بازسازی ساختمان

تابیعیت کارکرد از فرم اصلی‌ست  نقاشی ساختمان که معماران کلاسیک با آن کار می‌کنند. همچنین در‌ساختمان‌های دولتی نقاشی ساختمان و تصور نیز از این اصل استفاده می‌شود. مفهوم آن اینست که محصول تولید شده بنا به کارکرد و نیاز آن طراحی‌ شده‌ است و طراح در طرح‌های ابتدایی به فرم و شکل توجه خاصی ندارد.
پیروی فرم از کارکرد

تابعیت فرم از کارکرد به این معنی‌ست که چیزی تولید می‌شود که شکل آن٬ عملکرد صحیح آن‌ را در پی داشته باشد. در مورد گوش‌هایتان فکر کنید! اگر به شکل آن بنگرید٬‌ متوجه می‌شوید که بسیار زشت هستند، اما شکل آنها دقیقا به صورتی طراحی نقاشی ساختمان و تصور شده‌ که امواج صدا را بگیرد و مانند قیفی آنها را به درون سر شما هدایت کند. این یک مثال عینی برای اصل پیروی فرم از کارکرد است.

معماران در گذر زمان جامعه ما را به سمت پیشرفت راهبری کرده‌اند. آنها نقاشی ساختمان در تلاش هستند که زندگی مردم را از بلایای طبیعی مانند زلزله٬‌ سیل و طوفان در امان نگاه‌ دارند. تغییر محیط زیست با استفاده از طرح‌های معماران کاملا امکانپذیر است.

اصول طراحی روابط بین‌ عناصر استفاده‌ شده در طرح را کنترل می‌کند و یک ترکیب کلی را پدید می‌آورد. طراحی موفق است که از قوانین و عناصر طوری استفاده‌ کند که هم اهداف بصری را تامین کند و هم از نظر عملکرد موفق باشد. هیچ قانونی برای این کار نیست و همه چیز وابسته به خلاقیت معمار است. هدف طراحان این است که تصمیمی بگیرند که در عناصر هماهنگی ایجاد کند. و باز هم این خلاقیت معماران هست که رسیدن به این هدف را میسر می‌کند.

شیرهای اصلی ترموستاتیک بیشتر در ساختمان های تجاری به کار می روند و به مقادیر نقاشی ساختمان و تصور آب زیادی نیاز دارند. این شیرها آب خروجی از دیگ یا آبگرمکن را به دمای پایین تری تعدیل می نمایند. برای مثال یک شیر اصلی در یک هتل یا یک آپارتمان برای تعدیل آب ١٨٠ درجه فارنهایت که از یک دیگ خارج می شود به دمای حداکثر ١۴٠ درجه فارنهایت به کار می رود. شیر اصلی اولین شیری است که در سیستم به کار می رود؛ هر چند که این شیر مصرف کننده را در برابر سوختن یا تاول زدن محافظت نمی کند. چرا که این شیر در هنگام نصب بر روی یک درجه حرارت معین تنظیم می شود و باعث می شود که دمای آب ورودی مطابق با دمای از قبل برنامه ریزی شده باشد. در بسیاری از موارد شیر اصلی در طبقه اول و یا طبقه همکف قرار می گیرد. یعنی تا حد امکان در نزدیکی منبع تامین آب گرم. وقتی که دمای آب توسط شیر اصلی متعادل گردید با تکیه بر سیستم گردش مجدد می توان از تامین نقاشی ساختمان دمای مورد نظر برای آب اطمینان حاصل نمود. مهندسین لوله کشی باید در خصوص افت دمای حاصل از گردش مجدد، تمهیدات لازم را در نظر بگیرند. اگر سیستم حفاظت از نقاشی ساختمان و تصور گرما در سیستم نصب نشده باشد، دمای آب ممکن است تا ١٠٠ یا ١٠۵ درجه فارنهایت پایین بیاید حتی اگر شیر اولیه روی دمای ١٢٠ درجه فارنهایت تنظیم شده باشد.

یک روش مشهور برای گرمایش آب در حین گردش (Heat Tracing) امروزه به روش جستجوی دما مجدد تبدیل شده است. بدین ترتیب که آب به وسیله عبور پیوسته و همیشگی از یک مسیر که توسط نوارهای داغی نوارپیچ شده است به صورت ترموستاتیکی کنترل و گرم نگه داشته می شود. شیر اصلی با استفاده از یکی از سه مکانیزم زیر آب را کنترل می کند: موتور وکس، بی متال و یا لوله کاپیلاری؛ که هر یک از یک نوع خاص ترموستات بهره می برند. اما هدف مشترک هر سه تولید آب با دمای ثابت می باشد. وقوف کامل به چگونگی عملکرد هر یک از این سه مکانیزم برای عیب یابی و تعمیر این شیرها امری حیاتی به شمار می رود.

