بازسازی ساختمان

محافظت از رنگ در دیوار های نقاشی شده

برای محافظت از دیوار های رنگی باید به نکات زیر توجه کنیم: ۱ -همیشه سعی کنید نقاشی ساختمان اسباب ها و اثاثیه ها و کمد ها و میزها را از دیوار با فاصله نگه دارید چون ممکن است پس از مدتی این وسایل بر روی دیوار ایجاد لک و خش کنند. ۲ – با کیفیت ترین دیوار ها، دیوار هایی هستند که حجم رنگ براق آنها نسبت به مات بیشتر باشد پس سعی کنید در هنگام نقاشی ساختمان خود میزان رنگ براق خود را افزایش دهید و یا از رنگهایی با کیفیت بالا استفاده کنید چون این کار باعث می شود شما در هنگام شستن دیوار خود بتوانید چندین مرحله این کار را انجام دهید، بدون آنکه بر روی دیوار شما آثار دستمال کشیدن بوجود آید. به یاد داشته باشید که در نقاشی ساختمان هر وقت دیوار شما دارای موج باشد، استفاده از رنگ های براق باعث می شود که دیوار موج های خود را نمایان کند استفاده در چنین مواقعی پیشنهاد نمی شود، شما می توانید رنگ دیوار ها را به صورت نیمه براق استقاده کنید که براقیت رنگ، دست نقاش ساختمان می باشد.

استفاده از رنگ های مات برای نمایان نشدن موج دیوار به کار می رود اگر منزل یا محل کار شما فضای کمی دارد، شما میتوانید از رنگ های روشن استفاده کنید که این کار موجب جلوه دادن به نمای داخل ساختمان و نشان دادن نما بیشتر به خانه شما را فراهم می آورد 3- اگر رنگ دیوار کیفیت بالایی داشته باشد شما میتوانید بر روی دیوار پلیش بکشید که باعث براقیت و زیبایی زیاد منزل شما می شود. ۴ – هیچ وقت سعی نکنید دیوار منزلتان را به مدت طولانی مرطوب نگه دارید، چون باعث پوسیدگی رنگ و طبله شدن می شود. ۵ – سعی کنید از چسباندن چسب های شیشه ای و کاغذی جداً خودداری فرمایید چون باعث لک بر روی دیوار و آسیب رسیدن به رنگ میشود.

اصول صحیح رنگ آمیزی دیوار در این مقاله با بخش های زیر آشنا میشوید.  * آموزش صحیح رنگ آمیزی ساختمان  * مراحل رنگ امیزی دیوار از روی گچ  * مراحل رنگ امیزی دیواری که قبلا رنگ شده  * چگونه دیوارها را با اسپری‌ رنگ بزنیم؟  * رنگ آمیزی صحیح دیوارها  * اصول رنگ آمیزی ساختمان نقاشی ساختمان مراحلی دارد که باید رعایت شود. انجام مراحل بعدی مستلزم گذراندن مراحل قبلی است.این به این معنی نیست اگر مراحل قبلی را انجام ندهیم رنگ یا بتونه به دیوار نخواهد چسبید و یا اگر دیوار را سنباده کاری نکنیم نمی شود رنگ زد . بلکه به معنی این است نقاشی ساختمان که اگر مرحله قبلی بدرستی انجام نشود نتیجه مطلوب که همان صاف و تمیز بودن سطح کار است بدست نخواهد امد مثلا اگر سطح دیوار گچی روغنکاری نشود اولا نمی شود روی دیوارعمل بتونه کاری انجام داد واگر بدون روغنکاری عمل بتونه کاری ویا رنگ امیزی انجام شود بعد از مدتی رنگ از دیوار کنده و پوست پوست خواهد شد .

روغن کاری اولا به عنوان از بین برنده گردوغباروایجاد کننده حالت چسبناک بین گچ دیوار ورنگ می باشد ثانیا باعث جذ ب بیشتر رنگ توسط گچ دیوار شده و در نتیجه پوشش رنگ کمتر خواهد شد . ملاحظه می شود که رعا یت نمودن مراحل نقاشی چقدر لازم وضروری می باشد.البته مراحل نقاشی روی سطح دیوار گچی با دیواری که قبلا رنگ امیزی شده است متفاوت می باشد .  مراحل رنگ امیزی دیوار از روی گچ  زدودن گردوغبار و بازکردن ترکها  روغنکاری دیوار  بتونه دست اول  بتونه دست دوم  سمباده کاری جزئی کنج دیوار  استر دست اول  لکه گیری  سمباده کاری نقاشی ساختمان دقیق  استر دست دوم  رنگ رویه  مراحل رنگ امیزی دیواری که قبلا رنگ شده  بازکردن ترکها  لکه گیری و ترمیم ترکها  سمباده کاری  استر دست اول  لکه گیری دقیق  سمباده کاری  استر دست دوم  رنگ رویه چگونه دیوارها را با اسپری‌ رنگ بزنیم؟ اگر شما قصد رنگ کردن دیوارهای خانه تان را دارید اسپری های رنگ کننده می توانند در تسریع کار مؤثر باشند .

