بازسازی ساختمان

کنیتکسهای روغنی پوشش و محافظ بسیار زیبائی برای خارج و داخل ساختمانها برای نقاشی ساختمان می باشد . مقاومت و استحکام کنیتکس روغنی در مقابل عوامل جوی ملی چندین سال گذشته کنیتکس روغنی را به عنوان پوشش و نمای مناسب ساختمان در اکثر کشورهای جهان معرفی نموده است. کنیتکسهای روغنی بخاطر ترکیب شیمیائی مخصوص آن واتر پروف بوده و در مقابل عوامل جوی کاملاً مقاوم می باشد همچنین کنیتکسهای روغنی بعلت سبکی و وزن مخصوص آن بر روی ساختمان بار کمتری وارد و برروی سیمان، چوب، آهن، آردواز، گچ، ینلهای گچی، بتون، جداول خیابان و غیره به رنگهای مختلف براحتی قابل اجراء می باشد و 8 ساعت پس از اسپری شدن خشک و استقامت نهایی آن پس از 1 ماه حاصل می شود. قابل توجه است که هر کیلوگرم کنیتکس نوع سوپر 5/1 م.م، ممتاز 30/1 م.م، و درجه یک 15/1 م.م را پوشش می دهد.

دانه بندی کنیتکسهای روغنی:

کنیتکسهای روغنی در سه دانه بندی پلی تکس ( نرم کد 04 )، ریز (منظم کد05 )، (متوسط کد 06) عرضه می گردد.

تنفس کنیتکسهای روغنی:

در حالی که دیوارها در مقابل نفوذ آب حفاظت می کند به بخار آب موجود در دیوارها اجازه خروج می دهد.

خواص کنیتکس های روغنی:

کنیتکس های روغنی سوراخ ها و ترک های موئی را پر کرده و نواقص ساختمان ها را پنهان و خاصیت آب گریزی دارد ابن محصول بر پایه حلال های مخصوص تولید گردیده و بار کمی بر روی نمای ساختمان وارد می کند .
نقاشی ساختمان
دستورالعمل اجرائی :

لطفاً حلب ها و سطلهای محتوی کنیتکس روغنی را زیر مستقیم تابش نور آفتاب قرار ندهید چون در این حالت حلالهای موجود در ظروف به سرعت تبخیر می شود و محتوی ظرف بحالت خمیر خیلی سفت وغیر قابل مصرف در می آید لطفاً از قرار دادن ظروف محتوی کنیتکس روغنی زیر مستقیم تابش نور آفتاب خوداری شود. لطفاً قبل از اجرای کنیتکس روغنی به روی نماهای داخلی و خارجی چنانچه سطح مورد نظر هر گونه نقاشی ساختمان خلل و فرجی دارد توسط بتونه مخصوص برطرف و همچنین توصیه می گردد قبل از اجرای کنیتکس روغنی بر روی نماهای داخلی و خارجی آلودگی حاصل از عوامل جوی حتماً پاکسازی شود.

پوشش سلولزی طرحی نو در زیبا سازی سطوح داخلی اماکن است، کاغذ دیـواری وانواع رنگها مواد سنتی هستند که سالها قبل برای پوشش دادن دیوار و سقف از آنـها استفاده می شد، در پوشش های نسل قبل بر روی رنگ بندی امکان مانور کمتر بود و امکان افزودن نبوغ و خلاقیت بسیار کم بود برای مثال در کاغذ دیواری هر فرد ناچار به انتخاب طرع ها و مدل هایی می شد که کارخانه سازنده به بازار عرضه کرده بود.

— پوشش های سلولزی این قابلیت را دارندکه هرشخص طرز فکر و سلیقه و حس خود را در آن اعمال کند و به این ترتیب خانه هر شخص بر اساس طرز فکر و اندیشه و سلیقه خود او طراحی و تزئین شود و دیگر نیازی به انتخاب الگو های از پیش تأیین شده نیست.
نقاشی ساختمان
— همچنین در عرصه فعالیت های زیست محیطی که عصر آینده را عصر تکنولوژی های کنترل کننده و سازگار با محیط زیست می دانند، پوشش سلولزی عایقی بسیار مناسب در برابر گرمایی و سرمایی و همچنین سبک سازی سازه ها را سبب میشود و در بهینه سازی مصرف انرژی نقش بسزایی دارد.

