بازسازی ساختمان

نقاشی ساختمان و اپوکسی

در پاسخ به این سوال که اپوکسی چیست؟ باید گفت اپوکسی در نقاشی ساختمان یک هم‌بسپار ترموست یا گرماسخت است؛ که از دو مادهٔ شیمیایی مختلف تشکیل شده. این دو ماده را با نام رزین وسخت‌کننده یا فعال‌ساز یا هاردنر می‌شناسند. رزین از تکپارها یا بسپارهایی با زنجیر کوتاه که در انتهایشان یک گروه اپوکساید قرار دارد تشکیل می‌شود. هاردنر از دو نوع سیکلو آمینی برای چسب ها و کفپوش های اپوکسی بدون حلال و پلی آمید برای رنگ های اپوکسی حلال دار تشکیل می‌گردند که نیاز است برای خشک شدن با رزین بخوبی مخلوط شود و طی زمان مشخصی پیوند تکمیل شده و خشک می‌گردد.
خصوصیات ماده اپوکسی چیست؟

با توجه به خصوصیات برجسته مکانیکی، شیمیایی، حرارتی و الکتریکی این محصول بهترین انتخاب برای پوشش سطوح صنعتی بوده و علاوه بر آن با توجه به امکان اجرای روکش بصورت یکپارچه و بدون درز و همچنین خصوصیات ضد میکروبی آن، می¬تواند بعنوان مناسب ترین پوشش بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.
اپوکسی چیست؟
اپوکسی چیست؟
مزایای ماده اپوکسی چیست؟

اپوکسی

ماده اپوکسی آمینی بخاطر نداشتن حلال و درنتیجه کاهش حجم بیشتر کاربرد نقاشی ساختمان چسب و کفپوش اپوکسی را داراست و اپوکسی پلی آمیدی که بیشتر بعنوان رنگ اپوکسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین از اپوکسی می‌توان در محیط‌هایی که نیاز به پوششهای نظیر کفپوش ضد اسید (Anti Acid)کفپوش ضد الکتریسیته (Anti Static)کفپوش ضد سایش (Anti scratch)کفپوش ضد لغزش (Non Slip) نیاز باشد با ضخامت ۰/۵ الی ۵ میلی‌متر استفاده می شود. اپوکسی چیست؟

در این مقاله به موضوع اپوکسی چیست؟ پرداخته شد. برای به روز ماندن در باره مقالات خانه رنگ ما را در فضای مجازی دنبال کنید. خانه رنگ دارای ضمانت دو ساله تعمیر و نگهداری برای تمام اجراییات خود می باشد.

در ساختمان گزینه‌های زیادی برای سطوح رنگ اکریلیک وجود دارد. رنگ اکریلیک در نقاشی ساختمان روی کاغذ، بوم، چوب، Masonite، لباس، سیمان، آجر و هر چیزی که حالت خیلی براق (glossy) و چرب (greasy) نداشته باشد قابل استفاده است و چون سطح بواسطه چکیدن روغن از رنگ خسارت نخواهد دید، نیازی به آماده‌سازی (prime time surface) با لایه اول قبل از نقاشی نیست. برای استفاده از رنگ اکریلیک در ساختمان به موترد زیر توجه داشته باشید:

قبل از استفاده کلیه رنگها را کاملاً هم بزنید.
رنگهای اکریلیک مصارف بیرونی را در زیر نور مستقیم خورشید بکار نبرید.  رنگ اکریلیک در ساختمان
اگراحتمال می دهیدکه در۴-۳ ساعت آینده باران خواهد بارید رنگهای اکریلیک مصارف بیرونی را اعمال کنید.
رنگهای اکریلیک مصارف داخلی و بیرونی را به هیچ وجه بر روی سطوح خیس اعمال نکنید.
محدوده دمایی مناسب جهت اعمال رنگهای اکریلیک ۳۵-۱۰درجه سانتیگراد می‌باشد.
در رطوبت نسبی بیش از ۸۰٪ رنگ آمیزی نکنید. رنگ اکریلیک در ساختمان
ابزار مورد استفاده را بلافاصله بعد از اتمام کار با آب شستشه و در داخل ظرف محتوی نفت یا حلال دیگری نگهداری کنید.
اگر این رنگها بر روی لباس ریخته شوند باید بلافاصله با آب گرم و صابون شسته شوند در غیر اینصورت پس از خشک شدن غیر قابل برگشت خواهند بود. رنگ اکریلیک در ساختمان
از مادر رنگ اکریلیک جهت همرنگ نمودن استفاده کنید و به هیچ وجه از مادر رنگهای پلاستیک یا روغنی استفاده نکنید.
از یخ زدگی رنگها جلوگیری نمائید.  رنگ اکریلیک در ساختمان

رنگ اکریلیک در ساختمان
رنگ اکریلیک در ساختمان
کاربرد رنگ اکریلیک در ساختمان

اگر سطح متخلخل (دارای خلل و خرج) باشد در ابتدا آب جذب سطح می‌شود و لازم است که سطح را با لایه اول برای اطمینان از بکارگیری مناسب رنگ، پوشش دهید. بهتر است با استفاده از بتونه (gesso) یا primer دیگری سطح را آماده سازی کنید. برای سطوح غیرمتخلخل همانند شیشه یا آهن بهتر است سطح را ابتدا آماده کنید. به واسطه قابلیت استفاده زیاد، طول عمر، کیفیت چسبندگی و آلودگی شیمیایی کمتر، اکلیریک برای صنایع دستی و کلاژ قابل استفاده است.

پس از بررسی انواع روش های تزیینات داخلی مانند پتینه کاری نوبت به بررسی و معرفی یکی از معروفترین و پر طرفدار ترین ابزارهای تزیینات دیوار یعنی کاغذ دیواری در گروه خانه رنگ می رسد. بهتر است بگوییم اولین راه حل برای طراحی دیوار و تزیین آن کاغذدیواری است. انتخاب یک کاغذ دیواری صحیح و خوب کاری سخت و هراسناک است. به خصوص اگر قبلا این کار را انجام نداده باشید. شما می توانید برای انتخاب کاغد دیواری مناسب برای منزلتان از میان نمونه کار های ما انتخاب خود را انجام دهید.
کاغذ دیواری
کاغذ دیواری

اگر دیوارها آسیب دیده اند و باید آثار آسیب را مخفی شود، یا اینکه می خواهید اتاق کسالت باری به چشم جالب بیاید لازم است، کانون تمرکزی طراحی شده و به اتاق اضافه شود. اگر می خواهید خطوط و بافتهای خشن یا نامتعارف عناصر معماری اتاق را نرم و ملایم و عادی جلوه دهید.

سرانجام اگر مانده اید با چهار دیواری خانه و دفتر خود چه کنید تا آرایشی متشخص و بیانگر داشته باشد، راه چاره همه اینها و مشکلاتی از این دست در پوشش دیوار نهفته است که با استفاده از یک کاغذ دیواری زیبا حسی جدید و نقاشی ساختمان مقاومتی بالا را به دیوارهای خانه و یا محل کار خود ببخشید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com