بازسازی ساختمان

پتینه و نقاشی ساختمان تهران

نور نیز نقش مهمی را در زنده کردن پتینه فضا به عهده دارد . استفاده از نور مناسب و یکنواخت در آپارتمان خفگی محیط را از بین می برد ، البته استفاده از نور طبیعی بسیار مناسبتر است .رنگی است که اجرای آن سریع بوده و با فرمول خاص ساخته شده که پس از اجرا طی مدت کمی خشک میشود و دوباره قابل رنگ آمیزی است این رنگ بی بو بوده وبا آب قابل حل شدن است که پس از خشک شدن ۱۰۰% روغنی محسوب نقاشی ساختمان میشود وتنوع رنگی آن بیش از ۲۰۰۰ نوع است. امّا باید تا حدودی با هنر پتینه‎ کاری دیوار آشنا باشید  با شرکت در کلاس آموزش پتینه‎ کاری ساختمانی  می‎توانید با صرف کمی حوصله یک منزل رویائی را به دست خود ترسیم کنید.نکته ی بسیار مهمی که لازم است به هنگام طراحی رنگ در دکوراسیون فضای مورد نظر به خاطر داشت، این است که رنگ ها معمولا در فضاهای وسیع، غلیظ تر به نظر می رسند. بهتر است برای سقف ها رنگ روشن تری در مقایسه با سایر بخش های اتاق انتخاب کنید. این کنیتکس کار خصوصا در شب و نبود منبع نور طبیعی، به حفظ نور کمک می کند.
پتینه

امروزه خوشبختانه رنگ‎ پتینه کاری و ابزارپتینه کاری در کشور ما  به شکل قابل قبولی ورود نقاشی ساختمان پیدا کرده هرچند هنوز با آنچه که در دنیا جهت پتینه‎ کاری عرضه می‎گردد فاصله ‎ای بسیار زیاد داریl. در کشورهای اروپائی گاهی اوقات صبح وقتی یک مرد به محل کار می‎ رود پس از بازگشت  منزل خود را به یک شکل دیگر مشاهده می‎ کند و هیچ بوئی از رنگ و تینر در منزل احساس نمیکند. جالب اینجاست که همان منزل زیبا  که مرد خانه را به شگفتی و تحسین وادار می‎کند ، همسر صاحب‎ خانه پتینه‎ کاری کرده است با کمترین هزینه ممکن

رنگ‌ اکریلیک به دلیل کیفیت بالاتری که نسبت به رنگ‌های روغنی و پلاستیک ساختمانی دارد از دوام و عمر بیشتری نسبت به این رنگ ها برخوردار میباشد. رنگ‌ اکریلیک اجرای سریعتر و راحت تری در نقاشی ساختمان دارد رنگ های اکریلیک زیباتر، شاداب‌تر، پتینه شفاف‌تر و چشم گیر‌تر از رنگ‌های روغنی و پلاستیک هستند. رنگ‌ اکریلیک هنگام اجرا هیچ بویی ندارد و بعضی از شرکت‌ها رایحه‌های مختلف به این رنگ‌ها اضافه کرده تا در هنگام اجراء بوی خوشی استشمام گردد . رنگ‌های اکریلیک به دلیل خواصی آنتی استاتیک دوده و گرد و غبار معلق در هوا را به خود کنیتکس جذب نمی‌کنند.

برای اطلاع از قیمت نقاشی ساختمان می توانید با ما تماس بگیرید، تا علاوه بر بهترین راهنمایی و مشاوره در زمینه نقاشی ساختمان، کاغذ دیواری و طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی ساختمان از قیمت ها نیز آکاهی یابید. در صورت ضعیف بودن نور طبیعی کمبود آن را با بکارگیری نور مصنوعی جبران نمایید. حتی المقدور از پرده های عمودی یا کرکره ای استفاده نکنید ، زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی بازسازی ساختمان جلوگیری می نمایند. پرده های پارچه ای یا توری بهترین انتخاب برای پنجره های آپارتمان محسوب میشوند. زیرا نور را به خوبی از خود عبور می دهند.استفاده از نور پردازی موضعی بر روی قاب ها و … نیز باعث تحرک و ایجاد حرکت در فضا میشود.

