بازسازی ساختمان

چیدمان منزل برای راحتی نقاشی ساختمان

مهمترین خاصیت رنگهای روغنی ، قابلیت شستشوی بسیار بازسازی ساختمان بالای انهاست. الیته باید توجه کرد که رنگهای روغنی امروزه ، کیفیت رنگهای سابق را به هیچ وجه ندارند.

یکی از مهمترین ایرادهایی که به رنگهای روغنی می شود گرفت وجود سرب در این رنگهاست به دلیل اینگه حلال این رنگها ، تینر روغنی و مواد نفتی است. و همچنین بوی نامطبوع این رنگ بسیاری را از انتخاب این رنگ بخصوص در داخل منزل مسکونی دور می کند.

بخاطر وجود سرب در این رنگها امروزه کمتر آدم عاقلی پیدا می شود که از این رنگها در داخل کمد های دیواری که محل نگهداری لباسهاست استفاده کند.

امروزه بیشترین مصارف این رنگ در خانه و ساختمان ، بروی قسمتهای فلزی بخصوص نقاشی ساختمان چارجوب های فلزی است.

امیدوارم که این مقاله کوتاه به دردتان خورده باشد. اگر سوالی در خصوصی خدمات نقاشی ساختمان رنگهای روغنی نیز دارید از منوی تماس با ما می توانید سوالتان را بپرسد.

بطوریکه رنگ پایه بسیاری از کشورهای دنیاست. بخصوص کشورهایی که مواد نفتی ندارند و از این رنگها استفاده می کنند. اما در مورد رنگهای اکریلیک باید بگویم که نسبت به رنگهای دیگر بی بو هستند یعنی بوی کمی دارند و بهداشتی تر هستند خاصیت منظور از بهداشتی تر بودن این است که با طبیعت سازگاری دارند . چون حلال این رنگها آب است و این یعنی مناسب برای انسان.

345435

این رنگها هم با توجه به نوع کارخانه خوب و بد دارند. هر جقدر رنگ خالص تر باشد قدرت دستمالکشی بیشتری خواهد داشت. این رنگ برای کسانی که دغدغه بوی رنگ های روغنی را دارند و همچنین به بهداشتی تر بودن رنگ بیشتر اهمیت می دهند تا قدرت شویندگی بسیار مناسب است.

بخصوص برای ادارات و بیمارستانها و مکانهای عمومی بخاطر اینکه بوی ناچیزی دارند خوشایندتر از رنگهای دیگر خواهد بود. البته باید تاکید کنم که قدرت شستشوی این رنگها به مراتب ضعیفتر از رنگهای روغنی است . بخصوص رنگ روغنی براق که قدرت شویندگی بسیار زیادی دارد.  اما از لحاظ زیبایی و عدم تغییر رنگ در مرور زمان این رنگها ارجحیت دارند و همانطور که گفتم این نوع رنگ در نقاشی ساختمانها زنده تر و شادتر از لحاظ فام رنگ دیده می شوند.

بنده برای امتحان سه سال قبل منزل مسکونی فعلی خود را رنگ مولتی کالر زدم بصورتی که سالی دو بار دستمال کشی شده است. تنها عیبی که می توان به این رنگ گرفت جاهایی که دست زیاد روی ان قرار می گیرد به مرور زمان به تیرگی و سیاهی متمایل می شود که نیاز به ترمیم خواهد داشت(پاشش دوباره ان قسمت ها) .

در مقابل ترکهای ساختمان نصبت به مابقی رنگها از قدرت استحکام بیشتری برخوردار است . این جمله بدان معنی نیست که دیوارها هیچوقت ترک نخواهند خورد. ترک دیوارهای که عمقی است (نشست ساختمان) راه چاره ای ندارد(فعلا).

نکته مهمی که خیلی از همکاران نقاش رعایت نمی کنند غلظت این رنگ است . با توجه به این که این رنگ هر چقدر رقیق تر باشد راحتتر پاشش می شود بیش از حد توسط نقاش رقیق می شود که باعث می شود سطح کار به اصطلاح پرزدار شود و کیفیت کار پایین بیاید. پس نباید انتظار زیادی از این نوع کار داشت.

یا بسیاری از همکاران محترم برای آستری این رنگ از رنگهای پلاستیک استفاده می کنند که پس از پاشش نهایی رنگ کار به مرور مات و کدر می شود و بعد از چند ماه قدرت دستمالکشی را از دست خواهد داد.

البته این نوع رنگ چون رنگ امیزی آن نسبت به رنگهای دیگر دردسر بیشتری دارد (اجرای یکنواخت پاشش رنگ – ماسک کاری ) خیلی از نقاشان رنگهای سنتی را ترجیح می دهند . اما من با توجه به تجربه سه ساله منزل خودم رضایت نقاشی ساختمان کافی از این رنگ را دارم.

