بازسازی ساختمان

خدمات پتینه و تعرفه آن

پیش از آغاز کار ابزار مورد نیاز نظیر خدمات  پتینه سمباده – برس – قلم مو – غلطک-حلال – کاردک و نقاشی ساختمان سایر ابزار مورد نیاز را تهیه نمایید. در ابتدا با استفاده از سنباده کشیدن و تیغ زدن بر سطح دیوار سطح کار را کاملا صاف و صیقلی نمایید.رنگهای روغنی براق از استحکام و بهداشت بیشتری نسبت به رنگهای روغنی مات دارد. امروزه برای رنگ آمیزی مصنوعات چوبی کمتر از رنگ روغن استفاده می‌شود زیرا این رنگها مدت زیادی را برای خشک شدن نیاز دارند. این رنگها قابل استفاده با قلم مو، پارچه بدون پرز، پیستوله و غلطک می‌باشد.

پتینه
در صورت نبودن تینر روغنی از بنزین و نفت به عنوان رقیق کننده می‌توان استفاده نمود. البته در سالهای اخیر با ورود مواد اولیه کارخانجات رنگ سازی از کشور چین (اکثرا) به جای آلمان بالطبع نمی توان توقع کیفیت ۳۰ سال کارکرد که بعضی از کارفرمایان کنیتکس مسن توقع دارند را داشت ولی در عین حال تقریبا تمامی کارخانجات رنگ سازی ایران تولیدات با کیفیت استاندارد دارند وبه نظر میرسد استاندارد رنگ های روغنی اجباری شده باشد
اگر گچ دیوار به سبب رطوبت به حالت ورقه ای و یا باد کرده در آمده است ابتدا باید آنها را با کاردک پهن یا برس سیمی ترمیم کرده و در صورت نیاز با یک لایه گچ، سطح را صاف و هموار نمایید . سپس روی ان را با کاردک بکشید تا تکه های اضافی ریخته شود.
سپس روغن زیر کار بر سطح دیوار می زنیم اینکار موجب می شود گچ دیوار سفت شده و از ترک خوردن جلوگیری کند همچنین دیوار اماده بتونه و آستر شود. از فواید دیگر روغن زیر کار ایجاد انسجام در لایه های رنگ بر دیوار است.
بعد از خشک شدن روغن زیر کار در این مرحله باید دیوار بتونه شود که با توجه به نوع کار یک یا دو دست بتونه می شود.

طرز تهیه بتونه:
کلا دو نوع بتونه داریم.نخست بتونه معمولی که مخصوص دیوارهای رنگ پلاستیک است که پتینه ساخت آن بدین صورت است که ابتدا مقداری پودر مل را روی تخت می ریزیم سپس مقداری آب ریخته و با هم مخلوط می کنیم . دوم بتونه روغنی که در ساخت ابتدا روغن الیف و پودر مل را با هم مخلوط می کنیم . در ادامه رنگ روغن به ان اضافه می کنیم. لازم به ذکر است اضافه کردن روغن الیف به آن الزامی نیست اما حتما باید رنگ روغن براق در بتونه روغنی استفده کنیم و گرنه بتونه به صورت چروک در آید.و اگر می خواهید بتونه سفت شود مقدار پودر را اضافه کنید .
بعد از آنکه بتونه آماده را خوب ترکیب کردید خرابی و شیارهای روی دیوار را با استفاده از بتونه پرنمایید و با کاردک مخصوص بتونه را از بالا به پایین روی شیارها بکشید . شیارهای کوچک را با همین روش بتونه کاری نمایید ولی شیارهای بزرگتر را از ابتدا تراشیده و از ذرات گچ و رنگ پاک کنید و سپس آن را مرطوب کنید و باکاردک بتونه را در جهت شیار روی آن بکشید و در صورتی نیاز چند بار تکرار کنید چرا که بتونه ها پس از خشک شدن در شیار یا حفره اندکی نقاشی ساختمان جمع می شود. لذا بایستی پس از حدود یک ساعت مجدد بتونه کاری شود در آخر پس از خشک شدن بتونه روی آن را با سنباده نرم هموار کنید تا سطح سنباده بسیار صاف و عاری از لکه شود.