۱- اولین مرحله از زیرسازی مرحله ای شکافتن ترک های دیوار و سقف میباشد که میبایست با استفاده از کاردک فلزی ترک ها را شکافته و لبه های ترک را در جهت های مخالف تیغ کشیده تا پوسته ی رنگ در کنار ترک باقی نماند. پتینه کاری دیوارمنازل جزء یکی از پرطرفدارترین پتینه‎ها در سرتاسر دنیاست به این دلیل که یک دیوار ساده می‎تواند با صرف کمی وقت و هزینه نه چندان زیاد به یک دیوار بسیار زیبا نقاشی ساختمان و چشم‎ نواز تبدیل گردد.

هنر پتینه ‎کاری دیوار و تکنیک‎های پتینه ساختمانی بسیار بسیار گسترده ‎است با یک تکه پارچه و یا رنگ نما اسفنج و یا نایلون و کمی رنگ  می‎ توان پتینه ‎کاری دیوار را انجام داده و شکل دیوار را به شکلی زیبا و دلفریب تغییر داد

۲- دومین مرحله با توجه به عمق ترک که در صورت خیلی عمیق بودن از گچ و در عمق متوسط از پودر کناف و در عمق کم از بتونه ی روغنی برای دیوارها و بتونه ی پلاستیک برای سقف های پلاستیک استفاده نموده که در صورت نیاز مرحله بتونه کاری را چندین بار تکرار نموده تا کنیتکس سطح کار صاف شود

۳- سومین مرحله از زیرسازی مربوط به لکه گیری سطوح کار بعد از آستر یا رنگ اول میباشد پتینه چون بتونه کاری از روی بتونه به طور کامل سطح رو صاف نمیکنه و برای بهتر شدن باید بعد از سنباده کاری و رنگ آستری بتونه کاری انجام بشه تا سطح کار بی عیب و نقص بشه

در ساختمانهای حیاط دار کمبود طبیعت بوسیله ایجاد باغچه در کناره های حیاط جبران میشود . اما برای جبران آن در آپارتمان میتوان از گلدانهای کوچک که در گوشه های فضا قرار می گیرند استفاده کرد . سعی کنید گلدانها را در کنار پنجره ها و یا تا جایی ساختمان که امکان دارد در کنج دیو ارها قرار دهید ، زیرا معمولا گوشه دیوار ها بدون استفاده می مانند.

در نتیجه سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگهای روشن در طراحی داخلی آپارتمان استفاده کنید . شاید این سئوال برایتان پیش آید که بکارگیری این همه رنگ روشن فضا را یکنواخت و سرد نمی کند؟ در جواب باید بگویم این هنر شماست که با استفاده از قابها و نقاشی ساختمان وسایل تزیینی کوچک با رنگ بندی متنوع فضا را جذاب تر نمایید. تاقچه ها، رف ها، ارسی ها، هشتی ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماری از عناصر کالبدی طراحی داخلی در ایران هستند. روش معماران گذشته ایرانی در به کارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فُرم کاسته شود و به غنای پتینه فضا افزوده گردد. این همان هندسه همراه با تزئینات است.

