بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان از صفر تا انتها

استفاده از گرمایش از کف بر بازسازی ساختمان خلاف تبلیغات صفر بی اساس بسیاری از رسانه ها نقاشی ساختمان مبنی بر عوارض آن بر سلامتی انسان یکی از روش های گرمایشی است که به طور گسترده در کشورهای اروپایی و آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سیستم در زیر کف ساختمان که معمولاً در زمان ساخت و یا نوسازی انجام می‌شود، کار گذاشته می‌شود. سیستم گرمایش از کف به وسیله گرم کردن کف زمین ساختمان عمل گرمایش را انجام می‌دهد. گرمایش از کف، علاوه بر اینکه از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند گرمای بسیار مطبوعی ایجاد می کند.
در این مطلب چیدانه می خواهد شما را با کف پوش های گرمایشی حمام بیشتر آشنا کند. کف پوش‌های گرمایشی حمام نه تنها یک سرمایه گذاری خوب است، بلکه یک امکان عالی برای صبح‌هایی است که پس از بیدار شدن به حمام می‌رویم. وقتی دمای هوای کاهش می‌یابد، بسیاری از ما آرزوی داشتن چنین امکانی را می‌کنیم.

صفر

هر دو نوع مزایا و معایب خود را دارند، و این مسئله به نقاشی ساختمان این موضوع بستگی دارد که می‌خواهید در چه تعدادی از فضاهای خانه خود از این سیستم استفاده کنید. اگر می‌خواهید کل خانه را نوسازی کنید، سیستم هیدرونیکی انتخاب مناسبی است.
اما اگر فقط می‌خواهید این ویژگی را به حمام خود اضافه کنید، سیستم الکتریکی مناسب‌تر است بازسازی ساختمان چراکه نصب آن در فضاهای کوچک ساده‌تر است و به دلیل نازکی کابل ها سطح تمام شده از نظر ارتفاع با سطح قبلی یکسان است.
اما به طور کلی با توجه به هزینه بالاب برق در کشورمان استفاده از روش آب داغ بهترین و با صرف‌ترین روش می‌باشد.

ین دو در کنار هم کار می‌کنند تا کابل‌های گرمایشی یا لوله های عبوری آب گرم  را که در درون یک فضای کاملا عایق بندی شده کار بگذارند. این سیستم میان لایه‌هایی از ملات و سپس پوشش کف ساندویچ می‌شود. با برقراری جریان الکتریکی یا گردش آب گرم در لوله‌ها به وسیلهٔ یک پمپ حرارت آن به کف زمین انتقال داده می‌شود. حرارت هدایت داده‌شده به کف زمین انرژی خود را به صورت تابشی به محیط اطراف انتقال می‌دهد.

سیستم گرمایش از کف به یک کنترل الکترونیکی وصل می‌شود که دارای یک ترموستات صفر است. این کنترل‌ها براساس شرکت سازنده تنوع و گوناگونی زیادی دارند. برخی از این کنترل‌ها دارای تایمر برنامه‌پذیر هستند که در ماه‌های سرد که شما نمی‌توانید تصور کنید که از تخت خواب گرم خود وارد حمام سرد شوید بسیار کاربردی می‌شوند.

دو نوع هزینه وجود دارد: قیمت سیستم و هزینه استفاده از گرمایش از کف. خوشبختانه محصولات جدید در هر دو قسمت مقرون به صرفه هستند.
هزینه گرمایش از کف به متراژ لوله استفاده شده بستگی دارد. سال‌ها پیش سیستم‌های بازسازی ساختمان گرمایشی کف یک امکان لوکس شمرده می‌شد، اما امروزه هزینه کلی گرمایش از کف تقریبا با اجرای رادیاتور برابری می کند.
البته این نکته را هم توجه داشته باشید که نیازی نیست که شما از این سیستم در کل خانه استفاده کنید می توانید گرمایش از کف را فقط به یک فضای خاص مثل حمام اختصاص دهید و حسی متفاوت از گرمایش را در آن فضا تجربه کنید.
اگر به ترموستات سیستم گرمایشی برنامه دهید که مثلا فقط در صبح روشن شود هزینه استفاده از آن به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.
کاشی‌های سنگی، چینی، و سرامیکی گرما را برای مدت زیادی درخود نگه می‌دارند که این مسئله باعث می‌شود تا پس از خاموش کردن سیستم حمام تا مدتی گرم بماند.