— این پوشش به دلیل طیف بالای رنگی باعث بوجود آمدن محیطی پرنشاط، شاداب نقاشی ساختمان و همراه با آرامش در فضاهای داخلی می شود.

— از مهمترین خواص پوشش های سلولزی این است که با استفاده از ایـن محصول مـی توان مراحـل گچ کاری، سفیدکاری، بتونه کاری و نقاشی را از مراحل نازک کاری را حذف نمودکه بدین طریق می توان تأثیر بسزایی در تقلیل هزینه ها و بالا بردن سرعت انجام کار داشت.

— این پوشش به علت بافت الیاف گونه، عایـق بسیارمنـاسبی جهت حفظ گرمای محیط می باشد و در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان تأثیر بسزایی دارد.

— در این محصول هیچ گونه مواد و حلال شیمیایی بکار نمی رود و تنها حلال آن آب می باشد که این امر موجب جلوگیری از حساسیت در مقابل بو و مواد فرار می شود.

— به علت بافت های الیاف گونه موجود درسطح این کار، این پوشش عایق مناسبی جهت کاهش حجم صداهای مزاحم می باشد و مانع از انعـکاس امواج صوتی به میزان قابل ملاحظه (%30 الی %50) می شود که اصطلاحاً محیط را آگوستیک می کند.

— وزن این پوشش در هر متر مربع حدود 400 الی 700 گرم می باشد که درمقایسه با وزن گچ و بتونه و رنگ که در هر متر مربع حدود 17 الی 24 کیلوگرم می باشد بسیار سبکتر بوده و این امـر موجب کاهش وزن مرده ساختمان می شود.

— این پوشش رطوبت را جذب می کند و باعث تعدیل آن می شود و رطوبت جذب شده را در شرایط معکوس جوی به محیط باز می گرداند.

— پوشش سلولزی بر خلاف رنگ و کاغذ دیـواری، از خاصیت ارتجاعی برخوردار است که این امـر پوشش را در برابر ضربه مقاوم می سازد و استحکام لازمه را به آن می بخشد که باعث عدم حشره زدگی  و ساخت لانه برای حشرات در سطح دیوار می شود.

برگرفته از کارلوس کاور-(شرکت تولیدی پوشش سلولزی)

*  *  *  *  *

نقاشی ساختمان

قاشی ساختمان-نقاشی ساختمون-نقاشی خانه-نقاشی ساختمان-نقاشی روغنی ساختمان –دفتر خدمات ساختمان نقاشی – نقاشی ساختمان دکورنگ-نقاشی ساختمان -نقاشی روغنی خانه-نقاشی ساختمان دکورنگ– نقاشی خانه- نقاشی ساختمون- نقاشی مولتی کار – نقاشی ساختمان-نقاشی پلاستیک ساختمان – نقاشی ساختمان – نقاشی روغنی پلاستیک ساختمان –نقاشی ساختمان – نقاشی روغنی ساختمان – نقاشی ساختمان  -نقاشی خانه-نقاشی خونه-نقاشی مسکن-نقاشی ساختمان-نقاشی ساختمون-نقاشی آپارتمان-نقاشی دیوار- نقاشی سقف-نقاشی اتاق-نقاشی اتاق خواب-نقاشی منزل-نقاشی مغازه-نقاشی اتاق کودک-نقاشی دفتر کار -نقاشی اداره-نقاشی مناسب-نقاشی ارزان-نقاشی فوری- -نقاشی نمای ساختمان-نقاشی منزل-نقاشی ساختمان-خدمات ساختمانی – نقاشی ساختمان – رنگ روغنی نقاشی ساختمان – نقاشی ساختمان –– نقاشی ساختمون – نقاشی روغنی ساختمان – قیمت نقاشی ساختمان –نقاشی پلاستیک ساختمان –برای نقاشی ساختمان – نقاشی ساختمان – نقاشی خونه – نقاشی خانه – نقاشی آپارتمان – نقاشی ساختمان- سایت نقاشی ساختمان 1 – سایت نقاشی ساختمان 2 – نقاشی ساختمان – نقاشی ساختمان-مولتی کالر- بلکا پتینه-کنیتکس-پارکت-ارزان – فوری-سنگ آنتیک –کابینت-گچ بری – نقاشی ساختمان – نقاشی ساختمون-نقاشی خانه –نقاشی ساختمان

« دستورالعمل اجرای پوششهای سلولزی »

