بازسازی ساختمان

برای رنگ کردن خانه از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید. این نقاشی ساختمان که چه فصلی را برای این کار انتخاب می‌کنید نقاشی ساختمان و تصور یک نکته کلیدی است؛ پس بهتر است شرایط آب و هوایی و تغییرات اقلیمی محیط زندگی خود را بشناسید.

فصلی از سال را انتخاب کنید که هوا خشک است؛ کمی باران یا رطوبت باعث می‌شود تا خشک شدن رنگ به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و به علاوه این که ممکن است به خوبی به سطح دیوار رنگ شده نچسبد.
۲. کیفیت را فدای قیمت نکنید

رنگی که کیفیت بهتری داشته باشد یعنی این که در طی سال‌های متمادی به دفعات کمتری نیاز به رنگ کردن خانه پیدا خواهید کرد. بعلاوه این که پوشانندگی بهتری خواهد داشت.

تکنولوژی رنگ در سال‌های اخیر بطور چشم‌گیری پیشرفت کرده است و رنگ‌ها نسبت به گذشته ماندگاری بیشتری دارند.

این که بخواهید رنگ ارزان‌تر بخرید و کمی پول پس‌انداز کنید قطعا وسوسه‌انگیز است اما در نهایت افزون بر هزینه دوباره، زحمت رنگ کردن خانه و تمیزکردن آن را نیز دوباره باید متحمل شوید.

۳. سنباده و شست و شو

رنگ به دیوارهای کثیف یا زبر و ناهموار به خوبی نمی‌چسبد. بنابرین بهتر است که از تمیز و نقاشی ساختمان و تصور صاف بودن آنها اطمینان حاصل کنید. صبر کنید بعد از شست و شو دیوار به خوبی خشک شود بعد آن را سنباده بکشید. تا یک سطح صاف و آماده داشته باشید.
۴. رنگ به سطوح زنگ‌زده و پوسیده نمی‌چسبد

چوب پوسیده و مواد زنگ‌زده ارزش رنگ شدن ندارند، چرا که حتی پس از رنگ شدن هم از داخل به تخریب شدن خود ادامه می‌دهند.

در چنین شرایطی بهتر است چارچوب در را با چوب‌های تازه جایگزین کنید؛ اما اگر این اتفاق در قسمت‌های کوچکی از خانه یا در جایی که امکان تعویض و جایگزینی وجود ندارد رخ داده، می‌توانید از موادی مانند سفت کننده چوب استفاده کنید.

۵. از آستر استفاده کنید

بهترین کار همیشه این بوده که ابتدا یک آستر به سطح مورد نظر بزنید و بعد رنگ نهایی را استفاده کنید.

بیشتر رنگ‌هایی که با تکنولوژی‌های تازه ساخته می‌شوند آستری و رنگ را ترکیب نقاشی ساختمان کرده و به صورت یک محصول نهایی ارائه کرده‌اند. بدین‌ترتیب تعداد دفعاتی که باید رنگ کنید کمتر است؛ که البته بابت آن باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. هرچند که شاید در نهایت با هزینه خرید جداگانه رنگ و آستری برابری کند.

۶. قوطی‌های رنگ را ترکیب کنید

۱۰ نکته برای رنگ کردن خانه

اگر برای رنگ کردن خانه یا فضای مورد نظر به بیشتر از یک قوطی رنگ نیاز دارید، بهترین کار این است که هر تعداد رنگ مورد نیاز را خریداری کنید و آنها را در یک ظرف بزرگتر با هم مخلوط کنید. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید رنگی که به سطح دیوارها می‌زنید از یکدستی لازم برخوردار است.
۷. از بالا به پایین رنگ کنید

شروع کار از بالا و ادامه دادن آن به سمت پایین به کنترل بهتر کار کمک می‌کند؛ در غیر این صورت مجبورید با جاذبه زمین دست و پنجه نرم کنید.

از چکه کردن رنگ نمی‌توان جلوگیری کرد اما این سبک رنگ کردن خانه به شما کمک نقاشی ساختمان و تصور می‌کند تا بهتر بتوانید آنها را کنترل و مدیریت کنید.
۸. در ظرف‌های رنگ را بخوبی ببندید

درست بستن درپوش ظرف‌های رنگ پس پایان هر روز کاری از خشک شدن آنها نقاشی ساختمان جلوگیری می‌کند. می‌توانید از یک پوشش پلاستیکی برای مطمئن شدن از بسته بودن درزهای آن، استفاده کنید.
۹. از سنگریزه استفاده کنید

ایوان و پله‌ها یا دیگر سطوح کف، اگر با رنگ تنها رنگ شوند ممکن است بیش از انداره صیقلی و لیز شوند، در چنین حالتی می‌توانید از دانه‌های ریز ماسه یا افزودنی‌های مناسب دیگر برای افزایش اصطکاک استفاده کنید.
۱۰. آماده‌سازی‌های لازم را انجام دهید

گاهی فراموش می‌شود که چقدر رنگ کردن خانه می‌تواند کثیف کاری به همراه داشته باشد. حتما پیش از شروع کار، روی درختچه‌ها، باغچه، وسایل خانه و غیره را به خوبی بپوشانید.