به نظر می رسد طراحی داخلی در ایران، از یک سو در چنبره نوستالژیای تاقچه ها، رف ها و اُرسی های قدیم گرفتار مانده و از سوی دیگر به دکوراسیون و ابعاد دراماتیک و تزئینی فضاها تقلیل یافته است. با تمام اینها، طراحی داخلی فرآیندی است که همزمان می بایست نقاشی ساختمان سویه های زیباشناختی و عملکردی را سامان دهد. طراحی داخلی یک ساختمان، داستانی است که شخصیت اصلی آن خود انسان است؛ در این بین حضور او در این فضا، چگونگی آن و ویژگی های فضایی که انسان در آن قرار می گیرد، می تواند تداعی کننده اصولی باشد که در ادامه ? اصل از آنها را می خوانید:

نقاشی ساختمان شهر تهران

? – نور را دریاب: نور عنصری است که با آن دیدن اشیا ممکن می شود. نور می تواند ریتم خلاقانه ای به یک فضای داخلی ببخشد. بدون نور، نه فرم را احساس می توان کرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمی در بردارد. چه بسا نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشامد و چشم نواز کند. نورپردازی در کنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملکردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می تواند حس پتینه محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند. نور مناسب یک اتاق حتی می تواند چهره آدمی را گرم و صمیمی کند. به کمک نورپردازی می توان یک فضای داخلی را به جزایر نورانی متنوعی تبدیل کرد. پس، از باب مثال، غذاخوری باید نور ملایم و گرمی داشته باشد یا بهترین نورها برای حمام، منابع نوری کم ولتاژ هستند.

?- فرم را بشناس: فرم، توده فیزیکی یک شیء است که سه بعدی بوده و وزن دارد. فرم معمولاً به پوسته بیرونی بنا نسبت داده می شود، در حالی که فضای داخلی هم فرم خاص خود را تشکیل می دهد. معمولاً فرم فضای داخلی تابعی از عوامل مختلف است. دسترسی ها و کنیتکس سیرکولاسیون مهمترین این عوامل هستند. هر چند نمود فرم بیشتر در پوسته بیرونی یک بنا است با این حال نمود بیرون و درون می تواند یک کل نباشد.

? – فضا را احساس کن: فضا را محدوده در دسترس کاربران دانسته اند. در طراحی داخلی معمولاً استفاده مؤثر از فضا و ارتباط آن با محیط، مهم است. مسأله ای که در رابطه با فضا مطرح می شود، رعایت ابعاد انسانی در طراحی داخلی است. از قرن ها پیش رویکرد عمده فیلسوفان و معماران به عنصر فضا، برجسته بوده است. در طی سال های اخیر هم ارتباط بین ابعاد انسانی با فضاهای داخلی به یکی از فاکتورهای مهم طراحی بدل شده که بازسازی ساختمان از آن تحت عنوان ارگونومی یا کار پژوهی در دید کلی و اندام سنجی (Anthropometry) در دید جزئی، یاد می شود. در طراحی داخلی می بایست رابطه درسـت انسان با فضا تعریـف شود و ابعاد بدن انسان ها برای سهولت دسترسی های فضایی مد نظر قرار گیرد.

? – بافت را لمس کن: بافـت مشخصـه ای از یک شیء اسـت که با لمس کـردن یا دیدن به چشـم می آید. بافت می تواند نرم یا خشن، کشیده یا برجسته، زبر یا مخملین و یا ابریشمی باشد. در طراحی داخلی پوسته ها و سطوح فضایی معمولاً بسته به عملکرد نقاشی ساختمان هر فضا تغییر می کند. چه بسا طراحی داخلی یک خانه نیازمند سطوحی نرم و منعطف باشد، اما فضای داخلی یک سینما چنین سطوحی را برنتابد.

? – شکل را بیازمای: شکل، خط بیرونی یک شیء را تشکیل می دهد. در معماری معمولاً شکل و فرم را با هم اشتباه می گیرند. شکل یا صورت معادله کلمه Shape فرنگی است؛ در حالی که فرم املای فارسی همان Form است. معمولاً پتینه شکل ها یا طبیعی هستند یا غیـرقابل مشاهـده یا هندسی. در ترکیب بندی یک فضا شکل اشیـا عامل تعیین کننده ای است. طراحان داخلی به کمک این عامل می توانند ترکیبات بصری گوناگونی پدید آورند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com