بازسازی ساختمان

نقاشی ساختمان و تصور زیبایی دیوار

پتینه نسبت به رنگ های معمول که عموماً مورد نقاشی ساختمان استفاده قرار میگیرد، دلنشین ترو جذاب تر  نقاشی ساختمان و تصور می باشد. همچنین محیط زندگی و کار را زیبا و پر نشاط میسازد.

2-اجرای پتینه روی هر سطحی قابل اجرا می باشد. مانند:دیوارها، سقف، سطوح فلزی، پاراوان ها، پارتیشن ها و …

3-پوشش ترک و موج های روی دیوارها و سقف ها که در تمامی ساختمان ها جلوگیری از ایجاد آن اجتناب ناپذیر است.

4-از دیگر مزایای آن نسبت به رنگ های ساده ای که عموماً استفاده می شوند (نظیر: رنگ های سفید، استخوانی و ..)این است که دیرتر کثیفی، غبار و چرکی را نشان می دهد.

5-صد درصد قابل شستشو است.

6-در صورت آسیب رسیدن به کار به راحتی و در اسرع وقت قابل ترمیم می باشد.

7-از نظر دوام تا زمانی است که بخواهید محل مورد نظر را مجدداً تغییر رنگ دهید،مشکلی با آن نخواهید داشت .

طراحی دکوراسیون داخلی اصفهان

پتینه کاری ساختمان

پتینه کاری در شاخه نقاشی دیوار منازل جزیکی از پرطرفدارترین پتینه ها در صنعت ساختمان است . به این خاطر که یک دیوار ساده را می تواند با صرف اندکی وقت و هزینه به یک دیوار بسیار زیبا و چشم نواز تبدیل کرد . هنر پتینه دیوار و سطوح مختلف ساختمانی شامل تکنیک های بسیار گسترده ای می باشد، با یک تکه پارچه ، اسفنج ، نایلون و کمی رنگ، می توان پتینه کاری روی سطوح مختلف را انجام داده  نقاشی ساختمان و آنها نقاشی ساختمان و تصور  را به شکلی زیبا و دلفریب تغییر داد. امّا تا حدودی باید با هنر پتینه کاری آشنا باشید .

امروزه خوشبختانه رنگ پتینه کاری و ابزار پتینه کاری در کشور ما به شکل قابل قبولی ورود پیدا کرده،هرچند هنوز با آنچه که در دنیا جهت پتینه کاری عرضه می گردد فاصله ای بسیار زیاد داریم.

مزیت سقف های کاذب کناف  در مقایسه با سایرسقف های کاذب ؟

مزیت سقف کاذب کناف نسبت به سایر سقفها عبارتند از : سرعت نصب ، دسترسی آسان به تاسیسات ، قابلیت تعمییر سقف کاذب کناف ، مقاوم در برابر زلزله ، مقاوم در برابر آتش سوزی ، صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی

2-  سیستم سقف کاذب کناف را در چه آب و هوایی میتوان استفاده کرد ؟

سیستم سقف کاذب کناف با توجه به هر آب و هوایی محصولات مناسب با آن آب و هوا را ارائه می دهد.

3-  آیا دیوارهای جداکننده در سیستم کناف  را میتوان به عنوان دیوار بارکش استفاده کرد؟

خیر ، این تیغه ها صرفا جهت جدا کردن فضاها نقاشی ساختمان استفاده می شوندو توانایی تحمل بار را ندارند.

4 – نسبت وزن دیوارجدا کننده کناف به دیوارهای آجری  چه عددی است؟

وزن یک متر مربع دیوار جدا کننده کناف ۲۵ کیلوگرم ، در حالیکه وزن یک متر مربع تیغه نقاشی ساختمان و تصور آجری فشاری ۲۶۷ کیلوگرم است . یعنی وزن دیوارآجری حدودا 10 برابر دیوار جداکننده کناف است.

5-  آیا برای تفکیک فضاهای داخلی ساختمان می توان ازدیوارهای جدا کننده کناف استفاده کرد ؟

بله. از دیوارهای جدا کننده کناف می توانید در دیوارکشی داخلی ساختمان استفاده کرد.

6-  آیا می توان از کناف به عنوان پوشش بر روی دیوار آجری ، سفال یا بلوک استفاده کرد ؟

بله. این نوع دیوار را دیوار پوششی کناف می نامند. که میتوان بصورت تک جداره یا دو جداره از آن به عنوان عایق صوتی وحرارتی استفاده نمود.

7- آیا دیوار جداکننده کناف ،قابلیت نصب کابینت یا تلویزیون LCD یاLED را دارند ؟

بله. این عمل امکانپذیر است ولی می بایست در نقاشی ساختمان سازه کشی کناف در نظر گرفته شود.

8-  آیا میتوان به دیوارهای کناف تابلو آویزان کرد ؟

بله .این کار توسط قلاب های سنجاقی امکان پذیر است.

9- آیا کناف  را میتوان در مناطق مرطوب استفاده کرد ؟

بله. پانل های  مقاوم به رطوبت  MR برای این منظور تولید شده است .