((برگرفته از شرکت پتینه سازان پارس))

پوششهای سلولزی ترنم طرحی نو در زیبا سازی سطوح داخلی اماکن عمومی است. این پوشش که  رفته رفته جای خود را در مصالح ساختمانی مدرن تثبیت نموده است، برای اجرا به مانند هر نوع پوشش دیگر نیازمند ارزیابی های مقدماتی نسبت به سطوح گوناگون است. چنانچه می دانیم این پوشش با در نظر گرفتن پیش نیازها و فراهم سازی مقدمات بر روی کلیه سطوح داخلی قابل اجراست. از آنجایی که ممکن است سطوح مذکور از نظر ساختاری دارای انواع گوناگونی باشند،در این جزوه به بررسی این سطوح احتمالی و نحوه برخورد با آنها برای آماده سازی اجرای پوشش سلولزی ترنم می پردازیم. اقدامات اساسی برای اجرای پوششهای سلولزی از ابتدا تا انتها به شرح زیر می باشد.
1-    شناخت و تعیین نوع زیرکار
2-    آماده سازی سطوحی که می باید پوشش بر روی آنها اجرا شود(برطرف کردن چربی ها، اجرای پرایمر(روغن الیف بتونه درجه1) و …
3-    نحوه آماده سازی مواد واستانداردهای گرمایی وسرمایی محیط اجرا
4-  عایق نمودن پوشش سلولزی ترنم به منظور قابل شستشو نمودن آن

1- شناخت و تعیین نوع زیرکار

در اولین مرحله باید اجراکار کاملاﹰ نسبت به جنس سطوح زیرکار محل اجرا  آگاهی پیدا نماید (اینکه زیرکار رنگ روغن قدیمی است، رنگ پلاستیک است، گچ تازه و یا کشته است و غیره) برای این منظور می توان با مشاهده عینی سطوح مورد نظر، و یا سوال از کارفرما به این آگاهی دست یافت.

2- آماده سازی سطوحی که می باید پوشش سلولزی بر روی آنها اجرا شود

آماده سازی سطوح برای اجرا، متناسب با نوع سطوح انجام می پذیرد. بعنوان مثال برای اجرا بر روی سطوح رنگ روغنی می بایست (بالاخص داخل آشپزخانه ها) ابتدا چربی ها را برطرف نمود چرا که وجود چربی ها باعث می گردد چسبندگی مواد به دیوار انجام نشود و پس از خشک شدن بر روی دیوار فاصله ای بین این دو ایجاد و زمینه ریزش مواد فراهم شود همچنین باعث زردی سطح پوشش سلولزی می گردد. در سطوحی که گچ و خاک می باشد درصورت وجود خاک، می بایست ابتدا با گونی خیس تمامی سطح مورد نظر را از خاک پاک نمود و در مورد سطوح گچی ای که بر اثر نم دارای شوره و یا ریزش می باشند ابتدا با برطرف نمودن این موارد، نسبت به اجرای پوشش اقدام نمود.
در مورد سطوح رنگ پلاستیک و یا گچ کشته ، ابتدا می باید با اجرای پرایمر  از جذب آب  مواد به داخل گچ کشته یا رنگ پلاستیک ممانعت نمود.  در مواردی که زیرکار تَرَک دارد می بایست ابتدا با پرایمر آنرا آماده و سپس پوشش سلولزی ترنم را اجرا نمود. (درقسمت انواع سطوح و پیش نیاز اجرا، توضیحات بیشتری آمده است).

