بازسازی ساختمان

نقاشی ساختمان و تصور زیبایی ساختمان

آیا تا به حال شده که در یک نقاشی ساختمان به قدر کافی احساس راحتی نکنید؟ ممکن است طراحی بنا به نظر معقول و حتی خوب باشد، اما  نقاشی ساختمان و تصور عدم توجه به ادغام تکنولوژی در ساختمان -در مرحلهٔ طراحی یا ساخت- این احساس منفی را در ساکنانش غالب کرده است.

سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان با در نظر گرفتن به زیرساخت‌های تکنولوژیک در معماری، تجربه‌ای مطلوب در ساکنان ایجاد کرد؟

در معماری، مراحل کار، طرح مفهومی تا توسعهٔ طراحی و فرای آن را در بر می‌گیرد. اما همه جلوه‌های طراحی و پلن‌ها می‌توانند به راحتی تحت تاثیری عوامل خارجی قرار گیرند. مهمترین آنها زیرساخت‌های تکنولوژیکی هستند که اغلب اوقات به هنگام گذراندن مراحل طراحی در نظر گرفته نمی‌شوند.

برای مثال سیستم خنک‌کننده‌ای را تصور کنید که نویزی غیرقابل تحمل در فضای ساختمان ایجاد می‌کند. صدای مزاحمی که می‌تواند مانع خواب، استراحت و حتی تمرکز ساکنان روی کارشان باشد. حتی ممکن است نویز الکترومغناطیسی ناشی از کارکرد یک ابزار جانبی، بر روی سایر وسایل الکتریکی -مانند تلویزیون یا تلفن بی‌سیم- تاثیر منفی بگذارد.

این مثال ساده نشان می‌دهد که عدم توجه کافی به ضرورت ادغام تکنولوژی‌های جانبی در ساختمان، چگونه می‌تواند بر همهٔ جنبه‌های مثبت یک ساختمانِ به ظاهر بی‌عیب، تاثیر منفی بگذارد. تاثیری که می‌تواند نیازهای ضروری ساکنان را هم به مخاطره انداخته و عملکرد و کارایی آنها را نیز کاهش دهد.

ضرورت وجود استراتژی طراحی با در نظر گرفتن زیرساخت‌های تکنولوژیک در معماری

به هنگام طرح زدن برای بنایی که در نظر دارید، باید به خوبی به زیرساخت‌هایی که وجودشان در ساختمان ضروری‌ست نیز توجه داشته باشید. با این پیش‌زمینه، به هنگام طراحی، استراتژی بهتری برای همپوشانی مثبت عملکرد هر یک از زیرساخت‌ها نقاشی ساختمان یا ابزارهای تکنولوژیک ضروری، در نظر خواهید گرفت. نتیجه، محیطی کارامد و مطلوب برای ساکنان نهایی است.

کلید چنین تفکری در طراحی، آگاهی عمیق از تکنولوژی‌ها و کارکرد هر یک در ساختمان یا برای ساکنان است. اینکه هر یک چه شرایط یا امکاناتی را برای ساکنان یا ساختمان مهیا می‌کنند و چگونه می‌توانند بر یکدیگر اثر مثبت یا منفی بگذارند. و اینکه تکنولوژی‌های  نقاشی ساختمان و تصور جدیدی -مثل ابزارک‌های هوشمند- که استفاده از آنها در صنعت ساختمان در حال فراگیر شدن است، چگونه می‌توانند روندها را در مسیری کاربردی و موثر، پیش ببرند.
65765

با وجود انواع مختلف رنگ‌ها و برندهای موجود دربازار٬‌ قطعا در زمان شروع پروژه نقاشی ساختمان انتخاب رنگ گیج‌کننده و سخت خواهد بود. با وجود اینکه در فروشگاه‌های مصالح ساختمانی قوطی‌های رنگارنگ و متنوعی در قفسه‌ها چیده‌ شده‌اند؛ در مجموع دو نوع رنگ بیشتر نداریم: یکی رنگ بر پایه نفت و دیگری رنگ بر پایه آب.

البته موارد دیگری مانند رنگ پایه، رنگ روغنی٬‌ رنگ اکریلیک و انواع دیگری نیز وجود دارند اما در اینجا هفت نوع رایج در بازار را معرفی می‌کنیم.

نقاشی ساختمان
۱- پرایمر (بتونه)

دربیشتر پروژه‌ها برای نقاشی ساختمان ، چه بیرون و چه دورن بنا، این موضوع مدنظر قرار نمی‌گیرد؛ اما لازم است هنگام انتخاب «پرایمر» حتما بدانیم که چه نوع رنگی را انتخاب می‌کنیم تا برهمان اساس پرایمر را تهیه کنیم. برای مثال اگر رنگ نقاشی ساختمان بر پایه نفت را انتخاب می‌کنید حتما باید پرایمر نفتی خرید.
۲- نمای داخلی و خارجی

