهری رنگ آمیزی می¬شود، دارای پرداختی شفاف است.

بلیچ یا سفیدکردن

این روش رنگ چوب را روشن¬تر می¬کند و بعضی از انواع چوب با بلیچ کردن به کلی سفید میشوند اما نقاشی ساختمان و رعایت همچنان بافت خود را نشان می¬دهند. یک پوشش شفاف مانند لاک بر روی چوب سفید شده کشیده میشود.

انتخاب نوع پرداخت چوب

برای نو کردن وسایل چوبی لازم نیست هزینه زیاد صرف کنید. کافیست راه های نو کردن وسایل چوبی خود را بدانید. بدین صورت دیگر نه تنها نیاز به خرید وسایل نو ندارید ، بلکه می-توانید با دانسته های خود طرح های جدید ایجاد نموده و از زندگی خود لذت بیشتری ببرید.

استادان نجاری ایران

صنعت نجاری در ایران سابقه بسیار طولانی دارد ولی از چگونگی پیدایش و گسترش آن اطلاعات دقیقی وجود ندارد. ولی در موزه ها می توان نمونه های بسیاری از مصنوعات چوبی و ابزار آلات درودگری را در سراسر ایران یافت. دوره با اهمیت این صنعت با آغاز گسترش ارتباط بین ایران و اروپا و همچنین ورود ابزارهای کامل تر بر گرفته از انقلاب صنعتی در اروپا و حتی در چند دهه اخیر انواع برقی آن درودگری را به کلی متحول ساخت.و نجارانی که به شیوه اروپایی ها انواع مدلهای آنان نقاشی ساختمان را مشابه سازی می کردند به نجاران فرنگی کار معروف شدند.ابتدا اشراف و متمولین نمونه هایی از مبلمان و دکوراسیون کلاسیکی را برای کاخ ها و خانه های مجلل خود به ایران وارد کردند و بعد از آن مردم عادی با معاشرت با این افراد و بعلاوه فیلمهای خارجی که در سینما می دیدند تشویق به استفاده از مبلمان و به قول ساده تر میز و صندلی شدند. بنابراین این نیاز روز افزون باعث رشد سریع این صنعت شد.و استادان به نامی پا به عرصه وجود گذاشتند.

 

کار برخی از این اساتید به میمنت وجود چوب های جنگلی شمال ایران دست کمی از نمونه های اروپایی آن نداشت. از این قبیل اساتید می توان از مهدی سینکینام برد. ایشان علاوه بر تبحر درتمامی زمینه های نجاری و کار با انواع ابزار آلات , در زمینه رنگ کاری و رویه کوبی نیز سری در سرها دارد. ایشان جزو اولین کسانی بودند که رنگ لاک الکل را که با دست بوسیله پنبه آغشته شده به چوب زده می شد رابه سیلر کیلر و پلی استر که بصورت اسپری روی چوب پاشیده می شد متحول کردند. همچنین استفاده از فوم و اسفنج و فنر بجای تخم پنبه که باعث سبکی مبلمان شد منصوب کرد. از آثار و تولیدات این استاد در منازل خیلی از هنر شناسان بجای مانده است. و عمر با افتخار ایشان منوط به تربیت شاگردان بزرگی که نام آنها هم در این صنعت برای همه همکارانشان آشناست, شده است. این استاد متولد 1316 و موسس مبلمان پگاه میباشد. امید است با قدر دانی از این قبیل اساتید نام این صنعت با وجود هجوم واردات مصنوعات چوبی از سراسر دنیا به ایران همچنان سرافراز باقی بماند.

نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان به هنر افراد بستگی دارد اما به طور رسمی و واضح این کار شامل 9 مرحله نقاشی ساختمان است که در موقعیت های دیوار های گچی و رنگ شده فرق میکند در دیوار های گچ که رنگ بر روی دیوار نخورده است :

الف- دیوار های گچی

1-  اولین کار تیغ کشیدن بر روی دیوار گچی و سنباده کشیدن است برای صاف شدن سطح کار .