در شیر ترموستاتیکی با موتوروکس، یک پیستون تعدیل جریان را برعهده دارد. وقتی موتور وکس، تغییر دما را حس کند، پیستون کنترل کننده جابجا می شود تا جریان آب داغ را باز و یا بسته نماید. با کامل شدن نسل این شیر در صنعت خودرو که در جهت کنترل حداکثر دمای موتور به کار می روند، شیرهای موتور وکس شیرهای قابل اطمینان، در دسترس و با عمر طولانی به شمار می روند.

در شیر اصلی بی متال دو واشر فلزی با ضرایب انبساط مختلف به یکدیگر چسبیده و به شکل فنری در آمده اند. وقتی دمای آب تغییر می کند به همان نسبت شکل فنر عوض می شود و موجب حرکت کوچکی در هر یک از واشرها می گردد. این حرکت کوچک خود موجب تغییر بزرگتری می گردد که باعث می شود پیستون از جای خود حرکت کرده و جریان آب را کنترل نماید.

آخرین مدل شیر ترموستاتیکی از یک لوله کاپیلاری که با گاز بازسازی ساختمان پرشده است، بهره می برد. در نقاشی ساختمان این حالت لوله با انبساط و انقباض خود دما را تعدیل کرده و مسیر عبور آب را فراخ تر و یا کوچکتر می نماید. فارغ از این که چه نوع ترموستاتی برای شیر در نظر گرفته می شود، لوله کش باید در هنگام نصب دمای شیر اصلی را تنظیم نماید. دمای مناطق مختلف و مناطق خاص به وسیله آیین نامه های محلی لوله کشی معین می شود، اگر چه محدوده دما بین ١٠٠ تا ١۴٠ درجه فارنهایت می باشد اما در برخی مناطق دما حداکثر به ١٢٠ درجه فارنهایت می رسد.

4564333

طراحان باید فصل و مساحت منطقه ای که در آن قرار دارند را در نظر بگیرند. در ایالات شمالی آمریکا که دکای آب سرد تا ۴٠ درجه فانهایت افت می کند، لوله کش باید شیر اصلی را برای دمای بالاتری تنظیم نماید. در ایالات جنوبی و بیابانها که دمای آب شیر  نقاشی ساختمان و تصور می تواند تا ٨٠ درجه فارنهایت بالا رود، شیر اصلی باید آب را به دماهای پایین تری محدود نماید. وقتی دما تنظیم شد، شیر اصلی دمای آب تنظیم می کند. نهایتا تغییر دما برای دبی های بیشتر از ٨٠ گالن در دقیقه ٧درجه فارنهایت خواهد بود. برای شیرهای کوچکتر،بالاترین تغییر دما کمتر خواهد بود.

عیبهای سیستم اب فاظلاب و مسدود شدن لوله های ساختمان ها اکثر اشکالاتی که در

سیستم گرفتگی لوله بازکنی در منازل بروز میکند به دلیل درست انجام نشدن لوله کشی

میباشد ولی بامورد برسی قراردادن این اشکالات میتوان به نقاشی ساختمان راحتی انهارابرطرف کرد.از اشکالات که معمولابوجود میاد به علت ناصحیح کار گذاشتن لوله های ساختمانها وسیفونها

میباشد.یا معمولا

اشکالات دیگر این است در زمان لوله کشی وبنایی ودوقاب ریزی کف به داخل سیفونها رفته این باعث میشود که بعد از مدتها لوله ساختمان گیر کندونیاز به لوله بازکنی فنر برقی داشته باشد

دلیل دیگر ممکن است بخاطر کوچک بودن لوله ها باشد دلیل دیگر این است که ساختمان شما چندساله باشد و از لوله های چدنی به کار رفته باشد ولوله های چدنی رسوب گیر می باشد و

بعد از چند سال مشکلات گرفتگی ایجا میکند ونیاز به لوله بازکنی وفنر برقی ویا تراکم هوا نقاشی ساختمان و تصور دارد.گرفتگی لوله های چدن به علت کار کرد چندین ساله باعث میشود لوله زنگ اهن بخود بگیرد و

سایز داخل لوله به علت زنگ اهن تنگتر میشود وباعث گرفتگی مکررمیشود تنها راه بازکردن لوله چدنی رسوب زودای با فنرفولادی است.

عوامل گرفتگی لوله ها در ساختمان

درصورت امکان باید از کار گذشتن لوله های فاظلاب در زیر ساختمان اجتناب کرد. اماچنانچه این امکان وجودنداشته باشد باید به نکات زیرتوجه کرد.

1-لوله فاظلاب باید در خط مستقیم و با یک شیب کار گذاشته شود.

