بازسازی ساختمان

نقاشی ساختمان تکنیک‌های طراحی محیط کار در طول سال‌های گذشته بیشتر و بیشتر به سمت ابجاد محیط‌هایی قابل انعطاف و چندمنظوره، قیمت های نقاشی ساختمان تکامل یافته است. امروزه ما می‌بینیم که محیط‌های کاری تنها محلی برای کار کردن نیستند، بلکه طراحی و وسایل آنها نیز طوری طراحی و چیدمان شده که امکان تعامل، برقراری ارتباط و بروز خلاقیت در آنها بیشتر باشد. محیط‌های کار متفاوت، برای نیازهای متفاوت طراحی می‌شوند، اما همه نقطه‌ای مشترک دارند: انعطاف در طراحی.

 

در لیست زیر به نکاتی اشاره شده که باید برای طراحی محیط کار مد نظر قرار گیرند:

• طراحی محیط‌های کاری با لحاظ اعضای تیم و امکان تعامل آنها
• توجه به امکان کار به صورت گروهی و فردی
• رعایت یکپارچگی محیط کار برای یادگیری هر روز اعضای تیم
• انعطاف‌پذیری در محل کار
• در نظر گرفتن محل‌هایی برای استراحت و دفع استرس‌های ناشی از محیط کار
• ایجاد حس ارتباط در محیط کار

توجه به نکات بالا و رعایت آنها در طراحی محیط کار باعث ایجاد ارتباط و یکپارچگی بین کار و محیط کاری -و برعکس- می‌شود. بدین‌ترتیب می‌توان تا حدود زیادی اطمینان داشت که محیط کاری اجتماعی، پرورش‌دهندهٔ  نقاشی ساختمان خلاقیت، متمرکز، آرام و با امکان تعامل و ارتباط با سایر اعضا، ایجاد شده است.

امروزه اغلب محیط‌های کاری طوری طراحی می‌شوند که نیازهای بسیاری از کسب‌وکارها را پوشش دهند. اما راز کار در ایجاد محیطی ‘فعال’ است. که کارکنان را به کار مفید و موثر بیشتر ترغیب کند.

به نظر می‌رسد توجه به جنبه‌هایی همچون فضاهای شخصی و قابل انعطاف، امکان مشارکت، خلاقیت، کاربردپذیری و اثرگذاری بر کارکنان و محیط را به صورت متقابل افزایش می‌دهد. این مولفه‌ها به طور مشخص می‌توانند در بهبود کمی و کیفی نتیجه قیمت های نقاشی ساختمان در اغلب کسب و کارها و ایجاد فرهنگ سازمانی موثر و امکان ارتباط بیشتر با سایر کسب و کارها موثر باشند.

به عنوان یک طراح یا معمار، شما به کدام یک از موارد فوق عمل کرده‌اید؟ کدام موارد را کمتر موثر می‌دانید و چه مواردی را در پروژه‌های خود بیشتر مورد توجه قرار داده‌اید؟ آیا ایده و نکته جدیدی که توجه به آن برای ایجاد یک محیط کاری موثر ضروری نقاشی ساختمان بوده که در این مقاله به آن اشاره نشده باشد در نظر دارید؟

المان‌های ساختمان

المان‌ها یا مصالح ساختمانی استفاده‌ شده در پی ساختمان از عوامل اصلی قیمت های نقاشی ساختمان طبقه‌بندی نوع ساختمان است. استفاده از چوب٬ آهن و یا سنگ در ساختمان سازی می‌تواند در نوع ساختمان اثرگذار باشد.