3- نحوه  آماده سازی مواد و استانداردهای گرمایی و سرمایی محیط اجرا

بعد از آماده سازی زیرکار، نوبت به آماده سازی مواد مطابق با نوع زیرکار و اجرای آن   می باشد. مخلوط نمودن مواد با آب می بایست بصورت مرحله ای انجام شود. بدین معنا که با اضافه نمودن آب در هر مرحله چنانچه نیاز بیشتری به آب باشد دوباره نسبت به اضافه نمودن آن اقدام نمود. اصولاﹰ برای اجرا بر روی سطوح صاف تر مانند رنگ روغن و یا سطوحی که دارای خلل و فرج بیشتر است، مواد با آب بیشتری (شل تر) مخلوط گردد. البته این نکته بسته به تجربه اجراکار بعد از مدتی بصورت قلق در می آید. برای آماده سازی مواد ترجیحاﹰ از آب گرم استفاده شود و پس از ورزدادن، مواد ساخته شده حداقل به مدت نیم ساعت به حال خود بماند تا برای استفاده بهتر آماده شود. قابل توجه این که هر چه مواد بیشتر بماند چسبندگی بیشتری خواهد داشت.
نکته بسیار مهم در اجرای این پوشش در وضعیت آب و هوای سرد، این است که مواد    نمی بایست در شرایط جوی و سرمایی زیر صفر درجه اجرا شود. و در صورتی که این پوشش در فضاهایی اجرا گردد که وسایل حرارتی چون بخاری و شوفاژ روشن وجود دارد، حتماﹰباید هوا جریان داشته باشد، چراکه با بالارفتن میزان رطوبت ناشی از خشک شدن سریع در فضای بسته، مواد طبله کرده و می ریزد. بنابراین ایجاد جریان هوا با گشودن پنجره ها و یا درب ها الزامی است.
نقاشی ساختمان
سطوح گوناگون و پیش نیازهای اجرا

سطوح مختلف به منظور اجرای پوشش سلولزی ترنم نیاز به آماده سازی مقدماتی دارد .
الف- سیمان نرمه : در صورت نداشتن لکه های نم و یا خاکه حاصل از قدیمی بودن سیمان،  پوشش سلولزی ترنم بدون هرگونه آماده سازی، قابل اجراست.
ب- سیمان زبره :  درصورت داشتن خلل و فرج بیش از حد با برطرف نمودن آنها  و همچنین  شمشه گیری گوشه ها و لبه های درب ها و پنجره ها می توان پوشش را اجرا نمود.
در صورت داشتن سطوح بسیار ناهموار می توان پوشش را در دو   لایه آستری و  لایه نقاشی ساختمان  نهایی اجرا کرد.لازم به ذکر است که برای اجرای لایه دوم ،لایه اول می بایست کاملاﹰخشک شده باشد. در این نوع زیرکار ابتدا باید نسبت  به  نداشتن خاکه ،  با  دست کشیدن  روی  سطوح  اطمینان حاصل کرد.

ج- کنیتکس: این سطوح به دو دسته روغنی و آبی تقسیم می شود. اگر سطوح کنیتکس روغنی سالم باشند اجرا مستقیماﹰ و بدون در نظرگرفتن پیش نیاز دیگری امکان پذیر است و چنانچه قدیمی و دارای لکه های طبله شده باشد, می بایست  نسبت  به  برطرف  نمودن  آنها  با کارتک و پرکردن خلا ایجاد شده با آستری (تهیه آن از شرکت امکانپذیر است) اقدام نمود.
در خصوص کنیتکس آبی می بایست ابتدا سطوح دیوار کلا ﹰ توسط کارتک تراشیده شده و بعد با جاروگرد و خاک حاصله کاملاﹰ برطرف شود و در مرحله بعد  با اجرای  پرایمر (روغن بتونه درجه 1) سطوح را آماده اجرای پوشش نمود. اجرا برروی سطوح رولکس، مانند کنیتکس آبی است.
د- سطوح رنگی : این سطوح به صورت سنتی ،رنگ روغن و یا رنگ پلاستیک است که به شرح زیر جهت اجرای پوشش سلولزی آماده می شود.

I.    رنگ روغنی : اگر سطح دارای تَرَک و ریختگی و یا چربی (مخصوصا” در آشپزخانه) نباشد اجرای مستقیم امکان پذیر است، ولی در صورت داشتن طبله ویا لکه، ابتدا باید این موارد  برطرف شود . برای پر کردن تَرَک های بزرگ باید با پرایمر(روغن الیف بتونه درجه 1)      لایه های عمیق را عایق سازی و با پرکردن خلا با پوشش های آستری نسبت به اجرای نهایی اقدام نمود. در مورد چربی های دیوار آشپزخانه ابتدا باید با آب و کف، آنها  را شستشو داد، زیرا در صورت عدم شستشو مانع ایجاد چسبندگی کافی بین مواد و دیوار می شود.
II.   رنگ پلاستیک : پوشش سلولزی ترنم به دلیل آن که پوششی با حلال پایه آب  (Water Base) است، ضرورت دارد برای اجرا بر روی رنگهای پلاستیک ابتدا سطح مربوطه با پرایمر پوشیده شود. در برخی مواقع می توان بجای پرایمر، رنگ روغن رقیق شده را بدون توجه به این که شُره نموده و یا رد قلم انداخته، مصرف نمود(زیرا به عنوان زیرکار است و هیچ نمودی روی کار ندارد).

