بازسازی ساختمان

پتینه و هماهنگی با نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان بطور کلی نمی توان گفت در رنگ ساختمانی فقط رنگ پتینه روغنی الکیدی،اکریلیک،بلکا،مولتی کالر وپلاستیک بکار می رود بلکه گاهی از رنگهای صنعتی نیز استفاده می شود.

ما در این مقاله با توجه به موضوع مقاله به بحث در مورد نقاشی ساختمان رنگ ساختمانی  می پردازیم.

مزایا و معایب انواع رنگ ساختمانی
رنگ پلاستیک
موارد کاربرد ومعایب ومزایای آن

این رنگ سالها در ایران مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از مردم آن بازسازی ساختمان را به خوبی می شناسند. یکی از خواص معرف آن که همه می دانند غیر قابل شستشو بودن آن است اما خود این رنگ با کیفیت های مختلف تولید و به بازارعرضه شده است. بهترین نوع آن رنگ تمام پلاستیک بوده وتقریبا تمام رنگ سازیهای معروف و استاندارد از نظر کیفیت و قیمت تفاوت چندانی ندارند.اما نیمه پلاستیک در بازار ایران بسیار متنوع می باشد واز نظر کیفیت و قیمت نیز متفاوت اند. رنگ کردن سطوح با رنگ پلاستیک بسیار آسان است و فقط باید دقت کنید که  نقاشی ساختمان بسیار غلیظ یا رقیق نباشد، چرا که در صورت غلظت بالا رنگ به خوبی بر روی سطح پخش نمی شود و پس از خشک شدن جای قلم مو یا بافت غلطک باقی می ماند. و در صورت رقیق بودن پوشش رنگ کمتر شده وباید رنگ آمیزی را چندین بار تکرار کنید .

پوشش بلکا زیر سازی کمتری نسبت به روغنی و پلاستیک دارد و به راحتی عیوب زیر کار را می پوشاند، نسبتا عایق حرارتی و برودتی است، سبک است و تنوع رنگ آن بالاست بدون بو و حساسیت است، با کف شامپو فرش می توان آن را شست و با رزین های مخصوص می توان آن ها را ضد آب نمود. عایق رطوبت است و ترک نمی خورد. این پوشش بر خلاف رنگ و کاغذ دیواری به آسانی قابل نقاشی ساختمان ترمیم است.
پتینه کاری

پتینه کاری یک کارهنری است بازسازی ساختمان که کار هرکسی نیست باید دوره آن را طی کرده باشی در واقع یک  نوع هنر نمایی با رنگ است. با استفاده از رنگ ها و ابزار مختلف بافت های بصری زیبا و جذاب بر روی سطوح مختلف می توان ایجاد کرد. یک سری پوشش های جدید که به رنگ های دکوراتیو معروفند این قابلیت را برای هنرمند فراهم می کند تا بتواند سلیقه، تفکر، و حس خود را در آن دخیل کند وزیبایی دکوراسیون منزل را دو چندان نماید .

برای براق کردن و جلا دادن سطح استفاده می شود جهت رقیق  کردن آن از تینر روغنی استفاده  می کنند رنگ آن قرمز مایل به قهوه ای بوده و  یک نوع  وارنیش  محسوب می شود. می توان  بعد از تمیز کردن  سطح چوب ، آن را به نقاشی ساختمان وسیله  قلم یا پستوله و یا پارچه برروی سطح اجرا نمود . سطح  حاصل تا  حدودی  براق می باشد. روغن جلا برای سطوح  بیرونی مناسب  نبوده و در مقابل رطوبت  و حرارت  مقاوم نمی باشد. و به این خاطر از این  پوشش امروزه کمتر استفاده  می شود.

7236
–    کیلر :
برای اجرای کیلر اول سطح چوب را تمیز کرده و یک سنباده  می زنند سنباده باید در جهت رگه های چوب زده شود بعد از  تمیز کردن کامل سطح ، یک دست سیلر نازک روی سطح پاشیده شود. سیلر پرکننده است و برای پرکردن منافذ چوب و سنباده خوری مناسب ، مورد استفاده قرار می گیرد مرحله بعدی لکه گیری با بتونه مخصوص ( سیریش  + مل + آب ) جهت گرفتن سوراخ ها و گودی های روی سطح ، حال یک دست سنباده زده و تمییز شود و حال اگر می خواهید به  سطح چوب رنگ خاصی بدهید در این مرحله از همرنگی( رنگ خاص به سطح چوب دادن ) استفاده می شود که می تواند جهت همرنگی از شاپان یا از جوهرهای آماده استفاده کنید.چون همرنگ با تینر روغنی رقیق می شود لذا بعد از اجرای کامل سطح با همرنگی بطور یکنواخت  بهتر است با دستمال پتینه  لایه ای از همرنگی که روی سطح باقی مانده است را کاملا برداشته شود  و فقط همرنگ جذب شده به داخل سطح بماند درغیر اینصورت موقع زدن سیلر چون حلال سیلر تینر فوری می باشد موجب سوختن و تاول زدن سطح زیر می شود. حال یک دست سیلر زده شود و بعد سنباده نرم ودوباره سیلر و سنباده و در نهایت بعداز تمیزکردن کامل ، کیلر اجرا گردد. سیلر و کیلر جزء لاک های هوا خشک می باشند . سیلر و کیلر هردو بازسازی ساختمان با تینر فوری رقیق می شوند. و هوا خشک بوده و قابل استفاده با  پیستوله  و قلم  می باشند. در اینجا ما اشاره کردیم  که دو دست سیلر اعمال شوند و این  کار باعث  استحکام نقاشی ساختمان و یکنواختی سطح نهایی کار خواهد بود. در صورتی سطح نهایی به  صورت  پوست پرتقالی شد.  می توانید با یک  پارچه  تمیز مرطوب شده با  تینر و با پرداخت کاری  درست  کرد.