آماده کردن اتاق نوزاد در عین سادگی کمی پیچیده است؛ اما برای کسانی که به زودی پدر و مادر می‌شوند و یا به تازگی پدر و مادر شده‌اند، بسیار هیجان انگیز است. برای آنکه مراحل کار ساده شود و در عین حال نتیجه مطلوب به دست آید، نکته‌هایی اساسی و ایده‌هایی خلاق و زیبا از دکور اتاق نوزاد برایتان آماده کرده‌ایم که با هم می‌بینیم.

پیش از هرچیز به خاطر بسپارید که در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد یکی از مهم‌ترین و نقاشی ساختمان و تصور اساسی‌ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید آرامش، راحتی و امنیت است.

وقتی برای نوزاد اتاقی آماده می‌کنید، سعی کنید از طرح‌های معمول استفاده کنید. ستاره‌ها، گل‌ها، فرشته‌ها، پروانه‌ها و … انتخاب یک طرح، در انتخاب رنگ دیوارها، پرده‌ها و سایر وسایل نیز به شما کمک می‌کند.

کاشی‌ها و سرامیک‌ها با استفاده از ملات به خصوصی در کنار هم قرار گرفته‌اند. این ملات آنها را سرجای خود نگه می‌دارد و مانع از نفوذ رطوبت به قسمت‌های داخلی می‌شود. آب، شن و ماسه و سیمان به کمک یکدیگر ساختار آن را تشکیل می‌دهند. برخلاف کاشی و سرامیک‌ها ملات مذکور متخلخل است؛ به این معنی‌ است که آب و یا لکه‌های آلودگی به راحتی روی آن تاثیر گذاشته و تغییر رنگ در فواصل بین نقاشی ساختمان کاشی و سرامیک را در پی دارد. به همین دلیل تمیز نگه داشتن این قسمت‌ها توجه ویژه‌ای می‌طلبد.

ترکیبی برای تمیز کردن این فاصله‌ها را نیز می‌توانید خودتان در خانه بسازید. جوش شیرین، سرکه، هیدروژن پراکسید یا سفید کننده در ترکیب با یکدیگر محلولی مناسب می‌سازند. برای احتیاط تنها زمانی از سفید کننده در این ترکیب استفاده کنید که خطوط بین سرامیک و کاشی‌های‌تان روشن باشد؛ و یا آن را در بخشی که در معرض دید نیست امتحان کنید. به هر حال، بهتر است محصولی مخصوص تمیز کردن کف خریداری کنید که PH مناسبی داشته باشد و موجب تغییر رنگ نشود.

مقداری از ترکیبی که خودتان ساخته‌اید یا خریداری کرده‌اید، روی فواصل مورد نظر قرار دهید و برای مدتی آن را به همان حالت رها کنید. افزودن جوش شیرین به آن نیز فکر بدی نیست. پس از آن با یک مسواک قدیمی روی آن بکشید. (مسواک را به عنوان نقاشی ساختمان و تصور بُرسی کوچک استفاده کنید.) برس کشیدن تنها راهی است که با به کار بردن آن می‌توانید مطمئن باشید تمام آلودگی‌ها پاک می‌شوند.

بهترین گزینه‌های رنگی آنهایی هستند که ملایم‌تر و روشن‌ترند؛ مانند سبز روشن یا آبی کودکانه. سعی کنید بیشتر از یک رنگ در نظر بگیرید.

سعی کنید از رنگ‌های سربی استفاده نکنید زیر تنفس آنه برای کودک بسیار مضر و خطرناک است. همچنین رنگ‌کاری اتاق نوزاد را مدتی پیش از آنکه کودک به دنیا آید، انجام دهید تا بوی نامطبوع رنگ و هوای آلوده اتاق کاملا از بین رفته باشد.

کف‌پوش نیز یکی از ملزومات مهم اتاق نوزاد است. می‌توانید از کاشی، چوب سخت و فرش استفاده کنید. چوب سخت بهترین گزینه است زیرا علاوه بر این که تمیز کردن آن راحت است، در کودک نیز حساسیت ایجاد نمی‌کند.

برای ساخت یک ویترین مطلوب، کار را با یک خودکار و کاغذ شروع کنید. به این دلیل که بهتر است ابتدا داستانی با تکیه بر پیش زمینه ذهنی خود طراحی کنید. اگر داستانی برای کار خود مد نظر نداشته باشید، بی‌هدف کارتان را پیش خواهید برد. بدین معنی که مثلا برای مناسبت‌های مختلف از رنگ‌های مختلف استفاده خواهید کرد بدون آنکه هیچ جذابیت بصری ویژه‌ای به ویترین شما اضافه کند. در چنین نقاشی ساختمان حالتی احتمالا تنها با رنگ‌ها بازی می‌کنید. قرمز و مشکی برای تعطیلی‌ها، صورتی برای ولنتاین، هفت سین برای نوروز و از این دست کلیشه‌های تکراری! اما اگر یک داستان داشته باشید آنگاه دکور متفاوت و خاصی طراحی خواهید کرد که شما را به هدفتان که همان جذب مشتری است نزدیک‌تر می‌کند.

