بازسازی ساختمان

دیدگاه بازسازی ساختمان در گذر زمان

بازسازی ساختمان ابتدا رنگ همرنگ را انتخاب کرده دیدگاه و پس از ریختن رنگ شروع به نقاشی ساختمان ریختن مقداری مل ( پودر بتونه ) می کنیم.

و با حرکت کاردک درون ظرف، رنگ را با مل مخلوط می کنیم و پس از اینکه کاملا مخلوط کردیم به روی تخته بتونه ریخته و با کاردک و تیغ شروع به عمل آوردن می کنیم.

نکته: چون بتونه روغنی حالت مایع دارد، در پوشاندن سوراخ ها ممکن است مشکلاتی پیش آید.

یکی از این مشکلات این است که بتونه به طرف پایین نقاشی ساختمان حرکت می کند. و خود بتونه، تکه تکه  می شود.

برای جلوگیری از تکه تکه شدن بتونه، در روی کار، مقدار بسیار کم، آب سرد به بتونه اضافه می کنیم.

تا هم بتونه سریعا سفت و سخت شود و هم از فروریختن آن جلوگیری شود.

ابتدا مقدار رنگ و غلظت رنگ باید معلوم شود. سپس برای اینکه غلظت بازسازی ساختمان روغن روی پوشش روغن الف (که به عنوان آستر زده می شود) و چسبندگی و پوشش بیشتر رنگ اصلی سفید را از هر کدام یک پیمانه، مخلوط می کنیم، سپس با مخلوط کردن تینر، رنگ را شل و روان می سازیم و با استفاده از  رنگ ها، به رنگ دلخواه خود می رسیم.

سعی کنید برای تبدیل رنگ، ماده رنگ را ابتدا در ظرفی جدا، شل کرده و بسیار آرام و به مقدار کم، آن را با رنگ اصل مخلوط کنیم.

و توجه داشته باشید در هر بار ریختن قطره ای از ماده رنگ آن را با چوب رنگ، که به عنوان مخلوط کن استفاده می شود، هم زده شود.

و دقت کنید که به هیچ عنوان، ماده رنگ در کف ظرف شما یک جا به شکل گلوله نماند.

images
ساخت بتونه پلاستیک:

رنگ پلاستیک را با آن رقیق کنید. سپس با افزون چسب نقاشی ساختمان چوب میزان چسبندگی آن را بیشتر کنید، سپس با اضافه کردن مقدارهای کم مل آن را به حالت خمیر درآورید. سعی کنید مل با مخلوط رنگ و چسب چوب کاملا مخلوط شود تا در زمان استفاده با مشکل مواجه نشوید.

یکی از عوامل جذب گرد و غبار توسط سطوح، ایجاد بار الکتریکی مخالف بین ذرات معلق در هوا و سطح مورد نظر می باشد. در آزمایشات متعدد مشخص شده است که الیاف سلولزی حداقل (در حد صفر) اشکال را از نظر بار الکتریسیته ساکن بازسازی ساختمان ایجاد می نمایند. دلیل این پدیده به جذب رطوبت توسط الیاف سلولزی و پنبه ای مربوط می شود. از مدتها قبل فهمیده شده بود که الیاف، رطوبت موجود در هوا را به خود جذب می کنند از این نقطه نظر جذب رطوبت باعث می گردد از تشکیل الکتریسیته ساکن در الیاف جلوگیری به عمل آید. با توجه به ساختار بلکا که تشکیل شده از رزین های سلولزی و الیاف پنبه ای و پگیمنت معدنی، هیچکدام از اجزا تشکیل این محصول دارای الکتریسیته ساکن نمی شود و در نتیجه ما شاهد رگه های جذب گرد و غبار در سقفها و بالای شوفاژها نمی باشیم.

7- مقاومت در برابر آتش
طول زمان حفاظت در مقابل آتش یا تحمل آتش برای ساختمان می تواند متفاوت باشد و بستگی به فاصله آنها از مراکز آتش نشانی، وجود تجهیزات اطفاء حریق مستقر در ساختمان و یا وجود مواد قابل اشتعال در آنها دارد. زمان تحمل آتش برای ساختمان های مسکونی و اداری باید سه ربع تا یک ساعت باشد و این زمانی است که معمولاً برای  تخلیه ساختمان لازم است. ساختمان های بلند، بیمارستانها، تئاتر و نقاشی ساختمان سینما 2 ساعت و اماکن تجاری و صنعتـی حداقل باید سه ساعت تحمل آتش را داشته باشد و در این زمـان آسیب نبیند. انتخـاب نوع پوشش مقاوم آتش و ضخامت آن برای ساختمان ها بستگی به جنس آنها و همچنین زمانی دارد که برای تحمل آتش، برای آنها در نظر گرفته شده است. در شرایط ثابت، ضخامت بازسازی ساختمان لایه پوشش مقاوم آتش نسبت مستقیم با زمان تحمـل آتش دارد و با افزایش ضخامت، زمان تحمل افزایش می یابد. استاندارد شماره DIN4102  آلمـان، ناظر به عکس الـعمل مصالح ساختمانی در مقابل آتش است. پوشش دیوار « بلکا » بر اساس داده های این استاندارد در رابطه با آتش سوزی، مورد آزمـــایش قرار گرفت و نتیجتاً به عنوان یک مصالح ساختمانی که به سختی قابل اشتعال می باشد، طبقه بندی شده و می توان این پوشش نقاشی ساختمان دیوار را به عنوان مصالح ساختمانی که به سختی قابل اشتعال می باشد، به کار برد. ضمناً تأییدیه عدم اشتعال بلکا را از NWTA  استرالیا و دانشکده امیرکبیر اخذ کرده ایم.

