بازسازی ساختمان

نقاشی ساختمان تنوع بسیار بسیار زیادی طرح ها و رنگ ها در کاغذدیواری ها ،زیبایی و بازسازی ساختمان دکوراسیون خاصی در فضا ایجاد میکند، برخلاف رنگ، کاغذ اصلا دوده نمیگیرد و رنگ آن عوض نمی شود. شکسته گی  ، پارگی و خرابی کاغذ دیواری به مراتب کمتر از رنگ است و در صورت کثیف شدن با ماژیک، خودکار یا رنگ، می توان آنرا با آب و مواد شوینده (تاید، ریکا، صابون، وایتکس) شست.اما هزینه اولیه آن بیشتر از رنگ می باشد.

3-هزینه کاغذ دیواری به نسبت دوام آن مناسب است اما بعد از مدتی خسته کننده است و کاغذ دیواری را نمی توان بیش از چند دیوار کار کرد به عنوان تکمیل دکوراسیون از آن می توان استفاده کرد و به نسبت تغییرات ظاهری و بصری که در دکوراسیون نقاشی ساختمان ایجاد میکند، از بسیاری کالاهای دکوراسیون مقرون به صرفه تر است.ایجاد فضاهای رمانتیک، مدرن، کلاسیک، زنانه، مردانه یا آرام به راحتی امکان پذیر است.
رنگ کاغذ دیواری

از رنگ های آرام  و روشن کاغذ دیواری برای دکور فضاهای کوچک استفاده می شود. استفاده از کاغذ دیواریهای ساده با رنگ روشن، فضای بزرگ را سرد می کند. کاغذ دیواری های ساده با رنگهای تند مثل صورتی یا سبز پررنگ برای دکور دیوار اتاق های بزرگ مناسب است و فضا را کم می کند. استفاده از این کاغذ دیواری رنگ های شاد و پررنگ در چهار طرف اتاق ممکن است پس از مدت نقاشی ساختمان کوتاهی خسته کننده شود.

کاغذ دیواری سه بعدی

چند سالی است که جملات زیادی در مورد فناوری های سه بعدی می شنویم. سه‌بعدی یک چیزی شامل ابعاد در عرض، طول، و ارتفاع می‌باشد .کاغذ دیواری سه بعدی به کاغذدیواری گفته می شود که طرح اشکال آن برجسته به نظر می سد. نه تنها در عرض وطول در عمق را نیز احساس می کنید .این نوع کاغذ دیواری سه بعدی می تواند در طرح های مدرن، کلاسیک یا طرح طبیعی بازسازی ساختمان مثل سنگ و چوب باشد.

بنابراین استفاده از رنگ را میتوان از تمدنهای باستانی مصر و بین النهرین و بواسطه کرت ، یونان ، روم ، جانشینان قرون وسطی آنها در بیزانس و ایتالیا و رنسانس در غرب اروپا تا عصر جدید پلاستیک تعقیب کرد . رنگ در تمام عصر ها و تمدن های بشری مورد رنگ ها استفاده قرار گرفته است ، و علاقه بشر قرن بیستم راجع به پدیدهای به نام رنگ و نیاز به درک و اندازه گیری آن فقط مرهون توسعه و تکامل این میراث می باشد.
alanyam.ir_004
پیدایش علم رنگ

منشاء و مقدمات پیدایش علم رنگ در انفجار و شیوع بصیرت حیرت انگیز آدمی که 24 قرن پسش در یونان بوقوع پیوست نهفته است . با استناد به مشاهدات دقیق و همچنین مجهز بودن به یک سری مقرارت سخت فکری و به علاوه بوسیله اعتبار قایل شدن برای آزمایشات ، ارسطو دریافت که نور لازمه رنگ می باشد. و دلیل اینکه اجسام عادی رنگی به نظر می رسند . فقط به خاطر اینست که نور نقاشی ساختمان را جذب می کنند.دو هزار سال گذشت بدون اینکه اصلاحات یا تغییرات خاصی در ایده ارسطو پدید آید و یا مطلب و موضوعی به آن افزوده شود. لیکن کمتر از سه قرن پیش علم رنگ توسط نیوتن بنیانگذاری شد. نیوتن اجرای نور سفید را به رشته ای از رنگها تجزیه کرده و آنرا طیف نامید .

بوسیله عمل ترکیب ( اختلاط ) می توان انواع رنگ ها را تولید کرد که این رنگ های حاصله از لحاظ ظهور شبیه به رنگ های نور تفکیک ناپذیر می باشند.