سطح  کیلر شده قابلیت  تمیز شدن با پارچه  مرطوب را دارد  به بیان دیگر کیلر در مقابل آب  ورطوبت مقاوم است . اما  اگر به پشت  لایه  رطوبت نفوذ کند   پوسته  کرده  و می ریزد . سطح کیلر شده در مقابل  UV  مقاوم نمی باشد  و به بیان دیگر کیلر برای بیرون مناسب  نیست.
–    نیم پلی استر :
نیم‌ پلی‌استر نیز جزء لاکهای براق و از خانواده وارنیشها می باشد نیم‌پلی‌استر نیمه هواخشک بوده و در دو نوع مات و براق دربازار موجود است. با تینر فوری رقیق می شود. این پوشش سطح صافی را بازسازی ساختمان تشکیل می دهد. نیم  پلی استر بعد از اجرای لایه های زیرین  تا مرحله کیلر زنی  و یا بعد از کیلر زنی ، اجرا می گردد. سختی  سطح آن بیشتر از کیلر بوده و مقاومتش نیز در مقابل حلال ها ومواد شیمیای بیشتر از کیلر می باشد . مدت زمان خشک شدن لایه نیم پلی استر حدود نیم ساعت و خشک شدن مغز آن حدود 5تا 8 ساعت می‌باشد و بستگی به نقاشی ساختمان ضخامت فیلم رنگ و دمای هوا نیز دارد. و به این ترتیب می بینیم  که این رنگ  دیرتر از پولی استر کامل خشک می شود. نیم پولی استر مقاومتش بیشتر از کیلر است. لاک نیم پولی استر نیاز به پولیش ندارند و قابل استفاده با قلم مو،‌ پیستوله، می‌باشد. استفاده بیش از اندازه از خشک‌ کن عمر فیلم رنگ را کم می‌کند و از براقیت سطح  می کاهد.

اگر شما رنگ های خنثی در نقاشی ساختمان خود برای سالن انتخاتب کرده اید ، و بعد از اتمام کار توسط نقاش ساختمان و رفتن آن از ساختمان متوجه اشتباه خود در انتخاب رنگ شده اید و از رنگ انتخاب شده زیاد رضایت ندارید، این مقاله می تواند در این راه به شما کمک کند رنگ ساختمانی تا فضای دلخواه خود را با دکوراسیون مناسب ایجاد نمایید.

نگران نباشید دلیلی برای ناراختی ندارید،به حرکت درآوردن یک سالنی که از رنگهای ساده وخنثی تشکیل شده به راحتی امکان پذیر است.
نورپردازی کنید. لامپ‌های کم‌مصرف رنگ صورتی‌ و رنگ نارنجی‌ روح‌بخش بوده و رنگ آبی‌ خاصیت آرامش‌بخش را دارند. پشت سقف کاذب‌ها یا بالای کانتر آشپزخانه از این لامپ‌ها استفاده کنید، افتادن نوربه رنگ صورتی شکوفه‌ای روی پرده نقاشی ساختمان سالن و یا  رنگ نارنجی و رنگ هلویی روی میز ناهارخوری ، هم فضا را تفکیک می‌کند و هم چشم‌گیر است.
برای مهمانی شب از نور جانبی یعنی آباژورها و در مهمانی‌ روز از نور طبیعی با کنار زدن پرده استفاده کنید. اگر خانه شما رنگ ساختمانی شمالی است و در روز هم با کمبود نور مواجه هستید، در مهمانی روز از نور مستقیم لوسترها استفاده کنید.

سالها قبل  ودر زمان دانشجویی بازسازی ساختمان در اوقات بیکاری به کار نقاشی ساختمان مشغول بودم. همیشه این سوال در ذهنم ایجاد میشد که مشتری چه رنگی برای دیوارهای خانه  برای اطاقها  و آشپزخانه انتخاب نماید تا درنهایت بهترین کنتراست رنگ نقاشی ساختمان با لوازم منزل ایجاد شده و در نهایت یک مکان رویایی  و دلنشین برای صاحبان آن ایجاد گردد.

رنگها تمام  و تکمیل کننده هم می باشند و وقتی با هم نقاشی ساختمان استفاده می شوند می توانند نهایت تعجب را برانگیزند. شما می توانید یک رنگ مورد علاقه خود را برای یک دیوار انتخاب پتینه کرده و حرکت های بعدی تان را با توجه به آن انجام بدهید اینطوری کارآسانتر می شود چون لوازم و دکورهایتان با توجه به هماهنگی و کنتراست رنگ آن دیوار می توانید انجام بدهید و این می تواند شروع کارتان باشد. در مقاله های قبلی هم اشاره کرده ایم که در انتخاب رنگ قبلا از نقاش ساختمان بخواهید که چند قلم از رنگ مورد نظرتان را در یک سطح کوچک بزند تا بتوانید رال رنگ مورد نظرتان را انتخاب نمائید
در تصویرهای زیر نمونه های از کنتراست و هماهنگی رنگ های نقاشی ساختمان  دیوار و لوازم  درداخل خانه آورده شده است

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com