بازسازی ساختمان

روش انجام کار پتینه و پتینه کاری

کناف امروز با توجه به قابلیتهای پتینه  منحصر بفردی که نسبت به روش گچ و سایر  نقاشی ساختمان مصالح ساختمانی دارد کاربردهای فراونی در ساختمان و سازهای امروزی در کشورمان دارد و علی الخصوص در ساختمانهایی با طبقات زیاد مثل بیمارستانها و .. هم بخاطر سبک بودن و هم بخاطر سرعت بالا در اجرا زیاد مورد توجه مهندسان و ساختمان سازان قرار می گیرد.

قابل اعتماد بودن : شاید یکی از مهمترین خصوصیاتهای یک نقاش خوب در وهله اول مسئله اعتماد داشتن به نقاش ساختمان باشد. دل پاک بودن و سالم بودن نقاش در داخل منزل برای کار ، خیلی مهم است . البته اکثر نقاشان ساختمان قشر زحمتکشی هستند و این خصصیه مهم را در طول زندگی با خود دارند زیرا در غیر اینصورت ، ممکن است سالها بیکار بمانند .در واقع نقاشی ساختمان یکی از  نقاشی ساختمان شغلهایی که بخاطر شیمیایی بودنش ، کمتر کسی در آن دوام می آورد و اگر کسی تجربه چندین سال در این کار را داشته باشد به نوعی دنبال رزق و روزی حلال برای خود و خانواده خود است و بالطبع اینگونه افراد بیشترین قابلیت اعتمادپذیری را در خود دراند.

اما نقاشی کناف همیشه بین تحویلگیران کار ( مهندسان و صاحبان ساختمان ) با نقاشان ساختمان و کناف کاران اختلاف و مشکلاتی زیادی را به همراه داشته است.

با توجه به اینکه بیشتر همکاران نقاش در این زمینه مورد ظلم واقع شدن ، برآن شدم که در این مطلب بصورت منظقی به این موضوع نگاه کنم شاید دید مهندسان عزیز ساختمان نسبت به این موضوع منطقی تر و بهتر شود.

65765

رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان حال چه دیوار و چه سقف جون جزو کارهای نهایی یک ساختمان محسوب می شود یعنی رنگ کردن ساختمان در واقع اخرین مرحله از مراحل تزیینات ساختمان می باشد که کار نهایی را به تصویر  پتینه خواهد کشید و تاثیر زیادی بر ریبایی محیط درون و بیرون ساختمان خواهد داشت .

کناف ها دارای شیارهایی هستند که اصطلاح لب به لب می شوند  و در سقف با پیچ به سطح کار چسبانده می شوند. این شیارها با تیپ کناف که نواری است پهن و چسبنده لای بین دو شیار قرار می گیرد و سپس با بتونه ماستیک کناف ، که مخصوص درزگیری شیار کنافهاست روی آن کشیده می شود و سپس با بتونه ماستیک کناف سطح آن اصطلاحا  برای صاف شدن بهتر کشیده می شود. و در نهایت رنگ امیزی میشود.

اما مشکل اینجاست که در 99 درصد بخصوص در مساحت زیاد پس از رنگ امیزی ، این شیارها در سقف صاف دیده نمی شوند که همه تقصیرها گردن نقاش ساختمان می افتد. که البته کاملا غیر منطقی است .مگر آن که خود نقاش همه نقاشی ساختمان مراحل کار را انجام داده باشد از کناف گزاری تا بتونه و رنگ امیزی که معمولا این امر هم امکانش نیست…..

در واقع یک کار بی عیب زمانی حادث میشود که کار از ابتدا بدون عیب و ایراد انجام شود. اگر کنافها در یک سطح نباشند شما شاهد شکم و موجهای زیادی در پایان خوهید بود و جون این شکم ها در مرحله رنگ امیزی کامل بجشم می ایند و در مراحل نصب نصابها زیاد عیان نیستند مهندسان ناظران هم زحمت تراز زدن و تحویل گرفتن کار را به خود نمی دهند (بالا رفتن به ارتفاع) در مراحل بعدی هم هرجقدر نقاشی ساختمان کار شود باز هم کار شیک حاصل نمی شود.

اگر از عامل مهم مهارت فاکتور بگیریم، چند نکته ریز دیگر می‌تواند یک نقاش ساختمانی را به عنوان یک چهره ممتاز در کارش نشان دهد! همیشه ابتکار به خرج دهید. شاید مشتری به شما طرح و رنگ ظاهر را برای دیوارهای مختلف ارائه کند. در اینجا خوب است شما هم پیشنهاداتی داشته باشید و براساس تجربه خود ترکیب‌های مختلف رنگ را بازگو کنید، چه‌بسا به شدت مورد توجه مشتری قرار گیرد.
مشکل بسیاری از نقاش‌های ساختمانی همچون سایر مشاغل این است که قول‌هایی برای پایان کار می‌دهند که معمولاً با چند روز یا هفته تاخیر همراه می‌شود اگر می‌خواهید همه شما را به دوستان و همکاران خود توصیه کنند یک یا نقاشی ساختمان دو روز پس از زمان پایان قطعی کار، زمان پایان را به مشتری قول دهید. خوب است همیشه احتمال پیشامدهای غیرمنتظره را بدهید!از تکنیک‌های جدید نقاشی استفاده کنید. مثلاً چه لزومی دارد دیوارهای اتاق خواب همه به یک رنگ باشند. استفاده از رنگ‌های تیره و روشن از یک طیف رنگی برای یک اتاق ایده جالبی است.

یکی از مهمترین ویژگی های یک نقاش ساختمان حرفه ای , مهارت شناسایی رنگها و ترکیب رنگهاست…. البته امروزه با توجه به کامپیوتری شدن رنگها شاید این خصوصیت به نظر زیاد مهم نباشد اما با توجه به اینکه رنگها دارای تیرگی و روشنی در خشک شدن هستند و همچنین معیار انتخاب رنگ توسط مشتری که بیشتر بر اساس تصورهای ذهنی خود است نه تجربه و حس تصور پتینه کلی از فضای پس از رنگ آمیزی خانه . در توضیح این مطلب باید پتینه بگویم شاید هیج انتخاب مشتری برای رنگ امیزی طبق اون خواسته نهایی که در تصور خویش دارد محقق نشود جون انداره فضا و مقدار نور در محیط در انتحاب رنگ نقاشی ساختمان برای خانه در نظر گرفته نمی شود. در واقع بهترین نقاش کسی است که این نکات را در ضمن برخورداری از اخلاق خوب به مشتری گوشزد کند.

همه اینها و سوالات نطیر این اسن سوالها بارها و بارها از ما در پروژه های منختلف نقاشی ساختمان پرسیده می شود. در این مقاله بصورت مختصر به این سوالات پاسخ خواهم داد.

قبل از هر سخنی یادآوری می کنم پتینه که کیفیت یک کار خوب و هر نوع رنگ ساختمان علاوه بر متریال رنگ و نحوه تولید به چگونگی اجرای آن نیز بستگی دارد.

اگر رنگ مولتی کالر خوب اجرا شود .منظور از خوب اصول کار رعایت شود. یعنی  نقاشی ساختمان از رنگ آستری خود کارخانه تولیدی رنگ استفاده شود و خوب پاشش شود رنگ بسیار محکم و خوبی است که قابلیت دستمال کشی نیز خواهد داشت.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com