رنگ چیست ؟

رنگ ممکن است معانی نقاشی ساختمان مختلفی داشته باشد از نظر فیزیکی کلمه رنگ به معنی یک نوع نور بخصوص ، اثرات آن نور بر روی چشم انسان ، و از همه مهمتر نتایج این اثرات در مغز مشاهده کننده ، بسته به مورد بکار می رود. لازم به توضیح است که رنگ را نمی شود تنها از جنبه مادی آن مورد بحث قرار داد . زیرا رنگی که ما می بینیم نه تنها منتج از اثرات نوری است که خود به وسیله مواد رنگزای موجود در شیئی تغییر یافته و به چشم می رسد و خود یک مرحله روانی- واقعی می باشد بلکه تعبیر آن بوسیله مغز را که فرایندی روانی است نیز در بر می گیرد .

با توجه به عوامل فوق در تعریف رنگ می توان به بازسازی ساختمان  حل مشکلات تجاری ناشی از رنگ نزدیک شده .به پرسش هائئی از قبیل سوالات مطرح شده زیر پاسخ داد:

آیا رنگ این نمونه با رنگ نمونه های که من دیروز ، هفته پیش و یا سال نقاشی ساختمان پیش ساخته ام یکی است ( یا به طو ر سادتر آیااین نمونه ها ” رنگ همانند” می باشند) ؟ از کدام یک از مواد رنگ زا و چه مقداری از هر کدام بایستی بکار ببرم تا رنگی همانند این رنگ بخصوص به دست بیاورم؟ چه طورمی توانم مواد رنگ زائی را انتخاب کنم که برای مصرف نهائی مورد نظرم مناسب باشند؟

تقریبا بیشتر عناصر و مواد موجود در طبیعت دارای رنگ خاصی می باشند که جزو ماهیت آنها محسوب می شود . اما رنگی که نقاشی ساختمان بعدا ما به عناصر ، مواد ، متریال ها و محیط اطرافمان می دهیم به دلایل مختلف می باشد.

استفاده از رنگ با اهداف گوناگون می توا ند باشد: برای محافظت ، زیبا ئی ، ایجاد یک قابلیت خاص و غیره

درست است که رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان ظاهرا با هدف زیبائی انجام میشود. اما تقریبا در اکثر مواقع اهداف محافظت و یا قابلیت نیز منظور نظر می باشد.

رنگ را برای هرجسمی می توان استفاده کرد. و رنگ های جدید با استفاده از تکنولوژی جدید دارای قابلیت های خاصی می باشند . به عنوان مثال : رنگ عایق رطوبتی ، رنگ عایق صوتی ، رنگ عایق حرارتی ، رنگ ضد جلبک ، رنگ آنتی باکتریال ، رنگ نسوز و ….

برای بدست آوردن تن های  خاص از رنگ های ساختمانی دو را پیش رو دارین : اول اینکه آن رنگ  و تن بازسازی ساختمان رنگ مورد نظر را همان طور که در بالا توضیح دادیم و با استفاده از ماده رنگ های دیگر درست نمائید که معمولا نقاش ساختمان این شیوه را به کار می بندد چون او می داند که بیشتر مواقع تن های روشن رنگ ها در نقاشی ساختمان مورد استفاده  قرارمی  گیرد. لذا ماده رنگ های مانند  رنگ قرمز ،رنگ آبی ، رنگ زرد که تن های سیر می باشند را در اندازه های خیلی کم از فروشگاه های رنگ ساختمانی می گیر د  و بقیه را رنگ سفید خالص خریداریم می کند . حال با توجه به نیاز در هر پروزه و برای ساختن رنگ مورد نظر خود، به رنگ سفید از آن ماده رنگ ها به تدریج و به مقدار کم اضافه می کند تا رنگ مورد نظر حاصل  شود.در این حالت در هر پروز اگر هم رنگ ، اضافه مونده باشه از رنگ سفید یا رنگهای روشن دیگر مانده است که به راحتی در پروزه ای دیگر قابل استفاده است ولی اگر رنگ سیر بیشتر می گرفت احتمال اینکه مدت ها نتواند آن را در پروژه ها بطور کامل استفاده کند زیاد است و ماندن مدت زمان زیاد رنگ می تواند منجر نقاشی ساختمان به خشک شدن و یا فاسد شدن آن  شود.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com