روی قوطی رنگ‌ها٬ برچسب داخلی و خارجی را می‌توانید ببینید. شما برای نقاشی داخل منزلتان می‌توانید از رنگ‌های با پایه‌ آب استفاده کنید، اما در مورد نمای خارجی و بخش‌های بیرونی منزل بهتر است فقط از رنگ برپایه‌ نفت استفاده کنید.
۳- نقاشی ساختمان با رنگ بر پایه روغن یا بر پایه آب؟

رنگ‌های‌ روغنی زمان بیشتری برای‌ خشک شدن نیاز دارند بازسازی ساختمان در حالی‌که رنگ‌های‌ بر پایه آب نقاشی ساختمان و تصور پس از تبخیر‌ آب موجود در رنگ به‌ سرعت خشک می‌شوند. اما ناگفته‌ نماند که می‌توان به رنگ‌های‌ نفتی‌ افزودنی‌هایی اضافه‌ کرد که این نوع رنگ‌ها نیز سریع‌تر خشک شوند.

برای پاک‌ کردن رنگ‌‌های‌ نفتی به مواد شیمیایی مثل تینر نیاز دارید اما در رنگ‌های بر پایه آب، مقداری آب و مواد شوینده کفایت می‌کند. رنگ‌های بر پایه‌ آب نسبت به رنگ‌های‌ نفتی عمر کمتری دارند و مانند آنها درخشان نیستند.
۴- لاتکس

این عبارتی‌ است که در مورد رنگ‌های بر پایه‌ آب بکار برده می‌شود. اما واقعیت این‌ است که در این رنگ‌ها هیچ لاتکسی وجود ندارد.
۵- انامل (Enamel)

رنگ‌های بر پایه‌ نفت به دلیل ماندگاری نقاشی ساختمان و تصور زیادشان «رنگ‌ روغن» نامیده‌ شده‌اند. این رنگ‌ها براق و نیمه براق هستند که بیشتر برای پنچره‌ها٬ درها و قرنیزها استفاده می‌شوند. اما نباید فراموش کرد که در طول زمان این رنگ‌ها کمرنگ‌تر می‌شوند.
۶- اکریلیک

رنگ «اکریلیک» نام دیگر رنگ‌های بر پایه‌ آب است که در شکل‌ها و ترکیب‌های مختلف نقاشی ساختمان شامل اکریلیک لاتکس٬ اکریلیک‌ روغنی و یا اکریلیک روغنی لاتکس است. در مورد انتخاب رنگ حتما با فرد آشنا به رنگ مشاوره کنید چرا که ممکن است کاملا گویای جنس رنگ نباشند و مقدار لاتکس یا رنگ‌روغن متفاوت باشند.

در نوع اول : با استفاده از جریان برق ( مستقیم ) عملیات جوشکاری انجام می شود ، که بدلیل استفاده از جریان برق ، موارد ایمنی برق شامل سالم بودن کابل ها ، وود سیم ارت ، دو شاخه ، در پوش موتورها در مرحله اول الزامی است. در مرحله بعد استفاده از وسایل ایمنی جوشکاری شامل : ماسک ، عینک ، لباس کار ضخیم ، دستکش چرمی ، کفش ایمنی ساق بلند و غیره .
مراقبت از کابلهای جوشکاری :
فرسودگی کابلها در کارگاههای جوشکاری زیاد به چشم می خورد و علت آن عدم رعایت نقاشی ساختمان و تصور اصول حفاظتی در کارگاه می باشد از این رو نکاتی چند در مورد مراقبت از کابل ها را یادآور می شویم :
از تاب خوردن بیش از حد کابل جلوگیری شود .از سقوط اجسام روی کابل جدا‏ خودداری شود .از تماس قطعات داغ و پاشیده شدن مذاب روی کابل جلوگیری شود. حدالمقدور کابل جوشکاری کوتاه و مناسب  نقاشی ساختمان و تصور انتخاب گردد تا علاوه بر افت ولتاژ در اثر طویل بودن ، کابلها کمتر دچار آسیب گردند. ز عبور وسایل حمل ونقل و کامیون و غیره از روی کابل جدا خودداری شود و در صورت ضرورت کابل از داخل لوله های فلزی مناسب ،به گونه ای که خراشیده نگردد،عبور داده شود. پس از پایان کار کابلها به طور منظم جمع آوری و در محل مناسب نگهداری شوند.
وسایل ایمنی لازم شامل:
عینک شیشه رنگی – دستکش چرمی جوشکاری – آچار مخصوص باز و بسته نمودن شیر آلات که در زمان استفاده جرقه ای تولید نکند – وسایل اطفای حریق سیار.

دلیل مهم گرفتگی های به دلیل جامداتی است که از راه لوله های فاضلاب داخل می شود.گاهی وجود مواد متعددی نقاشی ساختمان و تصور مثل مو ، پلاستیک ،چربی های متعدد و … باعث تشکیل پوسته ای ضد آب می شود که این لایه ضد آب تمامی پیکره کانال فاضلاب را می پوشاند و باعث جلوگیری از ورود آب در چاه می شود.همین موضوع باعث سر ریز شدن زود و متعدد چاه شده و تخلیه آن نیز پر هزینه خواهد بود.

