بازسازی ساختمان

رنگ نما و باید ها و نباید ها

خاصیت عایق بودن الیاف سالهاست که پذیرفته باید شده است رنگ نما و بیشتر خاصیت عایق بودن مجموع الیاف (از نظر حرارت) به این علت است که همواره هوا در داخل فضاهای موجود در داخل آن ساکن می گردد. دیوار پوشیده از بلکا از اتلاف حرارتی ساختمان در فصل زمستان می کاهد. همه ساختمانها از طریق دیوارها و جداره ها مقداری گرما را ازدست می دهند که بلکا کاملا این فضاها را پر می کن. همچنین بلکا با جلوگیری از برخورد مستقیم تابش خورشید سرمایش تابستانی را تامین میکند. هوای گرم بین دیوار بیرونی و هوای ساکن بین الیاف بالا رفته و نقاشی ساختمان از میان سوراخ ها ی رو کاری به بیرون جریان می یابد. در نتیجه از میزان بار سرمایشی ساختمان کاسته می شود و هوای تهویه شده مستقیما از طریق دریچه های فرعی به داخل ساختمان وارد می شود. بدین صورت هوای گرم و سرد پس از برخورد با دیوارهای پوشیده شده توسط بلکا به یک سد انتقال حرارتی برخورد می کند این خود مطلبی است که مورد توجه سازمان بهینه سازی مصرف انرژی می باشد.
2- کاهش محسوس رفلکس صدا

یکی از آلودگیهای محیط زیست که برای انسان نیز بسیار مضر است آلودگی صوتی می باشد.مخصوصاً صداهای مداوم که ناشی از بازگشت امواج صوت پس از برخورد با سطوح به وجود می آیند. این صداها حساسیت گوش را نسبت به انواع صداها تقلیل می دهد اگر مدت ده دقیقه درمحیطی که این صداها موجود باشند حضور داشته باشیم نیازبه استراحتی به مدت بیست دقیقه در محیطی کاملاً آرام داریم تا اثر آن را جبران نماییم .اثرات غیر مستقیم صداهای ناخواسته بر روی انسان عبارت از حساسیت عصبی، تحریک پذیری شدید، گرفتگی عضلانی و خستگی روحی و جسمی و حتی در مواقعی سرگیجه است.

بلکا به عنوان پوششی با تخلخلهای فراوان و غیر همگون که به ضخامت mm4 -2 روی دیوارها اجرا می شود حدود 41 درصد رفلکس صدا را کاهش می دهد و بطوریکه کاملاً محسوس آلودگی صوت را تقلیل می دهد.
3- عدم نیاز به زیرسازی

53453

عدم نیاز به زیر سازی جدی و اجرا شدن این محصول نقاشی ساختمان بر روی کلیه سطوح اعم از گچ و خاک، سیمان سفید و سیاه، رنگ روغن، رنگ پلاستی، کاشی و… باعث سرعت عمل این کار و در ضمن کاهش جدی هزینه می گردد.

بطور مثال روند کلی ساخت در ساختمانهای بیشتر نقاط ایران بدین صورت است که ابتدا بعد از آجر چینی، گچ وخاک ساختمان انجام می شود که این مرحله در بعضی از مناطق مرطوب کشور به جای گچ وخاک، سیمان سفید جایگزین می شود سپس روی گچ و خاک یا سیمان، گچ سفید می زنند و رنگ آمیزی می کنند. با بلکا مرحله سفید کاری کاملا حذف می شود. در مرحله گچ و خاک یا سیمان بلافاصله بلکا که جایگزین رنگ ساختمانی است اجرا می شود بدین ترتیب علاوه بر سرعت اجرای کار، راحتی و همچنین صرفه اقتصادی را به همراه می آورد در مواردی که فضای رنگ نما داخلی به منظور استفاده برای آشپزخانه یا آزمایشگاه از کاشی پوشیده شده باشد و بعد از مدتی مصرف کننده تمایل داشته باشد به عنوان اتاق دیگری از آن استفاده نماید بلکا به راحتی بر روی کاشی اجرا می شود و نیاز به برداشتن کاشی نمی باشد.
4- دوستدار محیط زیست

همانطور که در بخش آلودگیهای صوتی ذکر شد صوت های ناهنجار یکی از آلاینده های محیط زیست می باشد از زوایای دیگر عدم استفاده از مواد نفتی و مواد فرار در ساختار بلکا که چه در زمان اجرا و چه در موقع تولید، و چه در موقع تولید، پسابی در این زمینه تولید نمی کند که باعث عدم حساسیت مصرف کنندگان و سلامتی محیط زیست می شود. چرا که مسئله آلودگی مواد نفتی به صورت تاثیرات دراز مدت یا کوتاه مدت نمایان می شود. کاهش در انتقال نور که موجب ممانعت عمل فتوسنتز گیاهان می شوند حاصل پسابهای نفتی می باشد. ترکیبات نقاشی ساختمان هیدرو کربنی اشباع شده با نقطه جوش بالا و آرو ماتیکها می توانند اثرات فجیعی بر روی انواع گوناگون موجودات داشته باشند. سرنوشت ترکیبات آلی که وارد زنجیره غذایی موجودات شده اند ( ورود در زنجیره غذایی از طریق آبیاری سبزیجات امکان پذیر می باشد ) مطالعه شده است. نتایج نشان می دهند که هیدرو کربن صنعتی زمانی که یکبار به درون بدن یک موجود زنده رفته باشند نیز پایدار می مانند.