10- آیا می توان از کناف برای سقفهای کاذب دکوراتیو یا قوس دار استفاده کرد ؟

بله ، بخاطر انعطاف پذیری پنل ها این کار امکانپذیر است .وبه طور کلی یکی از مزیت های نقاشی ساختمان و تصور کناف سهولت استفاده در فرمهای منحنی و پیچیده می باشد.

11- آیا محصولات کناف قابلیت شستشو دارند ؟

خیر .به علت  این که بخش عمده این محصولات با بیس گچ هستنداین کار امکان پذیر نیست .ولی تمیز کردن با پارچه مرطوب امکان پذیر است.

12- آیا بر روی دیوارهای جدا کننده کناف می توان در و پنجره نصب کرد ؟

بله.امکان پذیر است ولی در سازه کشی می بایست در نظر گرفته شود.

13- آیا می توان کناف را به عنوان سقف اصلی استفاده کرد ؟

خیر. ازسقف کناف فقط در سقفهای کاذب می توان استفاده کرد .

14- آیا کناف مقاومت ساختمان در برابر زلزله را افزایش می دهد ؟

بله.به علت کاهش وزن و قابلت انعطاف در سازه .

15- آیا سقف کاذب کناف عایق صوتی و حرارتی هم هست؟

بله. با استفاده ازپنل های ضد صوت، ضد رطوبت ، ضد حریق و ضد آب (FM>FR>MR>RG)

16- در چه مرحله از ساختمان می توان از سیستم های کناف استفاده کرد ؟

در بیشتر موارد بعد از اجرای اسکلت ساختمان و سفت کاری سقف ها وعموما نقاشی ساختمان در مرحله نازک کاری صورت می گیرد.

17- آیا کناف محصولی برای پوشش نماهای خارجی ساختمان دارد ؟

بله ، محصول آکوا پانل ها AQUA PANEL برای پوشش نماهای خارجی ساختمان تولید شده است .

18-  ضخامت پانل های کناف چند است ؟

ضخامت پانل های کناف  با توجه به کا بریهای مختلف از5/6 تا  ۱8 میلی مترمتغییر است .

19-  سازه های کناف از چه جنسی است و آیا در مقابل نقاشی ساختمان و تصور رطوبت مقاومند ؟

سازه های کناف از جنس گالوانیزه هستند .بنابرین در مقابل رطوبت مقاومند.

20-  سقف های کاذب مشبک کناف چگونه به سقف اصلی متصل می کنند ؟

برای ارتفاع کمتر از ۲۵  سانتیمتر از مفتول و ارتفاع بالای  ۲۵ از فنر های مخصوص آویز گیری دوبل استفاده می شود .

نورپردازی تاثیر چشم‌گیری در محیط دارد. کمبود نور یا استفاده بازسازی ساختمان صرف از نورهای مصنوعی در محیط، تاثیر و فشار بسیاری بر ساکنین آن وارد می‌کند. به همین منظور در انتخاب لامپ باید دقت کنید. سعی کنید لامپ‌هایی که نور آبی (سرد) یا زرد (گرم) شدید دارند، انتخاب نکنید و تعادل نوری محیط را حفظ کنید.
از سفید دوری کنید

index

یک باور عامیانه وجود دارد که می‌گوید نور یا رنگ سفید باعث می‌شود فضای کوچک بزرگ‌تر دیده شود، اما این رنگ می‌تواند در اتاق‌های بدون پنجره نتیجه معکوس دهد. بهتر است از خاکستری کمرنگ بجای آن استفاده کنید.

بهتر است که همیشه تمام ناحیه مورد نظر را تمیز کنید تا اینکه به صورت جداگانه به نظافت قسمت‌های مختلف بپردازید. به هر حال گاهی به منظور پاک کردن نقطه‌ای به خصوص از لک‌ها، نیاز به یک لکه‌بر قوی است. برای مثال لکه‌های ناشی از آلودگی غذاهایی مثل مرغ یا شربت و نوشابه معمولا بیش از سایر چیزها باقی می‌ماند.

برای این کار مخلوطی از پودر شستشو و آب داغ را امتحان کنید. پودر شستشو، چه ترکیب خانگی آن چه خریداری شده، برای از بین بردن لکه‌ها در هر سطحی مناسب هستند. در ترکیبات این پودرها معمولا نمک، پودر بوراکس و جوش شیرین به کار می‌رود.

با استفاده از یک حوله کاغذی یا پارچه، محلول را روی لکه‌ پخش کنید و اجازه دهید پنج تا ده دقیقه به همان حالت بماند. سپس، با یک برس نرم روی آن نقطه بکشید و در نهایت تمام منطقه را با آب گرم و پارچه تمیز کنید. در صورت لزوم چندبار این مراحل را تکرار کنید.

گاهی اوقات چربی و مواد دیگری روی سرامیک‌ها و کاشی‌ها هستند اما ما قادر به دیدن آنها نیستیم. هر دو راه بالا برای تمیز کردن کاشی و سرامیک‌ها کارآمد هستند؛ با این حال یک پیشنهاد دیگر، استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم است.

