بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان در ساختار داخلی منزل

در مقابل کلمه رنگ صنعتی به کار می رود. همانطور که می دانیم نقاشی ساختمان ازاجزای مختلف شکل می گیرد و می توان گفت هم رنگهای ساختمانی و هم رنگ های صنعتی در آن بکارمی رود . اما رنگ های صنعتی نسبتا کمتر و برای شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرد. پوشش سطوح ساختمان یا انواع رنگ مورد استفاده در ساختمان به شرح زیر می باشد.

دیوارها وسقفها معمولا از رنگ اکریلیک ، رنگ های سلولزی ( بلکا،پتینه و…)،رنگ مولتی کالر ، پلاستیک و یا  روغنی برپایه تینر استفاده می شود.

نمای ساختمانها از رنگهای مخصوص نما مانند: کنیتکس،رنگ نمای سیلیکونی، رنگ نمای بازسازی ساختمان بافت دار و درحال حاضر رنگ عایق ،رنگهای با خواص آبگریزی وآنتی داست و … مورد استفاده می باشد.

بعضی از قسمت های ساختمان مانند  مخازن آب  و فلاشینک ها نقاشی ساختمان از رنگ های صنعتی استفاده می شود.

رنگ آمیزی قسمت های چوبی از رنگ های تک جزئی ، دو جزئی وحتی سه جزئی مانند کیلر،سیلر،پلی استرها مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ آمیزی، زیبایی و بهداشت را به خانه و منزل تان به ارمغان می آورد بدون تردید ساده ترین و کم هزینه ترین تغییر برای دکوراسیون منزل شما می باشد، بی شک بعد از مدتی از رنگ خونه خسته می شوید نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارید. رنگ آمیزی، دیوارها وسقف ها، وغیره از فرسایش وپوسیده گی سطوح محافظت کرده وباعث افزایش طول عمر مصالح ساختمانی می شود و دیوارهای کهنه و کثیف منزل نو و زیبا می شود.

دراینجا لازم به یادآوری است که برای جلوگیری از خشک شدن سریع رنگی که درب قوطی آن باز شده ، یا ته مانده رنگ مصرفی قبلی می باشد بهتر است کمی از حلال رنگ مورد نظر را بر روی رنگ اضافه نمائید به حدی که تمام سطح رنگ را پوشش دهد ، و حال بدون اینکه رنگ را به هم بزنید می توانید درب قوطی را محکم ببندیید.

و اما راه دوم جهت تهیه تن رنگ مورد نظر مثلا یک تن خاصی از رنگ آبی : می توان  به سایت یکی از کارخانه جات رنگ سازی رنگهای ساختمانی رجوع نموده  و از روی کاتالوگ رنگ ساختمانی آن کارخانه، تن رنگ مورد نظر را پیدا کرده و شماره یا کد رنگ را یاد داشت نمائید حال به نزدیک ترین  نمایندگی و فروشگاه رنگ ساختمانی مورد نظر مراجعه کرده  و رنگ با کد خاص نقاشی ساختمان را درخواست کنید. البته در فروشگاههای رنگ ساختمانی عمولا کاتالوگ از کارخانجات معروف رنگ سازی هم موجود است. شما از آن نیز می توانید انتخاب کنید. توجه نمائید که هرکارخانه ای تنها تن های خاصی از رنگ ها را تولید می کند و اینطور نیست که تمام تن های  تولید شده در یک کارخانه توسط کارخانه دیگر نیز تولید شده باشد.و در کل هیچ کارخانه تمام تن ها را در تمام رنگ ها تولید نمی کند.یعنی مثل حالت اول دستتون در انتخاب تن خاص رنگ مورد نظر باز نیست.

images

رنگ آمیزی خانه و نقاشی ساختمان  جزء مهم و اساسی در دکوراسیون داخلی می باشد و لذا رنگ دیوار و نقاشی ساختمان رنگ سقف و یا رنگ کمد و رنگ تخت خواب یا رنگ و طرح کاغذ دیواری ، رنگ پنجره ها ، رنگ درب می بایست طوری انتخاب گردد که باهم دیگر و همراه با رنگ لوازم دیگر مثل پرده ، روتختی ها و موکت و …. موجود در اطاق خواب حس های  مورد نظرمان را القاء نماید.
رنگهای آرامبخش
رنگ های آرامش دهنده و تسکین دهنده برای اطاق خواب

برای ایجاد یک فضا و دکوراسیون آرامش دهنده و تسکین دهند در نقاشی ساختمان اطاق خوابتان با استفاده از رنگهای سفید ،رنگ کرم ، رنگ عاج فیلی  و تن های مختلف از رنگ های آبی و رنگ سبز یک هارمونی بازسازی ساختمان ایجاده کرده و از این فضای آرام بخش لذت ببرید.
رنگ آبی و رنگ سبز از خانواده رنگ های سرد می باشد ، طبیعت را یاد آوری میکنند .  بخصوص در مکان هایی که از تن های  مداد رنگی این رنگ ها استفاده می شود ، حس آرامبخشی و تسکین دهنده القاء می کنند.