برخی ازاین اسپری ها با جریان برق تغذیه می شوند . مخرن زیری اسپری را پر می کنید‏‏‎ بعد از آن تنها کاری که شما باید بکنید فشردن ماشه اسپری برای رنگ زدن است. بهترین رنگ های اسپریی برای رنگ زدن اتاق ها رنگ هایی هستند که بد ون هوا باشند. ابن نوع اسپری ها کمتر از انواع دیگرهوا را خارج می کنند و کاربردی تر هستند. برای این کار شما اول باید از سقف ها شروع کنید‎ درصورتی که رنگ سقف ها با رنگ دیوارها متفاوت باشد، مجبور خواهید بود تا قسمت های فوقانی دیوارها را با کاغذهای ضد آب پلاستیکی و یا کاغذهای محکم قهوه ای رنگ بپوشانید همچنین باید کف زمین را نیز با لباس های به درد نخور یا هر چیز غیر قابل استفاده بپوشانید . مزیت دیگری که رنگ های اسپریی بر رنگ های رولی و یا قلمویی دارند این است که کمتر اطراف را کثیف می کنند.

images

اگر از رنگ درست استفاده کنید به اطراف پاشیده نمی شود ولی با این حال بهتر آن است که یک لباس آستین بلند ویک شلواربلند به دردنخور بپوشید تا از دست و پایتان در برابر رنگ محافظت شود همچنین می توانید از یک جفت دست کش پلاستیکی برای محافظت ازدستانتان و یک عدد عینک راحت برای محافظت ازچشمانتان استفاده کنید . پنجره ها و درها را باز بگذارید تا تهویه هوا به راحتی صورت گیرد نقاشی ساختمان سپس دستگاه را از رنگ پر کنید و اسپری را به برق وصل کنید وابتدا سقف ها را رنگ کنید. از گوشه های اتاق شروع کنید و همین طور ادامه بدهید چپ و راست ‏‎، بالا و پایین . به آهستگی اسپری را از جایی که در حال رنگ زدن هستید عقب بکشید تا مطمئن شوید که محل مورد نظر خوب رنگ شده است فقط مراقب باشید که همه قسمتهایی که رنگ می زنید یکنواخت رنگ شوند تا در انتها تیره تر یا لک دار دیده نشوند. هر از گاهی مخزن رنگ را چک کنید که خالی نشده باشد .

در انتها وقتی کار رنگ زدن سقف تمام شد کل قسمت رنگ شده را چک کنید تا مطمئن شوید جایی بدون رنگ باقی نمانده است. زمانی که رنگ سقف ها تمام شد مخزن رنگ را از رنگ های موجود خالی کنید و مخزن را تمیز کنید و طبق دستورالعمل شرکت سازنده آن عمل کنید. با دقت کاغدهایی را که به دیوارها چسبانده بودید جدا کنید، قبل از اینکه رنگ کردن دیوارها را شروع کنید از این کاغذها نقاشی ساختمان می‌توانید برای پوشاندن قسمت هایی از اتاق که نمی‌خواهید رنگ شود استفاده کنید. علاوه بر سقف ها لازم است که قاب درها و پنجره ها‏، پریزهای برق‎، قرنیزها و لوله های بخاری را بپوشانید تا مانع از رنگ شدن ها شوید. برای رنگ کردن دیوارها شما به یک رول نقاشی پهن و دسته بلند احتیاج دارید، مجددا مخرن اسپری را پرکنید و رنگ را در محل نگهدارید . باید از گوشه اتاق ها کار را شروع کنید باید طوری آن را نگه دارید که لبه آن در شکاف بین سقف و دیوارقرار بگیرد. پهنای بدنه رول باید چند اینچ از سقف را پوشش دهد.

اسپری رنگ را آرام آرام روی دیوارها حرکت دهید تا کل دیوار رنگ شود و به همین شیوه ادامه دهید تا همه دیوارها رنگ شوند، بعد از اتمام کار مثل قبل عمل کنید، مخزن را از رنگ خالی کرده و خوب تمیز کنید چون در غیر این صورت نقاشی ساختمان رنگ در داخل مخزن خشک و سخت می شود و در نهایت اینکه باید بگذارید تا رنگ های دیوارها خشک شوند. کار رنگ زدن شما در اینجا به پایان می‌رسد.  چگونه میتوانیم با رنگ آمیزی صحیح دیوارها، مشکلات دکوراسیون را حل کنیم و ابعاد یک اتاق را بیش از آنچه هست نمایش دهیم؟ در مرحله اول، طبعا شما رنگی را انتخاب خواهید کرد که با آنچه در ذهن دارید مطابقت داشته باشد. مهم این است که حتی اگر رنگ مورد نظر شما غیر سفید باشد، تمام اتاقها را باید با نوع رنگ سفید رنگ کنید تا نتیجه، رنگی یک دست باشد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com