المان‌های ساختمان به قرار زیرند:

– اسکلت ساختمان

– دیوارهای باربر بیرونی

– دیوارهای باربر داخلی

– دیوارهای غیر باربرخارجی و دیوارهای جداکننده

–  دیوارهای غیر باربرداخلی و دیوارهای جداکننده

– ساخت کف شامل تیرها و تیرچه‌ها

– ساخت سقف شامل تیرها و تیرچه‌ها
درجه مقاومت در برابر آتش

همانطور که گفتیم میزان مقاومت در برابر آتیش، فاکتور نقاشی ساختمان مهم دیگری که رتبه ساختمان را تعیین می‌کند. مصالح ساختمانی به کار رفته در ساخت هرکدام درجه‌ای از مقاومت در برابر آتش دارند. این درجه عموما به مفهوم مدت زمانی‌ است که‌ در مدت زمان آزمایش٬ مواد در برابر آتش از خود مقاومت نشان می‌دهند.

این درجه را می‌توان بر اساس واحد زمانی اندازه گیری کرد (۰ ساعت، ۱ ساعت، ۲ ساعت و …). عوامل دیگری نظریر کاربردی بودن یا همگام بودن با اهداف نیز می‌تواند در اندازه‌گیری این درجه موثر باشد.

– قانون «حداقل»

بسیار مهم است که به خاطر داشته‌‌ باشید هنگام انتخاب رتبه ساخت بنا باید استقامت ضعیف‌ترین مصالح آن در نظر گرفته‌ شود. به عنوان مثال؛ یک ساخمان ساده که سقف چوبی دارد٬ چوب ضعیف‌ترین مصالج به‌ کار رفته در آن بازسازی ساختمان است که هیچ‌گونه مقاومتی به آتش ندارد. بنابراین رتبه ساختمانی Joisted Masonry (در ادامه توضیح داده شده است) خواهد بود. حالا ساختمانی مشابه با سقفی پوشیده از ورق‌ فلزی تصور کنید٬ از آنجایی‌که دیگر چوب بخشی از موادمصرفی ساختمان نیست قابلیت اشتعال‌تاپذیری ساختمان بهبود می‌یابد.

این دو استاندارد دو منبع مهم برای شناسایی نوع هر بنا هستند. ISO به صورت سنتی جهت استفاده اداره‌های بیمه بوده‌است. درحالیکه IBC جهت استفاده معماران و سازنده‌هاست. از آنجایی‌که یک شرکت ممکن است از استانداردهای ایزو استفاده‌ کند درحالیکه بسیاری از استانداردها به آی‌بی‌سی رجوع داده‌ می‌شوند، ضروری است که طبقه‌بندی‌های این دو گروه قابل تبدیل به یکدیگر باشند. مثلا ممکن‌ است قیمت های نقاشی ساختمان درشرابطی قاب سازه به طور اشتباه در درسته مقاوم در برابر آتش قرار گیرد، تنها به این‌خاطر که مقاومت اشتباه خوانده شده است.)

در ادامه در مورد آنچه از هردو استاندادر انتظارداریم، توضیحاتی ارائه شده است.

کدبین‌المللی‌ساختمان (آی‌بی‌سی): این مدل کد نقاشی ساختمان در انجمن بین‌المللی کد (ICC) تعریف شده‌ است. بیشتر با استانداردهای ایالات‌ متحده‌ آمریکا همخوانی دارد و بیشترین سهم این کدبین‌المللی به درجه جلوگیری از آتش اختصاص داده‌ شده‌ است که  با کد بین‌المللی آتش‌ فرق دارد٬ دراینجاب یشتر مبحث جلوگیری از آتش‌ سوزی مطرح می‌شود. بخش دیگری از بین‌المللی شامل لوله‌کشی٬ مکانیک٬ الکتریکی و استانداردهای مختلف جلوگیری از آتش‌سوزی  است. آی‌بی‌سی بیشتر توصیفی‌است و هر رتبه‌ای شامل دو نوع «A» و «B» است.
کد A حفاظت شده است. به این مفهوم که همه اجزای ساختمان یا سازه، دارای مصالح نقاشی ساختمان ضدآتش٬ مانند پوشش‌گچی٬ اسپری یا روش‌های مورد تایید دیگری هستند. روکش ضدآتش مصالح باید حداقل یک ساعت مقاومت به آتش داشته‌ باشند.
کد B حفاظت نشده است. به‌ این مفهوم است که همه اجزای ساختمان یا سازه دربرابرآتش مقاوم نیستند یا تنها مقاومتی طبیعی به آتش‌سوزی دارند.
images
دفترخدمات‌ بیمه (ایزو): تهیه‌کننده داده‌ها٬ تعهدنامه‌ها٬ مدیریت ریسک و قوانین و مقررات حقوقی بیمه‌گذاران و سایر مشتریان است.