در ظرفی مایع ظرفشویی و آب را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و با استفاده از دستمال یا حوله به تمیز کردن تمام منطقه بپردازید. به یاد داشته باشید که روی قسمت‌هایی که تمیز شده‌اند قدم نگذارید و تا بیست دقیقه از راه رفتن در آن نقاط بپرهیزید. البته این کار ممکن است باعث سر شدن سرامیک‌ها شود. در صورتی که این اتفاق افتاد می‌توانید با دستمال مرطوب روی نواحی شسته شده بکشید.
راه‌هایی برای تمیز کردن روزانه کاشی‌ها و سرامیک‌های کف

اگر شما برنامه منظمی برای تمیز کردن خانه خود دارید و به آن پایبند نقاشی ساختمان هستید، روش‌های آسان‌تری نیز برای تمیز کردن کاشی و سرامیک‌ها وجود دارد:

۱-  هفته‌ای یکبار سطح زمین را رفت و روب کنید. (تی بکشید.)

۲-  هفته‌ای یکبار تمام خانه را جاروبرقی بکشید.

۳-  با دستمال نم‌دار هفته‌ای یکبار کف خانه را تمیز کنید.

۴-  هر چیزی که روی زمین می‌ریزد، را فورا پاک کنید؛ حتی آب.

با طراحی یک ویترین جذاب علاوه بر نمایش شخصیت و سلیقه منحصر به فرد خود، نگاه عابران نقاشی ساختمان و تصور را به سمت اجناس برمی‌گردانید و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که برای ورود به داخل فروشگاه ترغیب می‌شوند. پس از آن وظیفه شما و یا کارکنان فروشگاه این است که با نمایش محصولات برجسته فروشگاه و علاقه‌مند کردن مشتری به اجناس، آنها را به خرید تشویق‌شان ‌نمایید.

ممکن است فکرهایی از قبیل «من که طراح نیستم»، یا «حتی یک ذره خلاقیت توی وجود من نیست» و یا سایر بهانه‌ها و جملات ناامید کننده به ذهن خود راه داده و جنبه‌های هنری را از خود برانید. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به خودتان اطمینان کنید، ترس‌هایتان را کنار بگذارید آستین‌ها را بالا زده و مشغول طراحی ویترین‌های فریبنده برای فروشگاه‌تان شوید.

رنگ‌آمیزی دیوارها و سقف معمولا راهی برای ایجاد فضای تازه و تغییر محیط خانه و اتاق‌هاست که معمولا توسط صاحبان خانه‌ها انجام می‌شود. اما در اغلب اوقات، کف بخش‌های مختلف خانه بخاطر پوشش سرامیک یا پارکت، برای رنگ‌آمیزی مورد توجه قرار بازسازی ساختمان نمی‌گیرد. این در حالی‌ست که رنگ کف اتاق‌ها می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی روی روحیه ساکنان یک خانه داشته باشد. در ادامه به نکاتی در این رابطه اشاره شده است.
رنگ می‌تواند دید بهتری نسبت به عمق یک فضا به ما بدهد؛ خصوصا در بخش‌هایی از خانه مانند اتاق‌خواب‌ها که احتمالا مصالح کف با سایر نقاط متفاوت است. استفاده از رنگ‌های آبی تیره یا آبی‌نفتی برای چنین محیط‌هایی مناسب است.

در یک خانه کوچک، رنگ کف می‌تواند جایی برای یک رنگ غلیط باشد. این منجر به ایجاد حس هیجان می‌شود. اما در کنار آن، استفاده از یک رنگ سنگین و غلیظ در دیوارها نیز می‌تواند تعادلی متناسب و مطلوب ایجاد کند. با توجه به رنگ کف، استفاده از کاغذ دیواری یا رنگ‌آمیزی دیوار با رنگ‌های غیرمعمول می‌تواند توازنی موثر و خوشایند در محیط ایجاد کند. به علاوه، استفاده از رنگ‌های غیرمنتظره و تازه، حس حضور در فضایی معمولی و تکراری -در مقایسه با سایر فضاهای عادی- کاهش می‌یابد.

لذت حاصل از ثبت تصویر یک منظره می‌تواند در نقاشی ساختمان رنگ‌آمیزی هوشمندانه در کف خانه نیز نمود پیدا کند. استفاده از فرش‌هایی با رنگ و نقش‌های رنگین و خصوص درشت، جلوه‌ای متناسب و مطلوب به فضا می‌بخشد. بسته به اتاق و هدف مربوطه، انتخاب‌های متعددی برای رنگ و الگوی رنگی و هنری فرش خواهید داشت. اما به هر شکل به هنگام انتخاب گزینه مناسب، باید به رنگ دیوارها و اسباب و اثاثیه اتاق نیز توجه نقاشی ساختمان و تصور داشت تا فضایی متعادل و پرانرژی ایجاد کرد.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com