و- سطوح فلزی : چنانچه این سطوح رنگ خورده و یا آبکاری شده باشداجرا بلا مانع است و چنانچه پوشش رنگی نداشته باشد ابتدا می بایست با یک لایه رنگ روغن و یاضد زنگ آن را کاملا” پوشاند. همچنین باید توجه داشت که سطوح فلزی، عاری از هر گونه آلودگی مانند روغن صنعتی یا گریس باشد، و در مناطق شرجی مانند استانهای ساحلی حتی الامکان بر روی آهن سیاه اجرا نشود ولی روی سطوح گالوانیزه، آلومینیومی در صورت تمیز بودن محدودیتی برای اجرا وجود ندارد فقط باید مواد را سفت تر آماده و اجرا نمود.

ز- سطوح چوبی : سطوح چوبی بدون پوشش رنگی ابتدا باید با رنگ روغن مات پوشیده شود. در مورد نئوپان فاقد رنگ نیز باید ابتدا سطح با یک یا دو لایه (در صورت امکان رنگ مات)پوشیده و پس از خشک شدن مواد سلولزی شرکت  را اجرا نمود. در مورد چوب و نئوپان بدون روکش، حتماﹰباید دو بار رنگ روغن غلیظ بدون اضافه نمودن مواد فرار مانند تینر، نفت و بنزین که عمدتاﹰ برای رقیق کردن بکار می رود، اجرا شود ، پس از آن پوشش سلولزی را اجرا نمود. این امر به خصوص در مناطق ساحلی و رطوبتی می بایست بیشتر مورد توجه قرار گیرد. در این موارد لازم به ذکر است که مواد با آب کمتری آماده شود.
ک- سطوح شیشه، سرامیک، پلاستیک : اجرای مواد بر روی این سطوح در صورتی که عاری از هرگونه دوده و یا چربی باشند بلا مانع است . در مورد سرامیک چون ممکن است فضاهای بین سرامیک ها بعد از اجرا از زیر کار مشخص شود اجرای دو لایه الزامی است . لایه اول می تواند آستری مخصوص شرکت و لایه دوم مواد اصلی باشد.
ل- سطوح گچی و گچ و خاک : سطوح گچی جزو بهترین و آسانترین سطوح برای اجرای پوشش ترنم می باشد. البته اگر سطوح با گچ کُشته کار شده باشد باید قبل از اجرای مواد، با پرایمر (روغن الیف بتونه درجه 1) عایق شوند.
چنانچه سطوح گچی دارای زردی و یا شوره باشند ابتدا می بایست با سمباده و یا با اسپری کردن محلول  سرکه نسبت به بر طرف نمودن لکه یا شوره اقدام شود.(سطوح خاکی نیز  می بایست ازحیث وجود مواد فوق کنترل گردد). جهت  اجرای پوشش سلولزی بر روی گچ و خاک، قبل از اجرا باید از استادکار خواست که لبه ها و گوشه ها ی  پنجره ها و درب ها  را  شمشه گیری و تراز نماید تا بدون هیچ پیش نیاز دیگری مواد ترنم را روی آن اجرا نمود .
نکته قابل توجه: از آنجا که چسب های کاغذ دیواری سبب سست و خاکه شدن دیوار می شود   به صورت طبیعی اجرای پوشش سلولزی را دچار اشکال و ایراد می نماید . بنابراین  چنانچه سطوحی قبلا” با کاغذ دیواری پوشانده شده و اکنون اجرای پوشش سلولزی مد نظر می باشد ضروری است مراتب را به اجرا کار اطلاع داده تا نسبت به آماده سازی سطح اقدام نماید.