پس از اینکه یک داستان مناسب براساس پیش زمینه ویترین پیدا کردید، به بیرون از فروشگاه رفته و به ویترین نگاه کنید. بهترین نقطه ممکن که نگاه عابران به آن معطوف می‌شود را بیابید، خط مرکزی را پیدا کنید و هماهنگی اجسام را در حالت‌های مختلف بسنجید. برای مثال در صورتی که اجسامی از سقف آویزان شوند، چه جلوه‌ای به ویترین خواهند داد. می‌توانید تمام این نقاط را با نوار چسب علامت‌گذاری کرده تا بازسازی ساختمان بعدتر از آنها استفاده کنید.

با توجه کردن به قرارگیری درست کالاها در نقاط کانونی یا مرکزی، یعنی جایی که می‌خواهید مشتریان به آن توجه بیشتری نشان دهند، و اندازه مناسب کالاها یا دکور به نمایش درآمده تا به راحتی از آن سوی خیابان هم به چشم آیند، شانس خود را در جلب توجه خریداران افزایش می‌دهید. به نقطه کانونی و ترکیب قرارگیری محصولات در آن اهمیت ویژه‌ای بدهید. به چه شکل آنها را نمایش بدهید تا بیشترین تاثیر را داشته باشند؟ از خطوط صاف استفاده کنید یا منحنی؟ یک دایره بزرگ در این قسمت قرار دهید و یا از یک هرم استفاده کنید

مهمترین نکته در انتخاب کاغذدیواری مناسب، در نظر گرفتن طرح و رنگ‌های کلی اتاق و مصالح به کار رفته در آن است. در حالی که استفاده از نمونه‌هایی که طرح‌های درشت در آنها به کار رفته بیشتر رایج است، اما نمونه‌هایی که در آنها طرح چوب، پارچه نقاشی ساختمان و تصور و طرح‌های هندسی به چشم می‌آید، مدل‌های براق و متالیک و همچنین طرح‌هایی که در آنها از شاخ و برگ و گل و گیاه الهام گرفته شده نیز در بسیاری موارد انتخاب‌هایی مناسب هستند.

در ادامه چند نمونه کاغذدیواری و کاربردشان برای بخش‌های مختلف خانه توضیح داده شده است. آگاهی از این موارد می‌تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند.

سقف یک المان مهم دیگر است که باید به آن توجه شود. با توجه به این که نوزاد بیش از همه روی کمر خود می‌خوابد و سقف بیشترین جایی‌ست که می‌بیند، پس باید توجه برانگیز باشد.

بدین ترتیب با رشد قوه بینایی کودک، آنها از تماشای سقف و تزیینات آن لزت می‌برند.

برای آنکه قوه تخیل کودکتان را تقویت کنید باید تمام وسایل دکوری نقاشی ساختمان اتاق او را با دقت و سلیقه انتخاب کنید؛ از جمله پرده‌ها. توجه کنید که از قصد دارید به جای پرده از کرکره استفاده کنید، حتما از استحکام آن اطمینان حاصل کنید.

7236

انتخاب وسایل اتاق به اندازه و شکل اتاق کودک بستگی دارد. پیش از خرید وسایل دقت کنید که امکان استفاده بهینه از همه آنها برای کودک وجود داشته باشد.

از استاندارد بودن وسایلی که می‌خرید اطمینان حاصل کنید.

مهم‌ترین ملزوماتت اتاق نوزاد بدین قرارند: یک میز برای عوض کردن کودک، گهواره، گلایدر کودک، میز کشودار، گهواره سبدی (دسته‌دار) و صندلی گهواره‌ای.

گهواره یا تخت نوزاد یکی از مهم‌ترین چیزهایی‌ست که بازسازی ساختمان در اتاق نوزاد باید قرار گیرد. گهواره‌ای نقاشی ساختمان و تصور که برای کودکان نو‌پا به عنوان تخت مورد قابل استفاده‌اند، یک انتخاب هوشمندانه‌اند.

تشک حتما باید به اندازه گهواره باشد تا هیچ قسمتی از بدن کودک لای تشکچه و گهواره گیر نکند.

و اما نکته پایانی، نور اتاق نوزاد است. نور مناسب به اتاق حس سرزندگی می‌بخشد.

طراحی‌های دیواری نیز نقش مهمی در حس طراوت و زیبایی اتاق دارند. دقت کنید که نوزاد در ابتدای تولد فقط نقاشی ساختمان و تصور می‌تواند رنگ‌های سیاه و سفید را از هم تشخیص دهد. پس سعی کنید عکس‌های نقاشی ساختمان تک‌رنگ بع دیوار آویزان کنید تا توجه کودک را به خود جلب کنند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com