2-بایدبرای تمامی قسمتهای لوله فاظلاب امکان دسترسی نقاشی ساختمان جهت تمیزکاری فراهم گردد.

3-دریچه های ادم روی درون ساختمان باید به در پوش دولبه مجهز باشد.

4-بایداز اتصالات انعلاف پذیراستفاده کردولوله ها راباmm150مواد دانه ای همراه تخته تراکم پذیری به ضخامت 25mmدرمحل اتصلال هر لوله جهت حفظ انعطاف پذیری احاطه نمود.

دلایل دیگر گرفتگی لوله های ساختمان

درصورتی که لوله فاظلاب ساختمان بیش ازاندازه بزرگ باشد.عمق اب درون لوله نقاشی ساختمان و تصور کاهش میابدوممکن است برای انتقال موادجامد کافی نباشد.ازطرف دیگرچنانچه لوله فاظلاب ساخمان بیش از

اندازه کوچک باشد.این امر می تواند به اضافه باروپس زدن اب ازدریچه های اب روی حیاط واب بازسازی ساختمان گرفتگی منجزگردد.درصورت احتمال گسترش ساختمان به شیب کارگذاری لوله عمق وصافی

سطح داخلی ان دقت کار گذاشتن لوله بستگی دارد.برای یافتن قطر لوله های فاظلاب ولوله های اب سطحی جداول ونمودارهای مختلفی وجود دارد.درروش دیگرقطر لوله های فاظلاب را

می توان با محاسبه تعیین کرد.

هنگام ایجاد یک ویترین خیره کننده، از لوازم کوچک یا بزرگ، رنگ‌های متفاوت تیره یا روشن، از تابش نور یا ایجاد سایه و … استفاده کنید. توجه به حفظ تعادل در قسمت‌های مختلف ضروریت دارد تا دکور جذابی پدید آید.

برای مثال، عموما اجسام بزرگتر و تیره‌تر در قسمت پایینی و اجسام سبک‌تر و روشن‌تر در قسمت بالایی قرار می‌گیرند. این نوع چیدمان مانع از متعادل به نظر رسیدن ویترین می‌شود و حس سرنگونی را القا می‌کند. به طور مشابه، اگر تمام اجسام بزرگ یک طرف و اجسام کوچک‌تر در طرف دیگری گذاشته شوند، ویترین نامعتادل به چشم می‌آید. این تصور را داشته باشید که با ترازو مشغول وزن کردن هستید. در این حالت در یک کفه ترازو یک جسم بزرگ و در کفه دیگر تعدادی جسم کوچک قرار می‌گیرند تا ترازو به تعادل برسد.

به قضاوت خود اعتماد داشته باشید و ببینید ویترین شما از نقاشی ساختمان خود چه حسی ساطع می‌کند. ویترین متعادل احساساتی مانند شادی، هیجان و لذت را منعکس می‌کنند در حالی که ویترین‌های نامتعادل نمایانگر اضطراب و بی‌ثباتی هستند. حسی که ایجاد می‌کنند می‌تواند در حالت ناخودآگاه تاثیر داشته باشد.

این نمونه از کاغذدیواری‌ها رایج‌ترین انتخاب برای بخش‌های مختلف خانه هستند. خصوصا اتاق‌هایی که معمولا شلوغ هستند، با این نمونه‌ها جلوه بیشتری خواهند داشت. کاغذهایی که تصاویر گل و گیاه با سایز متوسط روی آنها پرینت شده معمولا نقاشی ساختمان و تصور محبوب‌تر بوده و برای محیط‌های کوچک‌تر مناسب‌ترند. اما انتخاب نمونه‌هایی که تصاویر بزرگتر بر روی آنها پرینت شده، برای اتاق‌های بزرگتر مانند اتاق نشیمن و اتاق‌خواب‌های بزرگ، مطلوب‌تر است.

ورود کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های گرافیکی و هندسی به بازار خرده فروشی، بیش از همه برای دوستداران به مدرنیسم و علاقمندان به طراحی‌های ساده و کم‌آلایش میانه قرن بیستم به بعد خوشایند بوده است. با توجه به پیچیدگی‌های نصب کاغذدیواری در انطباق طرح‌ها، طراح‌های هندسی، دشواری‌های نصب را به حداقل می‌رسانند؛ چرا که طرح‌های تکرارشونده در این مدل‌ها به سادگی می‌توانند در کنار یکدیگر قرار گیرند. البته در بسیاری اوقات، ممکن است استفاده از چنین طرح‌هایی برای کل یک اتاق زیاده‌روی به حساب آید، اما می‌توان از آنها برای بخش‌هایی  نقاشی ساختمان و تصور مثل سقف یا پس‌زمینه قفسه‌های کتاب استفاده کرد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com