بازسازی ساختمان

نقاشی ساختمان و نقش رنگ چوب

جزء وارنیشها بوده و در دسته نقاشی ساختمان لاکهای نیترو سلولوزی قرار دارند. اجزای اساسی رنگها و لاکهای نقش رنگ چوب نیتر و سلولزی عبارتند از خود رنگ پایه سلولوزی که قدرت و سختی به آن می دهد و یک رزین سخت که معمولاً صمغ استر یا رزین طبیعی است و درصد برق فیلم و مقدار چسبندگی را افزایش داده اما استحکام کششی و دوام خارجی آن را کم می کند. از مواد نرم کننده نیز برای افزایش برق، دوام و کشسانی استفاده می شود.
برای ساخت لاکهای نیتر و سلولزی سه نوع حلال استفاده می شود اول حلالهای فعال مانند استرها و کتونها و دوم حلالهای پنهان مانند الکلها و سوم رقیق کننده ها مانند هیدروکربن های آروماتیک. سلیتر به رنگ کرم می‌باشد و جهت پر کردن منافذ و خلل و فرج چوب قبل از رنگ نهایی استفاده می شود پیش از خشک شدن سیلر قابلیت جذب رنگ نهایی کم شده و باعث استحکام و سختی بیشتر رنگهای نهایی می شود. حدوداً 15 دقیقه تا دو ساعت طول می کشد تا خشک شود و با تینر فوری رقیق می شود و نباید در کنار حرارت مستقیم یا زیر نور مستقیم خورشید استفاده شود چون باعث طبله زدن می شود سیلر را با پیستوله، پارچه بدون پرز، قلم مو، کاردک ولیسه می توان استفاده نمود یا در صورت کوچک بودن کار مورد نظر می توان از روش غوطه وری استفاده نمود سیلر پس از خشک شدن مات می شود از استئارات روی به عنوان ماده مات کننده در سیلر که خاصیت سنباده خوری دارند استفاده نقش رنگ چوب می شود، کیلر فوری نیز همانند سیلر می باشد. ولی پس از خشک شدن براق می شود به عنوان رنگ رویه یا نهایی از آن استفاده می شود. رنگ آن شفاف نقاشی ساختمان می باشد و در صورت ماندن بیش از حد رنگ آن به قهوه ای شفاف تمایل پیدا می کند که از براقیت آن کاسته می شود.

546456
مدت زمان خشک شدن آن 15 دقیقه تا 2 ساعت و با تینر فوری رقیق می شود و قابل استفاده از پیستوله، پارچه بدون پرز، قلم مو و یا به روش غوطه وری می باشد نباید در کنار حرارت مستقیم یا زیر نور خورشید استفاده شود چون باعث طبله شدن می شود. کیلر و سیلر در قوطی های 1 و 4 و 20 لیتر به بازار عرضه می شود.
معرفی انواع رنگ شفاف: سیلر – کیلر –  پلی استر – نیم پلی استر
رنگ های شفاف علاوه بر پوشاندن سطح و حفاظت آن لایه شفافی را بر روی چوب به وجود می آورد بدون آن که در نقش و موج چوب تغییری ایجاد کند و به دسته های زیر تقسیم می شود:
1- سیلر
مایعی است کرم رنگ و شفاف و برای غیر قابل نفوذ کردن خلل و فرج چوب قبل از رنگ نهایی (کیلر) به کار می رود پس از استعمال سیلر و خشک شدن آن قابلیت جذب رنگ کم می شود و باعث سختی رنگ نهایی می شود. سیلر را به وسیله تینر فوری رقیق نموده و به وسیله پستوله و قلمو بر روی چوب پاچیده می شود.
2- کیلر
رنگی است شفاف که به عنوان رنگ نهایی، و همراه سیلر مورد مصرف قرار می گیرد حلال این رنگ تینر فوری است. کیلر با استفاده از پیستوله و قلمو بر روی سطح چوب پاچیده می شود. کیلر به دو صورت کیلر مات و کیلر براق وجود دارد .
3- رنگهای پلی استر
پلی استر رنگی است شفاف و بی رنگ. این رنگ در تینرهای فوری بسیار قوی حل می شود. رنگ های پلی استر در مقابل رطوبت، حرارت، الکلها، اسیدها، روغن و چربی، مرکب و جوهر تا حدودی مقاوم هستند.
پلی استر خود به دو دسته نیم پلی استر و پلی استر تقسیم می شود:
نیم پلی استر: جز رنگهای نیمه هوا خشک هستند و از سه جزء ماده اصلی رنگ (رزین، روغن های کوتاه، اوره فرمالدئید ) حلال(اتیلن) و سخت کننده (پاراتولوئن) تشکیل یافته است. این رنگها پس از مصرف احتیاج به پولیش ندارند و به دو صورت مات و براق در بازار عرضه می شوند
پلی استر: این رنگها از یک جزء ماده اصلی رنگ و یک جزء هاردنر (سخت کننده) تشکیل نقش رنگ چوب شده اند و ماده رقیق کننده ای ندارد و به علت اینکه در اثر رقیق نشدن تبخیر نمی شود، لذا ضخامت لاک به همان ضخامت اصلی روی کار باقی می ماند، این دسته از لاکها فوق العاده شفاف هستند. در مورد چوبهایی که شیرابه دارند، نمی توان پلی استر را به خوبی به کار برد، زیرا این چوبها به سادگی خشک نمی شوند و به خوبی لاک را نمی پذیرند.
4- روغن جلا
رنگی است قهوه ای روشن نقش رنگ چوب تا متمایل به قرمز که به عنوان نقاشی ساختمان رنگ نهایی مورد مصرف قرار می گیرد. این رنگ به تنهایی یا همراه با سیلر و کیلر یا لاک و الکل به عنوان براق کننده مورد استفاده قرار می گیرد. روغن جلا در مقابل آب و حرارت زیاد و رطوبت مقاوم نیست.

یکی از معمولی ترین راه ها برای حفاظت مخازن ، خطوط لوله، سازه های فلزی بتنی و بـدنه کــشتی ها در مقابل عـــوامل خورنده ی محیط پوشش به وسیله رنگ ها ، رزین ها و عایق هاست.
داشـتن یک سـطح مناسب ، تمیز و عاری از هرگونه زنگ زدگی جهت اجرای پوشش لازم و ضروری می باشد .
برای تمیز کاری سطوح در ابعاد کوچک از روشهایی چون  سنگ زنی ، سـمباده زنی و برس زنی استفاده  می شود و در ابعاد  وسیع تر و تجاری از سند بلاست عمدتا جهت نیل به دو هدف انجام می شود :

1: زدودن و  برطرف نمودن جرم های خارجی و  زنگ زدگی ،  آلودگی  و  رسیدن به سطح فلز یا بتن
2: ایجاد پروفیل (زبری)  مناسب در سطح  فلز  یا  بتن جهت نقاشی ساختمان چسبندگی  بهتر فیلم پوشش به سطح فلز یا بتن
ســــند بلاست به  وسیله  ذرات مختلف مانند ماسه سـیلیسی، گریت آهن ،  پودر اکسید نقش رنگ چوب آلومینیوم ، مس باره و غیره انجام می پذیرد که  هرکدام  سطح  مخصوص به خود  را از حیث رنگ  و  درجه صافی ارائه می دهد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com