آموزش رنگ آمیزی با قلم مو
در این مطلب به نکاتی در مورد چگونگی استفاده از قلم مو برای رنگ آمیزی خواهیم پراخت. اینکه بدانید چطور از قلم مو استفاده و نگهداری کنید، نقاشی بهتری انجام خواهید داد.نقاشی ساختمان در کرج رنگ آمیزی با قلم مو نیز رنگ نما در موارد زیر رایج است:
هنگامی که وسایل رنگ پاشی در دسترس نیست.
برای اولین رنگ آستر روی چوب
هنگامی که دو یا چند رنگ مختلف روی هم زده شده است.
در مواقعی که استفاده از پیستوله به تنهایی موثر نیست، مثلا هنگام رنگ آمیزی بخشهای باریک یا زاویه دارآموزش رنگ آمیزی ساختمان با قلم مو
پرداخت قلم مو :
قلم موهایی که نو هستند بلافاصله قابل استفاده نیستند بنابراین باید در ابتدا پرداخت شوند بدین معنی که موهایی که کنده شده و گرد و غبار باید از داخل قلم مو بیرون بیایند برای این منظور قلم مو را محکم به سطح خشک و تمیزی کشیده سپس آن را پتینه تکانده تا گرد و غبار و موهای جدا شده ی آن بریزد
طرز کار با قلم مو :
۱- با توجه به اینکه از حجم کل قسمت مویی قلم مو، فقط ۳/۱ آن مو ۳/۲ بقیه اش را هوا اشغال نموده ،لازم است که به هنگام شروع کار قلم را چند نوبت در رنگ فرو برده و سپس به لبه ظرف کشید. بدین ترتیب تمام موها به خوبی با رنگ آغشته شده و هوای بین آنها خارج می شود.
۲-برای برداشتن رنگ از قوطی لازم نیست تمام موی قلم را در رنگ فرو کنند، بلکه اگر تقریبا ۳/۱ارتفاع موی قلم را در رنگ فرو نمایند کفایت خواهد کرد. این امر باعث می شود دسته قلم به هنگام کار در قسمتهای عمودی یا سقف کمتر آلوده شود و رنگ از دسته قلم مو چکه نکند
۳-قلم آغشته به رنگ را ابتدا در یک جهت بر روی سطح مورد نظر کشیده و سپس در جهت متقاطع با جهت قبلی آن را پخش می کنند. بهتر است شروع هر قسمت از بالا به پایین و خاتمه آن نیز از بالا به پایین باشد. بدین طریق از شره کردن رنگ به مقدار قابل توجهی کاسته می شود
۴-رنگ آمیزی استر و رنگ دست اول را با فشار نسبتا بیشتری انجام می دهند، زیرا پر کردن خلل و فرج سطح رنگ آمیزی شونده (حتی بتونه شده) به عهده ی این دو لایه است . رنگ دست دوم و رنگ رویه را قدری ملایم تر می زنند زیرا کار پوشش صاف و نمای زیبا بخشیدن به سطح به عهده این دو لایه است.
علل ماندن جای قلم مو برای سطح رنگ آمیزی شده :
۱- غلظت زیاد رنگ مصرفی
۲- دمای رنگ مصرفی نسبت به محیط کار و شی رنگ آمیزی شونده کمتر نقاشی ساختمان باشد . (یعنی رنگ در محل سردی قرار داشته و قبل از متعادل شدن دمای آن با دمای محیط کار به مصرف رسیده است )
۳- دمای شیء رنگ آمیزی شونده نسبت به محیط و رنگ مصرفی کمتر باشد (یعنی شیئی در محیط سردی بوده و پس از انتقال به محیط رنگ آمیزی قبل از متعادل شدن دمای محیط کار بلافاصله رنگ آمیزی شده است ).
۴- رنگ مصرفی و شیی رنگ آمیزی شونده دمای مناسب داشته اندولی به محیط سرد انتقال داده شده و بلافاصله رنگ آمیزی انجام گرفته است.
۵- قلم موی به کار رفته دارای کیفیت مطلوب و مناسب با رنگ مصرفی نبوده
حفاظت و نگهداری از قلم مو بعد از مصرف :
۱- پس از اتمام کار قلم را به سطح تمیز و خشکی نظیر روزنامه یا مقوا کشیده تا رنگ اضافی مانده در آن زدوده شود سپس فورا با حلال مناسب شستشو داده
۲- بهتر است قلم موی شسته شده را در محلول تمیز حلال رنگ مورد نظر طوری آویزان کنند که قسمت عمده ی موی قلم درآن قرار گیرد . این کار به نرم ماندن قلم کمک به سزایی خواهد کرد.

از نگاه طراحان دکوراسیون داخلی،‌ رنگ های زنده دارای ویژگیهای خاصی هستند و همواره رنگهای دوست داشتنی هستند. این رنگها شدیدا باعث جلب توجه بینندگان می شوند و هیچ وقت از نظرها دور نمی مانند. اکثر مردم ما بیشتر از رنگهای خاموش و خنثی استفاده می کنند و به کارگیری این رنگها جسارت می خواهد. برای مثال برای ارزشیابی سلیقه خود می توانیم به کمد لباسهامون نگاهی کنیم اگر لباسهامون از پتینه رنگهای بژ و قهوه ای و سفید و سیاه است، فکر استفاده از رنگهای زنده در منزل نباشید ولی اگر در میان لباسهای ما رنگهایی مانند قرمز و نارنجی و بنفش به چشم خورد احتمالا از زندگی در فضایی با دکوراسیون برگرفته از رنگ های زنده لذت خواهید برد. تجربه سالیان دراز با رنگ ثابت کرده که رنگها نیز مانند انسانها از جهات مختلف با همدیگر مرتبطند و سلیقه ها و صفات مشترک دارند یا برعکس متضاد یکدیگرند.

پتینه

کارت ویزیت نقاشی ساختمانی,نمونه سوالات نقاشی ساختمانی,ترکیب رنگهای نقاشی ساختمانی,نقاشی ساختمانی ,سوالات صنعت ساختمانی نقاشی,کارت ویزیت نقاشی ساختمانی رایگان,استخدام شرکتهای ساختمانی نقاشی ساختمان,انواع عکس نقاشی رنگهای ساختمانی,عکس جدید ترین مدل نقاشی ساختمانی,عکس جدید ترین مدل نقاشی ساختمانی,نقاشی ساختمان کرج,اموزش نقاشی کرج,کارهای ساختمانی کرج,شرکتهای مهندسی ساختمانی کرج,مناقصه های ساختمانی کرج,شرکت های ساختمانی کرج,قیمت مصالح ساختمانی کرج,مصالح ساختمانی به روز کرج,تمام مشاغل در شرکت ساختمانی ساختمانی,هنر. نقاشی. فروش تابلو نقاشی. نقاشی مدرن.فروش نقاشی,رهن در کرج کرج,نقاشی سیاه قلم نقاشی اسب,مطلب در مورد بافت در نقاشی,نقاشی در ساختمان,نقاشی در تهران,نقاشی در وپنجره,نقاشی در کرج,معلم نقاشی در کرج,

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com