8- خاصیت ارتجاعی
این خاصیت باعث می شود ترک دیوارها پوشانده شود و همچنین از ایجاد ترک احتمالی در سقف و دیوارها جلوگیری کند. این مورد به خصوص هنگام بازسازی ساختمان های قدیمی نمود پیدا می کند.

بلکا از نظر بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته است:
1) از لحاظ سمی برای کشت گیاهانی که بعداً تولید فیبر می نماید نقاشی ساختمان آزمایش شده و میزان آن در حد نرمال می باشد.
2) : PH  PH  بلکا  به دلیل حلال آب برابر با 7 می باشد.
3) فاقد فرمالدئید می باشد.
4) میزان فلزات سنگین مانند Pb   ـ Hg  ـ Zn   ـ A  ـ Co  ـ Cu  ـ CI  ـ Cd  که سرطان زا هستند تقریباً در حد صفر می باشد.
5) بلکا فاقد هر  گونه مواد فرار می باشد.
مواد موجود در بلکا و ساختار بلکا :
مخلوطی از پنبه سلولز، رشته های الیاف و رزین سلولزی با بازسازی ساختمان انواع متنوعی از افزودنی های تزئینی و آب. ساختار بلکا به انواع طرح های نرم و دانه دار می باشد.
پوشش :
هر کیلو حداقل 3 متر را پوشش می دهد.

توضیح :
بلکا به دلیل داشتن رطوبت در حین اجراء، می بایست کلیه سطوحی که در مقابل آب از خود رفلکس نشان می دهند را قبلاً توسط رنگ روغنی براق و تترونیوم رزین پوشش داد و میزان مصرف و غلظت رنگ روغن و یا تترونیوم رزین، بستگی به فرسودگی و قطر فلز یا سطح زیر کار دارد.

برای این سطوح، قبل از اجراء باید سطح چوب به تترونیوم رزین آغشته شود در این صورت کیفیت مطلوبتری بدست می آید.
نئوپان
سطح نئوپان، می بایست حداقل دوبار توسط تترونیوم رزین آغشته بازسازی ساختمان شود و در غیر اینصورت می بایست حتماً از رنگ روغن خوب استفاده شود.

6-  شیشه
سطح شیشه محدودیتی جهت اجراء ندارد، اما در صورت آلوده بودن به دوده می بایسـت توسط ابر یا دستمال تمیز گردد و خمیر بلکا از حد معمول کمی سفت تر تهیه شود.

7-  آهن
آهن سیاه
آهن سیاه به دلیل سـرعت بالای زنگ زدگی مـی بایست حتماً توسط رنگ روغن خـوب آغشته می شود.

آهن گالوانیزه و یا آلومینیوم
این سطوح در صورت چرب نبودن محدودیتی جهت نقاشی ساختمان اجراء بلکا ندارد و خمیرمی بایست کمی سفت تر از حد معمول تهیه شود.

طرز ساخت بلکا:

بلکا : ساخت و اجرای بلکا آماده سازی خمیر بلکا:
تمام طرح های سفید رنگ به یک پوشش زیرین نیاز دارد. برای سایر رنگها زمینه های مناسب با آن رنگ مورد نیاز می باشد، زیرسازی باید الزاماً با مواد ما آستر شود چرا که محتوای آب بلکا ممکن است مواد قابل حل موجود در زیرسازی بازسازی ساختمان را حل کند و مواد در طول مدت خشک شدن به درون بلکا نفوذ کند. این امر ممکن است ایجاد طبله و تغییر رنگ در پوشش بلکا کند.
آماده سازی پوشش:
1ـ مواد را در یک سطل بریزید.
2 ـ به آن آنقدر آب اضافه کنید تا یک خمیر کاملاً سفت ایجاد شود.
3ـ بعد از مخلوط کردن مواد با یکدیگر، بازسازی ساختمان مخلوط را به مدت 30-15 دقیقه رها کنید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com