برای استفاده از مزایای کفپوش‌های گرمایشی  نقاشی ساختمان حمام حتما نباید ساکن یک منطقه برفی بود. حتی در یک منطقه خلیجی، هوا آن‌قدر سرد می‌شود که استفاده از سیستم‌های گرمایشی کف معقول و مطلوب باشد.
اگرچه سیستم گرمایش از کف به تنهایی باعث فروش خانه نمی‌شود، اما به آن ویژگی می‌بخشد صفر که خریداران به آن علاقه زیادی دارند، به ویژه زمانی که نصب آن به طور کامل انجام شده باشد. سیستم گرمایشی کف از آن دسته چیزهایی است که وقتی آن را داشته باشید دیگر نمی‌توانید بدون آن زندگی کنید.

صدای موسیقی، صدای حرکت یک اتوبوس، و یا مکالمات یک همسایه در مورد شام شب.
این صداها از طریق راه‌هایی که همه می‌دانیم مانند پنجره‌ها، درها، کف‌ها، دیوارها، و سقف‌ها بازسازی ساختمان وارد فضای زندگی و کار ما می‌شوند. برای کاهش صدا باید در برابر آن مانع ایجاد کنید و یا آن را تعدیل کنید. خبر خوب این است که بسیاری از آپارتمان‌های جدید دارای تمهیداتی برای جلوگیری از نفوذ صدا هستند. همان‌طور که استانداردهایی برای جلوگیری از آتش‌سوزی در ساختمان وجود دارد استانداردهایی هم برای جلوگیری از نفوذ صدا هست. اما ممکن است آپارتمان شما قدیمی تر باشد و دارای امکاناتی مانند ساختمان های جدید نباشد.

اگر جنس کف شما از بتن و یا چوب‌پنبه (که در عکس می‌بینید) است به شما تبریک می‌گوییم. این دو ماده از بهترین مصالح برای جذب صدا هستند.
اگر کف‌پوش شما از چوب‌های سخت مخصوص سالن‌های ورزشی، سرامیک، و یا لینولئوم بر روی یک زیره بتنی ساخته شده است، ممکن است بخواهید به آن فرش یا موکت همراه با پدهای جذب صدا اضافه کنید. موکت‌های برجسته صدا را بهتر از موکت‌های معمولی جذب می‌کنند.

یکی از پرده‌های جدید جذب صدا متعلق به آزمایشگاه EMPA در سوئیس و طراح پارچه سوئیسی آنت داگلاس است. این پرده‌ها نازک و لطیف هستند و نور طبیعی از آن‌ها عبور می‌کند، اما از یک پولی استر اصلاح‌شده تشکیل شده‌اند که صدا را جذب می‌کند. این پرده‌ها در سه نوع (کارمن، فورموزا، و مارمارا) ساخته شده‌اند.

وقتی خانه‌ای می‌خرید در آن نکات مثبت و تعدادی نکته منفی وجود دارد و هیچ خانه ای صفر نیز از این قاعده مستثنی نیست. ممکن است خانه شما پتانسیل و استخوان‌بندی خوبی داشته باشد، اما در کنار این نکات مثبت نکات منفی مانند دیوارهای ضربه خورده، کفپوش‌های خراشیده‌شده، داشته باشد. باز شدن درزهای بین کاشی‌ها از ویژگی های منفی است که در بسیاری خانه ها وجود دارد. نه تنها این موضوع بسیار نمای بدی دارد، بلکه باعث می‌شد نفوذ آب به ساختار خانه آسیب بزند.