4- عایق نمودن پوشش سلولز ی ترنم به منظور قابل شستشو نمودن آن
معمولا ﹰ برای قابل شستشونمودن پوشش سلولزی ترنم از پرایمر مخصوص جهت  عایق نمودن استفاده می شود. این ماده، شیری رنگ و حلال در آب است که  پس از خشک شدن کامل پوشش سلولزی، به نسبت یک به یک در آب حل می گردد و با رول نقاشی و یا قلم موی پهن مخصوص رنگ پلاستیک روی دیوارها( با شیوه هائی که مسئولین گروه های اجرائی توضیح می دهند) اجرا می شود. نکته مهم این است که به هیچ وجه نمی بایست عایق توسط قلم مو به صورت افقی یا چپ و راست زده شود و تنها به صورت عمودی از بالا به پائین اجرا گردد.
تذکر : در برخی مواقع دیده شده هنگامی که سقف ها عایق می شوند، اگر نشتی آب اتفاق بیافتد، پوشش سلولزی عایق شده در برابر آب مقاومت کرده و آب بین دیوار و پوشش سلولزی محبوس گردیده و تبادل هوا برای خشک شدن ایجاد نمی شود و این امر خطر ریزش سراسری سقف را باعث می گردد، بنابراین توصیه می شود به هیچ وجه سقف ها عایق نشوند تا خسارت های کوچک قابل جبران به خسارت های احتمالی بزرگتر تبدیل نگردد.

پرایمر مخصوص زیر کار چیست؟
پرایمر یا همان روغن الیف درجه یک (روغن بتونه)، ماده ای است روغنی که باید قبل از اجرای مواد روی سطوحی که پایه آب هستند مثل رنگ پلاستیک، گچ کُشته یا کنیتکس آبی اجرا گردد .
چنانچه قبلاً روی دیوار، کاغذ دیواری نصب گردیده،‌حتما باید سطح زیرین را بررسی کرد. اگر سطح زیر کاغذ دیواری به زردی می زد حتماً باید روغن الیف درجه یک (روغن بتونه)، را اجرا کرد، چون در صورت عدم اجرای روغن الیف (روغن بتونه) پوشش سلولزی به زردی خواهد زد .

پرایمر را چگونه می توان آماده و اجرا کرد؟
روغن الیف درجه یک (روغن بتونه) را با در نظر گرفتن نوع زیرکار با تینر روغنی مخلوط می کنیم به عنوان مثال، اگر سطح زیر کار گچ کُشته بود باید مقدار تینر نسبت به روغن بیشتر باشد، و بالعکس اگر کنیتکس بود مقدار روغن باید از تینر بیشتر باشد .
پس از خشک شدن روغن طی 12 الی24 ساعت ، سطح برای اجرای پوشش سلولزی آماده است .
توجه :
برای اطمینان بیشتر می توان روغن مات را هم به روغن الیف درجه یک (روغن بتونه) اضافه کرد و سپس تینر را با آن مخلوط کنیم .

پرایمر را از کجا می توان تهیه کرد؟
پرایمر یا روغن الیف درجه یک (روغن بتونه )را می توان از کلیه رنگفروشی های داخل کشور به آسانی تهیه نمود .
مخلوط روغن الیف و تینر روغنی با قلموی پهن (مخصوص رنگ پلاستیک) به سهولت و با سرعت بسیار بر روی دیوار قابل اجرا می باشد .

قابل توجه مصرف کنندگان محترم از نظر شرکت پتینه سازان فارس)

ما به منظور بهتر نمودن کیفیت پوششهای   سلولزی، چسبی را از شرکت ترکیه ای، مطابق با استاندارد اروپا و استاندارد ملی، مورد استفاده قرار می دهیم که به طور خاص برای صنعت پوششهای سلولزی به کار میرود. که علاوه بر حفظ و بالا بردن کیفیت مواد ،خاصیت آنتی باکتریال به آن می دهد به طوری که دیگر حالت کپک زدگی نخواهد داشت و همچنین استقامت و طول عمر مواد را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد .

مصرف کنندگان محترم
توجه به این نکته ضروریست، که جذب برای نقاشی ساختمان آب این پودر(CMC یا کربوکسی متیل سلولز) در بازه زمانی 35 دقیقه می باشد پس برای اجرای بهتر، حتما مواد را با مقدار کافی آب  (ترجیحا” گرم) مخلوط نموده و کاملاً ورز دهید و بگذارید 35 دقیقه  بماند، بعد از این مدت دوباره خمیر آماده را بهم زده و سپس اجرا نمایید .
قابل ذکر است چنانچه خمیر آماده شده مدت طولانی تر در شرایط مناسب باقی بماند  نقاشی ساختمان با سهولت بیشتری اجرا خواهد شد و کشش مواد بر روی سطح بیشتر خواهد بود که این امر باعث سودآوری بیشتر برای اجرا کننده و بالطبع مصرف کننده می باشد .

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com