شما می توانید از رنگ  آبی و رنگ سبز در کنار رنگهای ملایم یا تقریبا خنثی تاثیرات مثبت و حسهای روحبخش را در فضای اطاق خواب بوجود آورید

در زیر نمونه های از اطاق خواب های که با ترکیب رنگ های مورد اشاره در بالا دکوراسیون شده است ، آورده شده. ممکن است این مقاله و نمونه های آورده شده برای شما الهام بخش شده و بتوانید رنگ و تزئینات مناسب را برای اطاق خوابتان انتخاب نمائید.

پیشینه آذین و تذهیب در هنر ایران، به قبل از اسلام می‌رسد. بعد از نفوذ اسلام در ایران، هنر تذهیب نقاشی ساختمان در اختیار حکومتهای اسلامی و عرب قرار گرفت و «هنر اسلامی» نام یافت. اگر چه دوره ای رنگ صنعتی این هنر از بالندگی فرو ماند، اما مجدداً پویایی خود را به دست آورد. چنانکه در در دوره سلجوقیان مذهـبان، آرایش قرآنها، ابراز و ادوات، ظرفها، بافته‌ها و بناها و…را پیشهٔ خود ساختند و مدتی بعد، درتیموریان این هنررشد و بالنده گی  به اوج خود رسید و زیباترین آثار تذهیب شده به وجود آمد. هنرمندان نقاش، صحافان و صنعتگران، به خواست نقاشی ساختمان پادشاهان از سراسر ایران فراخوانده شدند و درکتابخانه‌های پایتخت جهت کتاب آرایی به کار گمارده شدند. بدین ترتیب، آثار ارزشمند و با شکوهی مانده گاری  پدید آمد. در دورهٔ صفوی، نقاشی، تذهیب و خط درخدمت هنر کتاب آرایی قرار گرفت و آثاری به وجود آمد که زینت بخش موزه های ایران و جهان است. اما، رنج هنرمندان بی ارج ماند و ارزش آنان در زمان زندگیشان شناخته نشد و هنر نقاشی به ویژه تذهیب، پس از دوره صفوی از رونق افتاد. اگر چه هجوم فرهنگ غرب به ایران، حرکت پیشرو این هنر را کند ساخت، ولی بازسازی ساختمان با زحمت هنرمندان متعهد و نقاشی ساختمان دوستداران هنر این مرز و بوم، شعلهٔ هنر تذهیب همچنان فروزان است.

پیمانکارنقاش موظف است کلیه مصالح مورد مصرف پروژه را قبل رنگ صنعتی از مصرف به تایید دستگاه نظارت به ترتیب معرفی در ماده 6 قرارداد برساند بدیهی است هرگونه خسارت ناشی از استفاده مصالح تایید نشده بعهده پیمانکار خواهد بود.
9-5- پیمانکار موظف است قبل از پایان هر مرحله کار، مرحله قبلی را به تایید دستگاه نظارت برساند.
9-6- پیمانکارنقاش ساختمان موظف است پس از پایان کار نسبت به نظافت شیشه‌ها و کفهای ساختمان و سنگهای قرنیز که آغشته به رنگ یا لکه‌های رنگی می‌باشد اقدام نماید.
9-7- پیمانکار نقاشی ساختمان موظف است برنامه کاری خود را بنحوی تنظیم نماید که به پیشرفت کار سایر گروههای اجرائی لطمه نزند.
9-8- پیمانکارنقاش مسئولیت کامل حسن اجرای کارهای موضوع قرارداد را بر نقاشی ساختمان اساس مشخصات و نقشه‌ها و دستورات کتبی کارفرما و دستگاه نظارت را بعهده دارد و نظارتی که از طرف کارفرما یا نمایندگان او در اجرای کارها می‌شود به هیچ وجه از میزان این مسئولیت نمی‌کاهد.
9-9- تأمین نیروی انسانی برای انجام کارها و پرداخت حقوق و مزایا و غیره، تأمین محل سکونت، غذا و ایاب و ذهاب کارگران و کارکنان ایجاد وسایل ایمنی به منظور جلوگیری از بروز حوادث و خطرات ناشی از انجام کار، خسارت نقاشی ساختمان جانی و مالی ناشیه بعهده پیمانکار رنگ آمیز کار ساختمان خواهد بود و کارفرما هیچگونه مسئولیتی در این رابطه نخواهد داشت و پیمانکار مسئول و جوابگو خواهد بود.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com