به رویه‌ها و لایه‌هایی که کف یک ساختمان، خیابان، مراکز خرید یا هر مکان دیگر را قیمت های نقاشی ساختمان بپوشانند، کف‌پوش می‌گویند. کفپوش‌ها کارآیی‌های بسیاری دارند؛ در مراکز ورزشی مانند زمین‌های بسکتبال یا استخرها برای جلوگیری از سُر خوردن مورد استفاده قرار می‌گیرند، در برخی زمین‌های فوتبال از کفپوش‌ها به عنوان نمایی از چمن استفاده می‌شود. در خودرو نیز به منظور جلوگیری از ارتعاش، راحتی پا، نظافت و … کفپوش‌های از جنس الیاف پلی‌پروپیلن کاربرد بسیاری دارند. اما کف‌پوش‌های خیابان‌ها و ساختمان‌ها نقش تاثیرگذار دیگری نیز دارند.

کف‌پوش بنا به جنس ماده بکار رفته در آم می‌تواند در انواع زیر باشد:

در ساختمان‌های مسکونی:

سنگ (مرمر، گرانیت و غیره)، لاستیک، پی وی سی، کاشی، چوب (پارکت)، مخمل، موکت، فرش و غیره.

در صنعت:

پشم‌شیشه، نایلون، چوب پنبه، پشم، ورقه (فلزی)، وینیفلکس و وینیل گرانیت، سیمان، بتن، نقاشی ساختمان رزین اپوکسی و کفپوش اپوکسی و گرانیت اپوکسی و غیره. کف‌پوش‌ها بنا به کاربردشان به گونه‌های زیر بخش می‌شوند:

کف‌پوش حفاظتی
کف‌پوش گرمایشی
کف‌پوش متحرک
کف‌پوش پُرزدار

پارکِت یا کفپوش چوبی، جنس چوب است که برای داخل ساختمان استفاده قیمت های نقاشی ساختمان می‌شود. قطعات پارکت بطور موازی در کنار هم قرار می‌گیرند تا کف ساختمان پوشیده شود. امروزه بازسازی ساختمان کف‌پوش‌های جدیدی با مواد ام‌دی‌اف و اچ‌دی‌اف نیز استفاده می‌شوند که لمینت نام دارند.

همانطور که اشاره کردیم فارغ از نوع و کارآیی کف‌پوش‌ها در مراکز مختلف، از آنها برای زیباسازی نمای شهری نیز استفاده می‌شود.

کف‌پوش‌ها با طرح‌ها، رنگ‌ها و نقش‌های مختلف، به خیابان‌ها و مراکز خرید جلوه‌ای خاص بازسازی ساختمان و زیبا می‌بخشند و افراد را ترغیب می‌کنند که با دقت بیشتری زیر پای خود را بنگرند.

یک عکاس آلمانی به نام Sebastian Erras، در پرو‌ژه‌ای کف‌پوش شهرهای مختلفی از جمله پاریس، ونیز، بارسلونا را به تصویر کشیده است.

در ادامه پروژه عکاسی از کف‌پوش خیابان‌ها اینبار در سفری یک‌هفته‌ای قیمت های نقاشی ساختمان به لندن رفته تا کف خیابان‌های این شهر و زیبایی‌های آن را عکاسی کند.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com