یک شومینه سه‌وجهی و باز مانند عکس بالا بیش از یک شومینه تک‌وجهی نیازمند یک بازسازی ساختمان سطح بزرگ است. در شومینه بالا معمار از اندازه واقعی هم فراتر رفته و یک سنگ بزرگ و یک‌تکه را به‌عنوان سطح شومینه در نظر گرفته نقاشی ساختمان  است. یک سطح بزرگ وزن شومینه را در اتاق بیش‌تر کرده و آن را تبدیل به عنصر بصری مسلط در فضا می‌کند. این شومینه بزرگ فضای اتاق را به دو قسمت تقسیم کرده است.
با چه روشی شومینه با منظره این اتاق هماهنگ شده است؟
مجموعه‌ای از شکل‌های Lگونه منسجم که شومینه را تشکیل داده‌اند مفهوم بزرگ‌کردن را به نتیجه منطقی آن رسانده‌اند: طاقچه بالای شومینه نیز بزرگ است؛ این طاقچه از سنگ زیرین شومینه جلوتر آمده است و از سطح زیرین شومینه جدا شده و دودکش نزدیک به زمین باعث شده است تا منظره بیرون را بتوان از درون فضای آتشدان دید.
زمان استفاده: وقتی که می‌خواهیم شومینه قسمت مهم و برجسته‌ای از خانه ما باشد و یا فضای ما آن‌قدر بزرگ باشد که به چنین شومینه‌ای نیاز داشته باشد.

رویکرد مشابه دیگر کوچک‌کردن سطح شومینه است. در این عکس این شومینه متناسب با فضای اتاق طراحی شده است. این شومینه به‌دقت ساخته شده، و نورپردازی اتاق به‌گونه‌ای است که تمام توجه به فرم و حالت شومینه جلب می‌شود. هم‌چنین هیچ تزئین اضافه‌ای در این بازسازی ساختمان شومینه دیده نمی‌شود و خطوط به کار رفته در آن ساده و مستقیم هستند. وقتی چنین شومینه‌ای در چنین اتاق ساده‌ای به کار گرفته می‌شود این نور شومینه است که به اتاق زندگی می‌بخشد.

سطح شومینه این اتاق بسیار بزرگ است و کل عرض آن را در بر گرفته است. در این شومینه فضایی برای نشستن، قسمتی برای نگه‌داری از چوب‌ها، و نیز قسمتی برای نمایش وسایل تزئینی تعبیه شده است. معمار این ساختمان به سطح شومینه نقاشی ساختمان عمق کافی را داده است، قسمت تورفتگی درون دیوار را در ارتفاعی طراحی کرده است که مناسب نشستن است، و به طور کلی فضایی چندمنظوره را طراحی کرده است.
سطح شومینه فقط یک قسمت کاربردی که از آیین‌نامه‌های ساختمان پیروی کرده است نیست، بلکه در آن جزئیات دیگری نیز به کار رفته است. مثلا سطح فضای نشیمن جلوی شومینه دارای روکشی غیرقابل احتراق از جنس استیل است. هم‌چنین این شومینه دارای دیواره‌ای استیلی است که دودکش آن را پنهان کرده است. این شومینه بسیار بزرگ و در عین حال دارای طراحی منسجم و یک‌پارچه است.

این شومینه بازسازی شده دارای یک سطح مینی‌مالیستی و زیبا و نیز رویه‌ای نقاشی ساختمان از جنس استیل است و هنگامی که شومینه روشن است نور آتش را منعکس می‌کند. معمار این ساختمان هوش‌مندانه دهانه شومینه اصلی را با استیل پوشانده است و آن را تا بالا و کناره‌ها امتداد داده است. با جلو‌آمدن سطح استیلی شومینه فضایی طاقچه‌مانند روی آن ایجاد شده که می‌توان از آن برای قراردادن وسایل تزئینی استفاده کرد.
این فضا نه‌تنها مناسب نمایش وسایل تزئینی است، بلکه در شیشه‌ای متحرک را پنهان می‌کند که این فضا را از جرقه‌های آتش در امان نگه می‌دارد و وقتی در ساختمان باز است گرمای درون آن را حفظ می‌کند. سطح استیلی سمت راست شومینه بیش‌تر از حداقل تعیین‌شده بازسازی ساختمان در آیین نامه‌ها امتداد پیدا کرده است تا هنگامی که در شیشه‌ای باز است آن را از نظرها پنهان کند. هم‌چنین از این فضای سمت راست شومینه می‌توان برای نگه‌داری از قطعات چوب استفاده کرد. نه‌تنها این نوع طراحی بسیار کاربردی است، بلکه زیبا هم هست.