یکی دیگر از آلوده کنندگان محیط زیست فلزات سنگین می باشند. فلزات جزو مفید ترین مواد و اولین عناصری هستند که توسط انسان شناخته شدند و مهم ترین نقش را در توسعه تمدن ایفا کرده اند. امروز یک فلز اورانیوم راه حلی برای مبرم ترین مشکل بشر یعنی کمبود انرژی شناخته شده است که بسیار ارزشمند است ولی در کنار آن هر چه در صنایع دیگر امکان استفاده کمتر از این فلزات سنگین که بطور کل cu-v-sn-ni-mg-pb-cn –cd-ba هستند، باشد. آلودگیهای زیست محیطی به حداقل خواهد رسید با این هدف بلکا بدون استفاده از حتی یک فلز سنگین تهیه می شود که از این بابت تامین کننده سلامت مصرف کنندگان می باشد. یکی از موارد مطرح در جوامع مدرن بشری باز یافت محصولات پس از پایان دوره مصرف می باشد که رنگ نما از این جهت نیز بلکا به راحتی به چرخه طبیعت باز می گردد.

بلکا سریع اجرا می شود و باعث می شود تا شما زمان زیادی را مثل نقاشی از دست ندهید بلکا قابل ترمیم است که باعث می شود شما خودتان اینکار را به راحتی انجام دهید بلکا ترک نمی خورد که باعث می شود دیوارهای شما زیبایی خود را از دست ندهند بلکا قابل شستشو می باشد که باعث می شود شما دیوار خود را با شامپو فرش و بخار شو آن را تمیز کنید بلکا نیاز به زیر سازی ندارد که باعث می شود شما در هر محیطی آنرا اجرا کنید – قابلیت اجرا بر روی کچ خاک، سیمان، کاشی، سرامیک، چوب و انواع رنگ هزینه اجرای آن بسیار ارزانتر از رنگ است  رنگ نما شماره هفت بلکا عایق برودتی و حرارتی می باشد که باعث می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و یارانه ها را صرف خودتان کنید تا پول گاز و برق!
نحوه اجرای رنگ بلکا بر روی سطوح مختلف

از آنجا که خمیر بلکا توسط آب ایجاد می شود می تواند مواد قابل حل در آب موجود در زیر سازی را حل کند تا جایی که این مواد در طول مدت خشک شدن به درون بلکا نفوذ کرده به ایجاد طبله و تغییر رنگ در پوشش بلکا منجر شود . سطح آهن سیاه : از آنجا که آهن سیاه به سرعت زنگ می زند اکیدا توصیه می شود قبل از اجرای بلکا سطح آن با رنگ روغنی پوشش داده شود . آهن گالوانیزه – شیشه – آلومینیوم : در صورتی که سطح این مواد چرب نباشد محدودیتی جهت اجرای بلکا وجود نخواهد داشت البته جهت سهولت در اجرا می توانید خمیر رنگ نما بلکا را کمی سفت تر نقاشی ساختمان انتخاب نمایید . گچ نرمه – گچ سفید – سیمان نرم : گچ نرمه یا گچ سفید مناسبترین سطوح جهت اجرای بلکا بوده و محدودیتی در اجرای این پوشش وجود نخواهد داشت . چوب و نئوپان : قبل از اجرای بلکا بر روی چوب و نئوپان لازم است ابتدا سطح آنها با تترونیوم رزین آغشته و سپس خشک شود این موضوع در مورد نئوپان که دارای شبکه فشرده ای نیست اهمیت بالاتری خواهد داشت . سطوح گچ و خاک : تنها مشکل این سطوح خالی بودن دور دربها و پنجره ها و همچنین شمشه گیری نشدن نبش و کنج ها می باشد که برای اجرای پوشش بلکا و رسیدن به بالاترین کیفیت و زیبایی لازم است این نواقص جبران شوند . کنیتکس آبی ( پلاستیک ) – رولکس : این پوشش ها معمولا چسبندگی مناسبی به سطح زیرین خود ندارند و همچنین حلال آنها آب می باشد لذا با اجرای بلکا بر روی آنها تمام سطح یک جا کنده خواهد شد لذا توصیه می شود قبل از اجرای بلکا حتما سطح این پوشش ها به تترونیوم رزین کاملا آغشته شود و یا در صورت امکان تمامی سطوح سست از روی دیوار کنده شوند . کنیتکس روغنی – رنگ روغنی : اجرای بلکا بر روی این سطوح در صورتی که دارای پوسیدگی نباشند به سهولت امکان پذیر رنگ نما خواهد بود . سیمان زبر : تنها مشکل پیش رو در اجرای بلکا بر روی سطوح سیمانی زبر وجود سطح متخلخل و نا تراز آن می باشد که موجب می شود در هر متر مربع مواد اولیه بیشتری مصرف شود.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com