به عقیده روانشناسان, رنگ اشیا, فضا و لباس افراد تاثیر مستقیمی در برقراری ارتباط شخص با آنها دارد. بارها کوشیده ایم با فرد, فضا, مکان و یا حتی غذایی ارتباط بر قرار کنیم, اما نتوانسته ایم. این دقیقاً ناشی از تاثیر رنگ آنها بر روان ماست. از این رو, دانش آموز تا زمانی که نتواند خود را با فضای کلاس, اشیای داخل آن, میز و نیمکت, لباس معلم, و مانند آنها خاصیت تطبیق دهد, نمی تواند از حضور در کلاس لذت ببرد و در فضای آن احساس آرامش کند. معمولاً کلاس های درس, راهروها, دفتر مدرسه, درها و جاهای دیگر مدرسه, با رنگ هایی ایستا و مرده, چون سفید و خاکستری رنگ می شوند. اخیراً ورود «وایت بورد» سفید به کلاس ها نیز بر تاثیر این فضای مرده و ایستا افزوده است. میز فلزی آموزگار و دیوارهای خالی از تصاویر شاد نیز عوامل دیگری در تشدید این تاثیر نامطلوب هستند. مجموع این عوامل سبب می شود در دانش آموزان کلاس, بی حوصلگی, یکنواختی, بی تحرکی و بی میلی بروز کند.

این نکات اگرچه ممکن است به وضوح دیده نشوند, اما بی شک بر لایه های پنهان ذهن دانش آموز تاثیر می گذارند و باعث می شوند دانش آموز نتواند با مدرسه ارتباط برقرار کند.

تاثیر رنگ بر رفتار و حالات شخص

به همان میزان که رنگ قرمز محرک و شادی بخش است, رنگ آبی ایجاد آرامش می کند و احساسی آمیخته با صلابت و شکوه در بیننده به وجود می آورد, رنگ صورتی مهربانی و عطوفت ایجاد می کند, رنگ خاکستری احساس مردگی و سکون را القا می کند و رنگ سفید نوعی سردی, غم و کسالت را- با وجودی که آن را مظهر پاکی می دانند- به ذهن و احساس متبادر می سازد. بنابراین رنگ دیوارها, میز و نیمکت ها, پرده ها, تابلوها و پوسترهای روی دیوار کلاس همگی بر ذهن, احساس و رفتار دانش آموزان تاثیر می گذارد. از این رو, اگر در رنگ آمیزی کلاس ها از رنگ هایی چون آبی روشن, سبز ملایم, زرد بسیار ملایم و صورتی یا به عبارتی دیگر رنگ های زنده و آرامش بخش استفاده شود, بی شک تاثیرات مثبتی به همراه خواهد نقاشی ساختمان داشت. اقداماتی از قبیل: تعویض میز فلزی معلم با میز چوبی, استفاده از پوسترهای رنگی و تعویض نیمکت های دانش آموزان, همگی راه های بسیار مناسبی برای کاهش حالت های افسردگی, اضطراب, دلزدگی و نظایر آنها در دانش آموزان هستند.

رنگها و اسباب: وسایلی را نظر  خاصیترنگ بندی و طرح انتخاب کنید که باعث ایجاد حس آرامش و راحتی گردند.شاید دلتان بخواهد در آینده دلایل ارتباط رنگ و حس را جستجو کنید . برای مثال ثابت کرده اند که آبی روشن اگر بعنوان رنگ پایه اتاق انتخاب گردد می تواند تاثیر آرامبخشی داشته باشد .چرا که باعث کاهش فشار خون، جریان قلب و تنفس می گردد. در سویی دیگر آبی تیره تاثیرات بالعکس دارد.مشخص شده است آبی تیره باعث بازگردانی ناراحتی ها و احساسات غمگین می گردد.

5- گیاهان می توانند با اضافه شدن به محیط ،سالن انتظار را زیباتر و لذت بخش تر کنند. مطالعات نشان داده است که گیاهان می توانند باعث ایجاد حس سرزندگی و امنیت گردند. سلامتی و ظاهر یک گیاه می تواند نشان دهنده توجه پزشک یا تیم پزشکی موجود در آن فضا باشد.وقتی مریض یک گیاه سالم و رو به رشد می بیند این پیغام را دریافت می کند که دکتر شان براستی توجه می کند.

6- نیازها و راحتی مریض را هنگام دکور کردن مطب یک پزشک همواره در نظر داشته باشید . یک خاصیت جالباسی بگذارید و مطمئن باشید که دستمال کاغذی در جای جای اتاق انتظار موجود است .دسترسی به آب آشانیدنی یا آب سرد کن می تواند یک نکتع بسیار مهم در سالن انتظار باشد. تعدادی زیادی وسایل سرگرم کننده و بروز مانند مجلات و کتاب تهیه کنید.

7- اخرین نکته که مسئله کم اهمیت نیز نیست سلامتی مریض است که یک موضوع مهم برای کسی که مطب را دکور می کند می باشد.چون اتاق انتظار می تواند محل رشد هزاران نوع جرم و میکروب افراد مریض باشد وسایل و مبلمانی برای بیماران انتخاب کنید که براحتی قابلیت تمیز شدن و ضد عفونی شدن باشند .بطری ضد عفونی کننده دست روی پیشخوان و میز اتاق انتظار فراموش نشود. , حتما دیوارها و نقاشی ساختمان سقف های مطب سالی یک با رنگ آمیزی مدرن ضدعفونی و میکروب کشی شود.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com