راه حل رفع این مشکلات لایروبی این مواد از چاه و شبکه فاضلاب،کف تراشی چاه فاضلاب و لجنکشی که باعث می شود چاه فاضلاب مانند روز اول کشش خود را بدست آورد.لایروبی با معمولا توسط نیروی انسانی انجام می شود ، به این ترتیب که پس از تخلیه چاه، افراد متخصص به داخل چاه فاضلاب رفته و لجنها و مواد مانع جذب کف چاه را  به بیرون چاه انتقال می دهند.معمولا نرخ لایروبی و کف تراشی چاه ، بر مبنای مقدار لجن و موادی مانع جذبی که از کف چاه تراشیده شده است می باشد.

دلایل پر شدن چاه فاضلاب

یکی از علتهای اصلی سر ریز شدن چاه در زمینهای غیر ماسه ای ، زوال کشش و مکش آب در خاک پدید می آید که به دلیل نازک بودن  دیوار چاه و نداشتن انباری، مادر چاه در مدتی معین پر می شود.
در زمینهای شنی ، خطر سر ریز شدن چاه فاضلاب به مراتب کمتر بازسازی ساختمان از زمینهای خاکی نقاشی ساختمان است . علت پرشدن این گونه چاهها قوام و ضماری است که از فضولات ، کف صابون و چربیها بر کناره دیواره فاضلاب نشست می کنندو باعث عدم مکش آب می شوند.

یکی دیگر از مواردی که باعث آزار خانواده ها میشود بوی بد چاه میباشد که دلایل خاص خود برای به وجود آمدن و همچنین راه های برای رفع این بوی بد دارد که در زیر به آنها اشاره میشود.بوی بد چاه دست‌شویی ، ظرف‌شویی و حمام از آن‌ چیزهایی است که نقاشی ساختمان و تصور ممکن است هر از گاهی اهالی منزل را آزار دهد. خیلی اوقات، آدم نمی‌داند چه‌طور باید از شر این بوهای مزاحم خلاص شود.

علت بوی نامطلوبی که گاهی ممکن است از چاه دست‌شویی استشمام ‌شود این است که وقتی فاضلاب وارد چاه می‌شود، بعد از گذشت مدتی، میکروارگانیسم‌های بی‌هوازی موجود در چاه شروع به تجزیه ی آن می‌کنند و در نتیجه ی این فرآیند، گازهایی مثل آمونیاک، متان و هیدروژن سولفوره که به “گازهای سپتیک” معروف هستند، تولید می‌شوند. این گازها کم‌کم از چاه بالا می‌آیند و بوهای نامطلوبی مانند بوی تخم‌مرغ گندیده در فضای توالت پخش می‌کنند. حالا اگر مانعی در کف سنگ توالت قرار داده نشود، این گازهای نامطبوع به سادگی باعث بدبو شدن محیط می‌شوند.
یکی از راه های رفع این بوی بد,شترگلو یا همان سیفون است که البته خیلی‏ها به اشتباه به فلاش‌تانک دست‌شویی می‌گویند سیفون.
اما سیفون یا همان شترگلو، لوله‌ای خمیده شبیه مَد یا کلاهِ حرف «آ» است که زیر سنگ توالت کار گذاشته می‌شود و همیشه هم مثل یک کاسه پُر از آب است.
و روش آن برای جلوگیری از پخش شدن بوی بد چاه این است که وقتی بوی بد پس از تولید نقاشی ساختمان و تصور در عمق چاه به سمت بالا حرکت میکند در این زمان این گاز ها به آب درون شتر گلو رسیده و درون آن حل می‌شوند و دیگر نمی‌توانند به سمت فضای اتاق توالت راه پیدا کنند. اگر سیفونی وجود نداشته باشد که این گازها در آب آن حل شوند، مسلماً محیط دست‌شویی غیرقابل تحمل می‌شود.وقتی حجم گازهای حل‌شده در آب شترگلو بالا می‌رود، آن آب هم به یک آب بدبو تبدیل می‌شود و می‌تواند آزارمان بدهد.
اگر چند بار در طول روز فلاش‌تانک دست‌شویی کشیده و آب درون سیفون تازه شود، دیگر جای نگرانی برای وجود بوهای نامناسب در فضای دست‌شویی نیست.از مهمترین موارد به هنگام انتخاب کاغذدیواری، توجه به عرض رول آن است. شما نقاشی ساختمان باید با توجه به متراژ و زوایای دیوار یا دیوارهای مورد نظر خود، در نظر بگیرید که چه مقدار کاغذ با چه عرضی نیاز دارید. اغلب شرکت‌ها در کارهای خود، از استاندارد آمریکایی یا نقاشی ساختمان و تصور انگلیسی در عرض رول‌های تولیدی‌شان تبعیت می‌کنند. کاغذدیواری‌های آمریکایی با عرض ۲۷ اینچی (۶۸٫۶ سانتی‌متری) و نمونه‌های انگلیسی نیز معمولا با عرض ۲۰٫۵ اینچ (۵۰ سانتی‌متری) عرضه می‌شوند. کمک گرفتن از یک نصاب حرفه‌ای، بهترین کار برای برای انتخاب عرض مناسب کاغذدیواری است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com