استفاده از شومینه‌های گازی این امکان را به وجود می‌آورد که بتوان آن‌ها را بدون محدودیت‌های موجود در آیین‌نامه‌های مربوط به شومینه‌های با سوخت چوب طراحی و اجرا کرد. شومینه‌های گازی سوخت پاکیزه‌ای دارند، گرد و غبار کمی تولید می‌کنند، به‌سرعت روشن و خاموش می‌شوند، و نگه‌داری از آن‌ها راحت است. وقتی از یک آتش‌دان خطی استفاده می‌کنید، می‌توانید فضای بیش‌تری در اتاق را با نور آتش روشن کنید؛ امکانی که در شومینه‌های با سوخت چوب وجود صفر ندارد. معمار این خانه با استفاده از یک دیواره سیاه تاثیر منفی حفره سیاه شومینه را از بین برده است.
زمان استفاده: استفاده درست و کنترل‌شده از شومینه، همان‌طور که در نقاشی ساختمان عکس بالا می‌بینید، تاثیر بسیار خوبی در فضا به جا می‌گذارد. آتش‌دان بزرگ گرمای زیادی در اتاق ایجاد می‌کند، به همین دلیل در استفاده از این نوع آتش‌دان‌ها در فضاهای کوچک دقت کنید.

شومینه‌ای که در کنار استخر عکس بالا قرار گرفته است کاملا کوچک شده است. این شومینه کاملا هم‌سطح با زمین طراحی شده و وقتی خاموش است شبیه قسمتی از فضای کف می‌شود که دارای بافتی تیره است (شبیه قسمت‌های تیره روی دیوار ساختمان). وقتی شومینه بازسازی ساختمان روشن است، آتش آن هم‌چون مجسمه‌ای رقصان می‌شود که کنتراست فوق‌العاده زیبایی با آب استخر ایجاد می‌کند.
زمان استفاده: فضای بیرونی ساختمان بسیار مناسب شومینه‌های کوچک و مسطح است. از این نوع شومینه برای هر نوع سوختی- چوب، ژل، و گاز- می‌توان استفاده کرد.

ابعاد و تناسبات دودکش قبل از هر چیز براساس نوع آن تعیین می‌شود. در شومینه‌های با سوخت چوب، حداقل اندازه دودرو براساس دهانه آتش‌دان تعیین می‌شود. هر چه دهانه بزرگ‌تر باشد، دودرو نیز باید برزگ‌تر شود. در شومینه‌های گازی، نوع نقاشی ساختمان و اندازه دودرو براساس سلیقه تولید‌کننده طراحی می‌شود، اما به طور کلی دودرو کوچک‌تر و انعطاف‌پذیرتر از سایر اجزای شومینه است.

دودکش شومینه‌ای که در عکس بالا می‌بینید کل دیوار یک سمت اتاق نشیمن را به خود اختصاص داده است. در این شومینه سنگ‌های بیش‌تری نسبت به آن‌چه در آیین‌نامه‌ها قید شده است در فضای غیر قابل احتراق پیرامون آتش‌دان به کار رفته است، اما این تعداد زیاد سنگ شومینه را بر فضا مسلط کرده و آن را تبدیل به عنصر اصلی اتاق نشیمن کرده است. هم‌چنین این شومینه دارای چارچوب‌های سنگی است که هم به آن زیبایی بخشیده است و هم باعث شده بازسازی ساختمان تا شومینه بتواند وزن سنگ‌ها را تحمل کند.

کسی که برای گرم‌کردن خانه خود در زمستان از چوب استفاده می‌کنند ارزش داشتن فضایی برای نگه‌داری از این چوب‌ها را به خوبی درک می‌کند. نه‌تنها وجود چنین فضایی در خانه جلوه متفاوتی به آن می‌دهد، بلکه دیگر نیازی نیست برای تامین هیزم چندین ساعت در بیرون از خانه وقت بگذرانید و در هوای سرد به‌دنبال چوب‌های خشک بگردید.

در این عکس می‌بینید که فضای نگه‌داری از چوب‌ها چگونه در تعادلی با پنجره سمت چپ قرار گرفته است و رنگ‌مایه‌های گرم چوب‌ها با سطح خاکستری شومینه هماهنگ شده است. توجه کنید که سطح شومینه با کف‌پوش‌های چوبی هم‌تراز شده‌اند، بازسازی ساختمان اما کل عرض دیوار اتاق را در برگرفته‌اند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com