2- زدن روغن زیر کار بر روی دیوار گچی که این روغن ها انواع مختلفی دارد و باعث سفت شدن گچ و جلوگیری از ترک خوردن دیوار میشود.

3- پس ار خشک شد روغن در این مرحله باید دیوار بتونه شود که بسته به نوع کار (متوسط و خوب) یک یا دو دست بتونه می شود هم سقف هم دیوار.

4- در این مرحله پس از خشک شدن بتونه های کشیده شده بر روی دیوار احتیاج به سنباده کاری است تا سطح کار بسیار صاف و عاری از لکه ها شود.

5- سنباده کاری دیوار های بتونه شده ایجاد گرد و خاک بر روی دیوار میکند و نیاز است قبل از رنگ آمیزی دیوار و شروع رنگ کاری با یک دستمال نم ناک تمام سطح دیوار را از گرد و خاک پاک کنیم.

6- اولین مرحله رنگ کاری ما در این مرحله شروع می شود که تعیین نوع رنگ و طرح آن بستگی به سلیقه افراد دارد ( انواع رنگهای آبی, قرمز, استخوانی و…) .

7- در این مرحله پس از پایان اولین مرحله رنگ کاری ما نیاز به لکه گیری داریم که این مرحله با بتونۀ مخصوصی است که دقت زیاد در این مرحله باعث زیباتر شدن هر چه بهتر کار در مرحلۀ پایانی میشود و پس از پایان لکه گیری باید یک سنبادۀ نرم بر روی دیوار ها کشیده شود و دوباره گرد و خاک دیوار توسط پارچه ای مرطوب گرفته شود.

8- مرحلۀ 8 و 9 جزء مراحل اساسی هستند که تغییر نوع رنگ و یا طرح رنگ برای نقاشی ساختمان افراد غیر ممکن است در این مرحله دست دوم رنگ بر روی دیوار زده میشود و آرام آرام زیبایی کار نمایان میشود.
نقاشی ساختمان
9- مرحلۀ پایان نقاشی است و رنگ آخر را بر روی دیوار می زنند در این مرحله کار به پایان می رسد .

ب-  دیوار های رنگی

1-در این مرحله کلیه ترکها رو باز می کنیم

2- کلیه دیوارها را سنباده کاری می کنیم تا ناصافی های آن از بین رود

3- ترکها و سوراخ ها و در کل لکه ها را بتونه کاری می کنیم

4- در این مرحله پس از خشک شدن بتونه های کشیده شده بر روی دیوار احتیاج به سنباده کاری است تا سطح کار بسیار صاف و عاری از لکه ها شود.

5- سنباده کاری دیوار های بتونه شده ایجاد گرد و خاک بر روی دیوار میکند و نیاز است قبل از رنگ آمیزی دیوار و شروع رنگ کاری با یک دستمال نم ناک تمام سطح دیوار را از گرد و خاک پاک کنیم.

6- اولین مرحله رنگ کاری ما در این مرحله شروع می شود که تعیین نوع رنگ و طرح آن بستگی به سلیقه افراد دارد ( انواع رنگهای آبی, قرمز, استخوانی و …)

8- در این مرحله پس از پایان اولین مرحله رنگ کاری ما نیاز به لکه گیری داریم که این مرحله با بتونۀ مخصوصی است که دقت زیاد در این مرحله باعث زیباتر شدن هر چه بهتر کار در مرحلۀ پایانی میشود و پس از پایان لکه گیری باید یک سنبادۀ نرم بر روی دیوار ها کشیده شود و دوباره گرد و خاک دیوار توسط پارچه ای مرطوب گرفته شود.

9- در این مرحله دست دوم رنگ بر روی دیوار زده میشود و آرام آرام زیبایی کار نمایان میشود.

10- مرحلۀ پایان نقاشی است و رنگ آخر را بر روی دیوار می زنند در این نقاشی ساختمان و رعایت مرحله کار به پایان رسیده و حتما در پایان از کار لذت می برید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com